Chira was door een soort Pitbullrescue gered, ze is onder dwang van de omgeving bij een asiel terecht gekomen en ergens maar gelukkig want ze was vies, mager en heel heel bang voor mannen met stokken.. mensen hadden echt haat tegen dit type hond, en velen konden kiezen; hun baan/huis of hun hond, we hebben haar opgehaald en ze sprong de auto in, helaas zijn we op de terugweg behoorlijk bedreigd hij stoplichten enz, Kampfhunden moesten dood
In Nederland pas weer gestopt en de ontmoeting met mijn reu was geweldig, hij was gelijk in luf. Ze is zelfs landelijk bekend geworden, want slechts een paar maanden in Nederland liep ze voorop in de demonstratie van (H)ondterecht in Den Haag, ze was savonds op elke nieuwszender te zien en stond in alle kranten, het publiek was gek op haar en zelfs bij dierenmanieren? was ze te zien, een zoontje van iemand die ook meeliep voor de Fila gaf haar stukjes worst en een kusje en dat is gefilmd en uitgezonden bij de Tros.Ze was de perfecte ambasatrice schreven ze, ach mijn meisje ze is maart 2009 overleden aan een gebroken hart en een lijf wat niet meer wilde op 11 jarige leeftijd, haar hele leven stortte in nadat mijn reu (haar partner in crime) overleed.
Nu heb ik een hond via de stichting Mirbessa uit Portugal en hij is geweldig, via internet spotte ik hem en ik was direct helemaal weg van hem helemaal mijn type hond, hij was met 4 maanden gevonden en afgeleverd bij dat asiel en zat daar nu 1.5 maand, met een week kwam hij aan op Brussel en gelukkig moesten de vrijwilligers van de stichting naar Noord Holland om een ander hondje af te leveren en heb ik hem op dat adres afgehaald, Chira (bovenstaand) leefde toen nog en alsof ze zoiets had van; Zoo mijn taak zit erop ik kan eindelijk naar mijn maatje stierf ze een dag later..
Napoleon Bonaparte is een heerlijke hond die een waardig opvolger is
)