Ervaringen met herplaatsers? Honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:20

Ik heb 8 jaar een herplaatser gehad uit Duitsland, ik kreeg een oproep van de Dogo Argentino club, ze zochten met spoed een thuis voor een 3-jarig teefje, nou hup want mijn Dogo reu was net zijn vriendin verloren. Contact gezocht en naar Duitsland, dat was trouwens in de tijd dat ze daar niet zo zuinig om gingen met dit type hond en zij stond ook op de nominatie om vergast te worden, zoals heel veel honden toen, bakken gevuld met honden die vergast waren ;( Chira was door een soort Pitbullrescue gered, ze is onder dwang van de omgeving bij een asiel terecht gekomen en ergens maar gelukkig want ze was vies, mager en heel heel bang voor mannen met stokken.. mensen hadden echt haat tegen dit type hond, en velen konden kiezen; hun baan/huis of hun hond, we hebben haar opgehaald en ze sprong de auto in, helaas zijn we op de terugweg behoorlijk bedreigd hij stoplichten enz, Kampfhunden moesten dood ;( In Nederland pas weer gestopt en de ontmoeting met mijn reu was geweldig, hij was gelijk in luf. Ze is zelfs landelijk bekend geworden, want slechts een paar maanden in Nederland liep ze voorop in de demonstratie van (H)ondterecht in Den Haag, ze was savonds op elke nieuwszender te zien en stond in alle kranten, het publiek was gek op haar en zelfs bij dierenmanieren? was ze te zien, een zoontje van iemand die ook meeliep voor de Fila gaf haar stukjes worst en een kusje en dat is gefilmd en uitgezonden bij de Tros.
Ze was de perfecte ambasatrice schreven ze, ach mijn meisje ze is maart 2009 overleden aan een gebroken hart en een lijf wat niet meer wilde op 11 jarige leeftijd, haar hele leven stortte in nadat mijn reu (haar partner in crime) overleed.

Nu heb ik een hond via de stichting Mirbessa uit Portugal en hij is geweldig, via internet spotte ik hem en ik was direct helemaal weg van hem helemaal mijn type hond, hij was met 4 maanden gevonden en afgeleverd bij dat asiel en zat daar nu 1.5 maand, met een week kwam hij aan op Brussel en gelukkig moesten de vrijwilligers van de stichting naar Noord Holland om een ander hondje af te leveren en heb ik hem op dat adres afgehaald, Chira (bovenstaand) leefde toen nog en alsof ze zoiets had van; Zoo mijn taak zit erop ik kan eindelijk naar mijn maatje stierf ze een dag later..
Napoleon Bonaparte is een heerlijke hond die een waardig opvolger is ;)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:18

Ik heb 2 herplaatsers, een Jack Russel van bijna 13, die heb ik nu bijna 11 jaar. En een kruising uit Spanje, die heb ik nu 2 jaar en volgende maand wordt ze 3.
Allebei heerlijke honden, maar met allebei is het niet makkelijk geweest in het begin. Je moet toch vertrouwen zien te winnen en ze hadden allebei geen opvoeding genoten :D
De Jack Russel is kwa gezondheid helaas altijd een probleemhondje geweest. Maar hij gaat nog steeds regelmatig mee met lange wandelingen (elke dag wil hij niet meer, dan gaat hij in staking :+ )
Mijn Spanjaard is nog steeds niet gedient van vreemde mensen, maar ze gaat steeds beter met spannende situaties om. En ze doet het super op de training.
Ik zou hierna zo weer een herplaatster nemen!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:21

Ik heb sinds een weekje Suky, een leuk hondje uit Kroatië. :+:
Zie foto in mijn profiel.

Als pup in een vuilniszak in Kroatië over een hek heen gegooid, daarna naar Nederland gekomen.
Bij heel wat eigenaren geweest, en nu hier om nooit meer weg te gaan. En dat nog maar in een bestaan van 15 maanden :(:)

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:36

Sinds een jaar heb ik een herplaatser, Max. Ik kocht hem van de fokker die hem na drie jaar had teruggekregen omdat de toenmalige eigenaren een baby hadden gekregen. Hond was te dominant naar de baby, tenminste dat werd gezegd. Het heeft een paar maanden geduurd voordat hij een beetje gewend was. Zwaaide ik tijdens het wandelen naar een bekende dan lag hij plat op de grond. Als ik maar een beetje te hard sprak dan kroop hij weg. Hij kon ook zo vreselijk grommen dat ik af en toe dacht waar ben ik aan begonnen. Via via kwam ik er achter dat hij bij de vorige eigenaar veel geslagen werd.

Nu een jaar later kan ik me geen leukere hond wensen. Hij gaat twee keer per dag mee naar de manege en is daar een graag geziene gast. Ligt keurig in de hoek van de bak te wachten tot ik klaar ben met rijden en loopt de rest van de tijd als een schaduw achter me aan. Ik krijg bijna dagelijks te horen wat een geweldig hond hij toch is.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:39

vind het ook een fijn om een herplaatser een nieuw thuis te geven.
hier en liggen ze in hun mand of als het mag op de bank, boven mogen ze niet komen.
ik heb in totaal 4 herplaatser gehad, mijn eerste hondje een maltezer van 11 weken en toen 2 jaar later een kleine kruising, een ziek teefje van 10 jaar, die nog redelijk opknapte bij ons.
toen nog een kruising reutje van 10 jaar. (deze hondjes zijn inmiddels alle 3 overleden 16 , 12 en 15 jaar geworden)
daarna een boxer teef van 5 jaar en alleen met de laatste heb ik wat problemen gehad. ben denk ik haar 3e eigenaar, de vorige eigenaar zei dat ze bij hun geen pups heeft gehad, wat overduidelijk wel aan haar te zien is. :?
ze is niet vals wel erg dominant. in het asiel zeiden ze dat ze met andere honden kon, niet geheel juist.....en medisch is er wel wat met haar maar dat wist ik vanaf het begin al.
hoe groter de groep die ze tegen komt hoe beter het gaat.
na een jaar heb ik me er bij neer gelegt dat ze buiten is zoals ze is. :D en zij is wel het meest verandert en haar vertrouwen en genegenheid krijgen duurde wat langer dan bij de andere. ze is nu 10 jaar.

mijn 5e hond is vanuit het nest bij ons gekomen, zelf een pup opvoeden tot volwassen is ook wel erg leuk. :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:42

Wij heben 1 hond vanuit een honden/katten opvang etc vandaan.
Met 4 weken al.. :n
De mensen hebben ze gedropt ivm 'ongelukje'.
Blijkt nu zeer wss dat het een labradoodle is.
Maar het is zo'n super leuke gezellige gekke hond, heel speels, heel super vriendelijk en doet nog geen vlieg kwaad.
Hij speelde daar altijd met de katjes, en ook op mijn konijnen was meneer heel zuinig, ging ie helemaal met zn hoofd ervoor liggen enzo en 'm warm houden. Echt zo lief. :j

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:54

Na 3 herplaatsers hebben we voor het eerst een pup genomen. De herplaatsers hadden allemaal een verhaal, voor eigen mensen goudeerlijk, bij anderen moest je soms opletten.

Zoraja, liep op de landingsbaan van Schiphol. Door de brandweer gevangen en zat al dagen bij mijn vriend op het werk in een kennel. Agressief naar ieder gezicht dat voor haar hok kwam hangen. Maar uit de kennel zeer lief. Fokker was te achterhalen maar deze wilde haar niet terug. Ze bleek ondertussen al een paar keer te zijn doorverkocht. Er was weinig keuze, asiel of eerst proberen of wij haar konden opvangen. Dat bleek prima te gaan. Zeer lieve hond maar kon soms jaloers reageren. Ook erg beschermend naar ons toe.

Omdat we deze herder hadden opgevangen, kwam er iemand naar ons toe of we ook Vanja in huis wilden nemen. Ze had zeer goede papieren, opgeleidt maar afgekeurd voor politiehond omdat ze eerst niet wilde bijten en daarna niet meer wilde loslaten. Een gouden hond voor haar bazinnetje alleen verhuurde die kamers en Vanja viel mensen aan die voor de deur stonden. Dat heeft ze nooit afgeleerd. Het was bij haar dus opletten als er mensen kwamen. Waren ze eenmaal binnen dat was ze super betrouwbaar, ook met kinderen.

Op een dag kwam de hoefsmid dat hij een jonge Westie had en die had zijn dochter in het gezicht gebeten. Snapte wel dat hij de hond niet meer in huis wilde hebben, maar vond twee grote honden ook wel genoeg. Uiteindelijk vond ik het hondje dus in een stal, heb maar gebeld hoe hij heette. Jacky dus.

Toen Zoraja doodgegaan was, leek het me een goed moment om een andere herder erbij te nemen zodat Vanja deze kon opvoeden. Op Marktplaats stond vlakbij een jonge herder van 6 maanden. Zo kwam Sascha in de familie. Zeer lief voor iedereen maar ook zeer druk. Helaas ging het op de hondenclub niet goed omdat ze steeds wilden spelen en niet begreep dat de dummy's niet voor haar bedoeld waren. Ik denk dat ze door de stress hiervan andere honden is gaan aanvallen. Ze kon namelijk altijd erg goed met anderen opschieten. Daarbij komt ze ook niet vaak van het erf af. Alleen voor strand en familiebezoeken.

Nadat Vanja ons ontvallen was, is dus puppy Boris gekomen. Wil veel spelen en hierdoor is Sascha rustiger geworden. Jacky is ondertussen ook doodgegaan, heel onverwacht op de dag dat we van vakantie terug kwamen, waarschijnlijk door een inwendige bloeding.

We hebben trouwens ook onze katten allemaal via via.