rotkat! hulp??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:09

Hannah_Menno schreef:
_O- Of haar zelf castereren? :))

Dan word het wss steriliseren.. :')

TS!! _O-

Als ze dit leest gaat ze die kat trainen om bij jou te sproeien! :')

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:09

nou eigelijk was dat ook het eerste wat in mij opkwam maar durfde niet te zeggen O:)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:10

mackkwek schreef:
Nanne schreef:
Miss kan je haar wel slijten aan het asiel? :D

nou dat lijkt me geen goed idee,... ze is zo agressief dat ze nooit herplaatst zou kunnen worden,...spuitje dus :+ :D (foei,... mag zo niet praten)

Welnee, gemakzucht dient de mens!

Zodra hij binnen is leukje dicht, en dierenambu bellen. Mogen zij het vangwerk voor je doen.
Als jij beweest dat het een zwerver is castreren ze hem mis ook wel, als z'n baas hem dan al komt halen, ben jij alsnog van je sproei probleem af. (Toch? Of stoppen ze daar niet mee?)

Nanne

Re: rotkat! hulp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:11

Castreren houdt niet altijd in dat ze stoppen met sproeien.. Wij hebben er een die er van overtuigd is dat hij nog ballen heeft.. Hij zit ook regelmatig op onze andere katten te douwen, maar hij sproeit nog wel. Godzijdank alleen buiten.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 22:11

ik lees en reageer zo even verder,..maar manlief roept dat mn koffie koud staat te worden :o
be right back dus

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:11

Maak een spijker vast aan de binnenkant van het kattenluik die echt uit steekt. Daarvoor zet je iets neer met een opgeblazen ballon eraan vast.. maar zo dat het luik slechts op een kier open kan, maar de kat er dus niet met zijn hoofd doorheen kan.

Als de kat door het luikje duwt, zal de spijker de ballon doen klappen.. weg kat!!
Let wel even op dat je eigen kat niet in de buurt van het luikje is...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:12

Dierenambulance vangt niet dat moet je eerst zelf doen, bij hele moeilijke katten willen ze je nog weleens een vangkooi lenen maar ook dat vaak niet eigenlijk.

aerdenhout1

Geen idee of het kan, maar hij moet zo verschrikkelijk schrikken als hij door het kattenluik gaat dat hij nooit meer bij je naar binnen wil. Kan je misschien iets verzinnen dat hij wat op z'n kop krijgt op het moment dat z'n kop door het luik is? Niet iets wat echt pijn doet ( kat kan het uiteindelijk ook niet helpen), maar een bak water of zo?
Probleem is alleen dat je eigen katten natuurlijk niet moeten schrikken. ( die opsluiten ergens in huis?)
Of schrikdraadje erop zetten? Iets wat een verschrikkelijk hard geluid geeft, ik noem maar een paar dingen.
Wil nu niets lukken, mag je mijn Duitse herder wel even lenen, die heeft een bloedhekel aan katten!
Ik hoop dan alleen dat de kat het luik snel vind, anders heb je een verbouwing!! :D

mairead

Heb je dat baasje van die kater al jouw verwondingen laten zien? En die van de hond? En ook de schade die eventueel in huis is toegebracht? Doet dat haar echt helemaal niks? Als het zover komt dat je kosten moet maken dankzij dat beest, dan zou ik toch wel een manier zoeken om het op de eigenaar te verhalen, als ik jou was...

Dat stinkende goedje sprayen klinkt in eerste instantie goed, maar je wilt je eigen katten niet ook buitensluiten, toch? Hoe wil je dat gaan doen?

Als je gaat voor het 'vangen-en-afleveren-bij-asiel'-plan; kun je dan niet proberen het beestje te verdoven (met een daarvoor geschikt middel!), zodat hij zich laat pakken? Of inderdaad hulp vragen bij het vangen. Desnoods opsluiten en het baasje zelf bellen dat ze het zelf maar komt doen omdat jij je eigen handen liever heel houdt(en als ze weigert dreigen met asiel bellen).

Succes! Ben benieuwd hoe het afloopt...
Laatst bijgewerkt door mairead op 13-01-10 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:13

Kan het me voorstellen dat hij er zo over denkt TS :j Zijn het je eigen katten niet die je boel verruineren, doen andermans katten het wel! Ik zou nog eens naar het baasje gaan en zeggen dat je hem de volgende keer op laat halen door het asiel als zijnde zwerver, aangezien zij geen verantwoording voor hem neemt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:13

Zodra de kat binnen is het kattenluik dicht maken. Foto's maken van de kat als bewijs. En of naar de eigenaar gaan en vriendelijk verzoeken of ze de kat op komt halen. Of het asiel bellen dat er een vreemde kat binnen zit, en of ze die op willen komen halen want hij plast heel je huis onder.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:16

Nanne schreef:
Castreren houdt niet altijd in dat ze stoppen met sproeien.. Wij hebben er een die er van overtuigd is dat hij nog ballen heeft.. Hij zit ook regelmatig op onze andere katten te douwen, maar hij sproeit nog wel. Godzijdank alleen buiten.

En poezen sproeien helaas ook. Wij hebben 2 dames die mekaar het liefst verzuipen onder het ijs...met als gevolg dat één van de 2 (en ik weet nog steeds niet wie :( ) af en toe in huis sproeit. Toevallig gisteren nog tegen de Playstation van mijn zoon en al zijn spellen die er bovenop liggen....mijn zoon vond op dat moment een nieuwe deurmat in de vorm van een poezelbeest een goeie optie :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:17

djuno schreef:
Nanne schreef:

En poezen sproeien helaas ook. Wij hebben 2 dames die mekaar het liefst verzuipen onder het ijs...met als gevolg dat één van de 2 (en ik weet nog steeds niet wie :( ) af en toe in huis sproeit. Toevallig gisteren nog tegen de Playstation van mijn zoon en al zijn spellen die er bovenop liggen....mijn zoon vond op dat moment een nieuwe deurmat in de vorm van een poezelbeest een goeie optie :+

Onze poes sproeit ook.. Ofja, ze probeert het! Er komt niks uit. Maar ze kijkt er wel heel overtuigend bij! :))

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:18

Superirritant dit he, ik ken je probleem, heb het zelfs met 2 katten van de buren en voorheen met nog meer katten..
Er bestaan van die kattenluiken die op een chip werken. Dan voer je de chip van je kat in en dan alleen hij kan naar binnen..kost wel rond de 160 euri, maar mss kan je die wel claimen bij de eigenaar van de kat?
Sneu hoor..vooral nu met die kou..hier hebben de buren geen luik en werken hele dagen en komen savonds erg laat pas thuis..
Succes ermee.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

zonnebloem18 schreef:
Dierenambulance vangt niet dat moet je eerst zelf doen, bij hele moeilijke katten willen ze je nog weleens een vangkooi lenen maar ook dat vaak niet eigenlijk.

Tja gewoon flink moeilijk doen dan maar?
En anders een schepnet, of in een steeds kleiner kamertje drijven tot je 'm in een reismand kunt jagen.

HannahFrouk

Ja, misschien is het een goed idee om haar TELKENS te bellen als de kat binnen is en vragen of ze hem wil komen ophalen (zeg bijvoorbeeld " hij wil niet meer naar buiten, en ik durf hem niet te pakken, dus kan er ook niets aan doen"). Zo heeft ze er tenminste zelf ook last van als haar kat weer eens bij iemand binnenloopt.

Als ze hem niet wil ophalen , kun je altijd lief aanbieden dat jij hem dan zelf wel even naar het asiel brengt.

Misschien wordt ze het na een tijdje wel zo zat dat ze hem dan toch maar laat helpen, of hem binnenhoudt.

In elk geval weet je dan zeker dat ZIJ er ook last van heefT!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:19

Je hebt toch zo'n nieuw progamma.. Van mijn buren hebben ruzie ofzo :Y) misschien kun je daar aan meedoen. Leen anders even een goede waakhond van iemand voor een dagje, dan leren die katten het wel *D

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:19

Kat vangen en zelf laten castereren? Dan zijn je poezen ook meer op hun gemak. Gaat natuurlijk wel geld kosten maar denk dat dat de enige oplossing is indien dat katertje zo agressief is.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:23

Heb nog eentje uit de oude doos om met name katteneigenaren te straffen (zorg dus dat je eigen kat binnen is!); een pvcbuis insmeren met stroop en ingraven in de grond. Leg aan het einde iets lekkers neer. Resultaat; een poes met een heeeeele vieze vacht die lekker thuis (bij voorkeur aan de bank ofzo!) afgeveegd kan worden!

Je hebt al met de eigenaar gesproken en die wil er dus weinig aan doen; ik denk dat er dan maar twee dingen overblijven:
1. Kattenluik sluiten of vervangen door een elektronische;
2. Dierenambulance bellen en op laten halen (is misschien niet helemaal fair, maar niet luisteren naar je buren is dat ook niet!)

Succes en vooral veel sterkte!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:24

Afbeelding ... ik zou op zoek gaan naar een baasje die een hele leuke kater zoekt...én toevallig kun jij leveren

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:25

djuno schreef:
Afbeelding ... ik zou op zoek gaan naar een baasje die een hele leuke kater zoekt...én toevallig kun jij leveren

Ophalen met eigen risico.. :')

Captain

Re: rotkat! hulp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:26

Met gratis pismonster! :))

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:27

Chiqa schreef:
Hannah_Menno schreef:
Kan even duren maar; ga ergens verscholen zitten en wacht tot de kat binnen komt, gooi dan een emmer water over hem heen, kleine kans dan hij dan nog een keer komt!

Was ook mijn eerste gedachte, water helpt meestal wel, mss niet de eerste keer maar een volgende keer zal geen hobby worden.
Hiero had hij kennis kunnen maken met heel wat elementen van de natuur

Water pistool, kan je beter richten en minder water in huis.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:27

Niet om het een of ander, maar de dierenbescherming, nog het asiel heeft eigenlijk iets met die kat vandoen.
Katten opvangen omdat iemand anders er toevallig last van heeft valt niet onder hun taak,
stel je voor dat iedereen die een kat door zijn tuin ziet zwerven die meteen dumpt bij het asiel.
Nou dan heb je de poppen aan het dansen!!!
Die kat heeft gewoon een eigenwijze baas.

Overigens katers en poezen kunnen spoeien en de gekastreerde ook....
(zou dus wel eens niet kunnen helpen)

Ik zou gaan voor luik met zendertje..
Of ik ging prik op het luikje zetten (eigen katten uiteraard opsluiten, zodat ze geen tik krijgen)
en dan hopen dat na een paar keer een tik te hebben gehad, dat hij het welletjes vind bij jullie.

(ken mensen zat die hun tuin hebben afgezet met stroomdraad om hun kat binnen te houden,
jij zou het met het luik kunnen doen om hem buiten te houden)

Ergerde me altijd dood aan kat bij mijn vader in de buurt,
dat klerebeest kwam altijd door de bovenramen in de zomer.

naar binnen

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:28

*BOINK*

*edit...dit was reactie op hannah en nanne