Andere manieren op pups s nachts stil te krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 08:43

Nee.. :o
Pupje wel... :D

Ik deed haar in de bench met botje en kruik en ze heeft heel even geblaft, vervolgens een minuut of 10 heel zachtjes, heeeeeeeeeeeel zielig liggen janken en toen sliep ze. Correctie, toen snurkte ze! :P
En hard!!!! Ze snurkt bijna harder dan ze blaft ;)
Dus ik ben tegen 3 uur in slaap gevallen.

Baal der van, want op zich is de bench dicht in de slaapkamer wel een goede optie. Ik ga vanaaf de andere variant proberen, tegen de bench van die ouwe aan, kruikje en botje...

meggiemeg

Re: Andere manieren op pups s nachts stil te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:04

Onze oude hond kan ook zo enorm snurken....
Die zaagt altijd het bos om in zijn slaap, als het te erg word wrijf ik hem zachtjes over zijn rug en dan is het even over.
Dat even is vaak net lang genoeg voor mij om in slaap te vallen.
Hopen maar dat je de komende nacht wel kunt slapen.
De bench op de overloop is dat wat dat je de deur dicht kunt doen?

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:19

Blij te lezen dat je de pup nu toch eerst op je slaapkamer hebt gezet. Die nachten alleen waarbij ze zo in paniek aan het janken zijn doet het vertrouwen van de hond echt geen goed. Ik schrik echt van sommige adviezen die hier gegeven worden :o . Gelukkig kies je voor een vriendelijkere aanpak. Je pup doet het echt niet om jou te pesten. Hij kan gewoon nog niet een hele nacht alleen in een bench zitten. Dat moet je rustig opbouwen. Jammer dat hij zo hard snurkt. Dat probleem had ik ook met mijn honden toen ze jong waren. Ik deed oordopjes in :+ . Misschien is het een optie om de volwassen honden in de bench te doen en de pup los?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 09:24

Pup los wil ik niet ivm slopen. Elke pup gaat overal zijn/haar tanden inzetten (dat is normaal gedrag voor een pup) en als ze overdag doet en ik kijk haar aan en zeg nee dan is het ook klaar. Maar s nachts zie ik dat niet...

Zeker als ze strx wat groter is, kom ik beneden en heeft mijn tafel nog maar 2 tafelpoten ofzo! :D

Gang zou ik ook nog kunnen proberen...

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:28

heb je dat dekentje al geprobeerd?

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:33

Onze pup wilde ook niet slapen tot we de bench hebben afgedekt met deken. Dat hielp heel goed. Na verloop van tijd hebben we de deken zo gelegd dat er steeds meer stukje bench niet was afgedekt en later helemaal zonder deken. Daarna hebben we geen problemen meer gehad.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:39

Trieneke: Zo hebben wij dat ook gedaan inderdaad!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 09:39

@Winia, dekentje? Welk dekentje?

@Trieneke, bench afdekken helpt niet bij deze pup. Ze is juist bang dat ze helemaal alleen is en als ik de bench afdek ziet ze niks meer. Buiten dat het feit dat een deken enigzins isoleert :D , gaat ze er harder van blaffen...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:50

de meeste adviezen zijn al gegeven
wat ik gedaan heb bij een hondje uit het asiel, is steeds tegen haar praten vanaf de andere kant van de muur
dus ze zag me niet maar hoorde me wel
iedere keer als ze begon te huilen sprak ik op haar in, koste 2 nachten nachtrust maar toen was het goed, ze wist dat ik in de buurt was
verder lag ze gewoon los en met nog 3 honden(ook los) dus dat was het probleem niet

ik wil nog wel een opmerking maken over je oudere teef
ik vind het echt hondonwaardig dat ze s'nachts in haar eigen plas ligt
het is voor een hond verschrikkelijk om wakker te worden en te merken dat je in de viezigheid ligt
om nog niet te spreken over ziek worden ervan
als dat echt niet op te lossen is zou ik het waardiger vinden om haar in te laten slapen

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 10:16

spatter schreef:
ik vind het echt hondonwaardig dat ze s'nachts in haar eigen plas ligt....

Pardon?????
Buitenzorg schreef:
Ze krijgt plaspillen...

En dat zijn dus geen pillen om haar te laten plassen, maar om juist NIET te plassen.
Misschien staat het daar krom, maar zolang ze die pillen krijgt heeft ze nergens last van..

Spatter schreef:
als dat echt niet op te lossen is zou ik het waardiger vinden om haar in te laten slapen

Over hondonwaardig gesproken, je hond in laten slapen omdat ze der plas niet op kan houden! :(
Voordat we hiervoor bij de DA waren geweest lag ze lekker op schoot en liet ook der plas wel eens lopen. Dat merk je niet eens!!! (Niet dat we daar blij mee waren, maar dat was het moment dat we het merkten.) Je merkt het pas als ze opstaat... En als ze opstaat in de bench (mocht ze geen pillen krijgen) is het dan tijd om eruit te gaan en het kleedje te verschonen. Dus praat me ajb niet van in laten slapen. Laat jij oma ook gaan als ze incontinent wordt?! :x

Sorry, vind dit echt een hondonwaardige reactie...

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:24

Ik had die van mij als pup ook vanaf dag 1 beneden in de bench, janken, blaffen…ik werd er helemaal gestoord van! Ik negeerde het, maar na 3 weken was mijn pup schor van het blaffen en janken en mijn buren niet blij meer! Bovendien werd ik langzaam aan gillend gek! Met vorige honden heb ik nooit dat probleem gehad…de moed dus opgegeven en een mandje boven neergezet. Toen was het opgelost. Maar ja…moet je wel je hond boven willen hebben..

Met vorige honden ook nooit problemen, maar deze was zo een draak als pup.. Ik had de bedoeling om hem later weer naar beneden te doen als hij een half jaartje was. Inmiddels is hij 8 en ligt nog steeds boven in zijn mandje..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:30

Die van mij zit sinds dag 1 snachts in de bench en nota bene in de woonkamer. Hij heeft daar nog 2 honden bij zich deze lopen beide los. De eerste 3 nachten was het een ramp, maar ja volhouden he. Daarna piepte hij alleen nog als hij moest plassen dan kwam ik gelijk aangerent. 8-) Nu is hij 14 weken en slaapt hij door van 11 uur savonds tot half 8 sochtens, als ik snachts uit bed kom wilt hij niet eens mee naar buiten. Wij hebben hem overigens ook op de dag in de bench, echter alleen als wij thuis zijn en zien dat hij in slaap valt dan leggen wij hem er in en doen we het deurtje dicht. Ik denk doordat we dit vanaf het begin op de dag en snachts hebben volgehouden hij het nu niet meer erg vind en eigenlijk direct gaat slapen als hij in de bench zit. Zodra hij dus op de dag wakker word in de bench is er altijd iemand die hem er direct uit laat.
Hij is nu aan het leren alleen thuis te blijven, tussendoor even douchen, boodschapje halen langzaam opbouwen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:37

Buitenzorg schreef:
De teef kan niet (meer) los omdat ze ineens gaat slopen (heeft ze nooit gedaan, maar zal ook wel met der leeftijd te maken hebben) als ze los is. Bovendien heeft ze -ook vanwege haar leeftijd- wat meer moeite om haar plas op te houden. Ze krijgt plaspillen en in de bench kan ik s ochtends het kleedje verschonen ipv de halve keuken te dweilen ;) (Ze staat trouwens niet op om te plassen, maar laat het gewoon lopen en blijft er dan zelf inliggen! :D )

dit vind ik dus echt verschrikkelijk voor haar!

uit dit stukje haal ik niet dat ze nu niet meer plast , dat was me dus niet duidelijk

toch vind ik wel degelijk dat als een hond zijn behoefte niet meer kan ophouden in zijn slaap , dat dat de grens is
zolang je dat kan verhelpen met medicijnen kan dat prima zijn
een hond met een mens vergelijken vind ik onzin, wij kunnen luiers aan, dat doe je een hond niet aan

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:46

Die hond moet zich toch verschrikkelijk schuldig voelen als hij in zn eigen plas moet liggen :n

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 11:00

spatter schreef:
Buitenzorg schreef:
Ze staat trouwens niet op om te plassen, maar laat het gewoon lopen en blijft er dan zelf inliggen![/b] :D )

dit vind ik dus echt verschrikkelijk voor haar!

Op het moment dat ze ontspant, ontspannen ook haar blaasspieren en laat ze het lopen. Het gebeurt dus eigenlijk zonder dat ze het merkt. Als ze het wel zou merken is haar bench groot genoeg om op een ander stuk te gaan liggen.

Spatter schreef:
een hond met een mens vergelijken vind ik onzin, wij kunnen luiers aan, dat doe je een hond niet aan

Nee maar daarom zijn er plaspillen uitgevonden ;)
Dan nog, die ouwe is verder gezond, vrolijk, heeft geen pijn, eet en drinkt goed en al zou een luier dan een oplossing zijn, zou ik dat nog doen! Als een luier voorkomt dat ik een verder vrolijke, -redelijk- gezonde hond in moet laten slapen, teken ik ervoor...

moonsparkle schreef:
Die hond moet zich toch verschrikkelijk schuldig voelen als hij in zn eigen plas moet liggen :n

Waar staat dat ze in der eigen plas moet liggen???? Lezen is een kunst blijkt maar weer....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:06

buitenzorg
als jij wakker wordt en je blijkt in je eigen plas te liggen, hoe voel jij je dan?
natuurlijk kun je je bed verschonen of op een ander plekje gaan liggen, maar je blijft zelf stinken naar plas
voor een hond, een zeer zindelijk wezen , echt verschrikkelijk

maar goed, het is nu dus niet aan de orde begrijp ik uit jou verhaal

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 11:25

spatter schreef:
maar goed, het is nu dus niet aan de orde begrijp ik uit jou verhaal

Juistum, daarom snap ik die ophef en beschuldigende vingers ook helemaal niet! :?
Alsof ik een hond willens en wetens zonder actie te ondernemen dagen in der eigen zeik laat liggen...

Daarnaast, zeg je zelf dat een hond en een mens niet te vergelijken zijn, dus dicht een hond dan ook geen menselijke gevoelens toe als ze wakker worden op een nat kleedje ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:49

Het staat er ook wel alsof ze elke morgen in dr eigen plas ligt en je in de bench alleen maar dr kleedje hoeft te verschonen ipv de keuken te dweilen. Plaspillen staan voor mij voor pillen die het vocht afdrijven waardoor er meer urine geproduceerd wordt.

Maar goed we dwalen af, weer terug naar het onderwerp het stil krijgen van een jankende, blaffende, snurkende ;) pup Althans naar een oplossing zodat de hele buurt incl TS weer kan slapen

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 11:52

yvonnedv schreef:
Het staat er ook wel alsof ze elke morgen in dr eigen plas ligt en je in de bench alleen maar dr kleedje hoeft te verschonen ipv de keuken te dweilen. Plaspillen staan voor mij voor pillen die het vocht afdrijven waardoor er meer urine geproduceerd wordt.

Maar goed we dwalen af, weer terug naar het onderwerp het stil krijgen van een jankende, blaffende, snurkende ;) pup Althans naar een oplossing zodat de hele buurt incl TS weer kan slapen

Tja, soms staan dingen er krom, maar je hebt daarintegen ook lezen en lezen ;)

En idd, back to the topic. Probleem is hier idd niet de incontinentie van mijn oude hond :D

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:08

Ik heb niet alles gelezen maar bij mijn hond hielp het toen ik een gedragen kledingstuk bij haar in de bench legde, ze ging erop liggen en ze sliep ..

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 12:38

Buitenzorg schreef:
Tja, soms staan dingen er krom, maar je hebt daarintegen ook lezen en lezen ;)

Ohja, die bedacht ik me net, je hebt ook nog logisch denken... :D Vochtafdrijvende pillen aan een incontinente hond geven lijkt me dweilen met de kraan open ;)

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:59

Woehahahaha! Buitenzorg toch! _O-

Maar wat hier eerder ook al stond: gedragen shirt in de bench, eventueel samen met een tikkende ouderwetse wekker.
Mijn pup heeft trouwens indertijd bij een HUGE oranje teddybeer geslapen, zo eén van de kermis. Hij was zowat een meter hoog, en daar hadden we dan een wekker bij in zijn buik gestopt. Ze draaide zich op een dotje tussen de poten van die beer, zuchte een keer diep, en was vertrokken. Zoooo cute... :D

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:32

Buitenzorg schreef:
@Pubelia, ik vind dat een bench een veilige plek moet zijn voor je hond, waar hij/zij dus niet zomaar aan t nekvelletje wordt uitgehaald...
*edit* lees t nu beter ;) Pas in t nekvelletje pakken als ie eruit loopt. Tja maar dan heb ik probleem 1 alleen maar groter gemaakt imo. Ik kom dan nl naar beneden omdat mevrouw zit te blaffen, ik doe de bench open en als ze eruit komt grijp ik der in der nekvel. Dat resulteert imo alleen maar in de bevestiging dat ik kom als ze blaft...

Dat was dus bij ons ook het geval. Maar wij wonen op een appartement. En wij wisten het ook niet meer. Gelukkig is het nu geen probleem meer bij onze hond.

Maar ik zou me het zo weer voor de dag kunnen halen.

Denk ik overigens aan, je hebt ook van zo'n stekkers waar ze een bepaalde geur van een moeder hond uit kwam, Daar schijnen puppie's rustiger van te worden.

En heb je al een tikkende wekker bij haar in of naast de bench gelegd? Dit zou de hart van de moeder hond na kunnen bootsen, en zouden ze ook rustiger van kunnen worden.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:54

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 18:08

Heb gekeken, maar dan heb ik straks 3 in coma liggende honden :P

Weet niet of dit de oplossing is. Vanavond de bench tegen de bench van die ouwe aan zetten. Wel dicht zodat ze niet bij elkaar kunnen. Kruik erin, bot erin en ik zal eens op zoek naar een wekker gaan. Heb ik vast wel in huis ergens... :D

Doe morgen weer verslag van poging tig :D