Pup plast in bench bij aankleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 02:53

Ik zou de bench in de hal neerzetten zodat de pup het minder snel in de gaten heeft. 2e voordeel is: je bent dichter bij de deur :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:34

ikdoemaarwat schreef:
heb ik haar niet over gehoord dus ik denk dat ze er s'nachts niet uit gaat ...

Vraag het eens :j
Ze zal toch vast wel eens naar de toilet moeten ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 12:09

Jolliegirl schreef:
ikdoemaarwat schreef:
heb ik haar niet over gehoord dus ik denk dat ze er s'nachts niet uit gaat ...

Vraag het eens :j
Ze zal toch vast wel eens naar de toilet moeten ;)

ik zal het vragen, maar ik ga 's nachts ook nooit hoor, dus het kan best dat een mens "droog over" komt ;)

kaatje89

Re: Pup plast in bench bij aankleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:18

Domme vraag.. Wat gebeurd er dan wanneer ze wel een keer 's nachts naar de wc toe moet, dan denkt pup ook: we gaan eruit :+
Of werkt dat niet zo? :o

Denk dat het langzaam stapje voor stapje de bench uit de slaapkamer zetten wel een goed idee is.
Als hij wel zindelijk is, blijft hij dan ook in de bench? en wil ze de hond altijd op haar slaapkamer houden 's nachts?
Want ik ken een pup waarbij ze dat ook hadden gedaan en vervolgens wou hij niet meer alleen zijn..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:19

Ik vraag me af of het zou helpen als ze snachts nog een extra plasbeurd zou geven. (of heb ik daar overheen gelezen?)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 12:26

kaatje89 schreef:
Domme vraag.. Wat gebeurd er dan wanneer ze wel een keer 's nachts naar de wc toe moet, dan denkt pup ook: we gaan eruit :+
Of werkt dat niet zo? :o

..

ja dat is tot nu toe niet gebeurd.....dus dat weet ze dus niet

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 12:27

superwoman schreef:
Ik vraag me af of het zou helpen als ze snachts nog een extra plasbeurd zou geven. (of heb ik daar overheen gelezen?)

hebben ze de eerste 2 weken gedaan.....
toen was hetzelfde probleem in de ochtend...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:31

ikdoemaarwat schreef:
hebben ze de eerste 2 weken gedaan.....
toen was hetzelfde probleem in de ochtend...

Zou het toch proberen om dan maar meerdere plasbeurten te geven, zodat hij leeg is/blijft.Kijken of dat helpt en overdag kun je z'n blaas "trainen".

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 12:37

nou ik snap op zich wel dat ze de nachten probeert door te halen....hij moet van 00.30-05.30

en meerdere keren je bed uit 's nachts gaat een mens zeker opbreken ....
ik heb mijn bull ook maar de eerste 2 nachten uitgelaten daarna sliep hij prinsheerlijk door :j
maar hij plaste niet als ik wakker werd....ik moest hem wakker maken :')

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:49

Wat heb ik dan geluk gehad met onze pup van nu 12 weken. 2 weken geleden kwam ze bij ons. We hebben de bench gelijk beneden gezet. De eerste 2 nachten heeft mijn dochter er naast geslapen. Ben ik er ook 's nachts uit geweest om haar buiten te laten. Die nachten bevuilde ze ook haar bench. Vanaf het moment dat ze 's nachts alleen slaapt de derde nacht is ze ook zindelijk in de bench. Ik kom aangekleed naar beneden om 7.00 en we gaan gelijk naar buiten waar ze dan alles gelijk doet. En sinds dit weekend is ze volledig zindelijk.

Persoonlijk denk ik dat het goed is je pup enkele dagen steun te geven 's nachts maar dat je, als de benchtraining overdag goed gaat, je pup het best zo snel mogelijk alleen laat slapen. Ik heb wel 's nachts een grote doek over de bench hangen. Zo is het echt een lekker donker hol.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:11

ikdoemaarwat schreef:
nou ik snap op zich wel dat ze de nachten probeert door te halen....hij moet van 00.30-05.30

ik heb mijn bull ook maar de eerste 2 nachten uitgelaten daarna sliep hij prinsheerlijk door :j

Ik ook wel, vorig jaar liep ik tig x snachts buiten in de kou met m'n pup.
Maar als het niet werkt zal je imo weer tereug moeten.. (iig proberen om te kijken of dat helpt)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:14

heeft de pup drinken snachts?
Wij hebben de hond snachts ( van 01.00 uur tot 08.00 uur) zonder water, oimdat hij er snachts ook neit uit mag.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 13:12

nee de pup heeft geen drinken in de nacht ;)

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:04

Wij hebben een pup van 8 maanden nu.
We hebben hem gekregen toen hij 6 maanden was.
Hij was nog niet zindelijk.

Ik heb de bench in de slaapkamer naast mijn bed gezet, zodat als hij piepte om te plassen, ik het hoorde en meteen eruit kon.
Als de bench beneden staat hoor ik m niet.

En trouwens, een pup is als hij net bij je thuis is, heel angstig, andere omgeving, weg van mama en broertjes en zusjes.
Als je de bench naast je bed zet, en als hij zich alleen voelt, even je hand in de bench en diertje slaapt verder.

Plasprobleem. Zou toch een bench nemen zo klein mogelijk, mag hij dan nog plassen (dat is ws van vreugde, joeppie baasje is op), optillen en mee naar buiten gaan. Consequent mee naar buiten gaan. Niet straffen, noooit straffen!! Dan durven ze helemaal niet meer te plassen.

Als mijn pup per ongeluk een plasje doet in huis, zeg ik niets, til m op en loop ermee naar buiten, en geloof mij maar, na 6 weken (op al een oudere leeftijd van een pup, hij is nu 8mnd) is het pupje zindelijk.

En ik moet er snachts vaak nog even uit voor een plasje, al word dat steeds minder.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:06

superwoman schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Ik ook wel, vorig jaar liep ik tig x snachts buiten in de kou met m'n pup.
Maar als het niet werkt zal je imo weer tereug moeten.. (iig proberen om te kijken of dat helpt)

Idd een stapje terug, hij is er ws nog niet aan toe om zolang de plas op te houden.

Edit: een baby laat je toch ook niet een nacht doorhalen omdat jij anders aan de gebroken nachten onderdoor gaat, vind dat een beetje rare opmerking, als je voor een pup kiest weet je dat er een hele tijd gebroken nachten aankomen..

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:10

ikdoemaarwat schreef:
KellyZ schreef:
Waarom zit de pup in een bench?

omdat dit (uit ervaring van zowel mij als meerdere mensen) een goede manier is om de pup 's nachts zindelijk te krijgen is
en tevens is het goed om een eigen plek voor de hond te creeeren :j

Ten eerste creeert de hond zo géén eigen plek.
Hij creeert een plek bij zijn baas.

Daarbij wordt de pup wakker zodra vrouwtje wakker wordt en gaat het kraantje open.

Mijn advies.
Verplaatst de pup naar beneden (het liefst op een warm plekje niet ver van de deur af) en begin met je wekker een keer in de nacht te zetten.
Snel naar beneden, pup uit de bench en plas doen.
Dan er weer in en door slapen.

Op een gegeven moment kun je je wekker later gaan zetten net zolang totdat de pup doorslaapt.

Arm diertje zijn blaas is duidelijk nog niet sterk genoeg.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:14

En nu als een gek de bench uit de kamer halen! Ik snap niet wat die honden in een mensen slaapkamer moeten! Ten eerste, als de hond ouder wordt. Wat moet het dan? Slaapt hij dan nog in baasje's slaapkamer?
Ten tweede, en hond moet toch de trap op? En wat als de hond te zwaar wordt? Dan moet het zelf traplopen. Dan vraag je om HD en/of ED
En wat denk je van vlooien? Die door katten over worden gebracht door de hond?
Het is maar wat je zelf wilt. Waarom niet gewoon de hond in de gang zetten? 2 nachten janken, maar dan is het over. En néé honden zijn níet zielig!
Je wilt je kinderen toch ook niet 's nachts bij je in bed hebben?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 19:48

nou nou rody1 het mag wel wat vriendelijker ;)

overigens wil ik erbij vermelden dat mijn vriendin net als ik in een flat woont waar alles gelijksvloers is en we een lift hebben ;)

en ik heb mijn hond destijds ook eerst in de slaapkamer gehad en bij wat ouder worden verplaatst naar de woonkamer
en zonder problemen...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 19:49

Kelly_Taco schreef:
Ten eerste creeert de hond zo géén eigen plek.
Hij creeert een plek bij zijn baas.

.

niet helemaal waar :n
mijn honden hebben hun benchen geaccepteerd als eigen plek en nog steeds zijn ze heilig op hun eigen plekkie's

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:56

Rody01 schreef:
En nu als een gek de bench uit de kamer halen! Ik snap niet wat die honden in een mensen slaapkamer moeten! Ten eerste, als de hond ouder wordt. Wat moet het dan? Slaapt hij dan nog in baasje's slaapkamer?
Ten tweede, en hond moet toch de trap op? En wat als de hond te zwaar wordt? Dan moet het zelf traplopen. Dan vraag je om HD en/of ED
En wat denk je van vlooien? Die door katten over worden gebracht door de hond?
Het is maar wat je zelf wilt. Waarom niet gewoon de hond in de gang zetten? 2 nachten janken, maar dan is het over. En néé honden zijn níet zielig!
Je wilt je kinderen toch ook niet 's nachts bij je in bed hebben?

Ja mijn hond slaapt bij mij op mijn slaapkamer en ligt ook op bed..
Ik heb bij mijn honden nog nooit 1 vlooi kunnen ontdenken..(wij ontvlooien netjes elke maand)
Ik vind jou reactie echt helemaal nergens overgaan sorry..
Lieten jou ouders je dan ook gewoon janken toen je klein was!!!!
Weet niet of je een hond hebt, maar hoop voor dat beestje dan van niet want zoals je over een hond praat vind ik nogal min..(en dan zeg ik het nog netjes)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:02

Ik ben het helemaal eens met Rody01 hoor!! Komop, gewoon in de huiskamer zetten en laten wachten!
Hij maakt er nu een spelletje van, omdat je reageert zoals hij wilt, je geeft 'm aandacht ;)
Onze pup van 14 weken ligt op haar eigen matrasje in de huiskamer, zónder hekje oid, en die blijft netjes van half 1 tot 7 uur liggen en plast nergens, gewoon een kwestie van streng volhouden, jij bent de baas. Onze pup heeft welgeteld één nacht op de slaapkamer gelegen, en toen meteen beneden (wel met hekje, ong 3 weken)

En als de pup 't echt niet op kan houden, waarom niet gewoon even snel een badjas aan en eerst laten plassen?

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:09

Ik vind er helemaal niks mis mee met de pup op de slaapkamer,kan je hem tenminste horen als hij 's nachts uitmoet.en als hij ouder is mag hij er nog liggen als hij dat wilt.. is dat zo gek ?

Ik zou als ik wakker werd toch de pup pakken en de eerste keer de plas snel op het balkon laten doen.
Ze is nu blijkbaar toch steeds niet optijd en dan kan hij in ieder geval de link gaan leggen dat het niet in de bench moet,daarna aankleden en meteen nog even naar buiten!

Zo heb ik het bij mijn hond ook gedaan,hij was binnen 2 weken zindelijk en wilde uiteindelijk zelf al niet meer op het balkon (wandeling is natuurlijk veel leuker ;))

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 20:10

Loiz schreef:
Ik ben het helemaal eens met Rody01 hoor!! Komop, gewoon in de huiskamer zetten en laten wachten!
Hij maakt er nu een spelletje van, omdat je reageert zoals hij wilt, je geeft 'm aandacht ;)
Onze pup van 14 weken ligt op haar eigen matrasje in de huiskamer, zónder hekje oid, en die blijft netjes van half 1 tot 7 uur liggen en plast nergens, gewoon een kwestie van streng volhouden, jij bent de baas. Onze pup heeft welgeteld één nacht op de slaapkamer gelegen, en toen meteen beneden (wel met hekje, ong 3 weken)

En als de pup 't echt niet op kan houden, waarom niet gewoon even snel een badjas aan en eerst laten plassen?

waar zie je dat het met aandacht mis gaat? :?

er worden hier dingen bijgehaald die er helemaal niet toe doen,want dat gaat goed

en badjas heb ik al uitgelegd maar zal het nu nog beter en duidelijker uitleggen
om naar buiten te gaan wordt de pup opgetild, mee genomen naar beneden (flat) , tevens praten we hier over temperaturen van -4 s'ochtends waardoor je deze "rit" dus niet even in een badjas gaat afleggen....
ze hoeft echt alleen een trui en broek ,sokken en schoenen en jas aan te trekken (dus niet douchen en derg) en gaat dus gelijk de straat op

ze zijn nu begonnen met het oppakken, 1 vast houden de ander snel aankleden, en dat werkt momenteel...
nu afwachten hoe het zometeen verder gaat

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:20

De pup plast en krijgt daardoor aandacht (positief óf negatief), klopt?
Ik sta hier ook met -4 aan de deur, da's een nadeel van een najaarspup.

Waarom staat ie op de slaapkamer?

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:49

@ikdoemaarwat: Ik geef je groot gelijk dat je het doet zoals je het nu doet. Pup op de slaapkamer is helemaal zo gek nog niet. Het is niet niks om vanuit je nest zo ineens de wijde wereld in gestuurd te worden, laat staan dat je alleen in een kamer moet zitten. Mijn ervaring is dat ze als ze wat ouder zijn probleemloos naar beneden kunnen (als je dat zelf zou willen). Je pup speelt echt niet de baas door te gaan plassen. Die kleintjes hebben gewoon de controle over hun blaasspieren nog niet. Dat duurt echt nog een paar maanden. Als jullie vaak genoeg naar buiten gaan, zal het huis tot die tijd wel eerder droog blijven :) .