Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Moggsy schreef:Ik ril pas als ik zie dat mensen met sleutelbossen naar een hondenhoofd staan te gooien.
Of niet met een halti of slipketting of wurgriem om kunnen gaan.
En dan zal ik het maar helemaal niet over de kettingen met pinnen hebben.
De mensen die uit machteloosheid gaan slaan of erger nog, gaan schoppen.
Mensen willen dat een hond naar ze luistert en luistert een hond niet, dan wordt de mens kwaad en reageert zich af op de hond.
Dat is veel erger dan een teletac in goede handen.
Daarbij is de teletac gelukkig vrij duur in aanschaf, dus niet iedere machteloze hondenbezitter zal snel naar de winkel rennen.
) anders snijd je jezelf in de vingers. Ik heb politielijnen en lange speurlijnen.
Maar nogmaals, timing is alles, en de meeste honden leren sneller als de meeste mensen

Het is een discussieforum
)Moggsy schreef:Jawel, maar Bouviers zijn van nature lui en het onderhoud is flink.
Herders zijn veel scherper.
Ik heb nu een modern gefokte, die is snel, slim, gevoelig, niet lui en werken voor de baas.
Een teletac zou deze hond compleet verzieken en heeft het ook absoluut niet nodig.
Maar ik heb ook een ouderwets geblokt type, die is standaard, zoals een boef moet zijn.
Dat is ook de ex kennelhond van de teletac.
Verschrikkelijk lief, een echte schoothond, maar zo bot en lomp.
Enorm sterk, type tank, ongevoelig voor normale correcties.
De diepliggende problemen zullen nooit over gaan, maar het dier is gelukkig en voor ons goed handelbaar.
Weer een schat van een dier gered denk ik dan maar.
heb mijn hond vanmiddag een knal verkocht toen hij dacht mijn hand te pakken met de bal erin..... dat dacht ik toch ff niet
daarna natuurlijk beloond, toen hij netjes achteruit ging.Moggsy schreef:Wat zeg je niet?
Je stelt vragen die al ruimschoots zijn beantwoord.
Je hebt duidelijk geen ervaring met honden die al goed verziekt zijn.
Honden die eigenlijk kansloos zijn.
Als ik een dergelijke hond krijg en na een goede omgang er achter kom dat een teletac de hond weer op het juiste pad krijg dan is er niemand die dit mag veroordelen.
Kundig en diervriendelijk staat garant voor een verders geweldig goed leven i.p.v. verder lijden of inslapen.
Babette3 schreef:Adil18: heb je het dan over mij? Daar ik ongeveer de enige buiten Wildwings ben die ook niet voor de TT ben? In ieder gevoel verdoem je niet iedereen die hiermee traint in tegenstelling tot andere mensen hier, dat is al heel wat imo. Ik verdoem jullie ook niet, maar kom op voor mijn mening, net als jullie.
Uiteindelijk is dit ook om mijn horizon te verbreden en ik denk dat iedereen wel genoeg verstand in zich heeft om te beseffen dat deze reacties zijn om bij te leren en niet om aan te vallen.
Ik heb nog nooit iemand in RL met een teletac zien werken. Dat geef ik makkelijk toe, net zoals ik de join-up ook nog nooit in RL heb gezien. Maar toch is er iets dat me kwelt, waarom ik dus nooit een join up zou doen of waarom ik dus ook geen teletak zal gaan gebruiken. En dat is eigenlijk vooral het gevoel dat je als hond moet hebben. Ook zal ik mezelf nooit prof durven noemen, wanneer ben je een prof?
Iemand vertelde ook dat het goed was om een teletak te hebben wanneer een hond achter de paarden loopt. Mijn hond doet dat ook (geleerd van de stalhonden). Wel, hij is nog jong en heeft nog niets meegemaakt. Hij loopt daar steeds los en zit enkel achter de paarden als ze te lang op stal gestaan hebben :s Dan hou ik hem 5 minuutjes aan de lijn en tis weer ok. De andere hond heeft al een paar flinke stampen gehad. Maar hij blijft het doen. Is dat dan mishandeling dat de eigenares hem niet vastneemt of geen schok geeft? Voor mij niet, hij zal leren uit zijn fouten. Natuurlijk ga ik dan reactie krijgen van: tot als hij dood is. Wel ja, daar volg ik jullie wel, als jullie zijn ‘dood’ kunnen tegenhouden met een teletak. Maar dan kan je dat bij alles gebruiken. Als ze geroepen worden, hoe hard ze ook opgaan ‘in hun spel’, ze zullen terugkomen, zelf zonder teletak.
Dan nog een paar vragen: wanneer zou je de halsband inzetten en wanneer niet? Wanneer ben je ‘ervaren genoeg’ om met zo’n halsband te werken en wanneer niet? Doe je dit al bij een puppy of vanaf welke leeftijd? En wat met een tweedekanshond, ga je die ook onmiddellijk ‘corrigeren’ met de halsband?
Sorry voor de vragen die ik overgeslaan heb, maar het is echt veel...
En ik wil nog even zeggen dat ik iedereen zijn mening respecteer, maar dat ik ook graag heb dat dat wederzijds is en blijftHet is een discussieforum