moet ze nou toch een maatje hebben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:23

Je kunt de ren ook afsluiten van boven he ;)
Wij hebben bijvoorbeeld gewoon gaas erop en aan de zijkanten gedaan :) Daar kunnen ze met geen ene mogelijkheid uit. Je moet alleen kijken dat als je aarde oid hebt in de tuin waar ze dan op zitten, dat je wel gaas eronder ingraaft, zodat ze niet kunnen ontsnappen dmv graven.
Heb op dit moment geen duidelijke foto van onze ren met dat gaas, behalve deze van een afstand: http://img218.imageshack.us/img218/9237 ... renfg9.jpg maar als je er behoefte aan hebt kan k wel een foto maken morgen :) Dat gaas kan van boven gewoon open/omhoog getild worden :j

*edit* zie dat je moeder het écht niet wilt? :=
Eigenlijk heeft ze er juist minder last van als ie buiten woont, maargoed xD
Laatst bijgewerkt door 1234 op 11-01-10 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:24

Tja dat uitzoeken kan je het beste aan je vrouw overlaten :+ Die hebben daar toch een hele speciale mening over! Gewoon konijn menemen en twee mandjes en daar kijken of wat jij leuk vind je konijn ook leuk vind :))

Maar weet je moeder dan niet dat konijnen normaal gesproken altijd buiten slapen? Ze hoeft er niet bij te gaan liggen :P

Wel fijn dat je je zo inzet!

Mijn hok staat in het topic in mijn onderschrift (maar laat die maar niet aan je moeder zien, schrikt misschien af :P )

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 18:25

hij zegt 404 error :) zou wel leuk vinden het tenminste idee dan!
Hij komt dan onder afdak buiten. hoe groot moet het zijn?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 18:27

annepanne schreef:
Tja dat uitzoeken kan je het beste aan je vrouw overlaten :+ Die hebben daar toch een hele speciale mening over! Gewoon konijn menemen en twee mandjes en daar kijken of wat jij leuk vind je konijn ook leuk vind :))

Maar weet je moeder dan niet dat konijnen normaal gesproken altijd buiten slapen? Ze hoeft er niet bij te gaan liggen :P

Wel fijn dat je je zo inzet!

Mijn hok staat in het topic in mijn onderschrift (maar laat die maar niet aan je moeder zien, schrikt misschien af :P )

je hebt wel een heel mooi hok zeg!!

ga zelf eens kijken voor wat planken enzo.
de stal moet nog een keer opgebruimd worden (A)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:28

ietjelover schreef:

Geeft ie bij mijn link die error of bij die van annepanne? :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 18:31

1234 schreef:
ietjelover schreef:

Geeft ie bij mijn link die error of bij die van annepanne? :)

die van jouw O:)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:34

Hmm bij mij doet ie t gewoon :')
maarja als je wilt moet je t maar zeggen, kan k morgenochtend wel andere foto maken, whaha :P ist nu te donker voor xD

http://img301.imageshack.us/img301/9822/hpim0489wn9.jpg misschien deze? Is gewoon foto die k ff snel tegen kwam hoor, maar kun je wel beetje zien wat k bedoel ;)

ietjelover

Re: moet ze nou toch een maatje hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 18:39

zie hem !
ik wil dan gewoon wat hoge planken tegen elkaar en poortje erin (als dat al nodig is) en moeten er nog raampjes in?
mijn opa was konijnen slachter (jah mensen :( ) hij had raampjesin zijn schuur met daarvoor doorzichtig folie zodat het niet waaide, is dat nodig of fijn voor de konijnen? ojaah het hok gaat wel ook aan de bovenkant dicht. een ander konijn zat in een helemaal afgesloten hok en werdt doorgeprikt door een roofvogel dus dat is zeker.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 18:39

maar hoe groot moet hij ongeveer zijn + ren?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 18:45

ga even kijken op paint hoe groot het ongevee kan worden

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:44

Je kan wel raampjes in je hok doen maar er moet natuurlijk wel frisse lucht naar binnen komen!! Dus je kan misschien een deel afsluiten met raampjes en een deel met gaas :)

Ik weet niet hoe groot het moet zijn, wel natuurlijk zo groot als mogelijk ! wel minimaal 2 meter a 2,5 meter breed zou super zijn :) Zeker met 2 konijnen. En hoog genoeg! Als t alleen in de lengte lang is hebben de konijnen er niet veel aan want dan kunnen ze ook niet normaal op hun achterpoten staan als het hok te laag is (dat zijn bijna alle hokken die ze in dierenwinkels verkopen wel namelijk!)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 20:08

okee, 2 bij 2,5 meter gaan we niet halen maar misschien wl stukje langer. ER liggen stenen onder maar we zouden evt, wel zand neer kunnen leggen.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 20:09

even met moeder ver gehad, andwoord: heb geen 2de konijn nodig, dus ik doordrammen dat ik zelf hok ga maken en dan konijntje zelf betalen.,,, ze gaat denken :?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:26

ietjelover schreef:
okee, 2 bij 2,5 meter gaan we niet halen maar misschien wl stukje langer. ER liggen stenen onder maar we zouden evt, wel zand neer kunnen leggen.

Bedoelde iets van 2 a 2,5 meter lang (of langer natuurlijk :o ) xD hahah en dan ehh weet ik t , 1 meter breed (of breder) ofzo? :P
Ben benieuwd waar je moeder mee komt xD
Vaak helpt t indd al een stukje als je zelf aanbied om mee te betalen :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 20:54

1234 schreef:
ietjelover schreef:

Bedoelde iets van 2 a 2,5 meter lang (of langer natuurlijk :o ) xD hahah en dan ehh weet ik t , 1 meter breed (of breder) ofzo? :P

Ik snap je bevenste regek niet goed..
Een konijn van de konijnen opvang is helaas niets voor ons, ik snap dat een ren 2 x 2 meter moet zijn maar dat kunnen wij helaas niet halen.

IK HEB MIJN MOEDER (half) OVERGEKREGEN!!
Net toch nog even er over gehad, en gezegt dat ik het hok + ren maak, de vindt het allemaal goed en ook leuker voor het beestje. Wel kan dat pas weer als het beter wordt, want ze heeft nu geen wintervacht dus is het te koud voor haar.
Maar nu komt het, We kunnen dus geen konijn van de opvang halen door te weinig ruitme (al probeer ik alles wat ik kan, maar ik kan er niet meer van maken) en een mannetje van de winkel moet nog gecastereed worden, en als het niet klikt hebben we dus een probleem.
Ik ben dus eigelijk naar een gecastereed mannetje opzoek die even op proef mag komen, en iemand die geen 2 meter hok eist, al krjigen ze vanaf dan wel de ruimte om lekker rond te hupsen

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:01

Heb je al contact gehad met de opvang en je huisvesting uitgelegd? Als je een hok maakt met een vaste ren buiten wordt dit toch aardig groot! De meeste opvangen vereisen inderdaad wel een vaste uitloop, maar er zijn maar weinig opvangen die op de centimeter gaan letten.

Wil je pas een vriendje erbij als je konijn naar buiten kan, of wil je al gaan koppelen en ze tot het voorjaar samen binnen laten wonen?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:02

ietjelover schreef:
ietjelover schreef:

Ik snap je bevenste regek niet goed..
Een konijn van de konijnen opvang is helaas niets voor ons, ik snap dat een ren 2 x 2 meter moet zijn maar dat kunnen wij helaas niet halen.

IK HEB MIJN MOEDER (half) OVERGEKREGEN!!
Net toch nog even er over gehad, en gezegt dat ik het hok + ren maak, de vindt het allemaal goed en ook leuker voor het beestje. Wel kan dat pas weer als het beter wordt, want ze heeft nu geen wintervacht dus is het te koud voor haar.
Maar nu komt het, We kunnen dus geen konijn van de opvang halen door te weinig ruitme (al probeer ik alles wat ik kan, maar ik kan er niet meer van maken) en een mannetje van de winkel moet nog gecastereed worden, en als het niet klikt hebben we dus een probleem.
Ik ben dus eigelijk naar een gecastereed mannetje opzoek die even op proef mag komen, en iemand die geen 2 meter hok eist, al krjigen ze vanaf dan wel de ruimte om lekker rond te hupsen[/quote]

haha nee 2x2 zeg k niet ;) bedoel 2,5 lang x 1 breed ofzo ;) 0,5 tot 1 meter breed kom je zowieso al snel aan, en je zei dat het wel wat langer zou kunnen eventueel :)

Weet niet hoe groot/klein jullie tuin is natuurlijk ;) als je een minituintje hebt heb je al snel meer eisen dan wanneer t wel iets groter zou kunnen.
Maar goed dat je je moeder zover hebt gekregen ;)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 21:15

Nog evenb gekenen, we hebben een trompoline in de tuin, en als wel de eruit krijgen en zand hebben, kan het gat dicht gemaakt worden en dan hebben we wel alle ruimte voor de konijn, heel veelr ruimte zelfs!
Het moet van de opvang minstens 2 m² zijn (verkeerd gelzen O:) ) Dus dat moeten we even kijken, lijkt me wel leuk een konijnenren in de tuin, altijd leuk heb je in e zomer ook iets mooi's in je tuin!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 21:30

Hebben jullie nog verder ideeen voor een ren?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:48

Als je er zand in doet, zou k wel aan de zijkant zowieso iets maken dat voorkomt dat de helft van de inhoud van de ren ernaast belandt :P Wij hadden soort stuk plastic vastgemaakt daar zodat dat die hoeveelheid zand wat wordt weggegraven toch wat tegenhoudt :)
Maar als je tegels houdt is dat niet echt nodig, alleen kunnen ze zich dan niet uitleven in de vorm van graven xD. Je moet het alleen wel goed schoonhouden :j

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:43

Wat super dat je je moeder zo ver gekregen hebt!
Ik zou anders even op marktplaats kijken, daar staan ook veel heertjes op, en soms ook gecastreerde. En anders zou ik nog even wachten tot het voorjaar wanneer je je ren klaar hebt.
Ze gaat er heus niet dood aan als ze nog iets langer alleen zit, jammer dan.
Wel super dat je zo goed naar advies luistert en je zo inzet, zie ik jammer genoeg niet vaak gebeuren.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:46

Geweldig dat jij je zo in zet voor je konijn!

Op marktplaats worden regelmatig gecastreerde konijnen aangeboden, soms ook gratis. Zo heb ik mijn gecastreerde voedster ook opgehaald!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 09:55

Ik wil natuurlij kook het beste voor mijn konijntje !!!
ik ga even kijken op marktplaats.nl voor een mannetje, en kijken wat het ongeveer gaat kosten enzo, mama vindt het helemaal goed als ik het maar doe, en als ik ze maar blijf verzorgen en de hokkken schoon blijf maken. In de lente gaan we kijken of we het gat dicht kunnen krijgen.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 19:17

eindelijk gaan we dan beginnen!!
We gaan binnenkort een groot hok ophalen,
waarvan we een luikje maken dat ze eigelijk zoiso een dubbele kooi heeft.
Dan mogen ze overdag een paar uur in de ren, maar snachts niet, door gevaar van roofdieren
we willen het niet van de bovenkant dicht maken, omdat ze dan weer met schoonmaken zitten.
Verder krijgt een vriendin van mij 18 april een nestje dwerghangoor x dwerg konijn
en daar gaan we er dan een van proberen te koppelen!

Vindt het wel van d ene kant jammer dat ze naar buiten moeten,
zal ze niet snel meer even binnen op de bank zetten :n

ik zal zo snel mogelijk weer iets laten horen als het hok klaar is

o trouwens het hok is heel groot, 1.30 lang en ik geloof 60/70 breed!