En ik ga eens bekijken wat het me kost in de supermarkt en zo. Ik heb helaas geen vriezer, gewoon 3 vakken... Dus dat wordt ff puzzelen. Maar ter aanvulling/afwisseling is het sowieso interessant. Thanks!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

en ze had haar eigen bakje met een paar kleine stukjes kippenlever. Ook wilde ze het bakje niet uitlikken....
Sylvia schreef:Chubby, wat ik me nu even af zit te vragen... Wat kost zo'n menu als wat je hiervoor opgeschreven hebt je nou?
Amanda schreef:Plus dat ik al de percentages aan soorten vlees veel te riskant en ingewikkeld vond
Citaat:50-60% spiervlees
10-20% orgaanvlees
10-20% bot

) en sindsdien durf ik dat niet meer te geven.
Amanda schreef:Goed zo!
Kipfilet is wel heel makkelijk vlees overigens. Ik voerde mijn katten ook wel eens een drumstick. Met bot dus. Was lastiger, maar ook goed voor de tanden.
Rundvlees is wat ruwer en taaier vlees waar ze ook meer op moeten kauwen. Ook goed voor de tanden
Kippennekjes zijn ook goed. Of eendagskuikens. Ik heb beiden overigens nog nooit geprobeerd.
Kippenvleugeltjes of van die minidrumsticks zijn wat makkelijker qua bot. Maar mijn kat is een keer bijna gestikt in dat kleine botje wat altijd tegen het grote bot aan zit (weet niet hoe het heet) en sindsdien durf ik dat niet meer te geven.

Amanda schreef:Mijn katten zijn ook binnenkatten
En dat was inderdaad ook wennen in het begin. Ik heb de eerste 2 weken nog Whiskas er overheen gesmeerd. Steeds minder, tot het niet meer nodig was.
En inderdaad, de kippenpoten werden uit het bakje gesleept
Daarom gaf ik het in het begin ook in een afgesloten ruimte. Zo viel de rotzooi wel mee.
Uit gemakzucht en 1 zeikerd van een kat ben ik helemaal overgestapt op de Carnibest. Het is voor mij makkelijker en mijn slechte eter eet dit heel graag.
Ze krijgen bij mij 3x per dag. Soms 3x per dag Carnibest en soms 2x Carnibest en 1x vers vlees. Werkt heel goed
Je gaat het straks ook echt merken. De bak stinkt minder, ontlasting is beter, minder haaruitval en de vacht is zijdezacht!
Ze eten een paar brokjes per keer verdeeld over de dag en meestal is dat aan het eind van de avond (na hun vleesdiner) netjes leeg.

Niet te flauw doen!