vraagje over bordeaux dog puppy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:01

Heb niet het hele topic doorgelezen, maar wij hebben onze bordeuax dog ook als puppy gekocht. Die had de eerste tijd precies hetzelfde. Vooral na het slapen en daar weer opstaan. Liep ze heel moeilijk (ze tilde haar achterpoten ook niet op, ze schoof er meer mee zeg maar). We zijn toen naar de dierenarts geweest, die gaf ons een speciaal soort voeding mee. Het is wel duur maar het heeft in het begin goed geholpen hier tegen. Overigens waren het meestal ook gewoon groeipijnen :)

Ze is nu alweer ruim 1.5 jaar, en heeft al heel lang nergens last meer van.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:29

Toen wij onze bordeauxdogpup hadden opgehaald, hebben we thuis ook eerst tapijt tegels over het laminaat gelegd. Niet mooi, wel goedkoop en de beste oplossing. Hij kan er misschien in jouw ogen goed op lopen, maar toch glijd hij snel uit, en als hij snel uitglijd is de kans gewoon groot dat hij iets scheurt of breekt. Het eerste 1.5 jaar van een bordeauxdog moet je zoooo goed opletten. Niet te ver en te veel lopen, niet met ballen of stokken gooien, oppassen met andere honden laten spelen, absoluut geen traplopen, niet ergens laten opspringen en niet op achterpoten laten staan. Dit ras word in een korte tijd heel zwaar en groot, maar zijn botten zijn eigenlijk pas na 1.5 jaar sterk genoeg om hem te kunnen dragen. Vandaar dat je erg voorzichtig hiermee moet zijn. En het voer is ook zeker iets waar je op moet letten. Zelf hebben wij altijd Royal Canin Giant. Dan heb je verschillende fases hierin, pup, junior en adult.
Houd er ook rekening me dat een bordeauxdog tot wel 2.5 jaar oud doorgroeit. Meestal het 1ste jaar de hoogte in en daarna de breedte, dat laatste gaat niet zo hard, je ziet hem vooral het eerste jaar de lucht in schieten.
En ik ben met zulke rassen juist vóór een erkende fokker waar je ze weg moet halen. Deze fokkers kijken naar het ras, hoe ze het ras in hun gezondheid kunnen verbeteren. Natuurlijk geeft het geen garantie, maar wel een klein beetje meer zekerheid.

Maar ik zeg ook erbij, neem je een ras zoals de bordeaux, dan weet je ook dat het een duur ras is in de da kosten. Kans is gewoon groot dat hij op oudere leeftijd meer kwaaltjes in de poten/heupen krijgt.
Maar ook gewoon de standaard dingendie je nodig heb, een normaal formaat hond krijgt een AB spuit, een bordeauxdog krijgt het dubbele binnen. En dat is met alles zo.
Je heb natuurlijk ook kleinere bordeauxdoggen of absurd grote (die van ons is zo'n grote, die weegt nu 73 kilo en is nog maar bijna 2 jaar dus er komt nog wel wat bij), maar ik adviseer wel een dierenkosten verzekering erbij te nemen.

Kortom, het is een ras waar je je zeker in moet verdiepen voor je zoiets aanschaft. En dat rare loopje heeft onze hond nooit gehad, ik zou het zeker in de gaten houden als ik jou was.
Is jouw dierenarts ook bekend met het ras?
In ieder geval heel veel succes en laat maar snel foto's zien van de pup

Anoniem

Re: vraagje over bordeaux dog puppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:33

TS je zegt dat je je in heb gelezen over dit ras, waar heb jij over gelezen als ik vragen mag? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je het woord HD en ED niet tegen bent gekomen.

En waarom heb je geen hondje gekocht bij een goede fokker met garantie?

AngelofLove

Re: vraagje over bordeaux dog puppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:04

Chiqa, TS zegt dat ze wel degelijk heeft gelezen over HD, maar dat ze vergeten is te vragen aan de fokker of beide ouderdieren getest waren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:08

AngelofLove schreef:
Chiqa, TS zegt dat ze wel degelijk heeft gelezen over HD, maar dat ze vergeten is te vragen aan de fokker of beide ouderdieren getest waren...

OK laat ik dan zo zeggen...wat heb jij gelezen over HD want ik kan mij niet voorstellen dat je dit 'vergeet' te vragen een van de meest voorkomende aandoeningen bij de hondenwereld die gepaard gaat met heel veel pijn en ellende.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:18

jelledaantje schreef:
Hallo
Uit testen bleek er niets mis te zijn maar we moesten geen lange wandelingen gaan maken maar elke bewegingen die de pup zelf doet was goed.

Wat ik niet snap ... is deze zin.
Heeft de Da dit alleen gezegt of was dat ook jullie voornemen ?
Bd is een van de rassen de helemaal niet geschikt zijn voor lange wandelingen. of de benen nou in orde zijn of niet.
Was gewoon even een opmerking hoor, niet om onrust te stoken hier.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:18

jackgirl schreef:
jelledaantje schreef:
Hallo
Uit testen bleek er niets mis te zijn maar we moesten geen lange wandelingen gaan maken maar elke bewegingen die de pup zelf doet was goed.

Wat ik niet snap ... is deze zin.
Heeft de Da dit alleen gezegt of was dat ook jullie voornemen ?
Bd is een van de rassen de helemaal niet geschikt zijn voor lange wandelingen. of de benen nou in orde zijn of niet.
Was gewoon even een opmerking hoor, niet om onrust te stoken hier.

Hihi, nou de bullmastiff mag dan zeker ook geen lange wandelingen?
Als de hond goed gefokt is en de training rustig opgebouwd dan moet
dit gewoon kunnen.
Mijn Bullmastiffs lopen trappen, gaan mee als ik met mijn paard erop uit trek en kunnen
uren wandelen.
Ik verkoop ze dan ook met garantie en heb er nog nooit een terug gehad.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:53

Chiqa schreef:
TS je zegt dat je je in heb gelezen over dit ras, waar heb jij over gelezen als ik vragen mag? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je het woord HD en ED niet tegen bent gekomen.

En waarom heb je geen hondje gekocht bij een goede fokker met garantie?

Dat gaat er bij mij ook niet in :7
Ik hoop het beste met je hond, daar niet van, en het is al gezegt, maar een pup kopen van zo'n groot/ zwaar ras, waarvan niet eens bekend is of de ouders uberhaupt goede heupen en ellebogen hebben, is toch wel gevaarlijk.
Ik heb zelf 2 zware/ grote honden, maar dit komt mij niet bekend voor. Wat je aangeeft