Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zwartwitje schreef:Wat er trouwens bij eenden ook wel ingaat zijn geweekte (dus zachtgemaakte) katten- of hondenbrokken. Dat voerden wij ook wel bij op het vogelasiel als de nood hoog was. Die brokken lijken natuurlijk op weinig wat ze in de natuur ook zouden eten, maar bieden wel zat energie in deze kou. Bovendien doe je daar ook de eventuele meeuwen, kraaien, kauwen, reigers, meerkoeten en waterhoenen, vlaamse gaaien, eksters en een enkele merel of lijster een plezier mee

Zwartwitje schreef:Kijk, dat komt dan mooi uit!
Ik krijg direct zin om zelf naar het park te gaan en te gaan voeren..
Alou schreef:eendjes voeren is eigenlijk helmaal niet goed. de gemeente amterdam is er zelfs hele protesten tegen aan het doen. met eenden op het fietspad met graffiti.
http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... oord.dhtml

Ik had brood, oude cake en peperkoek meegenomen, maar ze lieten het gewoon verder drijven
Blijkbaar meer mensen die de eendjes zielig vonden haha. In de tuin zijn we wel goed aan t bijvoeren nu, sinds we al twee dode vogels hebben gevonden. Nu stikt het er van de vogels en eekhoorntjes. Ook vlaamse gaaien en bonte en groene spechten komen er op af, leuk om te zien
Vandaag ga ik een kippen-drinkbakje halen om buiten erbij te zetten.
Een dode houtduif, die lag 's morgens onder de boom in de sneeuw, verder nergens sporen of sneeuw weggeduwd, dus hij moet echt dood uit de boom zijn gevallen
Die was tegen de raam aan gevlogen en lag met het bekje open op de grond ervoor. Heeft mn ma hem in een doosje gezet, lauw water gevoerd en wat voer gegeven, even later hoorde ze hem kruipen en pikken, en weer een uurtje later zat hij te springen in de doos en heeft ze hem buiten gezet.. hup, direct de boom in, en het voer was allemaal op
Ik heb maar een klein achtertuintje waar ze niet zo goed indurven (is ommuurd), maar ik heb op het platte dak een stuk sneeuwvrij gehouden en op een oude schaal voedsel neergezet. Van daar uit kunnen ze de omgeving goed in de gaten houden, blijkbaar vinden ze dat wel veilig.
Ik toeteren, ze reageerden heel rustig, maar gingen wel de berm in. Kwam even later nog een auto tegen, heb ik even geseind, maar die weet natuurlijk niet waarom... Hopelijk is alles goed afgelopen