Hond dekt teef, teef in kreukels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:25

Vind het bij een paard net zo goed sneu.

Waarom zou ik een medische ingreep laten uitvoeren bij een dier dat kerngezond is? Kan altijd nog.

Overigens eet die van mij gewoon, hoor.
Vjestagirl schreef:
Voor iedereen die niet zijn hond wil laten castreren: dan ga ik er ook vanuit dat jullie je verantwoordelijkheid nemen als je hond ontsnapt en boven op een (aangelijnde) teef springt? Iig de helft van de kosten betaald?

Tuurlijk.
Als dat verwijtbaar is, absoluut.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:26

Jenna schreef:
Ben maar meteen gaan bellen met de dierenarts.
Het lijkt er niet op dat ze die morningafterpil heeft gehad aangezien ze de tijd hebben genomen een goedkope dierarts te zoeken.

Maar goed dat ter zijde.De dierenartsassistente was zeer behulpzaam.
De teef is daar gekomen toen ze 10 dagen drachtig was. Dus.....
Ze had een baarmoederontsteking en is gesteriliseerd.
Morgen kan ik weer met ze bellen en kan ik de dierenarts spreken die de hond geopereerd heeft.

Dan zou ik netjes aanbieden dat de 'oude' afspraak nog staat ondanks dat hun die geschonden hebben en dat is de halve kosten mbt morning afterpil (en logischerwijs helft visitekosten)
Je bent niet verantwoordelijk voor nalatigheid van hun kant!

(mits ze die pil niet gegeven hebben natuurlijk)

marielle231

Re: Hond dekt teef, teef in kreukels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:29

nu ik dus heb gelezen dat ze een baarmoederontsteking had zou ik niks betalen...

Teven die loops zijn hebben daar een grote kans op is mij vertelt door mijn DA.
Mijn teef was loops en doodziek, eerste wat ze dachten omdat ze loops was , was idd baarmoederontsteking.

Ben benieuwd of de DA kan vertellen morgen of het ook door jullie reu komt, want ik betwijfel dat echt. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:30

Ik ook.

De reu zal geen baarmoederontsteking veroorzaken, hoogstens veroorzaakt hij een zwangerschap.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:31

mltex schreef:
Dan zou ik netjes aanbieden dat de 'oude' afspraak nog staat ondanks dat hun die geschonden hebben en dat is de halve kosten mbt morning afterpil (en logischerwijs helft visitekosten)

Eens. :j

BTW, aan mijn hond kun je het ook niet merken dat ze loops is overigens. Heb nu eindelijk na een jaar of 3 weer een loopsheid gespot. Ook merk je het niet echt voorbij komende reuen oid.

Ik vind dat een aantal mensen nogal hard reageerd op de 'tegenpartij'. Ben erg benieuwd hoe men zou reageren als het verhaal het omgekeerde zou zijn.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:31

Eerst even duidelijk navragen of ze die 'morning after' nu wel of niet gehad heeft. Een complicatie van de morning after kan zijn een baarmoederontsteking.
Als de eigenaar ervoor gekozen heeft die mornig after niet te geven, lijkt het me eerder zijn verantwoording.

Misschien kunnen de mensen die hier alleen lopen te ruzien over wel/niet castreren, even een apart topic openen.....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:32

Yamcha schreef:
De reu zal geen baarmoederontsteking veroorzaken, hoogstens veroorzaakt hij een zwangerschap.

Untrue. Waarom denk je dat er bij paarden zoveel KI is?
Niet alleen omdat je dan niet hoeft te reizen met de hengst, maar ook omdat er een grotere kans is op infecties.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:40

Ik zei ook al, evt de kosten voor de boormoederontsteking wil ik wel delen..maar meer niet.
Maar goed...morgen weet ik dus weer meer.

BELIZE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:40

Ik zou zeker de rekening eisen, maar ik ben bang dat je er wel voor op moet draaien, aangezien jouw hond is ontsnapt uit je huis en "schade" heeft aangericht. Dus die vrouw staat in principe in haar recht.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:40

Iris82 schreef:
Yamcha schreef:

Niet alleen omdat je dan niet hoeft te reizen met de hengst, maar ook omdat er een grotere kans is op infecties.

Ja maar ik denk niet dat je er snel gaat achterkomen dat het door de reu komt.
En ik zou gewoon niet betalen als het mij zou overkomen.

Citaat:
Ik vind dat een aantal mensen nogal hard reageerd op de 'tegenpartij'. Ben erg benieuwd hoe men zou reageren als het verhaal het omgekeerde zou zijn

Als ik een teef zou hebben los zou lopen en gedekt zou worden door een loslopende hond dan ben ik ( vind ik dan) nog altijd verantwoordelijk, dan had ik mijn teef maar niet los moeten laten.

Dan moet je niet gaan zeiken bij de mensen van de reu, jij hebt een teef en jij WEET dat ze drachtig kan worden..

Als de teef in kwestie aan de lijn zou lopen dan vind ik het heel anders, dan ligt de schuld bij de loslopende reu MITS dit op een plek is waar honden niet los mogen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:42

Ik zou helemaal niets betalen! De hond was al 10 dagen zwanger toen ze voor het eerst bij de DA kwam! Als ze gelijk was gegaan had ze de morningafterpil gekregen en die had ik dan wel betaald maar nu echt niets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:43

Zo denk ik er ook over, marielle :j

Btw, deze reu was in huis, en heeft de deur zelf opengemaakt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:44

Iris82 schreef:
Yamcha schreef:

Oh, dat kan.

Bij honden wordt er voornamelijk natuurlijk gedekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:45

breezy302 schreef:
De hond was al 10 dagen zwanger toen ze voor het eerst bij de DA kwam! Als ze gelijk was gegaan had ze de morningafterpil gekregen en die had ik dan wel betaald maar nu echt niets

Dat is ook wel weer een punt, verhaal rammelt echt van alle kanten hoop dat je snel de DA spreekt.

Iris82 schreef:
Ik vind dat een aantal mensen nogal hard reageerd op de 'tegenpartij'.

Waar dan?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:47

Hypofocus schreef:
Iedere honden eigenaar weet toch dat je honden rustig hun gang moet laten gaan als ze eenmaal "vast" zitten...

Sorry maar dit wist ik óók niet.......

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, dit zaakje stinkt aan alle kanten.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:48

mltex schreef:
Laika schreef:
Volgens mij probeert deze mevrouw er financieel een voordeeltje uit te halen. Zij had nooit haar teefje los mogen hebben. Ook ik adviseer, vraag om de rekening en als je die hebt zou ik ook nog even contact opnemen met de dierenarts waarom deze ingreep is uitgevoerd.

Castreren van een gezonde reu? Nooit niet! Wat een onzin. Mensen met teefjes moeten gewoon voorzichtig zijn. Ik heb ook 2 teven waarvan 1 niet gecastreerd. Ik pas altijd op als ze loops is. Tegenwoordig mag je je hond alleen los laten in losloopgebieden. Deze moet je dan gewoon even 2 keer per jaar links laten liggen. Verder hoort altijd overal een hond aangelijnd te zijn (eigenlijk) dus onzin om alle niet fokkende honden maar te gaan castreren.

Zoooo zeg, omdat JIJ een reu wil moeten mensen met teefjes opletten? wat een kortzichtigheid.
Ik zorg ervoor dat een ander niet hoeft op te letten door mijn eigen verandelijkheid te nemen.
Ik ga deze discussie niet aan, nl een slag mensen waar ik niks mee heb :Y)
Gaat ook offtopic

Offtopic, vind ik niet hoor. Maar er staat nergens dat ik een reu wil. Als ik al een reu zou hebben zou ik deze ook aangelijnd hebben. In een losloop gebied moet je gewoon niet komen met een loopse teef, of anders heel goed uitkijken. Andersom gedacht zou ik dus mijn reu moeten laten castreren omdat de teefeigenaren géén verantwoording nemen :?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:51

ik vind niet betalen... of iig hun da jou laten bellen hun hebben het vast nog wel in de oc staan...

verder vind ik het niet normaal dat ze van binnen open is.. volgensmij gebeurt dit alleen als hun zo stom zijn geweest hem van haar af te trekken, tja hun eigen fout dan dus!

Anoniem

Laika schreef:
Castreren van een gezonde reu? Nooit niet! Wat een onzin. Mensen met teefjes moeten gewoon voorzichtig zijn.

Wat een onzin, valt mij tegen van jou Laika zo'n uitspraak, dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ook jij met je ongecastreerde reu dient je verantwoording te kennen.

Siggy

Yamcha schreef:
Btw, deze reu was in huis, en heeft de deur zelf opengemaakt....

Hoe de reu buiten gekomen is, doet niet terzake, baasje blijft verantwoordelijk voor de daden van het dier, of hij nu expres of per ongeluk los liep.

Nakisha

Teef liep los? En alleen een baarmoederontsteking, verder geen lichamelijke schade?

Van mij kreeg ze geen cent. Het enige wat jullie reu kan hebben veroorzaakt is een ongewenste zwangerschap, maar die is door de sterilisatie na de baarmoederontsteking sowieso wel afgebroken. De baarmoederontsteking zelf is gewoon een risico van het hebben van een teef.

En dan ook nog bleren over een rekening van 400 euro die veel lager blijkt... Ik zou er écht klaar mee zijn.

De situatie was anders geweest als de teef was aangelijnd, en de reu los. Dan had ik de rekening wel gedeeld, al is het maar uit goede wil.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:52

Laika schreef:
Castreren van een gezonde reu? Nooit niet! Wat een onzin. Mensen met teefjes moeten gewoon voorzichtig zijn.

Ik heb een reu, en ik ben voorzichtig bij teefjes in de buurt.
Maar jij hebt ook jouw verantwoording.

Komop zeg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:53

Iris82 schreef:
mltex schreef:

Eens. :j

BTW, aan mijn hond kun je het ook niet merken dat ze loops is overigens. Heb nu eindelijk na een jaar of 3 weer een loopsheid gespot. Ook merk je het niet echt voorbij komende reuen oid.

Ik vind dat een aantal mensen nogal hard reageerd op de 'tegenpartij'. Ben erg benieuwd hoe men zou reageren als het verhaal het omgekeerde zou zijn.

Als een teef mijn reu in de kreukels had gelegd? :') Dan zal 't een vechtpartij zijn, denk ik, anders zie ik dat nog niet gebeuren.....

Als de eigenaar van de teef de TS was, zeg ik ook dat ze de teef niet los moet laten lopen als ze loops is. Vind dat echt zooooo stom....

Citaat:
Andersom gedacht zou ik dus mijn reu moeten laten castreren omdat de teefeigenaren géén verantwoording nemen :?

Dat zou ik echt ronduit belachelijk vinden.

fearofthefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:53

Hoe bedoel je ,met 10 dagen drachtig? Bedoel je dan 10 dagen na de dekking ?
Je kan pas 28 dagen na de 1e dekking een echo laten maken om te kijken of de teef drachtig is.
Dan kan je haar gelijk laten spuiten om de dracht te laten afbreken. Hier merk je weinig tot niets van. De vruchtjes lossen op in het lichaam.
Ik heb in de 10 jaar dat ik met honden fok nooit een baarmoeder ontsteking gehad na de loopsheid of dekking.
Je hebt wel een vergroot risico op baarmoederontsteking als de pups zijn geboren. Er zijn dierenartsen die standaard antibiotica geven na een bevalling.
Het klopt wel dat in Brabant de dierenartsen goedkoper zijn.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:54

Wat een gedoe zeg...

Als je morgen de DA aan de telefoon hebt, kan je vragen of die mensen al eerder waren geweest en of de 'binnenkant' van de teef inderdaad kapot was. Je kan ook vragen (als de binnenkant niet kapot is) waarvoor ze nu gesterilliseerd is en of jouw hond daar schuld aan heeft of dat het kan komen doordatmensen de honden uit elkaar hebben proberen te trekken.

Mocht het zo zijn dat die mensen zelf nalatig zijn geweest en te laat zijn geweest met je morning-after prik of pil, dan zou ik niet de kosten betalen als ik jou was. Je kunt hierover ook met je rechtsbijstandsverzekering bellen.
Laatst bijgewerkt door Storm op 07-01-10 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:55

zij heeft er voor gekozen om niet gebruik te maken van die morning after, daarmee kiest ze dus voor een zwangerschap en zo de pups te laten komen. Helaas is dit niet gelukt is het geeindigd in een baarmoederontsteking, geen pups, geen morningafter. Oftewel op eigen houtje besloten het anders te doen, als die morning after was gegeven dan was er mogelijk niet eens een baarmoederonsteking geweest, ze moet nu niet jullie op laten draaien voor de kosten die voortvloeien uit haar genomen beslissing en risico.
Ik vind het nog ontzettend netjes dat je de helft wilt betalen van de baarmoederonstekingoperatie!