Hond eet pak chocolade !?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Hond eet pak chocolade !?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:11

Zal wel gewenning zijn, tot op zekere hoogte. Maar met een beetje pech stapelt het zich alleen maar op, tot het een keer goed fout gaat.

Hagelslag is ook niet echt chocolade te noemen, zit ook maar een fractie cacao in (gelukkig voor je hond!)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:14

K had een vriend die zn hond altijd chocolada gaf...
en niet willen luisteren he... beest krijgt het nu al zn hele leven.. :n

hopelijk is de ts-er toch nog even naar de DA! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:16

Jolliegirl schreef:

Onbegrijpelijk dat mensen zo'n dom risico voor lief nemen, honden snoepjes zat in de handel toch waarom dan juist chocolade....
Net wat iemand eerder al in dit topic zei, het kan 100 keer goed gaan maar een ander zou dit dan niet zo serieus nemen, (Ach het gign toch altijd goed?) en sterft het dier aan een hartstilstand...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:17

R.X. schreef:
Laten we het daar dan maar over eens worden mindim, ha, ha.

Nu maar hopen dat ze zich goed schuldig voeld en zich goed tegenkomt en dat de hond voortaan veel beter verzorgt word.

Deal :D

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:29

Als je hier leest dat sommige mensen hun hond chocolade geven moet je wel rekening houden met welke chocolade.
Het gaat namelijk om de stoffen theobromide en caffeine.
In witte chocolade zitten deze stoffen niet. In melkchocolade in een lager percentage dan in pure chocolade.
In pure chocolade zit tussen 4,5 en 16mg per gram chocolade. Ook hier verschilt het dus welke soort en/of merk je hebt.

In ieder geval kan de hond de theobromide niet omzetten waardoor het wel 20 uur in het lichaam rond gaat. De hoogste concentratie in het bloed heb je na 10 uur.

Dat sommige honden dus dagelijks chocola krijgen en daar niets aan overhouden is meer geluk dan wijsheid. Waarschijnlijk gewoon een kleine hoeveelheid van deze giftige stoffen. Maar ook al zie je dus geen vergiftigingsverschijnselen is het natuurlijk zeker niet goed voor je hond. Kat en Paard overigens ook niet!

Van Melkchocolade kunnen honden wel een kilo eten alvorens eraan dood te gaan. Pure chocolade kan 100 gram al fataal zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:34

Chiqa schreef:
Jolliegirl schreef:

Onbegrijpelijk dat mensen zo'n dom risico voor lief nemen, honden snoepjes zat in de handel toch waarom dan juist chocolade....
Net wat iemand eerder al in dit topic zei, het kan 100 keer goed gaan maar een ander zou dit dan niet zo serieus nemen, (Ach het gign toch altijd goed?) en sterft het dier aan een hartstilstand...

Ja idd... ik vind het ook idioot..
heb ook geen contact meer met die kerel..
Wat er daar gedaan werd was not done..

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:36

Ons vorige hondje ( chi tsu ) at dozen merci chocolade leeg, en pakken drop, en die ging gewoon niet dood!
Dan hebben we het niet over kleine dozen drop, maar zo'n grote doos van 250 gram ofzo.. En een compleet pak merci ( wel zo'n kleinere )
Hij vond t zelfs zo lekker, dat die het van de tafel of de bank afgooide... Niets van chocola of drop was veilig in huis.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:37

Merlinde schreef:
Ons vorige hondje ( chi tsu ) at dozen merci chocolade leeg, en pakken drop, en die ging gewoon niet dood!
Dan hebben we het niet over kleine dozen drop, maar zo'n grote doos van 250 gram ofzo.. En een compleet pak merci ( wel zo'n kleinere )
Hij vond t zelfs zo lekker, dat die het van de tafel of de bank afgooide... Niets van chocola of drop was veilig in huis.

Waarom berg je het dan niet goed op???

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:39

Onze hond at laatst een doos met bonbons op, gelukkig heeft hij er geen last van gehad.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:39

Merlinde schreef:

Dan zorg je toch dat de hond er niet bij komt?!!!

Als mijn honden zoiets deden dan ging dat spul achter slot en grendel. Risico zou me veel te groot zijn.
Dus ik schrik wel an zulke reactie's dat een hondje die kans heeft of dozen en pakken ervan leeg te eten

Die verantwoording ligt bij de baas. (Mijn honden hebben direct geleerd niks van tafel te mogen pakken)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:40

zeker een shi tzu !

Wij hebben er ook een... levensgevaarlijk voor zo'n klein ding!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:46

Merlinde schreef:

Daar moet je niet trots op zijn, daar moet je je voor schamen dat je dit toe hebt gelaten.
Kan me niet voorstellen dat een shi tzu op het aanrecht kan springen, vervolgens omhoog kan springen, in die geweldige actie ook nog eens dat kastdeurtje kan openslaan, en in een volgende springpoging er met de chocolade vandoor kan gaan....

Of kon ze dat wel?
Laatst bijgewerkt door Equidea op 04-01-10 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:48

Equidea : onze komt wel bijna t aanrecht op := Beest kan springen als n gek.

maar dit geloof ik niet idd :n

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:50

Merlinde schreef:

was dat dan de bedoeling :=

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:50

|o Ik heb vroeger een hond gehad die rattegif had gegeten. Die ging ook niet dood! (door de goede zorgen van de dierenarts)
Maar dat wil nog niet zeggen dat je je hond maar gewoon rattengif kan voeren |o

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:55

Mijn jr van bijna 6 heeft ooit 1 keer een pennywafel gesnaait (door iemand anders zijn schuld ook nog!).
Beetje overdreven misschien, maar maakte me toen al zorgen...

Je kunt je hond leren om niet van je bord te eten, en ook om niet van de tafel te gaan snoepen.
Is eigenlijk net zo makkelijk als dat je een hond leert zitten op commando, zolang je maar consequent bent.

Ben daar ook wel blij om, want soms in de avond ben ik wat te lui om meteen mijn snoepgoed weer in de kast te gaan leggen. :o
Is eigenlijk ook nog nooit gebeurt dat er eten verdwenen was van tafel, terwijl ze er makkelijk bij kunnen.
Laatst bijgewerkt door Equidea op 04-01-10 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:57

`Mijn hond at altijd chocolade en is 14 geworden` vind ik dan weer hetzelfde als 'mijn opa rookte altijd en is 90 geworden' wil toch ook niet zeggen dat roken gezond is?
Laatst bijgewerkt door Charaz op 04-01-10 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotus83

Mijn teckel heeft ooit een half pak bokkenpootjes te pakken gekregen.....

sindsdien ben ik extra alert!

Lotus83

Charaz schreef:
Mijn hond at altijd chocolade en is 14 geworden vind ik dan weer hetzelfde als 'mijn opa rookte altijd en is 90 geworden' wil toch ook niet zeggen dat roken gezond is?

_O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:20

Kan het niet zijn dat je hond van alles gaat eten, omdat ie wil gaan braken? Mijn hond gaat zelfs aan de planten vreten als ie niet lekker is. Dan laat ik hem even op het gras grazen. Het is denk ik wel een teken dat het dier niet lekker is, evenals het veel drinken.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:00

Ben benieuwd of ze nog geweest is of niet?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:02

Het is inderdaad wel stil rond Ts..

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:05

Misschien vind ze het maar irritant dat er gezegt word dat ze niet goed gehandeld heeft?

Of het goede, ze heeft zich meteen met een enorm schuldgevoel naar de da. gehaast.
Hoewel het toch al verkeerd is hoelaat, maar misschien is ze toch slimmer geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:30

Ik hoop iig niet dat het een slecht nieuws stilte is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:42

Jolliegirl schreef:
Merlinde schreef:

Waarom berg je het dan niet goed op???

Ja dat was ook mijn eerste gedachte, kijk eenmaal een merci,maar hele dozen??