Hond alweer Hotspot?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 20:32

Chiqa schreef:
Dus dan krijg je al jaren prednison binnen, als ik jou was zou ik ook maar even de HA bellen dit is namelijk verschrikkelijk slecht voor je.
Als je ooit medicijnen gaat slikken kan dit middel dit verschrikkelijk in de weg gaan zitten, kan er zelfs ziek door worden.

Ik snap niet dat jou DA jou niet op dit gevaar heeft gewezen, ik werd er wel op gewezen.
Met klem zelfs, het was een spray maar moest uitkijken voor andere huiddelen, en mijn eigen huid.

Zo heb ik een kat met hotspot (lang niet zo erg) en heb toen een keertje zo'n spuitje op zo'n plekje gedaan omdat ze zich helemaal kapot beet.
DA gebeld en die werd boos op mij, dat had ik nooit mogen doen. Cortisonen is niet zonder gevaren!

Nou, al jaren, over de jaren verdeeld dan af en toe een kleine hoeveelheid als ik de hond smeer....
Maar ik ga zeker een googlen....

En morgen de da even bellen hoe dat zit....

*pakt even het flesje*

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 20:37

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 20:40

De 2e link gaat alleen over de hotspot.

De eerste link staat niet veel over, ik lees zelfs dat er iemand is die het voor zichzelf gebruikt....

Anoniem

Re: Hond alweer Hotspot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:00

In de eerste link staat dat het slecht is voor je hormonen in de tweede dat je uit moet kijken voor je eigen huid en weerstand.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 21:39

Chiqa schreef:
In de eerste link staat dat het slecht is voor je hormonen in de tweede dat je uit moet kijken voor je eigen huid en weerstand.

Ja zie het nu!

Nou ja, het zal wel loslopen denk ik

Ik zal nu in elk geval de zalf deppen met een steriel gaasje en alsnog heel goed mijn handen wassen!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:47

Sommige honden zijn ook allergisch voor de inenting. Kan het daar niet van komen?
Onze Bul Terrier is ook voor heel veel dingen allergisch.
We hebben ook last van hotspot met haar gehad, en niet zo'n beetje.
Hier een foto van haar hals van 20 januari 2008.
Afbeelding

En van haar oksel 19 november 2007.
Afbeelding

In Januari 2008 zijn we naar DA gegaan voor bloedtest en daaruit bleek dat ze een huisstofmijtallergie had. Dus zijn we gaan hyposensibiliseren. Maar dat alleen hielp niet. We zijn toen ook overgestapt op KVV van Carnibest, na 2 jaar lang allerlei hypoallergene brokken en goedkoop KVV te hebben geprobeerd.

Inmiddels heeft ze weer overal haren. Wat jeuk zal ze altijd wel houden, maar zo kaal als toen is ze nog niet meer geweest....gelukkig.

Toen ik las dat je hond het maar 1 of 2 keer per jaar heeft, toen dacht ik meteen aan de inenting. Er zijn nl. honden die daar ook slecht op reageren.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 00:26

Jeetje!!!
God zij dank heeft mijn hond dit nog nooit zo erg gehad :=

Hij heeft zijn inenting een paar maanden terug al gehad dus dat kan het ook niet zijn.....

Ik vraag me steeds af wat dan wel...,

- geen voedselallergie
- geen parasieten
- geen allergie voor enten
- hij is al meerdere malen verhuist, dus het kan ook niet van een bepaalde grassoort in de buurt komen

wel heeft hij een droge huid.....

Ik heb trouwens nog iets verontrustends ontdekt bij hem.....

Hij heeft links onderaan zijn ribben een soort knobbel..., hard, het lijkt wel bot
hij heeft er geen pijn aan, ik kan erop drukken, alles, het is ook geen zacht weefsel oid. Het zit ook vast, niet zwefend zeg maar
rechts heb ik hem helemaal onderzocht maar daar zit niks.....

maandag maar weer even da bellen als het er nog zit.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:37

Zo die gevallen van hotspot zo erg heb ik het gelukkig ook nog nooit meegemaakt, werd er wel voor gewaarschuwd dat het heel snel kan gaan.
Ik weet de oorzaak wel bij Donna zijn het parasieten hoeft er maar één te zijn.

Wbt die knobbel als ik jou was zou ik me niet af laten schepen met een telefoontje dat het wel weer over zou gaan, het zelf een weekje aankijken dat wel maar dan echt een punktie.
Heb nu de afgelopen drie weken drie soort gelijke verhalen gelezen van net zo'n soort bultje (Ook hard en vastzittend) was wel kanker. Wil je niet bang maken maar hun waren er wel te laat bij.

Hoe oud is je hondje?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 20:08

Chiqa schreef:
Zo die gevallen van hotspot zo erg heb ik het gelukkig ook nog nooit meegemaakt, werd er wel voor gewaarschuwd dat het heel snel kan gaan.
Ik weet de oorzaak wel bij Donna zijn het parasieten hoeft er maar één te zijn.

Wbt die knobbel als ik jou was zou ik me niet af laten schepen met een telefoontje dat het wel weer over zou gaan, het zelf een weekje aankijken dat wel maar dan echt een punktie.
Heb nu de afgelopen drie weken drie soort gelijke verhalen gelezen van net zo'n soort bultje (Ook hard en vastzittend) was wel kanker. Wil je niet bang maken maar hun waren er wel te laat bij.

Hoe oud is je hondje?

Hey

Mijn hondje word 11 maart 11 jaar
Ik sprak vandaag een stalgenoot en vertelde haar dat ik een bult had ontdekt...
Het eerste wat ze vroeg: zit het los of vast?
Vast dus, onderaan zijn ribben...
Ooh zegt ze; kan je het vastpakken of lijkt het eraan vast gegroeid?
Naja dat laatste dus..., toen zei ze dat dat meestal niet goed..., hoe ze dat weet?
Dierenarts assistente...

Maar ik ga morgen bellen, maar het lijkt wel een bobbel wild gegroeid bot.....
Ik hoop dat het meevalt, aangezien er in zijn leven al zoveel aan hem gesleuteld is en ik hem dat niet meer wil aandoen... ;( ;(

Anoniem

Re: Hond alweer Hotspot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:21

Nou heel veel sterkte dan maar voor morgen zal aan jullie denken, hoop dat je snel meer weet

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 20:40

Chiqa schreef:
Nou heel veel sterkte dan maar voor morgen zal aan jullie denken, hoop dat je snel meer weet

Ja dat hoop ik ook, dat het meevalt...., maar het lijkt alsof het er ineens zit...

Ik kam hem regelmatig met zijn lange haar en vorige week was het in elk geval nog niet voelbaar....

Ik voel nu een paar keer per dag of het er nog zit, hoop steeds dat het opeens weer weg is 8)7

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 22:47

Pfff. zit even te lezen op google.....

weet ik dat niet moet doen, maar aangezien deze knobbel op/aan zijn bot vastzit heb ik na het lezen even weinig hoop....

Ik heb een nieuw topic geopend.

Dit omdat de hotspot heel goed gaat en ik andere zorgen om hem heb...

[BB] Zorgen om hond (11 jaar)

Graag daar verder reageren

bedankt :Y)