Ervaring: Eierkoeken ---> poep eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:05

Ik lees even mee, mijn pup is zomaar ineens begonnen aan het eten van poep. Ze krijgt carnibest voer, heeft de wereld aan speeltjes en nog een andere hond om mee te spelen (of in haar geval: om te pesten :Y) ).
Heeft iemand een idee waarom ze dit doet? Ik heb wel gelezen dat jonge honden het meer doen dan oudere, teefjes meer dan reuen en spaniels meer dan andere honden.. Mijn hondje is nu 4 maanden, een teefje en een cavalier king charles spaniel :Y)

Maar afgezien het feit dat ze misschien eerder geneigd is om het te doen, wil ik wel dat ze er zo snel mogelijk mee stopt..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:56

Laika schreef:
Eigenlijk geldt dat alleen als de hond de poep eet omdat er een ammoniak tekort zou zijn. In eierkoek zit dus ammoniak. In dat geval zou ik een dergelijk kleine hond ongeveer 1/6 van een eierkoek per dag geven. Maar het is meestal gewoon een gedragsstoornis van de hond. In dat geval helpt het voeren van eierkoek helemaal niets. En sommige honden vinden het gewoon lekker :r

Vandaar dat ik mn eierkoeken ooit een keer heel erg naar de ammoniak vond ruiken, zat volgens mij teveel in ;).