Een ander neemt je katten mee in huis en voert ze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:20

Die katten komen waarschijnlijk zelf bij je buren aanzetten hoor, dus dat meenemen in huis zal wel meevallen lijkt me..

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:22

Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet wilt dat jouw katten door een ander gevoerd worden, de enige manier omdat helemaal te voorkomen is je katten bij je houden!!
Ik heb er ook 4 maar die komen de tuin niet uit.
Ik heb mijn hele tuin poesdicht gemaakt,zodat niemand last heeft van mijn poezen en dat niemand mijn poezen wat aan kan doen of dat ze onder een auto komen.

Wil je ze persé helemaal los laten lopen dan moet je de consequenties daarvan aanvaarden.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:22

ik zou zeggen; hou die beesten binnen.
ze zijn van jullie.

als je niet wilt dat andere ermee bemoeien, zorg dan niet dat ze bij andere kunnen komen.
Ook katten zijn HUISdieren.

Anoniem

Re: Een ander neemt je katten mee in huis en voert ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:23

Niccie niet iedereen kiest ervoor om hun katten op te sluiten ;)

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:25

Chiqa schreef:

dan moeten ze die in de tuin houden.
in ieder geval zorgen dat een ander er geen last (of in ongebruikelijk geval plezier) van heeft.

Maar de eigenaren zijn als enige verantwoord voor de dieren.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:26

Nee, maar als je er niet voor kiest om ze binnen of op je eigen erf te houden, kun je er ook niets van zeggen wat anderen met je katten doen..
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 02-01-10 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:27

Wat zijn sommige sadisten.
Mag een kat ook vrije leefomgeving hebben?
Ik heb last van hondengeblaf Muilkorf dan maar?
Nee dat doen ze niet,
en ze schieten die irritante vogels ook de lucht niet uit.
Een ander hoeft de kat van een ander niet te gaan voeren. Maakt niet uit of de kat nou wel of niet in iemands andere tuin komt.
Daar vraagt ts ook helemaal niet om.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:27

Nou eigenlijk...
Als jouw kat losloopt en dus bij de buren in de tuin kan schijten ed mag je blij zijn dat de buren ze lief vinden ipv er met emmers water ed achteraan lopen.
Het is een beetje vreemd maar als jij je kat onbeheerd rond laat lopen kun je zoiets verwachten.

Als je er problemen mee hebt kun je natuurlijk gewoon vragen of ze ze niet willen voeren en je kunt er ook de voordelen van zien; het zal vast niet moeilijk zijn een oppas te vinden als je op vakantie gaat.

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:28

Mijn katten gaan ook bij iedereen naar binnen en eten alle bakjes van andere katten leeg. Tsjah, ze worden er wel dikker van maar onze buurman geniet er echt van om ze wat te geven. Hij heeft zelf ook een kat. Wij geven onze katten daarom wat minder voer, maar ze komen alsnog altijd naar ons om te slapen en aandacht te krijgen!

Maar, als je het niet wil, gewoon vragen of ze het niet meer willen doen + uitleggen waarom niet . Zij willen toch ook niet dat de katten ongezond dik worden?

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:30

Willy_UrsB schreef:
Nee dat doen ze niet,
Een ander hoeft de kat van een ander niet te gaan voeren. Maakt niet uit of de kat nou wel of niet in iemands andere tuin komt.

nee het is een huisdier. geen wild dier.

Honden geblaf is iets anders.
Ja ik vind dat de eigenaren van die hond er inderdaad ook iets aan moeten doen, maar ze zitten wel op eigen terrein.
(overigens met een muilkorf kunnen ze ook blaffen)
Vogels zijn wilde dieren.
dus niet de verantwoordelijkheid van iemand.

Het maakt wel degelijk uit als de kat in andermans tuin komt.
dit is voor sommige mensen overlast, die vragen niet om een kat.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:31

Willy_UrsB schreef:
Nee dat doen ze niet,

Sadisten?? Wat een rare vergelijking maak jij met vrij vliegende vogels, zijn dat ook huisdieren?? Hoe zou jij het vinden als andersmand hond elke keer zijn behoefte in jouw tuin doet..? Wordt een lekkere boel op den duur.. Als je een dier hebt, moet je hem op je eigen erf houden en als je dat niet doet, mag je blij zijn dat iemand je dier voert i.p.v. hem op harde manieren weg te jagen..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:33

Willy_UrsB schreef:

En of dat uitmaakt. Wat op mijn terrein komt mag ik voeren hoor.

De katteneigenaar waarvan de kat andermans huisdieren doodmaakt is natuurlijk geen sadist? Dat is natuurlijk weer gewoon de natuur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:36

nicci88 schreef:
in ieder geval zorgen dat een ander er geen last (of in ongebruikelijk geval plezier) van heeft.

Wij moeten helemaal niets, althans zolang er nog geen regel over in het wetboek van strafrecht staat gaan mensen die die keus niet willen maken geen katten opsluiten, klaar :)

Bovendien veroorzaken katten totaal geen overlast integendeel ze halen ze in huis, en ik heb hier nu twee groene hulken zien staan zullen we dan weer ontopic gaan?
Namelijk een oplossing zoeken voor de katten van TS die een gezondheid risico oplopen en voor de eigenaren erg vevrelend is dat ze ze steeds moeten zoeken?
Dus ontopic graag,

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:37

Hmmm eerlijk gezegd vind ik dit een beetje omgekeerde wereld. Ik vind dat je gewoon moet zorgen dat je je dieren bij je houd op je eigen terrein. En dan kunnen andere mensen ze niet voeren. Als jullie er voor kiezen om ze los te laten lopen op openbaar, of andermans terrein dan kun je dit soort dingen verwachten. Het zal echt wel goed bedoeld zijn van die mensen en ik zou het raar vinden dat je naar die mensen toe zou gaan om te vragen waar ze mee bezig zijn. Dan zou ik de vraag toch omdraaien en vragen waarom jullie je beesten niet binnen houden of aan een lijntje o.i.d. in de tuin. Tja en stel dat ze er iets aan overhouden (van het voer) dan zijn de kosten voor jullie. Je bent zelf verantwoordelijk voor je dieren. Stel dat iemand jullie kat aan rijd, dan hoeft hij toch niet op te draaien voor de kosten :? moet je je beesten maar binnen houden.

Ik ben echt niet gedient van katten die in mijn tuin komen. Er is er zelfs één bij die blaast naar onze dochter. Ik ben dan ook echt niet van plan om daar geld aan uit te geven (kattenschrik, ultrasone aparaten e.d.) om ze uit de tuin te krijgen. Nee hoor, dan vliegt er gewoon een schoen naar hun kop.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:37

Ik bedoel maar :)
Honden worden uitgelaten, eigenaren zijn daar meestal bij.
Ik ga echt niet altijd achter men katten aanvangen wat ze aan het doen zijn hoor.
Wat dacht je van die duiven dan :D in een kooi buiten?
@ ThePast03: Ja das de natuur. Zo werkt een kat. Die jagen, die weten niet waar ze wel en niet mogen komen.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:38

Chiqa schreef:
nicci88 schreef:

Wij moeten helemaal niets, althans zolang er nog geen regel over in het wetboek van strafrecht staat gaan mensen die die keus niet willen maken geen katten opsluiten, klaar :)

Bovendien veroorzaken katten totaal geen overlast integendeel ze halen ze in huis, en ik heb hier nu twee groene hulken zien staan zullen we dan weer ontopic gaan?
Namelijk een oplossing zoeken voor de katten van TS die een gezondheid risico oplopen en voor de eigenaren erg vevrelend is dat ze ze steeds moeten zoeken?
Dus ontopic graag,

Nee helaas is er nog geen wet. klopt.

Oplossing: hou ze op eigen terrein (binnen of buiten als je ze niet wilt opsluiten)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:39

Chiqa schreef:

Nee, zolang ze maar niet in andermans tuin komen. En vaak is dat wel het probleem! Bij ons op het erf komen met regelmaat ook 'vreemde' katten. Eén daarvan blaast regelmatig naar mijn dochtertje. Tja, dan kan die kat een vliegende klomp naar zijn kop verwachten hoor ;)

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:40

Willy_UrsB schreef:
Ik bedoel maar :)
Honden worden uitgelaten, eigenaren zijn daar meestal bij.
Ik ga echt niet altijd achter men katten aanvangen wat ze aan het doen zijn hoor.
Wat dacht je van die duiven dan :D in een kooi buiten?
@ ThePast03: Ja das de natuur. Zo werkt een kat. Die jagen, die weten niet waar ze wel en niet mogen komen.

daarom zijn er eigenaren voor die beestjes, die hun verantwoording zouden moeten nemen.
moeten hondeneigenaren ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:40

Die wet zal dr niet komen ook :) DB heeft het al druk genoeg met mishandeld en verwaarloosde dieren.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:41

HONDEN ZIJN ANDERS DAN KATTEN!!

ThePast03

Willy_UrsB schreef:
@ [*olduser*]: Ja das de natuur. Zo werkt een kat. Die jagen, die weten niet waar ze wel en niet mogen komen.

De natuur van mijn honden is om katten dood te bijten die op hun terrein komen. :)

Uppojono

Citaat:
Dus ontopic graag,

De beste oplossing voor het probleem wordt gegeven: Öp de eigen terrein houden die dieren..

@Willy_UrsB: Dat het in katten hun aard zit om te jagen oké, maar jij vindt het dan oké dat ze andermans vogeltjes die in hun eigen tuin zitten, doodgemaakt worden door een kat.. Dan is het zeker ook oké, dat ik andermans de kat die mijn vogeltjes pakt, neerschier. Want het beschermen van mijn vogeltjes zit in mijn aard..

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:42

Delphi schreef:
Chiqa schreef:

Nee, zolang ze maar niet in andermans tuin komen. En vaak is dat wel het probleem! Bij ons op het erf komen met regelmaat ook 'vreemde' katten. Eén daarvan blaast regelmatig naar mijn dochtertje. Tja, dan kan die kat een vliegende klomp naar zijn kop verwachten hoor ;)

precies!
hoevaak mijn hondje al bijna aangevallen is door katten is niet op 1 hand te tellen.
Mjaaa ik moet mijn hond aan de lijn houden.
Nou als het moet, laat ik mijn hond zichzelf verdedigen hoor.

Vind het echt sneu voor de kat (ja af en toe vind ik ze best lief), maar dat is de schuld van de eigenaar.
Niet van mijn hond die zich op dat moment verdedigt.

en ja de katten komen echt op honden af hier!

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:43

Je lijkt men buurman wel joh. zat ook altijd buiten met een bugs.
Dus als ik last heb van jou vind jij het niet erg als ik je neerschiet?
Trouwens, bij mij in de buurt worden vaker honden door honden aangevallen door katten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:45

Willy_UrsB schreef:
HONDEN ZIJN ANDERS DAN KATTEN!!

Je hoeft niet zo te schreeuwen, we lezen wel wat je schrijft.

Eind jaren 60 tot begin jaren 70 liepen de honden hier ook overal gewoon los door de buurt (eerder ook wel, maar toen was ik nog niet echt bewust in leven), met uitzondering van de rashonden.
Die werden ook overal gevoerd en liepen vrolijk met me mee als ik naar school ging.

Uiteindelijk was dat niet meer te doen in drukke buurten en is er een verbod gekomen op loslopende honden.
Zoveel verschil is er niet hoor.

Willy: Hou eens op met het vergelijken van mensen en dieren.
Het is niet goed te praten wat jouw buurman doet, maar wel jouw verantwoording dat jij jouw katten blootstelt aan zo'n gevaar.