's nachts slapen met katten erbij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 01:07

Onze poes Zoë kan echt niet bij mij op de slaapkamer slapen. In geen honderd jaar. Mevrouw ligt graag op je hoofd. Spint zo hard dat je er gehoorbeschadeging van krijgt. Likt zo veel en door dat schuurpapiertongetje ben je 's ochtends al je vel krijgt. Open je 1 oog dan krijg je klap, mevrouw wil spelen. En als je om zeven uur je bed uit moet kun een dikke snauw verwachten. Mevrouw wil uitslapen. Een kamer aangrezend aan de mijne is ook geen optie. Mevrouw is verwoed trommelaar en begint al een echte pro te worden. De deuren worden wel steeds dunner... Nee hoor. Voor mij geen kat op de kamer. Ze heeft een prive kamer aan de andere kant van het huis. Heeeeerlijk rustig. Ze mag likken, spinnen, snauwen en trommelen wat ze wil. Als ik het maar niet hoor. :Z

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 01:17

Als ik in bed lig en ik roep Walt komt hij vijf minuutjes kroelen met me, daarna is hij het zat en gaan hij en Disney samen donderjagen door het huis. Overal rennen, en vooral over onze hoofden heen. Als ze daarmee klaar zijn komen ze vaak voorzichtig weer bij ons kijken en slapen de rest van de nacht bij ons. 's Morgens rond 5 uur begint het gedonder en gejaag weer. Rond 7 uur, staat mijn vriend op, die voert ze dan. Half 8 moet ik eruit, en rond die tijd komen ze dan standaard nog even een knuffel halen :)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:41

gamblerlover schreef:
Onze poes Zoë kan echt niet bij mij op de slaapkamer slapen. In geen honderd jaar. Mevrouw ligt graag op je hoofd. Spint zo hard dat je er gehoorbeschadeging van krijgt. Likt zo veel en door dat schuurpapiertongetje ben je 's ochtends al je vel krijgt. Open je 1 oog dan krijg je klap, mevrouw wil spelen. En als je om zeven uur je bed uit moet kun een dikke snauw verwachten. Mevrouw wil uitslapen. Een kamer aangrezend aan de mijne is ook geen optie. Mevrouw is verwoed trommelaar en begint al een echte pro te worden. De deuren worden wel steeds dunner... Nee hoor. Voor mij geen kat op de kamer. Ze heeft een prive kamer aan de andere kant van het huis. Heeeeerlijk rustig. Ze mag likken, spinnen, snauwen en trommelen wat ze wil. Als ik het maar niet hoor. :Z

_O- _O- Waarom vinden wij katten eigenlijk leuk. :D

Ojajoh

Re: 's nachts slapen met katten erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:52

mijn kat komt niet in de slaapkamer sinds ik verhuisd ben en oooo wat heerlijk!!
kan gewoon doorslapen zonder dat zij de boel loopt te terroriseren....en ik mis die haren in mn nest ook niet :n

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:56

1 van de 3 slaapt ook op bed.
Ja ik draai er onbewust in mijn slaap ook omheen, zodat zij uitgebreid op het beste plekje ligt en ik stijf wakker word.
Mijn man is ook niet zo erg voorzichtig, dus komt ze bij mij.
Toch mag ze lekker blijven slapen hoor, dat gespin vind ik wel fijn. :+:
Nog 1 ander slaapt soms ook in de slaapkamer, maar die kan behoorlijk snurken, das wat minder :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:13

ik kan niet meer slapen zónder mn katten, dan mis ik wat...
Heb er zelf 4 en tijdelijk 2 extra om op te passen dus 6 kruikjes op bed, ze lopen wel eens over je heen en je wordt wel eens wakker van de kramp als ze bovenop je liggen te slapen, maar ik zou niet zonder ze kunnen.
Ik vind het zó gezellig op bed en een hele eer dat ze mij goed genoeg vinden om het bed mee te delen :)
Ze slapen overdag ook niet op mn bed als ik er niet in lig (terwijl de deur gewoon open staat), dat is kennelijk niet lekker, geen bult om tegenaan te liggen of zo? :+

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:39

Cissy dat heb ik ook, als er een enkele keer 1 van de katten besluit om elders te slapen dan lig ik niet lekker.
Het verbaast mij ook elke keer hoe de katten het voor elkaar krijgen om precies in het midden van het bed te gaan liggen zodat ik 's morgens overdwars wakker word.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 22:02

Het rare is, overdag kunnen ze wel heerlijk bij mij op bed slapen. Als ik dan nachtdienst heb gehad, slaap ik overdag dus en no problemo :D. Het is gewoon dat ze 'snachts mega gaan lopen rotzooien.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:43

Mijn kat kan er ook wat van zeg!
Nou vaak gaat ie aan mn voeteneind op een handdoek liggen, of naast mijn kussen, dan is ie heerlijk rustig, maar tussendoor gaat ie ook 10 x weg, even buiten plasje doen en wat eten en komt ie weer terug, en gaat ie schuren tegen vanalles wat geluid maakt, knagen aan punten van planken die laag aan de muur hangen, of krabben aan het tapijt enzo, spullen van mn bureau gooien, en laatst achter een (levende) muis aan in mn kamer die ie mee had genomen naar boven :=
Echt irritant :')
Maar als ik em buiten de deur zet gaat ie 8 van de 10 keer zitten mauwen, waardoor ik niet kan slapen. Ik moet dus altijd maar hopen dat ie óf gaat slapen of uit het raam kijken, of naar beneden gaat eindelijk.

Nu ligt ie gelukkig heerlijk op een kussen te slapen, hoop dat ie even zo blijft liggen :)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:22

Wij hebben zoiezo onze katten nooit op de slaapvertrekken. Maar goed... een dag voor oudjaar hadden we een uitzondering gemaakt omdat één van beide erg bang is voor vuurwerk. Wat een ramp... Wij hebben één grote rode kater van bijna 7 kilo en als die dan continue op je blaas gaat liggen of op je borst gaat staan, dan ben je redelijk gesloopt. :(

Soms laat ik ze bij me liggen als ik ziek ben, dan zijn ze echt heel lief. Het lijkt wel of ze het weten dat je niet lekker bent aan gaan dan op zo'n manier tegen je aan liggen dat je weer helemaal warm bent.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:29

Hahahah die van ons doen dat ook soms, maar dat is alleen als er slecht weer aan komt of sneeuw ofzo. Maar wij zetten ze een tijdje uit de deur, gaan ze daar verder spelen en na een tijdje hoor je er 1 mauwen dan zetten we de deur weer open. Meestal gaan we 's nachts ook nog even naar de wc en dan komen ze ook vaak weer bij ons.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:47

Wat herkenbaar allemaal!!
Ik heb er 3 van onder de jaar,dus lekker speels.
Als ik 'savond terugkom van de late wandeling met de honden dan zitten ze al klaar achter de woonkamerdeur.
Ze weten precies dat ik dan naar bed ga en dat ze mee mogen(overdag blijven de slaapkamers dicht).
Ze mogen bij mij op het dekbed slapen, maar niet eronder.
Aan de verwarming heb ik een wasrekje hangen met een stapeltje dekens erop, daar ligt er meestal 1 en de andere liggen bij mij of de kinderen op bed.
Tegen woordig hebben ze als nachtelijke hobby heel hard achter elkaar aanrennen,en dan de trap op en af.
Ik moet zeggen dat dat nog best veel herrie maakt,maar ik moet er altijd wel om lachen.
Toen er vanacht om 2 uur 1 besloot een kartonne doosje te gaan slopen heb ik maar even ingegrepen,dat maakt me net iets teveel herrie en ik wilde ook nog wel even slapen.
Ik moest nog aardig mijn best doen om dat doosje in een kastje te doen,want poes was het er niet helemaal mee eens(waar ik dan ook wel weer de humor van inzag).
Ik kan er meestal wel om lachen, maar soms is het ook wel eens vermoeiend.
Slapen zonder de poezen vind ik niet gezellig, dus ik laat ze er gewoon bij.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:44

Toen ik nog thuis woonde sliep één kat wel heel veel bij mij op bed. Boven de dekens, een kat ín bed vind ik goor :))
Die lag dan altijd over tegen mijn buik aan, of achter mijn benen. Sprong bij mij in bed en kwam er tegelijkertijd met mij weer uit. Snurkte ook de hele nacht door. Onze katten zijn of buiten 's nachts, of ze slapen ergens in de woonkamer. 's Nachts is voor slapen, dat hebben ze heel goed begrepen :))

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 22:49

Ja dat hoef ik ook niet onder de dekens hoor! ten eerste overleven mijn tenen dan niet :D en ten 2e vind ik het vies als ze gaan likken.
Misschien komt het omdat jouw katten overdag lekker buiten zijn Berdien? Die van mij mogen niet naar buiten en liggen de hele dag te luieren en beginnen als het hun uitkomt pas te spelen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:40

Nou, ze kúnnen overdag naar buiten... maar met weer als dit moet je ze naar buiten slaan _O-
Ze slapen overdag ook veel, dan liggen ze te smelten op de verwarming of op een dekentje op bank. Het is niet zo dat ze de hele dag rondrennen en dan 's avonds neerploffen. Ze slapen eigenlijk dag en nacht :')

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:57

Mijn kat slaapt altijd bij mij op bed. Ze staat s'avonds altijd al te wachten tot ik naar bed ga :P
Ze gaat dan eerst heel hard spinnen en op mijn hoofd staan, en onder de dekens, en daarna gaat ze liggen en blijft de hele nacht liggen. *D

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:21

Hilarisch topic dit.

Wij hebben ook katten en die mogen op de bedden maar tegen dat we gaan slapen worden zij vakkundig uit de kamer gewerkt.
Nuja 1 van de 3 dan toch zeker. 2 kunnen rustig een hele nacht blijven liggen, de 3de kan ook een hele nacht rustig blijven liggen maar bij hem duurt de nacht maar tot 4-5u 'smorgens en dan wil meneer opstaan dus die slaapt maar beneden.
Ik laat tegenwoordig geen katten meer op m'n kamer, mijn nachtrust is me nogal heilig. Bovendien moet ik altijd rond de kat draaien en keren want een keer opschuiven doen die tamzakken ook niet, dan lig je daar dubbelgeplooid op de rand van je dubbel bed en de kat prinsheerlijk in het midden.
Vroeger, toen de katten nog wel op m'n kamer mochten kregen ze wel op hun donder als ze het waagden om mij wakker te maken. Er zijn al veel prullen/sokken/kussens/lege plastic flessen richting kat gevlogen maar echt indrukwekkend vinden ze dat ook niet.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:23

Nee,... ze mogen met uiterste zeldzaamheid op een zondagochtend een keer op bed komen knuffelen maar eigenlijk mogen ze nog geen pootje over de drempel zetten :+

Sinds we onze dochter hebben komen ze eigenlijk helemaal niet meer op de kamer aangezien ze niks van de kleine moeten hebben :?

En tijdens het voeden liggen ze ook altijd te eikelen...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:30

ik heb er eentje die echt heel gezellig is s'nachts :j kruipt compleet tegen je aan en blijft daar ook echt liggen :)
maar sinds ik een nieuwe erbij heb ( lees: een Maine Coon van 7.5 kilo) durf ik het niet meer. ben te bang dat meneer s'nachts op m'n hoofd loopt ofzo.. en 7.5 kilo.. is me net te zwaar als dat steeds op mij springt :=
wel zielig voor Zara,m'n andere kat eigenlijk, omdat die altijd zo braaf ermee is.
nu mogen ze elke nacht samen in de keuken en bijkeuken gnagnagna :+

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:45

Wij hebben 2 katten waarvan er 1tje erg graag bij ons ligt en de ander graag onder het bed in een lege koffer +:)+ (ik denk vooral laten liggen die koffer) het zwarte spook ligt het liefst tussen ons in of tussen je benen :roll: _-:(
Voordat hij een slaaplaatsje tussen ons in uitzoekt gaat hij eerst z'n ritueeltje doen....benen masseren, uhu....fijn als je echt mega moe bent en het liefst gelijk wilt pitten.
Maar als ik hem weg duw of op de grond zet, taait hij braaf af om vervolgens midden in de nacht z'n ritueeltje uit te voeren :( met andere woorden we kunnen hem beter even zn gang laten gaan dan is het de rest van de nacht tenminste rustig.
Want als hij zn ding heeft kunnen doen heb je geen last meer van hem.....tenzij.....je lekker lang uit wilt lapen, dan heb je mooi pech want dan laat hij z'n kriebelige snorhaartjes het werk doen.
"hej goedemorgen slaapkoppen, beetje saai zo zonder jullie...wakker worden" snor snor, kriebelkriebel "voel mijn poezelige snorhaartjes eens" dan kun je onmogelijk verder slapen en ben je binnen enkele minuten klaarwakker....en bedankt zwart spook.
Heb een tijdje de slaapkamerdeur dicht gedaan, omdat hij het soms wat te bont maakte...maar ik miste hem :(:)
Uber stom natuurlijk maar ik ben nog gekker op hem dan hij op mij, denk ik want ik kon niet zo makkelijk meer inslapen zonder mijn zwarte spook.....zelfs manlief vond het zielig om de deur dicht te houden....onzin natuurlijk want het is helemaal niet zielig, maar we vinden het allebei toch wel gezellig met onze poezels erbij.

Behalve de slaapkamerdeur dicht houden zou ik zo snel geen oplossing weten, sorry.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:54

Hahaha, het gaat weer over katten hoor :D
In de winter en als het koud is, slapen er 4 katten op bed. Ronja ligt graag onder de deken tegen mij aan. Als ik te veel beweeg, gaat ze wel weg. Als ze eenmaal boven op me ligt, gaat ze niet meer weg. Daar slaap ik gelukkig doorheen. Skoll ligt meestal op het voeteneind, of op de krabpaal aan het voeteneinde. Frits ligt rechts naast me en Grendel aan de kant van mijn vriend.
In de zomer slapen de katten wel op de slaapkamer, maar meestal niet op bed. Ze liggen meestal op de krabpaal of op de kast.
Het grote voordeel is dat al onze katten van uitslapen houden. Wij voeren twee maal daags, maar niet op vaste tijden. 's avonds krijgen ze eten tussen 16.00u en 23.00u.
Ze worden wakker van de wekker (tussen half 7 en half 12) en blijven dan nog liggen tot ik opsta. Ze weten dat mijn vriend ze niet voert als hij eerder op moet, dus dan blijven ze ook liggen. Echt ideaal.

Eigenlijk moet je ze gewoon negeren als ze je wakker maken, maar dat is erg moeilijk...

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:04

Zo te horen heb ik een hele lieve kat! :D
Kruipt 's avonds onder m'n deken, tegen me aan en dan als het te warm wordt, gaat ze er heel voorzichtig onderuit :D

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:05

Mijne slapen ook allebei op mijn kamer, het ene moment slapen ze, het andere moment willen ze knuffelen, weer een ander moment hebben ze keiharde ruzie met elkaar..
Oke het verstoort mijn nachtrust, maar ik vind het wel gezellig eigenlijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:10

Ik heb ook bijna elke avond wel een kat die op mijn kamer slaapt.. maar die vinden gelukkig een andere plek dan mijn bed. :Y)
We hebben 2 katten.. onze oudere kat die slaapt gelukkig door tot in de ochtend, maar onze jongere wil nog wel is om 5 uur 's nachts wakker worden. Dan begint ze net zo lang bij mn hoofd te 'miauwen' totdat ze naar beneden wordt gelaten. :+

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:10

Die van mij slaapt ook altijd bij me in bed. Kruipt altijd heerlijk tegen me aan onder de deken. Alleen 's morgens word hij wel lastig dan gaat ie over mn hoofd lopen en mn hoofd aflikken :+