Waarom rijden mensen door ?? Kat overreden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Waarom rijden mensen door ?? Kat overreden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:24

Dierenhaters wel hoor, gemakkelijk. Die tonen geen greintje medeleven.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:29

Ik heb zelf nog nooit iet dergelijks meegemaakt, heb zelf nog geen rijbewijs, maar ook niet bij anderen in de auto. Wel een keer een vogel die we schampten toen hij plotseling laag overvloog, maar die konden we niet meer vinden...
Mocht ik iets aanrijden zou ik zeker stoppen. Ik weet wat voor leed het aanricht als je dier overreden is, of als het zoek is.

Toen mijn kat een aantal jaren terug voor een motor rende, is de bestuurder wel naar ons huis gekomen, en heeft hij geholpen de kat in een doos te leggen. Hij heeft zelfs de oogjes dicht gedaan. Daar waren we destijds echt wel dankbaar om..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:04

Ik heb het ook meegemaakt alleen niet hier maar een week of 4 geleden in Thailand.
Nu wist ik al dat ze daar niet zo diervriendelijk zijn maar dit kwam wel heel hard aan.

Ik zat zelf niet achter het stuur en we hadden nog geen half uur eerder een slang doodgereden, ja deze was echt niet meer te ontwijken. Toen we een rotonde naderden zag ik dat er iets was aangereden en zo te zien was dat een kat en het arme dier lag te spartelen, maar echt niemand stopte! De chauffeur van het busje reed gewoon door en ik sloeg mijn handen voor mijn gezicht en wachtte op de onvermijdelijke hobbel die later kwam.Het enige wat ik hoopte was dat het dier nu echt dood was en niet meer hoefde te lijden. Chauffeur gaf geen kick..alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.

Ziek was ik ervan

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:19

niets gezegd tegen die chauffeur??
Ik zou mn mond opengetrokken hebben. KIJK UIT! ofzo

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:26

Ik heb het deze zomer ook meegemaakt. Er lag een aangereden kat op de weg en iedereen reed er omheen maar niemand stopte. Meteen de auto aan de kant gezet en het beestje van de weg gehaald. Hij was nog in leven dus de DA gebeld en hem naar de praktijk gebracht. Bleek het ook nog de kat van de dierenarts zelf te zijn. Achteraf hoorde ik van verschillende mensen dat ze hem wel hadden zien liggen maar dachten dat hij toch al dood was.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:08

Mijn vriend en ik hebben een keer een kat de genadeklap gegeven nadat hij door iemand anders aangereden was.

Hij lag bijna compleet verbrijzeld op straat maar leefde nog wel....Iedereen reed er met een boog omheen....we eerst ook,maar zijn toen omgekeerd en er nog een keer overheen gereden.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:41

Onze poes is 2 weken geleden hier voor de deur doodgereden, we wonen op een klein landweggetje waar bijna geen verkeer komt, ze mocht eigenlijk niet naar buiten, omdat er 2 poezen van ons niet meer thuisgekomen zijn(waarschijnlijk jagers), maar met de paarden binnenhalen heb ik de staldeur achter open laten staan en is ze naar de carport aan de overkant van de weg gegaan.
Na het binnenhalen van de paarden heb ik de deur dichtgedaan en het kattenluik was afgesloten omdat ik haar niet meer buiten wilde hebben, dus ze kon niet naar binnen, voel me daar best schuldig over.
Even later gaat de bel staat de buurvrouw aan de deur dat onze kat dood op de weg ligt.
Wat ik het erge eraan vind is dat degene niet even aan de deur is gekomen om het te zeggen of eventueel aan de kant leggen,
voor hetzelfde geld waren de kinderen naar buiten gegaan en hadden haar gevonden, was niet zo n leuk beeld.
Enigste troost is dat het zo hard is gegaan dat ze wel op slag dood moet zijn geweest, maar kan het nog niet begrijpen want we wonen precies in een bocht waar je eindelijk helemaal niet hard kunt rijden.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:23

Veel mensen die denken ''het is maar een kat''
(dan heb ik het over de dierenhaters en die er niks opgeven)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:28

Als je over iets als een kat heenrijdt, voel je dat echt wel hoor. Zelfs met een vrachtwagen.
Punt is alleen dat veel mensen het niet door hebben, of willen hebben. ;)
Als zo'n dier geraakt wordt door de onderkant van de auto en niet onder de wielen komt, kan het zijn dat je het niet voelt (maar wel hoort ;) )

cintjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:15

Een tijd geleden heb ik ook een kat doodgereden zien worden, door een tegemoet komende auto. Het arme dier spartelde toen nog over de weg heen. Wij zijn toen omgedraaid om te gaan kijken en het dier was toen dood. We hebben de kat in de berm gelegd omdat er geen huizen in de buurt waren. Vervolgens hebben we de dierenambulance opgebeld. Zij hebben het dier 's avonds opgehaald.

Toch blijft het beeld van het spartelende beestje mij altijd bij.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:42

Marjoow schreef:
niets gezegd tegen die chauffeur??
Ik zou mn mond opengetrokken hebben. KIJK UIT! ofzo

Nog nooit in thailand geweest zeker. er was tijd genoeg om te stoppen maar dat deed hij niet.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:55

cintjuuuh schreef:
Een tijd geleden heb ik ook een kat doodgereden zien worden, door een tegemoet komende auto. Het arme dier spartelde toen nog over de weg heen. Wij zijn toen omgedraaid om te gaan kijken en het dier was toen dood. We hebben de kat in de berm gelegd omdat er geen huizen in de buurt waren. Vervolgens hebben we de dierenambulance opgebeld. Zij hebben het dier 's avonds opgehaald.

Toch blijft het beeld van het spartelende beestje mij altijd bij.

Zoiets ook een paar maanden terug gehad. liep met de hond en hoorde een klap. auto reed door en er lag een rode kat op de weg te spartelen en te stuiptrekken. kat opgepakt en in berm gelegd en na een paar stuiptrekken was het over. |( hond thuis afgeleverd en met een vuilniszak terug gegaan. heb de kat in de vuilniszak gedaan en in de berging gelegd. (was half 12 's avonds). kat nog een beetje netjes neer geprobeerd te leggen zodat hij niet in rare kronkels stijf zou worden. de volgende dag zak met een briefje met uitleg en gegevens bij de dierenarts voor de deur gelegd. 's middags werd ik gebeld door de eigenaresse van de kat om me te bedanken. ze had een paar maanden terug al een kat die doodgereden was alleen die konden ze na een paar dagen half ontbonden van de weg afschrapen. bij deze had het dochtertje nog de gelegenheid om afscheid te nemen zonder een levenslange trauma te hebben.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:00

Ik had het vorig jaar, auto voor me reed kat aan en reed gewoon door, we konden hem maar net zelf ontwijken, meteen gestopt e ntoevallig stonden er net wat fietsers die over wilde steken en het zagen gebeuren, die kat was echt door het dolle heen maar wel stervende zag ik al meteen, ik heb mijn jas uitgetrokken en hem er in gerold, fietsers vertelde me waar hij vandaan kwam ze konden de kat, onderweg stierf hij was best heftig, aangekomen met lood in mijn schoenen aangebeld, tja mensen waren er kapot van, ik kno hetn iet eens opbrengen om mijn jas terug te vragen maar kwamen ze paar dagen later, gewassen en al terug brengen met bloemetje erbij, tja jee is het nu zoveel moeite om te stoppen, ik vraag me wel eens af waarom ze niet stoppen zijn ze bang dat het geld gaat kosten ofzo, bah.

Dreambeats

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:04

Bij ons is het jaarlijkse kost. We wonen niet aan een snelweg ofzo, gewoon een baantje. De arme katten worden niet ouder van 3 meestal. Allemaal worden ze overreden. Vrijdag was het weer van dat, ze lag onder onze auto, met wat bloed aan dr mond. Dus waarschijnlijk oveerreden en nog naar huis gessukkelt. En het zijn altijd de 'huiskatten' dus ze komen binnen wanneer ze willen. We hadden 4 huiskatten (nu nog 3 dus) en 4 wilde katten, die we voederen. Wel die wilde katten weten gewoon wanneer er een auto afkomt.
Waarom kunnen mensen niet gewoon wat trager rijden en uitkijken?

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:40

Wat vreselijk... Katten zijn ook zulke sukkeltjes in 't verkeer. Ik heb nog nooit per ongeluk iets doodgereden (gelukkig maar!), maar wel expres. Ik zag namelijk een keer een egel, ingewanden er helemaal uit en onder 't bloed. Hij bewoog met één pootje en keek naar me. Probeerde 'm van de weg af te schrapen maar hij was half 'in 't asfalt gereden'. Daarom ben ik er eerst nog een keer overheen gereden zodat ie dood was en daarna terug gegaan met een schep om 'm er af te schrapen en te begraven. Dit was allemaal rond één uur 's nachts. Aan de ene kant voelde 't alsof ik iets verschrikkelijks deed, aan de andere kant heb ik 't beestje wel uit z'n lijden verlost. In India zag ik een keer een halfdode jonge lapjespoes op de weg liggen, met een strotouwtje om d'r nek geknoopt. D'r achterpoten waren weg. Degene die dat op z'n geweten heeft moet ik dan niet tegenkomen... ;(

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:42

Babette3 schreef:
Bij ons is het jaarlijkse kost. We wonen niet aan een snelweg ofzo, gewoon een baantje. De arme katten worden niet ouder van 3 meestal. Allemaal worden ze overreden. Vrijdag was het weer van dat, ze lag onder onze auto, met wat bloed aan dr mond. Dus waarschijnlijk oveerreden en nog naar huis gessukkelt. En het zijn altijd de 'huiskatten' dus ze komen binnen wanneer ze willen. We hadden 4 huiskatten (nu nog 3 dus) en 4 wilde katten, die we voederen. Wel die wilde katten weten gewoon wanneer er een auto afkomt.
Waarom kunnen mensen niet gewoon wat trager rijden en uitkijken?

Ik laat mijn katten gewoon niet meer buiten. Als je weet dat 't gebeurt, waarom dan er op wachten? Dan maar een wat minder spannend leven voor mijn haarbolletjes...

Zwerfkatten zijn inderdaad een stuk slimmer. In Istanbul zie je de katten letterlijk links-rechts-links kijken en dan snel de weg overrennen! :)

Dreambeats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:44

Fitch schreef:
Wat vreselijk... Katten zijn ook zulke sukkeltjes in 't verkeer. Ik heb nog nooit per ongeluk iets doodgereden (gelukkig maar!), maar wel expres. Ik zag namelijk een keer een egel, ingewanden er helemaal uit en onder 't bloed. Hij bewoog met één pootje en keek naar me. Probeerde 'm van de weg af te schrapen maar hij was half 'in 't asfalt gereden'. Daarom ben ik er eerst nog een keer overheen gereden zodat ie dood was en daarna terug gegaan met een schep om 'm er af te schrapen en te begraven. Dit was allemaal rond één uur 's nachts. Aan de ene kant voelde 't alsof ik iets verschrikkelijks deed, aan de andere kant heb ik 't beestje wel uit z'n lijden verlost. In India zag ik een keer een halfdode jonge lapjespoes op de weg liggen, met een strotouwtje om d'r nek geknoopt. D'r achterpoten waren weg. Degene die dat op z'n geweten heeft moet ik dan niet tegenkomen... ;(

Dat is natuurlijk iets helemaal anders, al moet ik toegeven dat ik hem niet zo kunnen (her)platrijden.
Wat voos van die lapjespoes.
En wat betreft je andere quote. Mmm, katten (dieren in algemeen) zijn niet gemaakt om constant binnen te zitten. Die van ons zouden zot komen als ze niet eventjes buiten kunnen. Je loopt inderdaad het risico dat ze overreden worden, maar ik kan de onze echt niet hele dagen binnenhouden.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:26

Heb ooit ook al eens gestopt op de baan voor een kat die was aangereden. Ze leefde nog want deed haar kopje omhoog. Ben gestopt, vier pinkers op en ben haar van de baan gaan jagen. Ze sprong op en ging de struiken in. Was best een drukke baan en sommige mensen moeten me gek gevonden hebben maar ja... :o ik kan geen dier zien lijden.
Waarschijnlijk heeft ze het niet overleefd maar ze is tenminste niet platgereden.

In mijn straat valt de drukte wel mee, moest ik aan een drukke baan wonen, zou ik geen kat willen hebben..Puur uit schrik dat ze overreden worden. Heb er zes en de helft daarvan overnacht binnen. Gelukkig is onze boerderij groot genoeg zodat ze ruimte hebben om rond te lopen en geen behoefte hebben aan een baan oversteken voor meer vrijheid.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:36

Ik heb zo een keer op Texel een kat aangereden zien worden. We kwamen van de tegengestelde richting en zagen het recht voor onze ogen gebeuren. Kat lag met zijn kop bij de grond, maar met de achterpoten bleef hij omhoog proberen te springen (soort van stuipen). Andere automobilisten mikten 'goed' en reden over de kat heen zonder m te raken (tussen de banden door). Niemand stopte en er reden wel een stuk of 3 auto's overheen. Ik heb mijn vriend de auto opzij laten zetten en ben gaan kijken. Hij lag te stuipen en er kwam kwijl en bloed uit zijn bek. Ik heb hem de berm in getrokken, mijn vriend bij de kat laten waken en ben naar het dichtsbijzijnde huis gerend waar ik erachter kwam dat ze geen dierenanbulance hebben op Texel. Net toen die vrouw dat vertelde belde mijn vriend dat de kat was overleden. Ben er nog een paar dagen behoorlijk emotioneel van geweest. Is echt afschuwelijk om het zo te zien gebeuren. ;(

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:25

Vreselijk!! Ik snap dat ook niet. Kijk als je het niet doorhebt, oke, maar volgens mij moet je dat toch negen van de tien keer wel zien??

Hoe vaak schiet er geen kat over, hart in je keel, maar raak je m net niet?

Wij hebben geen katten, mijn ouders wel, die wonen langs een zeer drukke weg, maar hebben katten ivm muizen bij paardenvoer. Hier worden nog wel eens katten doodgereden.

Zelden dat iemand aanbeld om te zeggen wat er is gebeurd. Wel dat Andere mensen aanbellen om te vragen of ze een kat missen.

Bij mijn oom is vorig jaar zijn kat aangereden, die man was zo overstuur en komt nog wekelijks informeren naar de kat.

(kat heeft bijna 3 maanden in de kliniek gelegen, mijn oom en tante wilden hem in laten slapen, dierenartsen wilden hem redden, ze hoefden het ook niet te betalen en poezel is weer lekker thuis nu)