Citaat:
We hebben een vuilnisbak formaat labrador, die nu wel aardig bij zijn normale gewicht komt, en een cocker spaniel (kruising am. X eng.) die eerst 25!!! kilo woog en nu 19 kilo weegt. Ze heeft dus nog wel te gaan, aangezien ze rond de 10/11 kilo hoort te wegen.
Waar ik me wel aan kan ergeren zijn die labradors die echt net een worst op poten zijn, maarja, dat zijn vaak ook van die honden die alles wel eten wat in hun ogen eetbaar is.
En tja, als mensen die zelf te dik zijn gaan oordelen over hoe ik met mijn dieren omga moeten ze eerst maar zelf eens in de spiegel gaan kijken!
Ik vind dat je je in de bovenstaande quote erg tegenspreekt, ik denk dat die spaniel met 25 kilo er niet heel veel anders uit heeft gezien dan die worst op poten...
En die laatste opmerking slaat natuurlijk weer helemaal nergens op, zeg je dat ook als een DA met overgewicht dat zegt?
Verder wel goed dat je in ieder geval bezig bent om ze weer op gewicht te krijgen 
@vjestagirl, ben het ook wel gedeeltelijk met jou eens, iedereen heeft altijd wel iets te veroordelen. Maarja, aan de andere kant bemoei ik me ook graag overal tegenaan
.
Maar wat vinden jullie dan van een ander uiterste, iemand die zijn paard op een dieet zet van 2-4 uur weidegang (kaalgevreten weide) en de rest van de dag een klein netje stro, omdat ie moddervet is (verder niet rijden). Kijk dat het beest moet afvallen is duidelijk, maar de manier waarop vind ik niet terecht, ga dan ook rijden, zorg dat ie beweging krijgt, dat doet veel meer dan uithongeren.