Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
XoNo schreef:Bedoel je mijn reactie? Ik noemde je hond asociaal, niet jij
SecretLIN schreef:ik vind het erg aso dat die vrouw achteraf nog een trap gegeven heeft als het nu ging zodat hij zou loslaten maar ja dna nog zo'n harde trap dat je hond staat te kotsen? nee dat vind ik niet kunnen.
onze 4 honden laten we meestal bij een grote plas los hier komen heel veel andere honden gelukkig is er nog geen een echt aangevallen, maar ik zou wel heel boos worden alleen van mijn honden zomaar wordt aangevallen, maar op een of andere manier komen de honden er samen uit...
Eva1993 schreef:In mijn ogen is 'ruzie' onderling gewoon natuurlijk gedrag. Ze moeten toch een rangorde zien te bepalen. Soms is dat gelijk duidelijk, maar met deze 2 reutjes helaas niet..
. XoNo schreef:Maar je geeft in je bericht aan dat de hond zich meteen overgaf door op zijn rug te gaan liggen. Als jouw hond er dan nog bovenop duikt, dan begrijpt hij toch niet helemaal waar het over gaat.
Ik ben dan wel 16 en heb pas 2 honden gehad, maar ik kan wel zeggen dat dit geen vechten was. SecretLIN schreef:Dat laatste vindt ik absoluut niet waar. Als er 2 honden vechten, en beide vechten die tot bloedens toe, dan eindigt het niet goed met die honden of 1 van de 2. Ik liep een keer met een mijn zus en nog iemand en met mijn hond en die van de buren. Een hond van de buren was vroeger ooit aangevallen door een hond die net voorbij liep, dus die wilt hem aanvallen, niet correct dus wij proberen hem terug te trekken. Toen we bezig waren met hem terug te trekken hoorde ik die andere man zeggen, laat maar vecht dan komen ze er wel uit.
Ten eerst ik laat hond vechten, tot bloedens toe, die van iemand anders is.
En ten tweede, die hond was zeker 2 slagen groter dan de hond van de buren die al een middelmaat is...
Dus hierom ben ik het niet met je eens wat je als laatst zei..
. Heb dan even verkeerd gelezen. Ik dacht dat je het in de situatie bedoelde waar ts in zat
.
. Eva1993 schreef:Als hij zou vechten had ik hem wellicht ook een knal gegeven met de riem, maar dit was geen vechtenIk ben dan wel 16 en heb pas 2 honden gehad, maar ik kan wel zeggen dat dit geen vechten was.

Lauratje_88 schreef:SecretLIN schreef:Lees dat sommige mensen het aso vinden als er loslopende honden naar je hond komen gerend? de plas waar wij komen lopen allemaal honden los en komen echt honden mensen die het heerlijk vinden alle loslopende honden die komen rennen en spelen oke er is weleens mot maar dat blijft bij grommen.
vind het prachtig om te zien al die honden samenheb ook echt onwijs veel foto's van onze honden samen met andere honden
Vind het absoluut niet erg als en loslopende hond eens goeiendag komt zeggen, is zelfs leuk, dan kunnen ze spelen maar als die komt om aan te vallen heb ik liever dat ze niet komen en dat ze aangelijnd blijven.
BraveSpots schreef:Eva1993 schreef:Als hij zou vechten had ik hem wellicht ook een knal gegeven met de riem, maar dit was geen vechtenIk ben dan wel 16 en heb pas 2 honden gehad, maar ik kan wel zeggen dat dit geen vechten was.
Hij viel de andere aan. Dat is al even erg.
Ik snap dan ook niet waarom je hem geen knal hebt gegeven als je daartoe de gelegenheid had. Dan was het mss niet zover gekomen.
Kaaaren schreef:Onze dalmatier is ook een schat van een hond, en ging vroeger altijd los de bossen mee in. Maar omdat ze andere honden som agressief benaderde werd iedereen er meteen bang van. Terwijl het na 1 grom al weer over was.. nooit echt vechten. Wij hebben haar daarom altijd een muilkorf aan als ze los is. Dan kan ze in ieder geval andere honden geen schade toe brengen. Misschien ook een idee voor jou hond!
Sosha schreef:Maar kan me wel voorstellen, als die hond onderdanig was en jouw hond valt dan nog aan, dat ze het een ****hond vindt en zichzelf even niet kon inhouden. Dan is jouw hond dus echt niet zo'n lieverdje als jij zelf beschrijft, want dan zou hij dat nooit doen.
SecretLIN schreef:Sorry hoor maar waarom zouden volwassen honden niet meer kunnen spelen?
heb genoeg foto';s om het je te laten zien hoor en evt ook nog wel filmpjes van honden samen in het water enz.
onze honden vinden het heerlijk met andere honden te spelen
Eva1993 schreef:Bedankt voor de reacties. Is toch wel enigszins schokkend om te horen dat iedereen mijn hond een trap zou geven, omdat mijn hond echt een schat van een beest is..
O, hij is overigens wel gestraft! Hij doet dit ook wel eens aan de lijn, en dan schaam ik me zo erg dat ik begin te schreeuwen NEE en dat soort dingen, dan gaat hij wel dergelijk op de grond liggen met zijn hoofd laag en zijn oren plat.. Hij weet dus wel dat het fout is !
Eva1993 schreef:Sosha schreef:Maar kan me wel voorstellen, als die hond onderdanig was en jouw hond valt dan nog aan, dat ze het een ****hond vindt en zichzelf even niet kon inhouden. Dan is jouw hond dus echt niet zo'n lieverdje als jij zelf beschrijft, want dan zou hij dat nooit doen.
Zoals ik al zei, mijn hond viel pas aan toen dat hondje omhoog getrokken werd. Mijn hond pikte dat niet, ze waren het net 'eens' dat hij hier het hoogste in rang was en vervolgens springt dat beest opeens op. Mijn hond kan natuurlijk niet zien dat het het baasje was die dat deed..