De hond waar je een blokje voor om gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: De hond waar je een blokje voor om gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:13

Maar je geeft in je bericht aan dat de hond zich meteen overgaf door op zijn rug te gaan liggen. Als jouw hond er dan nog bovenop duikt, dan begrijpt hij toch niet helemaal waar het over gaat.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:13

Heeel herkenbaar. Wij hebben een schat van een hond, maar o wee als ze anders honden ziet. Het is echt een ramp... Wij hebben haar bijna altijd aangelijnd, maar ze is al enkele keren uit de tuin ontsnapt en een andere hond aangevallen. Wanneer de eigenaar van die hond haar dan een schop geeft kan ik hun dat echt niet kwalijk nemen, ik zou net hetzelfde doen. Wanneer ze natuurlijk al aangelijnd zou zijn is het een andere zaak.

Het is vervelend, want ze is verder heel gehoorzaam wanneer ze los loopt.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 17:13

XoNo schreef:
Bedoel je mijn reactie? Ik noemde je hond asociaal, niet jij :D

Excuses! ik bedoelde de reactie van xDramaQueen die mij dan egoistisch vond omdat ik mn hond laat rennen in de avond.. Zoals ik al zei, moeilijke situatie! Ik wil mijn hond graag zijn beweging en lol geven (kan niet in de tuin), maar ik wil ook niet dat hij ruzie krijgt met andere honden..

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:14

SecretLIN schreef:
ik vind het erg aso dat die vrouw achteraf nog een trap gegeven heeft als het nu ging zodat hij zou loslaten maar ja dna nog zo'n harde trap dat je hond staat te kotsen? nee dat vind ik niet kunnen.
onze 4 honden laten we meestal bij een grote plas los hier komen heel veel andere honden gelukkig is er nog geen een echt aangevallen, maar ik zou wel heel boos worden alleen van mijn honden zomaar wordt aangevallen, maar op een of andere manier komen de honden er samen uit...

Dat laatste vindt ik absoluut niet waar. Als er 2 honden vechten, en beide vechten die tot bloedens toe, dan eindigt het niet goed met die honden of 1 van de 2. Ik liep een keer met een mijn zus en nog iemand en met mijn hond en die van de buren. Een hond van de buren was vroeger ooit aangevallen door een hond die net voorbij liep, dus die wilt hem aanvallen, niet correct dus wij proberen hem terug te trekken. Toen we bezig waren met hem terug te trekken hoorde ik die andere man zeggen, laat maar vecht dan komen ze er wel uit.
Ten eerst ik laat hond vechten, tot bloedens toe, die van iemand anders is.
En ten tweede, die hond was zeker 2 slagen groter dan de hond van de buren die al een middelmaat is...

Dus hierom ben ik het niet met je eens wat je als laatst zei..

SecretLIN

Sommige honden hebben altijd eerst een kleine onderlinge strijd vooral als het beide dominante reuen zijn

Heb laatst zo gelachen een van mijn labradors is gek van kleine hondjes, wij hebben zelf ook nog 2 kleine Boomers zag hij zo'n westie hij heel vrolijk erop af rennen en dat beestje begind een partij te blaffen en rent zo achter hem aan haha heb hem nog nooit zo snel zien rennen, en even later waren ze samen aan het spelen hij moest gewoon even zijn plekje weten

BraveSpots

Eva1993 schreef:
In mijn ogen is 'ruzie' onderling gewoon natuurlijk gedrag. Ze moeten toch een rangorde zien te bepalen. Soms is dat gelijk duidelijk, maar met deze 2 reutjes helaas niet..

Dat vind ik niet. Als mijn hond met tien andere honden zonder ruzie de rangorde kan bepalen, dan sla ik de elfde mét ruzie graag over.
En ik kan het dan ook niet waarderen als die elfde zichzelf dan maar komt opdringen ;) .

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 17:15

XoNo schreef:
Maar je geeft in je bericht aan dat de hond zich meteen overgaf door op zijn rug te gaan liggen. Als jouw hond er dan nog bovenop duikt, dan begrijpt hij toch niet helemaal waar het over gaat.

Dat is misschien ookwel zo. Hij stond er overigens alleen boven, tot die vrouw haar hond omhoog trok.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:16

Dat laatste vindt ik absoluut niet waar. Als er 2 honden vechten, en beide vechten die tot bloedens toe, dan eindigt het niet goed met die honden of 1 van de 2. Ik liep een keer met een mijn zus en nog iemand en met mijn hond en die van de buren. Een hond van de buren was vroeger ooit aangevallen door een hond die net voorbij liep, dus die wilt hem aanvallen, niet correct dus wij proberen hem terug te trekken. Toen we bezig waren met hem terug te trekken hoorde ik die andere man zeggen, laat maar vecht dan komen ze er wel uit.
En ten tweede, die hond was zeker 2 slagen groter dan de hond van de buren die al een middelmaat is...

Dus hierom ben ik het niet met je eens wat je als laatst zei..[/quote]

Wel even goed lezen he! ik heb het niet over als ze tot bloedens toevechten ik heb het daar over een kleine ruzie!
Als ze echt vechten (en dat zie je meteen) tja dan gaan ze door tot er eentje kapot is ik weet er alles van! maar ze gaan zodra ze elkaar zien eerst een kleine onderlinge strijd aan als ze beide dominant zijn en daar komen ze wel uit tenzij het dus ruzie wordt met bloed enz of als de een meteen bovenop de ander springt ja dan niet

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 17:18

Als hij zou vechten had ik hem wellicht ook een knal gegeven met de riem, maar dit was geen vechten :n Ik ben dan wel 16 en heb pas 2 honden gehad, maar ik kan wel zeggen dat dit geen vechten was.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:18

SecretLIN schreef:

Dus hierom ben ik het niet met je eens wat je als laatst zei..

Wel even goed lezen he! ik heb het niet over als ze tot bloedens toevechten ik heb het daar over een kleine ruzie!
Als ze echt vechten (en dat zie je meteen) tja dan gaan ze door tot er eentje kapot is ik weet er alles van! maar ze gaan zodra ze elkaar zien eerst een kleine onderlinge strijd aan als ze beide dominant zijn en daar komen ze wel uit tenzij het dus ruzie wordt met bloed enz of als de een meteen bovenop de ander springt ja dan niet[/quote]

Sorry :o. Heb dan even verkeerd gelezen. Ik dacht dat je het in de situatie bedoelde waar ts in zat ;).

edit: Quote gaat niet helemaal goed :P.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:20

Eva1993 schreef:
Als hij zou vechten had ik hem wellicht ook een knal gegeven met de riem, maar dit was geen vechten :n Ik ben dan wel 16 en heb pas 2 honden gehad, maar ik kan wel zeggen dat dit geen vechten was.

Hij viel de andere aan. Dat is al even erg.
Ik snap dan ook niet waarom je hem geen knal hebt gegeven als je daartoe de gelegenheid had. Dan was het mss niet zover gekomen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:20

Hier een dominante reu die wij vorige keer tegen kwamen, mijn beide labradors werden gelijk onderdanig!
Afbeelding

Hij sprong nog wel even boven op mijn andere labrador om te laten zien dat hij toch echt de baas was, mijn hond ging op zn rug en de hond ging er meteen weer vanaf, dat bedoel ik met het onderling uitzoeken was verder niets aan de hand alleen wat gegrom en geblaf en beide baasjes die het in de gaten hielden, en na 2 minuten gingen ze samen spelen

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:21

Lauratje_88 schreef:
SecretLIN schreef:
Lees dat sommige mensen het aso vinden als er loslopende honden naar je hond komen gerend? de plas waar wij komen lopen allemaal honden los en komen echt honden mensen die het heerlijk vinden alle loslopende honden die komen rennen en spelen oke er is weleens mot maar dat blijft bij grommen.
vind het prachtig om te zien al die honden samen :D heb ook echt onwijs veel foto's van onze honden samen met andere honden

Vind het absoluut niet erg als en loslopende hond eens goeiendag komt zeggen, is zelfs leuk, dan kunnen ze spelen maar als die komt om aan te vallen heb ik liever dat ze niet komen en dat ze aangelijnd blijven.

Ik kan er niet mee lachen als er loslopende honden naar mijn hond toekomen. Een pup laat ik graag zoveel mogelijk tussen andere pups spelen en dollen. Volwassen honden laten 'spelen' is vragen om problemen. 'Spelen' tussen volwassen honden is geen natuurlijk gedrag, vaak is het gewoon een machtsaftasting, hetgeen met een beetje pech tot een ferm gevecht afloopt.

Verder zeg ik het nog eens TS: ga echt aan de slag met een lange lijn. Dan kan je'm toch "los" laten spelen, maar heb je nog die controle die je nodig hebt, mocht er iets gebeuren... Kan je meteen ingrijpen, waardoor je hond het ook veel sneller zal leren.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 17:22

Nogmaals bedankt voor de reacties. Ik word toch weer even met de neus op de feiten gedrukt, en voortaan blijft hij aangelijnd, tot mijn moeder op cursus is gegaan..

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:22

Onze dalmatier is ook een schat van een hond, en ging vroeger altijd los de bossen mee in. Maar omdat ze andere honden som agressief benaderde werd iedereen er meteen bang van. Terwijl het na 1 grom al weer over was.. nooit echt vechten. Wij hebben haar daarom altijd een muilkorf aan als ze los is. Dan kan ze in ieder geval andere honden geen schade toe brengen. Misschien ook een idee voor jou hond!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:23

Sorry hoor maar waarom zouden volwassen honden niet meer kunnen spelen?
heb genoeg foto';s om het je te laten zien hoor en evt ook nog wel filmpjes van honden samen in het water enz.
onze honden vinden het heerlijk met andere honden te spelen

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 17:24

BraveSpots schreef:
Eva1993 schreef:

Hij viel de andere aan. Dat is al even erg.
Ik snap dan ook niet waarom je hem geen knal hebt gegeven als je daartoe de gelegenheid had. Dan was het mss niet zover gekomen.

Dat weet ik niet, dat zeg ik eerlijk. Ik was ook in paniek en al helemaal toen mijn hond een schop kreeg.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:24

Kaaaren schreef:
Onze dalmatier is ook een schat van een hond, en ging vroeger altijd los de bossen mee in. Maar omdat ze andere honden som agressief benaderde werd iedereen er meteen bang van. Terwijl het na 1 grom al weer over was.. nooit echt vechten. Wij hebben haar daarom altijd een muilkorf aan als ze los is. Dan kan ze in ieder geval andere honden geen schade toe brengen. Misschien ook een idee voor jou hond!

Muilkorf zou ik dus nooit doen, wat als een andere hond jouw hond opeens pakt? dan kan hij zich dus niet verdedigen

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:24

Tsja achteraf jouw hond een trap geven is natuurlijk dierenmishandeling. Ik begrijp dat ze erg boos was, maar dan had ze jou dus eigenlijk die trap moeten geven want het was jouw schuld.

Maar kan me wel voorstellen, als die hond onderdanig was en jouw hond valt dan nog aan, dat ze het een ****hond vindt en zichzelf even niet kon inhouden. Dan is jouw hond dus echt niet zo'n lieverdje als jij zelf beschrijft, want dan zou hij dat nooit doen.

Als een hond het in zijn hoofd zou halen mijn oude beestje aan te vallen, zou ik 'm ook rustig naar de andere wereld helpen hoor, liever jouw hond met schade dan de mijne die niks deed. Dus zo'n trap kan je wel verwachten als je weet dat je hond het gevecht opzoekt.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 17:26

Sosha schreef:
Maar kan me wel voorstellen, als die hond onderdanig was en jouw hond valt dan nog aan, dat ze het een ****hond vindt en zichzelf even niet kon inhouden. Dan is jouw hond dus echt niet zo'n lieverdje als jij zelf beschrijft, want dan zou hij dat nooit doen.

Zoals ik al zei, mijn hond viel pas aan toen dat hondje omhoog getrokken werd. Mijn hond pikte dat niet, ze waren het net 'eens' dat hij hier het hoogste in rang was en vervolgens springt dat beest opeens op. Mijn hond kan natuurlijk niet zien dat het het baasje was die dat deed..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:28

SecretLIN schreef:
Sorry hoor maar waarom zouden volwassen honden niet meer kunnen spelen?
heb genoeg foto';s om het je te laten zien hoor en evt ook nog wel filmpjes van honden samen in het water enz.
onze honden vinden het heerlijk met andere honden te spelen

Tuurlijk, er zijn genoeg volwassen honden die wel eens graag spelen. Maar dat is puur gedomesticeerd gedrag. Kijk eens in een wolvengroep, daar zal je nooit of te nimmer volwassen dieren zien spelen (pups daarentegen wel!). Spelen bij volwassen honden is vaak meer dan alleen 'spelen', en dan vaak ook gewoon een 'krachtsmeting' (sterkste/snelste/..). Spelen is oke, als je weet dat de andere hond ook wil 'spelen'. Lang niet alle volwassen honden 'spelen', vandaar dat ik het ongelofelijk vervelend vind als er loslopende honden naar de onze komen (want bij de onze is er geen 'spelen' bij, waardoor het snel nogal gevaarlijk wordt).

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:29

Ik heb een 1 jarige reu en een 4 jarige teef en die spelen elke dag samen!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:31

Eva1993 schreef:
Bedankt voor de reacties. Is toch wel enigszins schokkend om te horen dat iedereen mijn hond een trap zou geven, omdat mijn hond echt een schat van een beest is..

O, hij is overigens wel gestraft! Hij doet dit ook wel eens aan de lijn, en dan schaam ik me zo erg dat ik begin te schreeuwen NEE en dat soort dingen, dan gaat hij wel dergelijk op de grond liggen met zijn hoofd laag en zijn oren plat.. Hij weet dus wel dat het fout is !

Maar dat kunnen de andere mensen helaas niet zien omdat hij zo waaks is. Ik had de hond een schop gegeven maar dan wel eerder en niet toen hij al aan de riem zat. Of ik vermoed dat ik er zelfs aangifte van zou zou. In die vrouw haar ogen is je hond hoe spijtig ook gevaarlijk. Je had dit kunnen voorkomen door hem niet los te laten of ergens waar je zeker weet dat je niet gestoord wordt door anderen. Je weet dit nu eenmaal van je hond en voor jou is hij de grootste lieverd die er bestaat maar voor anderen blijkbaar gevaarlijk.

Hoe is het nu met hem?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:31

Eva1993 schreef:
Sosha schreef:

Zoals ik al zei, mijn hond viel pas aan toen dat hondje omhoog getrokken werd. Mijn hond pikte dat niet, ze waren het net 'eens' dat hij hier het hoogste in rang was en vervolgens springt dat beest opeens op. Mijn hond kan natuurlijk niet zien dat het het baasje was die dat deed..

Maar hij luisterde ook niet naar je commando HIER, of wel?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:32

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 21-02-22 01:00, in het totaal 1 keer bewerkt