Wat doe jij met je huisdieren met nieuwjaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raveltje

Re: Wat doe jij met je huisdieren met nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:24

Lekker thuis op de bank met mijn veestapeltje.. Paar dagen van te voren begin ik met Rescue remedie van Bach Bloesem, worden de hond en katten iets rustiger van.. De hond zal wel heel de avond in mij willen kruipen, want die is als de dood voor vuurwerk..

Ze blijven zoiezo al binnen, maar een tweetal komt dagelijks buiten, maar 1 dag voor oudjaarsdag blijven ook zij binnen en dan hoop ik dat 1 januari de rust wederkeerd..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:25

paarden binnen, en de honden een knaagding geven (botje).
Gaat elk jaar prima!

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:30

wat ik met mn huisdieren doe? niks moet ik daar wat mee doen dan?

haha

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 17:05

Raveltje schreef:
Lekker thuis op de bank met mijn veestapeltje.. Paar dagen van te voren begin ik met Rescue remedie van Bach Bloesem, worden de hond en katten iets rustiger van.. De hond zal wel heel de avond in mij willen kruipen, want die is als de dood voor vuurwerk..

Ze blijven zoiezo al binnen, maar een tweetal komt dagelijks buiten, maar 1 dag voor oudjaarsdag blijven ook zij binnen en dan hoop ik dat 1 januari de rust wederkeerd..

Rescue remedie van Bach Bloesem, daar heb ik over gelezen! Werkt dat goed? In de boeken van Heartland staan er heel veel in. Ik vindt ze altijd heel intressant :o

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:09

Poes gaat overdag nog naar buiten (als ze dat wilt), het is hier gelukkig nooit zo verschrikkelijk druk. Eind van de middag komt ze weer binnen & blijft ze binnen.

Hond ff kijken hoe hij gaat reageren (is nog een pupje :) ).

De muis vind het allemaal wel prima, blijft lekker in zijn hokje :D

Paarden gaan overdag naar buiten, 's avonds op stal met even voor 12en een grote berg hooi.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:11

De kat binnen en de hond gaat mee vuurwerk kijken, hij vind het absoluut niet erg.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:20

marsyl schreef:
Raveltje schreef:

Rescue remedie van Bach Bloesem, daar heb ik over gelezen! Werkt dat goed? In de boeken van Heartland staan er heel veel in. Ik vindt ze altijd heel intressant :o

Daar zullen de meningen over verdeeld zijn, maar voor mijn dieren werkt het goed.. Begin een week vantevoren met het geven van de druppels en ik merk gewoon dat ze stukken rustiger reageren op vuurwerk.. En hier in Hellevoetsluis is het echt raak in de laatste dagen van het oude jaar, het is eigenlijk geen vuurwerk meer te noemen, het zijn gewoon bommen die ze hier afgooien..

Er zijn zoveel soorten, maar daar heb ik weinig verstand van, ken wel iemand die mocht ik problemen hebben met een van mijn dieren, goede combinaties kan samenstellen van Bach Bloesems, die voor het dier op dat moment nodig zijn..

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:26

Mijn konijn en cavia zitten altijd in de schuur en de hond blijft binnen en af en toe in de tuin laten.

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:28

Niks bijzonders :)
De konijnen zitten lekker rustig in hun hokjes, en trekken zich er niet al te veel van aan. De katten worden opgesloten in de slaapkamer en dan gaan ze gewoon lekker slapen :)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:28

zelfde als normaal, alleen hond buiten niet los. Ze vindt vuurwerk leuk en rent er opaf..

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:36

Honden blijven met wandelen aan de riem, konijn huppelt door de kamer zoals gewoonlijk, en als hij het eng vind springt hij op schoot, of gaat in zijn hok zitten :)

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 21:05

Weissjee schreef:
zelfde als normaal, alleen hond buiten niet los. Ze vindt vuurwerk leuk en rent er opaf..

Vindt je dat niet gevaarlijk dan? Ik zou bang zijn dat ze in het vuurwerk rennen ofzo..

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:12

Onze 2 katten, blijven een paar dagen voor oud en nieuw binnen en enkele dagen daarna ook, eigenlijk totdat alle rotzooi op straat weg is en de kids uit de buurt uitgeknald zijn.
Tijdens de jaarswisseling doe ik alle rolluiken naar beden of de gordijnen dicht, de TV staat aan en alle lampen ook, meestal zitten boven op het bed of in de kledingkast.

De paarden staan gewoon op stal met de radio en alle verlichting aan, ze krijgen net voor 12-en een berg hooi en brok met wortels zodat ze wat te doen hebben.

De honden zijn natuurlijk ook binnen, gezellig bij ons,

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 19:41

Ik ben samen met een vriendin alleen thuis dus ik hoop dat alles hier een beetje rustig blijft :=

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:47

Mijn "oude" hond zit al 4 week bij een vriendin die ver van het dorp afwoont. In 1e instantie zou hij vanaf de kerstdagen bij die vriendin zitten, maar aangezien we hier nogal last hebben van irritante jeugd zonder leven heb ik hem al eerder naar haar toegebracht.
Gelukkig vlakbij dus zie hem elke dag nog. Alleen slapen we niet meer samen, en dat is niet leuk |(

Mijn puberpup is gewoon thuis. Is momenteel ook loops dus kan niet naar diezelfde vriendin aangezien haar paps de dekreu daar ook woont.
Maar zij kent vuurwerk niet, en is ook niet bang voor knallen(al mee geweest op jacht). En ze is niet bang voor onweer.

Met oud en nieuw gaat ze wel mee, wij vieren oud en nieuw bij diezelfde vriendin als waar mijn hond nu is.

Kattenbeest blijft binnen, en zetten we de radio voor aan.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:27

onze bouvier heeft besloten dat naar elk knalletje hard geblaft moeten worden. Zeker als de baas thuis is. Ik blijf thuis voor de oudste. Die heeft trauma's aan harde klappen en kan je niet opsluiten. Ben wel van plan om even met mn pony in de tuin te kijken naar het vuurwerk. Doen we elk jaar samen

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:35

Katten blijven 2 dagen voor en 2 dagen na oud en nieuw binnen. Op oudjaarsavond zelf kiezen de katten zelf waar ze zich verstoppen. De honden vinden het allemaal wat minder. Wij gaan met oud en nieuw naar vrienden en de honden gaan gewoon mee!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:30

Onze kat mag 's morgens nog naar buiten als hij dat wil, daarna houden we hem binnen. Meestal gaat hij in de garage zitten als hij bang is.

Onze hond is doodsbang, dus die gaat meestal in de kast zitten trillen of bij iemand op schoot. Ze wil dan ook niet meer mee naar buiten om te plassen, dus dan nemen we haar mee naar de paarden, want daar is het rustiger. Verder krijgt ze een kalmeringspilletje, en ze heeft al de hele week een bandje om met een speciale geur waar ze rustig van schijnt te worden.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:37

nowornever schreef:
LoveHorses12 schreef:
Mijn hond vind vuurwerk dus echt eng (logisch) ;)
Dus ze blijft snachts lekker binnen als wij voor de deur gaan afsteken met heel de buurt.
Konijn die loopt gewoon in zijn buitenplaats, al die jaren gaat het goed dus waarom dit jaar niet? :)

Blijft de hond alleen binnen als ze het echt zo eng vind?

Tuurlijk niet, er is altijd wel iemand binnen :(:)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:38

oudjaarsdag moeten de katten verplicht binnen blijven en nieuwjaardag ook.

de honden zijn gewoon in de huiskamer, wij zijn niet thuis met de jaarwisseling dus de gordijnen gaan dicht, de radio aan en ze overleven het wel...

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:51

Onze katten mogen sowieso neit meer naar buiten..
En het konijn zetten we met hok en al in de schuur.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 18:46

Ik ben altijd bang dat onze katten weglopen ofzo..Daarom worden ze s'nachts ook altijd binnen gehaald.
Ik hoop dat het met mijn pony goed gaat..Dit jaar waren er een 5 kanonsschoten afgevuurd vanwege de schutterij. Onze hond is toen weggelopen en 3 dagen weg geweest, afschuwelijk was het.. :'( Gelukkig is ze weer veilig bij ons nu :)
En mijn pony was zó geschrokken! Hij stond de hele tijd de snurken op stal en toen heeft mam hem even losgewerkt, toen ging het beter. Die dag vergeet ik dus nooit meer :P
Maar hopen dat de knallen met nieuwjaar meevallen dus :P

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:47

De katten (3) in huis.
En een radio en licht bij de paarden (opfokstal)...

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:48

Gewoon lekker thuis, ik ga al jaren niet meer weg met oud en nieuw omdat ik bij de dieren wil blijven.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:49

Hond is gewoon thuis, daar waar ze altijd is. :)
Ze zal met name op oudjaarsdag wel niet te genieten zijn.
Meestal gaan we dan nog evne in het bos wandelen, omdat daar de knallen minder goed te horen zijn.