denk na voor je een sluierstaartje/goudvisje koopt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: denk na voor je een sluierstaartje/goudvisje koopt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:17

Dan is 't alleen wel verstandig om iets tegen reigers te ondernemen. Sluierstaarten kunnen namelijk niet zo hard wegzwemmen als een normale goudvis.

@ Miss_lizje: En toch kunnen ze heel erg groot worden. Misschien niet allemaal zo groot als die op de foto, maar wel groot.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:24

Pikeur schreef:
breezy302 schreef:
Dat een dier groeit naar hoe groot de bak is , is een fabeltje en absoluut niet waar.

Dit is helaas wel waar..
De vis wordt in een kleine bak echt niet groot, dit praat echter niet goed dat een kleine vis zich dan wel aanpast.
De organen van een vis blijven groeien, dus dat gaat erg veel pijn doen.. het lichaam wordt helaas niet groter en daardoor worden de organen te groot voor het lichaam.

Er stond bij een tassenwinkel een inieminie kommetje met een goudvis van 7 jaar oud..
en serious.. dat beest paste NET in de kom, en kon alleen omdraaien..

Dus ze blijven niet persee klein!

Haha, en wil je ze echt hard zien groeien? verwarm dan het water ;) (dus niet kamertemperatuur)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:13

Klijntjuh: Wil je een goudvis snel dood hebben? Verwarm dan het water!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:46

huh ? Moeten goudvissen in koud water dan?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:51

ha ja ik heb er ooit ook eens een gehad van een tante,een inimini vissie in een kommetje;spettertje...
spettertje werd spetter zwom al snel in grote vierkante bak en is zeker 14 jaar geworden!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:30

Klijntjuh schreef:
Haha, en wil je ze echt hard zien groeien? verwarm dan het water ;) (dus niet kamertemperatuur)

Vind je het gek, de voedselverwerking gaat dan veel te snel en dan leeft de vis ook niet al te lang

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:32

Ik heb mijn vis altijd al in lauw water zitten? Maak het verse water dezelfde temperatuur als het oude water.. En dat is gewoon huiskamer temperatuur denk ik?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:35

Volgens mij wordt hier een groot verschil gemaakt tussen sluierstaarten en goudvissen.

Goudvissen zijn snel, gestroomlijnd en kunnen uitstekend tegen koude temperaturen en in de vijver doen ze het best. Deze beestjes kunnen echt enorm groot worden, vandaar dat ze het in een vijver beter doen als in een klein aquarium.

Sluierstaarten zijn langzaam, sierlijker, en hebben liever warmere temperaturen en de vijver kan, maar hartje winter willen ze niet altijd overleven. Ook houden ze niet van snelle vissen, daar worden ze gestrest van. Puur omdat ze een makkelijke prooi zijn, omdat ze niet zo bar snel zijn.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:13

Hmpf.. krijg langzaam het idee dat mijn visje toch beter verdiend dan hij nu heeft.. gelukkig is het wel een blij en gelukkig visje :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:14

Hoe zie je aan je vis dat 'ie blij en gelukkig is dan? Vind dat altijd zo'n rare uitspraak :=

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:15

Haha hij is vast niet zo gelukkig als ik denk :P
Maar hij komt altijd vrolijk aan zwabberen voor eten :) En hij volgt je vinger als je langs de bak gaat :P
Ja zijn stomme argumenten ik weet het..
Maar heb helaas nu geen vijver.. en ga hem echt niet wegdoen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:16

Nee dat snap ik dat je 'm niet zomaar wegdoet enzo. Ik vraag me alleen altijd af hoe mensen zien dat hun vis gelukkig is. Kan een vis uberhaupt gelukkig zijn, heeft 'ie dat soort gevoelens.
Misschien sterft 'ie wel van de honger dat 'ie iedere keer komt aanzwabberen voor eten en wil 'ie jou vinger alleen maar wegjagen omdat 'ie er bang van is :P Zal wel meevallen hoor, maar ik zeg maar wat.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:20

hihi ja.. Nee ik denk niet dat vissen echt die gevoelens zullen hebben :) Misschien alleen postief gevoel als hij mij ziet omdat ik eten breng?
En hij sterft niet van de honger hoor :P hij krijgt eerder teveel dan te weinig :=

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:27

Ik heb mijn koikarpers namen gegeven :+
Wij hadden ooit ook een goudvisje. Guusje :)
Guzepuus is 8 jaar geworden, in verschillende kommen geweest, maar niet groter dan men ring vinger geworden :P
Ook hebben we een aquarium staan :)

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:29

hmmm mijn ouders hebben al 10 jaar een sluierstaart visje in een kom zitten.... en die werd al ontzettend groot!!! maar dit is wel heel erg dan kan hij onze kom niet meer uit :+

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:33

ik heb in 1 van mijn vissenkommen 2 vissen zitten, de ene is van 'gewoon' formaat en de andere enorm. :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:34

Fenna, moet je misschien toch eens over een aquarium gaan denken...

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:51

ik heb een aquarium, daar hebben ze ook wel eens in gezeten, maar dan zijn hangen ze eeuwig lucht te happen omdat het zo warm is. (24 graden)
In mijn eigen kamer is het altijd, ook snachts 21,5 graden.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:58

_Tara_ schreef:
Hoe zie je aan je vis dat 'ie blij en gelukkig is dan? Vind dat altijd zo'n rare uitspraak :=

Mijn vissen zien er duidelijk gelukkiger uit als er bijvoorbeeld nieuw water in de kom zit. :j anders hangen ze maar wat op de bodem en in schoon water zwemmen ze gezellig rond en hangt hun rugvin ook niet zo. Als er meer zuurstof in het water zit dan zijn ze denk ik gelukkiger. Maar natuurlijk kun je zelf niet voor je vis denken. :+

Edit: (weet niet of het al voorbij gekomen is, maar) het schijnt dat als je vis aan het doodgaan is en je wilt 'm uit zijn lijden verlossen, je hem even in de diepvries moet doen? Ik durf het eigenlijk niet zo goed, bang dat 'ie nog lang blijft leven ofzo. :o

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:02

fenna1995 schreef:
_Tara_ schreef:

Mijn vissen zien er duidelijk gelukkiger uit als er bijvoorbeeld nieuw water in de kom zit. :j anders hangen ze maar wat op de bodem en in schoon water zwemmen ze gezellig rond en hangt hun rugvin ook niet zo. Als er meer zuurstof in het water zit dan zijn ze denk ik gelukkiger. Maar natuurlijk kun je zelf niet voor je vis denken. :+

Edit: (weet niet of het al voorbij gekomen is, maar) het schijnt dat als je vis aan het doodgaan is en je wilt 'm uit zijn lijden verlossen, je hem even in de diepvries moet doen? Ik durf het eigenlijk niet zo goed, bang dat 'ie nog lang blijft leven ofzo. :o

Wil dat dan niet zeggen dat jouw vissen het grootste gedeelte van de week in slecht water zitten en dus ongelukkig zijn?

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:10

Nee. maar als er net schoon water in zit dan zwemmen ze toch wel iets vrolijker.
We maken de filters van de pomp 1x in de week schoon, en de bak 1x in de 2 à 3 weken.