Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Pikeur schreef:breezy302 schreef:Dat een dier groeit naar hoe groot de bak is , is een fabeltje en absoluut niet waar.
Dit is helaas wel waar..
De vis wordt in een kleine bak echt niet groot, dit praat echter niet goed dat een kleine vis zich dan wel aanpast.
De organen van een vis blijven groeien, dus dat gaat erg veel pijn doen.. het lichaam wordt helaas niet groter en daardoor worden de organen te groot voor het lichaam.
(dus niet kamertemperatuur)

En hij volgt je vinger als je langs de bak gaat
Zal wel meevallen hoor, maar ik zeg maar wat.
Misschien alleen postief gevoel als hij mij ziet omdat ik eten breng?
hij krijgt eerder teveel dan te weinig

_Tara_ schreef:Hoe zie je aan je vis dat 'ie blij en gelukkig is dan? Vind dat altijd zo'n rare uitspraak
anders hangen ze maar wat op de bodem en in schoon water zwemmen ze gezellig rond en hangt hun rugvin ook niet zo. Als er meer zuurstof in het water zit dan zijn ze denk ik gelukkiger. Maar natuurlijk kun je zelf niet voor je vis denken. 
fenna1995 schreef:_Tara_ schreef:Hoe zie je aan je vis dat 'ie blij en gelukkig is dan? Vind dat altijd zo'n rare uitspraak
Mijn vissen zien er duidelijk gelukkiger uit als er bijvoorbeeld nieuw water in de kom zit.anders hangen ze maar wat op de bodem en in schoon water zwemmen ze gezellig rond en hangt hun rugvin ook niet zo. Als er meer zuurstof in het water zit dan zijn ze denk ik gelukkiger. Maar natuurlijk kun je zelf niet voor je vis denken.
Edit: (weet niet of het al voorbij gekomen is, maar) het schijnt dat als je vis aan het doodgaan is en je wilt 'm uit zijn lijden verlossen, je hem even in de diepvries moet doen? Ik durf het eigenlijk niet zo goed, bang dat 'ie nog lang blijft leven ofzo.