Wie kan onze poes helpen? (eigenlijk met spoed)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:49

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:51

Ik heb hetzelfde probleem met mijn poes plast ook alles onder helaas ophokken heb ik ook al geprobeerd dan gaat alles prima maar zodra ze weer los is dan gaan we weer en plast ze alles onder.
Ook met haar is er medisch niets aan de hand en heb ik alles al geprobeerd wat jullie aangeven.
Ik volg dit topic even omdat ik met hetzelfde zit en ook een adres voor mijn piskat zoek met pijn in mijn hart.

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 13:05

Jammer Gaby dat het bij jullie niet heeft gewerkt, daar zijn wij ook bang voor, omdat ze al 6 jaar bij ons woont en dit gedrag al 6 jaar vertoont. Misschien als ze dan naar een ander huisje kan dat het probleem zich wel kan oplossen.

wij zijn vandaag naar een opvang gegaan die haar kunnen opvangen vanaf 8 januari. Dit is het uiterste wat wij willen dus Ondertussen wordt ze op gehokt in een kleine kamer of badkamer bij mijn moeder in huis in de hoop dat dit enig resultaat geeft. Wij gaan deze week opzoek naar boerderijen die haar kunnen opvangen en ik ga van de week in mijn "beste" duits bij ons op stal vragen of ze daarheen kan en of zij anders een andere stal weten. (als het weer betert). Ook ga ik navraag doen of mensen met een kattenluikje bereid zijn om haar op te vangen (maar daar ben ik bang voor het schrikt toch af) Omdat in het topic ook werd aangegeven dat dit het probleem heeft opgelost.

we gaan hard aan de slag de komende weken om een goed tehuis te vinden. Dit is mijn moeders beslissing en ik ben allang blij dat ik haar van de dood heb kunnen redden! en ik geloof dat mijn moeder ook opgelucht is dat we dit hebben kunnen voorkomen.

Wij gaan nu voorbereidingen treffen om haar te kunnen op hokken. Als ik meer nieuws heb, dan laat ik het jullie weten.

groetjes!!

Squawk

Re: Wie kan onze poes helpen? (eigenlijk met spoed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:12

Mocht je geen ander huis voor de kat vinden, probeer dan eens Dierenasiel Genk, in België. Want ik denk dat je het dierenasiel in Heerlen geprobeerd hebt?

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 13:21

ik ben inderdaad bij dieren tehuis mijnstreek geweest. (heerlen)
Waarom dan beter naar genk?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:52

Daar hebben ze eigenlijk altijd wel plaats en zij besteden veel tijd aan het opvoeden van de binnen gekomen dieren en zij kijken ook echt naar de persoon of personen die een dier in huis willen, niet iedereen krijgt daar zomaar een dier mee. Ik ben zowel in Heerlen als Genk geweest om een dier uit te zoeken maar ik vond Genk toch veel aangenamer. En zo heel ver is het niet.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:56

sprenkel eens valeriaan (teverkrijgen bij iedere drogist)
in de bak ... 90% zeker weten dat ze die bak ineens heel lief gaat vinden

buiten dat zand er in of zwarte aarde

als ze bak lief vind .. en daar haar behoefte doet
langszaaaaaaam dus heel langzaam omgooien naar
grit
dus eerts heel klein beetje grit en steeds wat meer

we hebben jaren oudere katten opvang gehad
en ook katten van 17+ die nog nooit bak vanndicht bij hadden gezien , kan je zindelijk maken binnen 2 weken :Y)

eieren geduld
iedere keer na het doen van behoefte deze oppakken en met kat in bak zetten
hemelijk belonen en weer laten gaan

succes !

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:59

Er is ook goede nachtrusthee als je zo,n zakje kapot maakt is de kat er niet weg te slaan.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:00

in nachtrust thee zit snufje valeriaan ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:00

Klopt maar er zit meer in waar een kat van houd.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:02

Slapen ze gezonde dieren wel in? Lijkt me een beetje cru..

Maargoed, waarom niet laten nakijken? En als het niks is, dan héél consequent op de bak zetten, gewoon om de zoveel uur. (alsof het een kleine kitten is, dus helemaal vanaf het begin weer beginnen) En inderdaad Valeriaan eroverheen sprenkelen. Ben het eens met Nickyu, elke kat kan opzich leren op de bak te gaan, hoe oud ook. Een van onze katten heeft ook een periode in huis geplast, die heeft toen z'n 1000,- gekost bij DA en klinieken, en uiteindelijk was het stress, dus misschien een idee om eens iets rustgevends te proberen? (natuurlijke geneesmiddelen) Laat eens een echo maken van de buik. Of andere bodem erin. Mag ze helemaal niet naar buiten nu?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:33

Megg bij mij zit ze nu in een mega bench en daar doet ze het dus wel op de bak ;( alleen niet als ze los is ze is eigenlijk ook nooit helemaal zindelijk geweest.
Ook wij hebben diverse kattenbakvullingen geprobeerd ook valeriaan en feliway spray en verdamper niets helpt.
Het asiel is hier ook vol en je mag niet in een andere gemeente je kat aanbieden helaas hier in de buurt.
Medisch is er niets aan de hand is allemaal al uitgezocht voor diegene die dit denken.
Ik leef met je mee en hoop ook op een oplossing.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:48

Als je de kat ophokt bij jouw thuis weet je meteen of ze wel of niet zindelijk zal worden in een ander huis ipv ophokken bij je moeder thuis...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:00

hoi hoi, denk je dat je kat buiten kan wennen, want ik ben opzoek naar een buitenkat. Eentje die op mijn land bij mijn paarden en kippen muizen kan vangen. Krijgt een lekker plekje om binnen (stal) te slapen als ze wil.

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 23:17

LecyTinker je hebt PB

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:28

dank je, en je hebt een PB terug.

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 12:50

Ik ben nu in overleg met LecyTinker of de poes daarheen kan gaan.
Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en de hulp! Ik laat jullie nog weten hoe dit afloopt :).

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:56

Fijn om te horen dat er opties komen.

Ik denk dat een leven als boerderij of stalkat een goed alternatief voor dr kan zijn!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:56

Wauw dat zou fijn zijn.
Ik heb ook zo'n poes gehad die altijd naast de bak plaste, nooit kunnen oplossen. Zij is uiteindelijk weggelopen en ik heb haar na 4 mnd. terug gevonden als een halve wilde en was thuis ook niet meer te handhaven. Zij is naar een asiel in Zevenaar gegaan en het laatste wat ik weet is dat zij op een boerderij terecht is gekomen. Ik hoop dat jullie poes ook goed terecht komt.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:08

Nickeltje schreef:
Heeft deze poes wel eens in een hok gezeten?
Als wij in de opvang onzindelijke katten hebben, echt hardnekkig onzindelijk dan gaan ze in een konijnenhok dat schandalig klein is.
Er past een ruime kattenbak in die zeer regelmatig schoongemaakt wordt en naast deze kattenbak een mandje of doosje met een lekkere zachte doek en een kussen en voor dat mandje past een voer en waterbakje.

Poes heeft dus alleen ruimte van mandje naar kattenbak. In het mandje zal ze niet willen pissen, rara waar ze heel snel wel gaan zitten.
De hardnekkigste kat heeft bij ons een volledige week in een hok gezeten en was daarna netjes zindelijk.

Het klinkt misschien als een dierenmishandeling-maatregel, maar als afmaken het alternatief is, valt naar mijn inzien een week in een hok mee, als dat betekent dat de kat daarna liefdevol in huis kan wonen.

dit werkt echt super alleen de mijne zit in een bench.
kat is 14jaar en sinds een tijd wou hij niet meer op de bak maar wel op bv de aanrecht zitten te plassen.

Hij zit nu s'nachts in de bench en ja hoor hij gaat weer op de bak ook als hij niet zit opgesloten in de bench zoekt hij de bak weer op.

proberen dus!!!

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 19:54

Het staat nu vast:

Vanaf 4 januari zal onze Missy bij LecyTinker wonen. Ze heeft daar beschikking tot een slaapplekje binnen en kan lekker buiten gaan rondstruinen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:56

Fijn om te horen dat ze een nieuw thuis heeft! Veel plezier ermee LecyTinker ;)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:13

Heel fijn om te horen,
super aanbod van LecyTinker! +:)+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:59

Super dat je een plekje gevonden hebt, het kan wel dat het probleem met verhuizen zo van de baan is, mogelijks is de kat gewon heel erg gestresseerd door haar omgeving, bv omdat ze op een appartement woont,... Heel vervelend, maar een verhuis naar een rustige plek met buitenloop kan al een heel stuk beter worden. Iig fijn dat je een oplossing gevonden hebt. En tja gezonde katten wordt idd af en toe gevraagd in te slapen. Zo eentje heb ik er ook lopen, 2 pilletjes per dag en ze loopt zo fit als iets rond, moest ook worden ingeslapen, is toen niet gebeurd. Er wordt nog altijd een thuisje gezocht voor haar, tot zolang zit ze bij mij, verder lief en zindelijk.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:06

Idd vanaf 4 januari word Missy een werkpoes. Gaat slapen in de voederruimte van mijn container en mag overdag achter de muizen aan. Kan gaan spelen met de katten die rondlopen in het doodlopend straatje waar aan het einde het land ligt waar mijn paarden lopen. Zit op een klein stukje van het dorp af, dus is niet alleen, maar kan wel lekker in de bossen gaan wandelen.
Was al even op zoek naar een kat die niet te jong was, maar ook niet te oud om te wennen. Heb een muizenprobleem doordat er zoveel natuur rond zit. Dus dit komt eigenlijk perfect uit. Nu moet missy het nog even in haar eentje doen, maar hoop een vriendje voor haar te vinden, tenzij ze goed bevriend raakt met de andere katten in de buurt.