kitten BLIJFT bijten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:59

Hannah_Menno schreef:
Die van ons reageren op een Uhuh en een Nee!!! (Ook als er voedsel ligt en dit mogen ze niet eten)
Katten zijn nou eenmaal beestjes die een goede opvoeding nodig hebben, sommige hebben een makkelijk karakter en andere moet je wat strenger aanpakken. Daar kom je er niet bij met een tikje of een plantenspuit, zo simpel is dat!

Waarom moet een kat aangepakt worden? Het werkt toch niet in deze situatie, waarom moet je dan nog een stap verder? Waarom
kan je niet eens een andere benadering proberen...wat is daar mis mee. Als ik die kat zou zijn dan zou ik het ook eens zat worden.
Een plantenspuit ala, een goede mep met de krant op tafel om de kat eens te laten schrikken... ala (is hier ook weleens gebeurt) maar
een kat oppakken en onder de ijskoude kraan houden. Nee sorry, dat gaat er bij mij absoluut niet in. Denk je nu werkelijk dat de kat
die link gaat leggen? Ik in ieder geval niet :n

De ene kat moet eens op zijn pootjes gezet worden (op een normale manier!) en de ander moet een andere benadering. Aanpassen aan
je kat. Ik denk zomaar dat als ts zo doorgaat met haar kat dat ze beide niet gelukkig gaan worden :)

[edit] katten begrijpen slaan...pff...

Captain

Re: kitten BLIJFT bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:00

Ja, ik denk dat katten die link héél goed kunnen leggen! :j Dat konden ze hier iig wel! (Of misschien hebben wij gewoon hele slimme katten haha! :D)

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:01

hmm erg lastig probleem..
ik heb hier thuis ook een kitten die nog regelmatig als je door het huis loopt in je benen gaat hangen en dan bijten.
we zijn nu aan het proberen om zodra die al naar je been kijkt de plantenspuit te pakken en dan heen en weer te lopen. als die dan toch nog aan onze benen hangt, dan gelijk een paar keer spuiten (we hebben hem op de hardste stand staan). ik merk wel dat die het nu al veel minder vaak aan je benen hangt. omdat meneer nog zo lekker speels is, probeert die het toch soms nog stiekem

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:02

Sommige mensen verwarren een kat met een hond denk ik..
Een katje mag inderdaad niet bijten maar kittens kan je dit niet afleren (ik heb het nu niet over bijten om iemand pijn te doen).
Mijn katten leren dit vanzelf af bij het ouder worden. Een keertje op de neus tikken moet je wel doen, dan weten ze dat het fout is.

Spip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:03

zap schreef:
Hannah_Menno schreef:
Die van ons reageren op een Uhuh en een Nee!!! (Ook als er voedsel ligt en dit mogen ze niet eten)
Katten zijn nou eenmaal beestjes die een goede opvoeding nodig hebben, sommige hebben een makkelijk karakter en andere moet je wat strenger aanpakken. Daar kom je er niet bij met een tikje of een plantenspuit, zo simpel is dat!

Waarom moet een kat aangepakt worden? Het werkt toch niet in deze situatie, waarom moet je dan nog een stap verder? Waarom
kan je niet eens een andere benadering proberen...wat is daar mis mee. Als ik die kat zou zijn dan zou ik het ook eens zat worden.
Een plantenspuit ala, een goede mep met de krant op tafel om de kat eens te laten schrikken... ala (is hier ook weleens gebeurt) maar
een kat oppakken en onder de ijskoude kraan houden. Nee sorry, dat gaat er bij mij absoluut niet in. Denk je nu werkelijk dat de kat
die link gaat leggen? Ik in ieder geval niet :n

De ene kat moet eens op zijn pootjes gezet worden (op een normale manier!) en de ander moet een andere benadering. Aanpassen aan
je kat. Ik denk zomaar dat als ts zo doorgaat met haar kat dat ze beide niet gelukkig gaan worden :)

[edit] katten begrijpen slaan...pff...

Ze slaan elkaar ook, dat begrijpen ze prima.(Ik bedoel natuurlijk niet dat je een rotklap moet uitdelen, voor de goede orde)
overigens snap ik die kraan ook niet goed, een kat kan de link tussen bijten en de kraan onmogenlijk leggen, tenzij je de kraan op nog geen seconde binnne bereik hebt, en zelfs dan betwijfel ik het nog..

amanda2

Re: kitten BLIJFT bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:59

Ik heb een broer en zus en die weten door met elkaar te spelen species hoe hard ze bijvoorbeeld bijten, anders stoeien ze even of gaan 'boos' uit elkaar.
Even later zijn het weer de schattigste dieren en zijn ze dol op elkaar. Bemoei ik me dan ook niet mee.
Naar mij toe weten ze dus ook hoe ver ze kunnen gaan, en accepteren ze het ook als ik Nee zeg of ze even weg stuur. Later roep ik ze terug en is alles weer ok.
Nooit driftig worden!

Als je er de ruimte etc voor hebt, zou ik er eentje bij nemen.