Zal ik durven, of zal ik niet.........Update Pag-5!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Zal ik durven, of zal ik niet.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:31

Geweldig. Houdt ons op de hoogte enne fotoooooooo's van die knappe man willen we natuurlijk ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:02

Ik hou jullie op de hoogte :)

't Is zo een knappe vent he, ben eigenlijk wel een beetje verliefd :+:

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:08

Je hoort het vaak op i know maar ik kan het nu niet meer laten om niet te reageren. Ik ben dus een stille meelezer die nu wat minder stil wordt :P

Ik vind het allereerst top dat je zoiets overweegt en ik snap heel goed je twijfel. Het is al eens misgegaan en ondanks dat je het zoooo graag zou willen stel jij het welzijn van de hond voorop door 100x na te denken of jij de beste plek bent voor de hond. Hier bewonder ik je alleen al door. De foto gezien en het lijkt me een erg leuke hond als je m eenmaal hebt. Als hij je in zn hart heeft en vertrouwd. Je ziet wel aan de foto dat het niet zomaar een hond is maar 1 met een verleden. Ik geloof wel dat het goed komt met deze hond maar of dit bij jou is zal dus nog blijken. Ik hoop voor jou en de hond dat hij snel z'n plekje tot z'n laatste adem zal krijgen.

In principe heb je je keuze al gemaakt volgens mij en dan vind ik het knap dat jij er toch over na blijft denken of het wel het beste is voor de hond. Klasse! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:49

Wow wat een enorm compliment, dat waardeer ik enorm :)
Ik ben er even stil van. Weet wel dat ik mijn best zal blijven doen om het belang van mijn honden boven dat van mij te stellen......

Dank je wel!!!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:34

Graag gedaan hoor. Alles is waar. Ik bedoel maar, je had m allang al in huis kunnen hebben, met alle gevolgen wellicht van dien. Dat je er 10x over nadenkt voordat je het echt doet is bewonderenswaardig. TOP! Jij stelt het dier voorop. Nogmaals TOP! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:58

Update over Igor:

Ik weet inmiddels iets meer over de bijtincidenten.
In beide gevallen waren het mannen die gebeten zijn, in beide gevallen waren ze voor Igor redelijk onbekend en dus niet vertrouwd, en Igor was in die periode heel gestressed. Een werd gebeten omdat hij over Igor heen hing, wat de hond als zeer bedreigend ervaren moet hebben.
De ander werd gebeten toen hij de lijn onder Igor zijn oksel vandaan probeerde te halen, dit strookt goed met de info dat Igor iets onder zijn oksel heel vervelend vindt.
Inmiddels weten we ook dat Igor een gewone leren halsband geen probleem vindt, maar een halsband waar iets aan zit (een uitstekend riempje, een kastje, versiersels) wel. Igor lijkt een tuig erg vervelend te vinden, tenminste als er een lijn onder zijn oksels doorloopt. We denken dat dit oplosbaar is, omdat Igor wel poten wil geven, en dat ook leuk vindt.

Verder blijkt Igor zeer sociaal te zijn met andere honden, spelen vindt hij geweldig met andere honden, hij is dol op mensen, maar het duurt lang voordat hij zijn vertrouwen geeft. Kinderen zijn geen probleem voor hem, die vindt hij ook leuk. We zullen wel oppassen dat er geen kinderen op zijn plekjes komen (niet bij zijn mand of voerbak). Katten vindt hij wel lief, maar negeert ze meestal, want ze zijn sááááááái........ :O

Igor komt begin februari bij ons kijken, maar inmiddels heb ik zoveel info over hem, dat ik denk dat we zijn probleempjes wel kunnen oplossen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:41

Spannend, Yamcha. Komt vast helemaal goed bij jou. Je bent er zo goed mee bezig om je op hem voor bereiden +:)+

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:25

Spannend zeg! Komt volgens mij helemaal goed met jullie. Ik ben benieuwd hoe het gaat, en kijk uit naar de updates.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:29

Spannend! Igor mag zijn pootjes dichtknijpen als hij bij jou terecht komt! :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:47

Ik zal jullie zeker allemaal op de hoogte houden, vind dat leuk ook. Ik zal Igor als hij hier komt, Tibeau zijn halsband eens passen, daar zit niets aan wat uitsteekt. Het is er wel een met een halve slip, maar hij is erg fijn, heel soepel en zacht leer.

Ik had me eigenlijk voorgenomen dat die halsband niet meer om zou gaan bij een andere hond, maar ik denk zomaar dat Beau het niet zo erg zou vinden..... zeker niet als ik Igor ermee kan helpen.

Wat ik nu het meest triest vind aan Igors verhaal, is dat er zoveel mensen zijn, die zeggen: als de hond nu maar kon praten, dán......
Nu, Igor praat. En hoe. Hij probeert uit alle macht duidelijk te maken wat er is, wat hij wil, wat hij niet wil, wat hij eng vindt en wat niet....... en hij was er verd* bijna om ingeslapen......
Dit lijkt wat op het verhaal van Beau, en misschien daarom ben ik wel zo begaan met het lot van deze hond. Deze jongen is net 4 jaar oud, is als puppie naar mensen gegaan, van die mensen naar het asiel, omdat hij teveel trok, en een incident op de club, maar hoofdreden dat hij teveel trok ( onbegrijpelijk zulke dingen ;( ) toen bij mensen geplaatst die veel te veel van hem wilden in veel te korte tijd, na een week alweer in het asiel omdat het niet ging |o toen naar de opvang en binnenkort dus naar mij....... en dat allemaal in krap 4 jaar......

Dat zijn vertrouwen is beschadigd, is dan niet zo heel vreemd, toch? Dat hij de 2e keer in het asiel beet, is ook niet zo heel vreemd..... Ik hoop, ik hoop..... dat ik hem zijn definitieve plekje kan bieden, en juist daarom ben ik zo vreselijk voorzichtig, want het laatste wat deze hond kan gebruiken is nog een verhuizing.... en de pest is dat een hond áltijd aan het kortste eind trekt, al heeft hij al het gelijk van de wereld aan zijn kant ;(

Lieverds, bedankt voor de lieve complimenten, en duim een beetje voor Igor. Hij kan het best gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:51

Foto van de halsband:

Afbeelding

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:32

Ik zat toevallig vorige week aan je te denken. Ik wilde je al een PB sturen met de vraag hoe het nu gaat. Maar ik zie je dat je een update hebt neergezet........ Ik hoop voor jullie, maar voornamelijk voor Igor dat hij zich heel erg prettig voelt bij jullie. Je kan vast niet wachten tot het zover is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:37

Ik kan zeker niet wachten, ik vind hem schitterend, lief vindt hem leuk, dus hij is van harte welkom hier. Nu nog even zien of alles klikt, en als dat zo is, blijft hij hier tot zijn dood......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:20

Nu, er is alweer nieuws:

Knappe Igor komt 6 februari :)

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:10

O wat leuk! Ik hoop dat het klikt tussen dimo en igor :D en jullie natuurlijk ook :D hou ons op de hoogte :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:21

Natuurlijk, natuurlijk :j

Ik hoop ook echt dat het klikt :)

Maar Igor is een heel vrolijke hond als hij in zijn goede doen is, en het gaat op de opvang steeds beter met hem :) dus ik hoop er het beste van :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:04

Yamcha,

ik heb je met Beautje gevolgd, met Dimo, maar kom nu pas je topic over Igor tegen.
Wat ben je toch een onwijs sterke vrouw. Zo lang nadenken over je beslissingen, terwijl je hem het liefst nu nog in huis hebt!

Ik denk dat er werkelijk maar 1 perfecte baas voor Igor is... en dat ben jij!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:38

Dat moet wel goed komen!!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:33

Oeh wat spannend! Ik hoop dat Igor het erg leuk zal vinden met je andere hond en met jullie natuurlijk! Zou toch mooi zijn voor zo'n hond als hij bij jullie geweldige gezinnetje mag horen, zeker gezien zijn ongelukkige verleden. Kan het niet helpen om me dan toch weer af te vragen waarom mensen een hond nemen. Het lijkt soms gewoon een rage om een viervoeter naast je te hebben lopen i.p.v. er echt van te houden en het beste te willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:18

Nikki__ schreef:
Yamcha,

ik heb je met Beautje gevolgd, met Dimo, maar kom nu pas je topic over Igor tegen.
Wat ben je toch een onwijs sterke vrouw. Zo lang nadenken over je beslissingen, terwijl je hem het liefst nu nog in huis hebt!

Ik denk dat er werkelijk maar 1 perfecte baas voor Igor is... en dat ben jij!

Hier word ik gewoon helemaal stil van........
sunny_l0ve schreef:
Oeh wat spannend! Ik hoop dat Igor het erg leuk zal vinden met je andere hond en met jullie natuurlijk! Zou toch mooi zijn voor zo'n hond als hij bij jullie geweldige gezinnetje mag horen, zeker gezien zijn ongelukkige verleden. Kan het niet helpen om me dan toch weer af te vragen waarom mensen een hond nemen. Het lijkt soms gewoon een rage om een viervoeter naast je te hebben lopen i.p.v. er echt van te houden en het beste te willen.

Dat is vaker het geval met honden als Igor.
Igor is namelijk heel erg mooi, maar wel een karaktervolle jongeman, niet iedereen kan dat aan, blijkbaar...... ;(

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:25

Hebben Dimo en Igor nou al kennis gemaakt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 07:43

Nee, nog niet, dat gaat dus op 6 februari gebeuren :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:01

Yamcha, ik wou je eerst op je donder geven. :D Maar nu zie ik dat jullie al een datum hebben geprikt dat de mooie man mag komen.

Meid, ik snap je twijfels en ik vind het super dat je zo hard 'onderzoekt' of jij wel een blijvende thuis kan bieden aan Igor. Maar als er iemand is in wie ik grenzeloos vertrouwen heb als het op honden aan komt, ben jij het wel, ook al 'ken' ik je alleen van Bokt.
Jij bent degene op wie Igor al z'n hele leventje wacht om tegen te komen, het baasje dat ie nodig heeft om 'm in al zijn glorie te laten schitteren, daar ben ik zeker van.

Dat je Beau's band eigenlijk niet wou gebruiken voor een andere hond, vind ik volstrekt normaal. Maar zoals je zelf zegt, Beau zou wss willen dat je Igor de thuis kan geven die hij zelf heeft mogen hebben. En als zijn zachte halsbandje daar kan toe bijdragen, zou ie wss zelf van trots naast z'n schoenen lopen (figuurlijk dan :D ).

Ik hoop met heel mijn hart dat het klikt tussen Dimo en Igor, want jou, nee daar hou ik zelfs geen rekening mee. Jij bent niet degene die het mss niet zou aankunnen, maar Dimootje en Igor moeten mekaar natuurlijk wel kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:08

Ik ben blij dat je het niet raar vindt van die band, ik wou het zelf eerst niet, maar als Igor er mee geholpen is, dan lijkt me dat toch niet verkeerd, toch?
Die band is zó fijn, en zó zacht, hij is van kalfsleer, dus niet het sterkste leer ofzo, maar het zijn 2 repen leer op elkaar, en dan nog rondgenaaid. En er zit, door de halve slip ook geen onderdeel in wat uitsteekt.

En weet je....... Beau kan hem niet meer om. Nou is er een jonge mooie man die hem wel omkan, waarbij hij wss heel goed staat....... heb hem gister maar eens in 't vet gezet, hij werd er erg mooi van, weer soepel, en diepzwart.....

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:13

Wij hebben hier een hoofdstel hangen, dat wss ook nooit voor een ander paard zal gebruikt worden. Dus ik snap het wel. :)