Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lien_87 schreef:En hoe verklaar je dan het niet ontwormen?...
Charaz schreef:MissPippin schreef:ik zit elke dag met mijn neus op de feiten en weet dat ik gelijk heb, ben benieuwd naar je verklaring
Wbt enten? een enting is veel langer werkzaam dan een jaar dus ik laat mijn hond niet ieder jaar enten.
Ontvlooien doe ik alleen als ze vlooien hebben en niet regelmatig onnodig gifstoffen op de hond aanbrengen.
Francis schreef:lien_87 schreef:En hoe verklaar je dan het niet ontwormen?...
Alles heeft met 'druk' te maken. Als ik in de stad zou wonen en m'n hond op 5 vierkante meter poepveld moest uitlaten (wat ik trouwens pertinent zou weigeren, wat een gorigheid zeg!) zou ik waarschijnlijk ook fanatieker met allerlei middelen zijn. Maar daar woon ik niet. Ik woon in het bos, daar komen ook wel andere honden maar de druk is minimaal en mijn hond komt verder niet/nauwelijks in aanraking met andere honden (niet omdat ik dat niet wil maar omdat mijn hond door slechte start bij zijn eerste baasje soort van autistisch is en daardoor door elke hond aangevallen wordt, of dat nu wel of geen 'knokker' is. Ik bespaar hem die knokpartijen, waar hij niks aan kan doen en niks van snapt, door hem bij me te houden als er andere honden in de buurt zijn).
Maar ook onze werkhonden (en dan heb ik het niet over 'sporthonden' maar echte diensthonden), die wel op trainingsvelden e.d. kwamen hoefden we zelden tot nooit te ontwormen/ontvlooien (ontwormen overigens wel als pup!! Ik heb het nu alleen over 't ontwormen van volwassen honden). Veel heeft te maken met de algehele conditie van een dier. Een goed gezond dier heeft veel minder problemen met vlooien en wormen, omdat het lichaam en de hond een dergelijk 'probleem' zelf weet op te lossen.
MissPippin schreef:dat is nou net het probleem, waarom NL nog steeds vlooien houdt...............