vraagje da-kosten hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: vraagje da-kosten hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:50

MissPippin, je spuit hier nu wel tegen een aantal mensen dat ze onzin kletsen, maar ik zou graag jouw onderbouwing lezen. Zomaar roepen dat mensen "er niets vanaf weten" en "dromen" is wel erg makkelijk. Ondertussen zie ik geen onderbouwing van jouw "mening".

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:51

lien_87 schreef:
En hoe verklaar je dan het niet ontwormen?...

Alles heeft met 'druk' te maken. Als ik in de stad zou wonen en m'n hond op 5 vierkante meter poepveld moest uitlaten (wat ik trouwens pertinent zou weigeren, wat een gorigheid zeg!) zou ik waarschijnlijk ook fanatieker met allerlei middelen zijn. Maar daar woon ik niet. Ik woon in het bos, daar komen ook wel andere honden maar de druk is minimaal en mijn hond komt verder niet/nauwelijks in aanraking met andere honden (niet omdat ik dat niet wil maar omdat mijn hond door slechte start bij zijn eerste baasje soort van autistisch is en daardoor door elke hond aangevallen wordt, of dat nu wel of geen 'knokker' is. Ik bespaar hem die knokpartijen, waar hij niks aan kan doen en niks van snapt, door hem bij me te houden als er andere honden in de buurt zijn).
Maar ook onze werkhonden (en dan heb ik het niet over 'sporthonden' maar echte diensthonden), die wel op trainingsvelden e.d. kwamen hoefden we zelden tot nooit te ontwormen/ontvlooien (ontwormen overigens wel als pup!! Ik heb het nu alleen over 't ontwormen van volwassen honden). Veel heeft te maken met de algehele conditie van een dier. Een goed gezond dier heeft veel minder problemen met vlooien en wormen, omdat het lichaam en de hond een dergelijk 'probleem' zelf weet op te lossen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:56

De Novibac is geregistreerd voor 3 jaar.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:24

Charaz schreef:
MissPippin schreef:
ik zit elke dag met mijn neus op de feiten en weet dat ik gelijk heb, ben benieuwd naar je verklaring

Wbt enten? een enting is veel langer werkzaam dan een jaar dus ik laat mijn hond niet ieder jaar enten.
Ontvlooien doe ik alleen als ze vlooien hebben en niet regelmatig onnodig gifstoffen op de hond aanbrengen.

dat is nou net het probleem, waarom NL nog steeds vlooien houdt...............

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:28

Dus jij wil beweren dat mensen met huisdieren de schuldige zijn aan het feit dat er nog steeds vlooien zijn in NL?
Omdat sommige mensen geen behandelingen toepassen op dieren die helemaal geen vlooien hebben?
En wie zou er dan schuldig zijn aan het feit dat de vlooien resistent worden tegen die middeltjes en dat ik voor een fortuin aan Frontline kan kopen, maar dat die rotvlooien daar totaal niet van onder de indruk zijn. Hoe zou dát nou komen?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:33

Wat een onzin MissPipin. Wilde dieren zoals eekhoorns, herten, reeën, zwijnen en noem de rest maar op stikken van de vlooien...(en die dieren leven ook nog es allemaal gewoon, niks bloedarmoede... de dieren die bloedarmoede krijgen van vlooien zijn al niet gezond en kunnen dus zelf de vlooien niet meer afvangen en gaan dus dood... natuurlijke selectie. Wel eens een wilde eekhoorn vastgepakt?

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:44

Francis schreef:
lien_87 schreef:
En hoe verklaar je dan het niet ontwormen?...

Alles heeft met 'druk' te maken. Als ik in de stad zou wonen en m'n hond op 5 vierkante meter poepveld moest uitlaten (wat ik trouwens pertinent zou weigeren, wat een gorigheid zeg!) zou ik waarschijnlijk ook fanatieker met allerlei middelen zijn. Maar daar woon ik niet. Ik woon in het bos, daar komen ook wel andere honden maar de druk is minimaal en mijn hond komt verder niet/nauwelijks in aanraking met andere honden (niet omdat ik dat niet wil maar omdat mijn hond door slechte start bij zijn eerste baasje soort van autistisch is en daardoor door elke hond aangevallen wordt, of dat nu wel of geen 'knokker' is. Ik bespaar hem die knokpartijen, waar hij niks aan kan doen en niks van snapt, door hem bij me te houden als er andere honden in de buurt zijn).
Maar ook onze werkhonden (en dan heb ik het niet over 'sporthonden' maar echte diensthonden), die wel op trainingsvelden e.d. kwamen hoefden we zelden tot nooit te ontwormen/ontvlooien (ontwormen overigens wel als pup!! Ik heb het nu alleen over 't ontwormen van volwassen honden). Veel heeft te maken met de algehele conditie van een dier. Een goed gezond dier heeft veel minder problemen met vlooien en wormen, omdat het lichaam en de hond een dergelijk 'probleem' zelf weet op te lossen.

Ik ben het nog niet helemaal met je eens maar goed de situatie die jij beschrijft is bijna uniek. Zo is het hier in de randstad dus absoluut niet, de honden zijn hier over het algemeen niet in top conditie, meestal het tegenovergestelde, en bij het uitlaten kom je vaak andere honden en mensen/kinderen tegen.

En daarom is het belangrijk dat deze mensen dus niet denken bij het horen van jou verhaal: oh dus de dierenarts is geldtrekkerij!
Als jouw honden gezond en gelukkig zijn dan heb ik hier verder niets over te zeggen maar pas op met dit soort verhalen omdat de meeste mensen de mooie stukjes eruit halen ;)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:49

Wat ik er mee bedoel te zeggen is niet dat iedereen het zo moet doen als ik, maar dat men gemiddeld genomen misschien toch wat beter naar oorzaak en gevolg moet kijken en es zou kunnen kijken in hoeverre men eerst iets aan oorzaken kan doen in plaats van alleen maar bezig te zijn met symptoombestrijding. Want vlooien en wormen zijn symptomen, geen oorzaken... Ik geef dus alleen wat stof tot nadenken, zal de laatste zijn om te zeggen dat iemand iets zus of zo moet doen en beweer al helemaal niet de wijsheid in pacht te hebben, in tegendeel zelfs, ik leer nog dagelijks bij. Ik denk dat het altijd slim is om zaken van meerdere kanten te bekijken en oogkleppen af te doen. The mind is like a parachute... it works best when fully opened.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:02

MissPippin schreef:
dat is nou net het probleem, waarom NL nog steeds vlooien houdt...............

Dat zal wel meevallen mijn honden komen nu amper in contact met andere honden, helaas worden de vlooien voor bijna elk middel resistent juist ómdat mensen zoveel van dat spul gebruiken.
Sorry misspippin je kan dan dierenartsassistente zijn maar ik ben het niet met je eens.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:04