En daar zit ie dan, 'jouw' hond ..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:30

Chantal___ schreef:
Waarom moest ik dittoch lezen.. Beagles zijn geweldig! Ik heb ook zo'n rotjong thuisliggen. Moeilijk, absoluut maar dat zijn alle beagles :Y).

Een hondje hier erbij gaat helaas niet, overigens doen beagles het samen wel beter dan alleen & wennen aan elkaar zal ook wel goed gaan. Ze zaten overigens al naast elkaar ;). Neem ze gewoon allebei mee, als je ze allebei in huis hebt stuurt ze ze vast niet terug :P

Je onderbewustzijn wist dit :+

Liefst wil ik ook 2 hondjes :j Deels voor elkaar, zeker als ze eens alleen moeten zitten, maar ook voor mijn moeder, kan ze toch haar klein schoothondje hebben :Y) Maar dat ziet ze helemaal niet zitten :n

Verder is het zo dat die beagle heel dominant is, en dat ze (asiel) daarom niet willen dat er een andere hond bijkomt, omdat dat dus tot moeilijke situaties kan lijden. Maar ergens denk ik dan: hoe dominant is dominant? En zou de hond zich in huis niet heel anders voelen/gedragen dan daar in die hokjes? Kan me voorstellen als die daar buitenkomt en een andere hond ziet dat ie helemaal gek wordt, vraag me af hoe dat doorgetrokken kan/moet worden naar een thuissituatie .. zeker als de 2e hond een onderdanig typje is..

Anoniem

Re: En daar zit ie dan, 'jouw' hond ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:54

Zoiets? :Y)

Afbeelding

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:07

ach ! das echt wel leuk gedaan, ik hoop dat je moeder er hetzelfde over denkt :)

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:33

[***] schreef:
Verder is het zo dat die beagle heel dominant is, en dat ze (asiel) daarom niet willen dat er een andere hond bijkomt, omdat dat dus tot moeilijke situaties kan lijden. Maar ergens denk ik dan: hoe dominant is dominant? En zou de hond zich in huis niet heel anders voelen/gedragen dan daar in die hokjes? Kan me voorstellen als die daar buitenkomt en een andere hond ziet dat ie helemaal gek wordt, vraag me af hoe dat doorgetrokken kan/moet worden naar een thuissituatie .. zeker als de 2e hond een onderdanig typje is..

Een "dominante" (beetje verkeerde uitdrukking eigenlijk, want het zegt iets over de verhouding tussen twee honden, hond- mens enz. maar goed) hond hoeft heus niet per se niet met andere honden om te kunnen gaan. De écht zelfverzekerde honden kunnen vaak heel goed met andere honden om gaan, behalve met typejes zoals zijzelf. Ze zijn namelijk meestal heel erg duidelijk in hun uitstraling.

Als je moeder het meest voor de hond zorgt (en jij waarschijnlijk binnen nu en een paar jaar het huis uit bent) vind ik wel dat zij een hond uit moet zoeken die zij ziet zitten. Een hond die jij heel leuk vindt maar waar zij de meeste tijd voor moet zorgen en eigenlijk niet zo ziet zitten is niet leuk voor haar maar ook niet eerlijk naar de hond. Er zijn vast wel hondjes die je allebei erg leuk vindt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:34

Persoonlijk zou ik de hond niet aan je moeder gaan opdringen. Zij moet er een klik mee hebben want zij is degene die er voor moet zorgen. Straks gaat ze dankzij jou wel voor de Beagle en dan werkt het gewoon niet, dan zijn jullie (en vooral de hond) nog verder van huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:38

Waar staat dat zij degene is die ervoor moet zorgen? Ja, ze is het meeste thuis, maar dat betekent niet dat ik de hond niet voor mijn werk kan uitlaten en na mijn werk niet uitgebreid kan gaan wandelen en met de hond bezig zijn om hem dingen aan te leren. Ik heb ook wisselende posten dus ben al eens een voormiddag thuis, of de hele dag (nachtpost) of heb tussendoor ook wel eens een dag vrij ..

En mijn bedoeling is niet om de beagle aan haar op te dringen, maar zélf de beagle te kopen met daarbij nog een hondje wat zij ziet zitten .. Is fijner voor de honden en dan hebben we allebei wat we willen.

Verder kan het zijn dat ik over een paar jaar het huis uitga, maar dat duurt sowieso toch nog even en de bedoeling is dan dat de hond gewoon meegaat, aangezien het mijn hond is. Gaat misschien dan problemen geven als er 2 honden zijn, maar dat zien we dan wel. Dat is namelijk als als als en als je zo moet gaan denken moet je nergens aan beginnen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:44

Lysette schreef:
Een "dominante" (beetje verkeerde uitdrukking eigenlijk, want het zegt iets over de verhouding tussen twee honden, hond- mens enz. maar goed) hond hoeft heus niet per se niet met andere honden om te kunnen gaan. De écht zelfverzekerde honden kunnen vaak heel goed met andere honden om gaan, behalve met typejes zoals zijzelf. Ze zijn namelijk meestal heel erg duidelijk in hun uitstraling.

Even hier nog over, dat denk ik dus ook :j
Ik begrijp dat ze van het asiel uit liever niet het risico nemen die hond ergens te plaatsen waar al een hond is, maar als je dingen opbouwd (en de juiste "partner" zoekt) moet dat volgens mij best wel te doen zijn.

Verder weet ik het ook nog niet zo over dat dominante gedrag. In z'n kooi heeft hij al helemaal geen dominante uitstraling (staart gaat amper de lucht in, ook niet tussen z'n benen maar mijn vorige beagle toonde toch heel anders qua houding als er iets was en zij even moest laten zien dat zij er was :Y) ) en ook niet naar mensen toe. Hij is onbezonnen en wild, maar geeft toch een rustige uitstraling (moeilijk te omschrijven). En toen hij uit z'n kooi was kwam hij ook in de buurt van de honden die in de kooien langs hem zitten en daar keek hij nog niet eens naar .. Dus ik vraag me af hoe extreem het allemaal wel niet is..

Het is toch iets wat je moet ontdekken, je weet zoiets nooit op voorhand, een hond die zich op de ene plaats op de ene manier gedraagd kan op een andere plaats zich heel anders gaan gedragen. Hondjes die gevonden worden en in het asiel schatjes zijn kunnen best wel veranderen als ze in een thuissituatie komen en zich meer zelfverzekerd gaan voelen en dat soort dingen .. Je kan volgens mij nooit 100% voorspellen hoe een bepaalde hond zich op een bepaalde plaats gaat gedragen, je kan wel een idee hebben, maar het is nog altijd een dier, die reageert op de omgeving en mensen (dieren) om hem/haar heen ...

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:36

[***] schreef:
Waar staat dat zij degene is die ervoor moet zorgen? Ja, ze is het meeste thuis, maar dat betekent niet dat ik de hond niet voor mijn werk kan uitlaten en na mijn werk niet uitgebreid kan gaan wandelen en met de hond bezig zijn om hem dingen aan te leren. Ik heb ook wisselende posten dus ben al eens een voormiddag thuis, of de hele dag (nachtpost) of heb tussendoor ook wel eens een dag vrij ..

En mijn bedoeling is niet om de beagle aan haar op te dringen, maar zélf de beagle te kopen met daarbij nog een hondje wat zij ziet zitten .. Is fijner voor de honden en dan hebben we allebei wat we willen.

Verder kan het zijn dat ik over een paar jaar het huis uitga, maar dat duurt sowieso toch nog even en de bedoeling is dan dat de hond gewoon meegaat, aangezien het mijn hond is. Gaat misschien dan problemen geven als er 2 honden zijn, maar dat zien we dan wel. Dat is namelijk als als als en als je zo moet gaan denken moet je nergens aan beginnen :=

Jij werkt 40 uur dus je moeder brengt wel de meeste tijd met hem door. Dan hoeft het niet zo te zijn dat ze er mee traint enzo maar het moet wel klikken. Als zij de hele week met een hond in huis zit die ze eigenlijk niet zo ziet zitten en wat waarschijnlijk ook niet het meest makkelijke hondje is lijkt me dat niet handig. Ik zou er overigens ook niet twee tegelijk uit het asiel halen als ze daar al niet bij elkaar zitten. Er zit meestal toch wel wat werk in zo'n hond en dat zou ik liever spreiden. Je weet dan ook beter wat voor hond je uit het asiel je hebt gehaald en wat daarbij past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:47

Dat is ook, ze moet hem kunnen verdragen :j Maar het is dus niet dat ze er alles mee moet doen, dat wilde ik even zeggen ;)

Maar ze heeft 'm bij wijze van spreken nog niet eens bekeken, en ik zou toch graag hebben dat ze hem eens gaat bekijken, en dan er ook voor open staat (niet al gaan met de gedachte van: er komt toch geen beagle in huis) en dat wil ik nu even bereiken. Dat kaartje is daarvoor natuurlijk extreem, en gaat even in de kast ;) Maar ik ga het proberen door middel van een briefje, dat ik ze toch nog eens mee krijg om gewoon te gaan kijken (met open geest hopelijk :P) .. En dan zien we wel weer verder :)

Sowieso zat er in het asiel, buiten die pinscher, niks wat haar aantrok, en die pinscher is ondertussen al voorbehouden (en de eigenaar kan nog komen) en lijkt mij persoonlijk echt niks voor hier, hoe ik die vandaag heb zien doen := Dus een gespreide aankoop zit er zeker in :j (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik die beagle morgen in huis wil hebben :+).

Maar dan vraag ik me af: is dat echt beter? Uiteraard zit er werk in nieuwe honden, maar ik heb een beetje het idee als je 1 hond neemt en daar je tijd insteekt en er komt later een nieuwe hond dat dit misschien moeilijker aanpassen is omdat hond 1 zich dan al thuisvoelt? Terwijl als ze er samen komen ze ook samen kunnen wennen aan alles .. (je kan dan altijd op neutraal terrein kijken of ze wel met elkaar kunnen opschieten, als dat daar lukt moet dat op een nieuwe plaats ook lukken lijkt mij?). Of denk ik verkeerd?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 10:18

Ik denk dat het voor een nieuwe hond alleen maar voordelen heeft als de eerste hond zich al thuis voelt. Die is namelijk stabiel en de nieuwe hond kan zich daar aan optrekken. Als ze allebei nog heel onzeker zijn kunnen ze elkaar daarin mee trekken of het uit zich bijvoorbeeld in spanningen. Hoeft niet natuurlijk, maar ik denk niet dat het echt voordelen heeft zeg maar. Tenzij ze elkaar al kennen natuurlijk, dan weten ze wat ze aan elkaar hebben.

Twee honden is wel veel en veel leuker (vind ik ;) ). Maar je moet je idd wel afvragen of je ze dan moet willen "scheiden" na een aantal jaar (sommige geven ook niks om elkaar maar in veel gevallen ook wel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 11:26

Ok, in dat opzicht ken ik er dus niks van (2 honden samen) dus vandaar de vraag :)

En dat eventueel scheiden .. weet je .. dat is iets wat we dan moeten zien, dat gaat sowieso nog een aantal jaar duren, als het al ooit zover komt (het is nog goed thuis :Y) ).

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:05

Een pinscher is echt wel heeeeel leuk hoor!Maar kan me voorstellen dat als ze niet goed opgevoed zijn dat het kleine draakjes zijn.Ik heb er 1 en die is ook tot op het bot verwend maar wel super lief tegen mensen.Denkt wel dat ze heel groot is en durft daarom hele grote honden terecht te wijzen.Dan hou ik mijn hart soms vast....
Met uitlaten neem ik ze regelmatig mee naast de auto en ze loopt super hard en liefst 10 km dus wandelen geen probleem.Ze luisteren goed en lopen niet weg.Dat is ook fijn want beagles moeten meestal aan de riem.Dus al met al is de pinsch zo'n slecht idee nog niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:14

Een pinscher misschien wel, maar die toch niet vrees ik := Dan moet je al iets als pup hebben waardoor je meteen kan aanleren dat blaffen en jammeren niet getolereerd wordt (de buren zullen lachen anders :=).

Beagles luisteren ook goed en kunnen ook gerust los hoor :j Met mijn vorige kon dat toch dus ik veronderstel dat dat wel te leren valt als je dat persé zou willen :+ Ze is er maar 3x 'vandoor' gegaan op zeg maar 10 jaar tijd dat we haar gehad hebben, waarvan ik er 1x niet bij was, het 1x mijn eigen schuld was (ik had telefoon en ging daar nogal in op en toen ik neerlegde was mijn hond weg := :+) en ze 1x gewoon in het zicht zat rond te crossen, maar ik haar aandacht niet bij me kreeg (had een konijn gezien, dan heb je wel een klein probleem.. :=).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:30

Maar ben jij ook feitelijk van plan om nog meer dan 10 jaar thuis te blijven wonen? Je reageert op ThePast03 zovan: ik kan er ook wel voor zorgen, maar er komt vast een tijd dat jij niet meer thuis woont. En dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:34

Dan pakken we de problemen aan als ze er dan zijn (in principe gaat de hond met mij mee, moest dat echt niet gaan omdat de hond dat niet kan verwerken vinden we wel een andere oplossing).
Zoals al gezegd: als je steeds in 'als als als' moet denken kan je nergens aan beginnen.

Hoelang ik van plan ben nog thuis te blijven wonen .. tja, misschien inderdaad wel zeker nog 10 jaar, wie weet :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:37

Nou hopen voor je dat ze het ziet zitten met 2 honden en dat dat ook voor de honden mogelijk is. :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:39

Niet leuk om te horen, maar ik heb het idee dat jij graag je zin wilt hebben. Het is juist wel goed om in 'als als als' te denken. Juist dán denk je erover na en ben je je bewust van hoe het in de toekomst kan gaan.
Ik snap dat je verliefd bent op die hond, maar denk even goed na anders zit je over een tijdje met een hond die niet in jullie situatie past. Als (ja als) jij over een paar jaar op jezelf gaat (en dat duurt niet lang meer aan je leeftijd te zien) dan is de kans heel erg groot dat je full time moet werken om alles te kunnen betalen, en wie is dan de dupe? Juist ja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:40

@ Iris82: Dank je :)

Mijn eerste doel nu is haar nog eens mee te krijgen naar het asiel en dat ze eens met open geest naar de beagle kijkt. Niet met de gedachte op voorhand al van: er komt toch geen beagle .. want dan werkt het natuurlijk niet :+

En dan zien we wel weer verder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:43

Storm76 schreef:
Niet leuk om te horen, maar ik heb het idee dat jij graag je zin wilt hebben. Het is juist wel goed om in áls als als' te denken. Juist dán denk je erover na en ben je je bewust van hoe het in de toemonst kan gaan.
Ik snap dat je verliefd bent op die hond, maar denk even goed na anders zit je over een tijdje met een hond die niet in jullie situatie past. Als (ja als) jij over een paar jaar op jezelf gaat (en dat duurt niet lang meer aan je leeftijd te zien) dan is de kans heel erg groot dat je full time moet werken om alles te kunnen betalen, en wie is dan de dupe? Juist ja...

Ik wil helemaal niet mijn zin hebben, ik wil gewoon ergens voor gaan en niet opgeven bij de 1e tegenslag, is niks mis mee denk ik :+
Er wordt genoeg nagedacht hoor :j Heb daar maar geen schrik voor ;) Ik ben nog niet van plan het dier morgen al in huis te halen ofzo ...

Wie zegt dat dat niet lang meer duurt? Het is niet omdat ik 24 ben dat ik persé volgend jaar het huis uit moet. Ik snap die redeneringen nooit zo. Ja, als je een gezin hebt met 3 kinderen ofzo kan ik me voorstellen dat het kan zijn dat je snel het huis uit wil om op jezelf te zijn. Maar als het alleen jij en je moeder is, en je kan eigenlijk doen wat je wil? Ik zie de noodzaak niet meteen :n Maar dat ligt misschien aan mij :+

En ja, er komt vast ooit een vriend en weet ik het wat nog allemaal (geen kinderen, daar ben ik al vrij zeker van :+) maar dan zien we dan wel weer. Dan kon ik ook geen pony kopen want wat nu als die vriend die ooit komt paarden helemaal niet leuk vind ..

Edit; ALS ik van plan ben het huis uit te gaan zegt mijn moeder 9/10: laat die hond maar hier, want ze zijn het nu zo gewoon en anders ben ik alleen met dat klein spook (even er vanuit gaan dat er dus 2 honden komen). Ik zie het zo voor mij :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:24

[***] schreef:
Een pinscher misschien wel, maar die toch niet vrees ik := Dan moet je al iets als pup hebben waardoor je meteen kan aanleren dat blaffen en jammeren niet getolereerd wordt (de buren zullen lachen anders :=).

Honden gedragen zich in het asiel heel anders dan thuis. Ik heb meerdere honden uit het asiel gehad en daarvan was er een ook zo blafferig en die was in huis juist erg stil.

Voor hetzelfde geld blijkt de Beagle veel moeilijker en veel meer lawaai te maken thuis, daar kan je helemaal niets over zeggen.

Op mij komt het ook een beetje over alsof je perse je zin wilt hebben. Je komt over alsof je je moeder nu alleen de negatieve kanten van de pinscher wilt laten zien en alleen de positieve kanten van de Beagle. Zo zet je het hier namelijk ook neer.

Erg realistisch kom je ook niet over op mij. Nog 10 jaar thuis willen wonen op jouw leeftijd en je pony willen opgeven voor een eventuele vriend die paarden helemaal niet leuk vindt?
Maar ik wens je succes en hoop voor je dat het allemaal gaat werken en voor de hond ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:32

Dat ik mijn pony wil opgeven voor een eventuele vriend staat er echt niet hoor :+

(ook niet dat ik persé enkel de beagle wil en de pinscher niet, er staat in het topic ook meermaals dat ik ervan overtuigd ben dat honden zich in het asiel anders gedragen dan in een thuissituatie, maar het blijft wel een feit dat die pinscher op 1 dag tijd volledig verandert is qua gedrag, eerst angstig en daarna zich meer thuisvoelend met bijbehorend geluid.)

Maar ok .. ik heb het begrepen.
Dit topic was gewoon even als ventilatie wat ik gezien en gevoeld had, ivm de beagle, (nog nooit meegemaakt dat je naar een hond kijkt, de hond naar jou kijkt en je denkt: dit is het? Wil niet zeggen dat het dat ook gaat worden..) maar draait nu een beetje uit op een topic dat ik persé die beagle wil ongeacht wat mijn moeder wil, dat ik precies een klein kind ben wat persé haar zin wil (wordt niet letterlijk zo gezegd maar komt wel zo over ;) ) en dat ik geen voeling met de realiteit heb.

Als jullie zo over mij denken prima, maar dan houdt het hier voor mij op, dit was namelijk niet de bedoeling van het topic. Ik heb geen probleem met (kritische) vragen en reacties, maar de laatsten geven mij toch een nare smaak.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:33

Lekker thuis blijven wonen zo lang het kan en vooral niet bezig zijn met de dag van morgen!Zo leef ik al mijn hele leven en het gaat prima.Er is altijd wel weer een oplossing als je van je beesten houd.Dat nadenken en alles plannen is nu eenmaal niet iedereen zijn ding.Ik ben al 36 en het komt altijd goed.Leef en geniet!Duw die hond er door en regel dat als het echt niet gaat hij terug kan naar het asiel.Maar volgens mij is dat standaard en mag dat altijd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:51

ambre schreef:
Duw die hond er door en regel dat als het echt niet gaat hij terug kan naar het asiel.Maar volgens mij is dat standaard en mag dat altijd.

Ik mag toch hopen dat dit sarcastisch bedoeld is? Het is een levend wezen geen auto die je terugbrengt omdat hij niet bevalt.
Verder komen er al genoeg honden in het asiel omdat mensen er te licht over denken en ze te makkelijk aanschaffen.
Ik ben 47 jaar en heb meer dan genoeg gezien dat het lang niet altijd goed komt en heb daar ook altijd wel voorbeelden van in huis lopen....

Sabine ik bedoel het niet rot. Ook ik ben inderdaad weleens een hond tegengekomen waarmee het echt super klikte, maar als ik op dat moment niet in de gelegenheid ben om dat dier een goed leven te geven dan zet ik het ook gelijk weer uit mijn hoofd.

Jouw moeder heeft al een Beagle gehad en weet dus heel goed waar ze over praat. Als zij er niet opgevallen is zou ik ook niet proberen om er een in huis te nemen, zeker voor de hond niet. Ook al blijf jij nog 10 jaar thuis wonen, jij werkt 40 uur per week en in die tijd zit jouw moeder met de hond en is zij degene die er mee om moet gaan.
Het is in dit geval dus veel belangrijker dat je moeder een klik met de hond hebt dan jij.

Ik kan volledig begrijpen dat je helemaal verliefd bent op die hond. Beagles zijn hartstikke leuke hond die ook heel goed kunnen leren luisteren (er is niet voor niets een Beagle wereldkampioen Agility geworden jaren geleden) maar ik zou niet meer op je moeder in praten. Als die hond voor jullie bestemd is dan komt hij er wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:34

Nou, die hond erdoor duwen gaat wel ver hoor :+ Dat gaat niet werken :n Maar ik begon al te denken dat ik de enige was die haar leven nog niet tot aan haar pensioen (of misschien zelfs verder) had uitgestippeld := Wat niet wil zeggen dat ik zomaar dingen doe zonder erover te denken, maar ik weet inderdaad nog niet hoe alles er over 10/20 jaar precies gaat uitzien. Lijkt me niet meer dan normaal, je kan wel dingen hebben die je dan wil hebben of gedaan hebben, maar als dat niet lukt (wat best wel eens kan) is dat ook niet leuk. Dan kan je inderdaad beter van dag tot dag leven (wel met nadenken over wat je doet :+) en zo gelukkig zijn. Vind ik dan :)

Het ding hier is dat we wel in de gelegenheid zijn het dier een goed leven te geven, maar dan moet inderdaad mijn moeder het zien zitten want alleen zoiets beslissen als je nog thuis woont gaat natuurlijk niet.

Ik heb die beagle trouwens ook gehad hoor, toen woonde ik ook nog thuis :+ En zij is er niet op gevallen omdat ze het dier niet eens bekeken heeft, omdat ze op voorhand al in haar hoofd heeft "geen beagle meer". Dus ik wil eigenlijk gewoon dat ze nog eens meegaat zonder dit op voorhand al te denken en gewoon de hond eens echt bekijkt enzo .. wie weet denkt ze dan wel heel anders, dat weet je niet.

Tuurlijk moet mijn moeder een klik hebben met de hond :j Daarom ook dat ik hem niet zomaar in huis ga halen :+

Maar ik zit er wel mee dat die klik er is bij mij, het beestje daar duidelijk weg wil en de mensen van het asiel door ermee te praten (over de hond, de ervaring die we hebben, waar we wonen ed) enzo het beest al bijna in mijn armen hadden geduwd en dat mijn moeder zo hard vasthoudt aan het "geen beagle meer". Als ze nu uiteindelijk zegt van: kijk, het is een leuke hond maar veel te wild of veel te dit of dat en dat zie ik echt niet zitten, ok, dan is het zo. Maar ze geeft de hond nog niet eens een kans, heeft er enkel naar gekeken toen ze voorbij de kooi liep en zei: och, kijk nu wat hier zit. En dat was het .. en dat vind ik jammer ..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:45

[***] schreef:
omdat ze op voorhand al in haar hoofd heeft "geen beagle meer".

En juist omdat je moeder dus al een Beagle heeft gehad zal ze een hele goede reden hebben om geen Beagle meer te willen.
Daarvoor hoeft ze die ene speciale hond niet te zien.

Wij leven ook van dag tot dag maar niet wat de aanschaf van dieren betreft, wij hebben bijvoorbeeld ook een opvangadres voor het geval ons wat zou overkomen.
Jij zit in een hele andere situatie en woont nog bij je moeder en weet dat je een keer op jezelf gaat wonen en dan wel 40 uur per week moet werken.
Bovendien blijft het gewoon zo dat je moeder het meeste met de hond op moet trekken en als zij niet eens naar die hond wil kijken is dat gewoon haar goed recht en moet jij jezelf daar bij neerleggen.

Bij een serieuze fokker zou jij ook geen hond krijgen in jouw situatie dus zo vreemd is het allemaal niet wat ik hier neerzet.

Nogmaals ik hoop voor jou, je moeder en de honden dat er een oplossing gaat komen die voor iedereen het beste werkt.