Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Moontje1991 schreef:Mooi dat ik niet de eenige ben die fokken vreselijk vindt terwijl er overschot is.
Zodra alle asiels leeg zijn en er veel meer vraag naar hondjes is dan aanbod dan kun je gaan fokken en dan is het gerechtvaardigd nu is het vragen om moord op onschuldige hondjes

Ik leerde ook de broodfok kennen en ik heb daar actie tegen gevoerd op Marktplaats, tweedehands en dat soort sites. Later werd mijn ultieme droom Chihuahuafokker worden en een eigen kennel te beginnen
Hier zie ik wel van af.
ThePast03 schreef:Lelsie nogmaals de vraag: Voldoen teef en reu aan de eisen van de rasvereniging?
En waarom nu pas begeleiding vragen aan de fokker en niet voor de dekking. De kans dat je nu een echt goed passend reutje hebt is natuurlijk erg klein, voor hetzelfde geld zet je nu twee dragers op elkaar.
Leslie90 schreef:Teef en reu voldoen allebei aan de eisen van de rasvereniging. Ze zijn allebei voor de dekking nagekeken, en voor de zekerheid ontwormt. Ze hebben ook alle entingen en zijn gewoon kerngezond en hebben geen afwijkingen. Ik weet niet wat ik dan nog fout doe?
ThePast03 schreef:Leslie90 schreef:Teef en reu voldoen allebei aan de eisen van de rasvereniging. Ze zijn allebei voor de dekking nagekeken, en voor de zekerheid ontwormt. Ze hebben ook alle entingen en zijn gewoon kerngezond en hebben geen afwijkingen. Ik weet niet wat ik dan nog fout doe?
Zijn dat de eisen van de rasvereniging dan?
Ik zeg niet dat je iets fout doet, stel je alleen maar vragen.
Leslie90 schreef:Nee als ik diep in me geheugen graaf geloof ik dat dát weer bij de fok-reglementen hoort. Als ik echt alles moet opnoemen wat de eisen zijn van de rasvereniging ben ik tot middernacht nog wel bezig

Leslie90 schreef:Ik ben ook geen Chihuahuafokker, en ook niet van plan om dat te worden. Ik doe dit meer als een hobby, ik fok met niets anders dan mijn eigen eerste teefje, ik ga niet fokken met eventuele nakomelingen. Dit versta ik onder Chihuahuafokker
wimmus schreef:Leslie90 schreef:Ik ben ook geen Chihuahuafokker, en ook niet van plan om dat te worden. Ik doe dit meer als een hobby, ik fok met niets anders dan mijn eigen eerste teefje, ik ga niet fokken met eventuele nakomelingen. Dit versta ik onder Chihuahuafokker
In dat geval ga je dus ook totaal niks toevoegen of verbeteren aan het ras en ben je dus enkel bezig met vermeerderen.
kohtje schreef:Kijk ik heb meer dan 25 gefokt met mijn honden en wat had ik graag geweten hoe je die ene topper fokt. Maar kampioen x kampioen maakt nog geen kampioen. Van mijn minst mooie teef had ik misschien wel mooiere pups dan van mijn kampioen.
We kunnen hier wel speculeren hoe goed of hoe slecht deze combie is maar misschien hebben ze wel een heel mooie reu gebruikt. Op deze foto vind ik de teef niet mooi maar misschien valt het mee.
Ze fokt iedergeval met stamboom en dat is al heel wat. (weet je dat je binnen 7 dagen na de dekking al je papieren moet opsturen?)
Ik heb een shelty uit de Telegraaf , bleek die toch een super stamboom te hebben! We werden getipt door een topfokker.
Dus het kan wel.

GJ9 schreef:Mjay schreef:niet zo negatief doen allemaal hoor... het lijkt erop dat de TS er echt wel goed over nagedacht heeft... en die chihuahuas wil iedereen tegen woordig mee in zijn of haar tas dus nieuwe baasjes zat als je het mij vraagt...
Het enige wat ik weet van het fokken met chihuahuas is het risico op een open fontanel.... dat zou ik persoonlijk niet mee willen maken... maar weet niet precies wat daar de kansen opzijn
Sorry als ik misschien negatief over ben gekomen, ik wil hier niet vervelend tegen iemand persoonlijk ofzo doen.
Ik ben echt helemaal weg van de Chihuahua, deze beestjes gaan mij echt aan het hart. Als ik dan zie HOEVEEL nare dingen er gebeuren met deze hondjes, alleen maar omdat er toevallig geld te verdienen valt, kan ik daar echt fel op reageren.
Fokken is helemaal niet leuk in een periode waarin je plat wordt gebeld door meisjes die graag een chihuahua willen omdat dat zo leuk staat in je tas. Je wilt graag echte liefhebbers voor je pupjes waar je zo verknocht aan bent, en geen mensen die het er wel leuk uit vinden zien. Hype afgelopen, en alle hondjes in het asiel.
Uiteindelijk zijn het de hondjes die er de dupe van worden, en daarom reageer ik negatief. Omdat er zo veel vraag is, wordt er veel gefokt met van alles en nog wat, en veel onverantwoorde keuzes gemaakt, juist omdat je die hondjes toch wel kwijt raakt. Hondjes met afwijkingen gaan nog steeds voor honderden euro's als broodjes over de toonbank. Dat vind ik ontzettend triest, en daarom raad ik niemand aan om er zomaar een reu op te zetten.
Dus mensen, kijk alsjeblieft iets verder dan je neus lang is voor je oooh en aah roept.

GJ9 schreef:Mjay schreef:niet zo negatief doen allemaal hoor... het lijkt erop dat de TS er echt wel goed over nagedacht heeft... en die chihuahuas wil iedereen tegen woordig mee in zijn of haar tas dus nieuwe baasjes zat als je het mij vraagt...
Het enige wat ik weet van het fokken met chihuahuas is het risico op een open fontanel.... dat zou ik persoonlijk niet mee willen maken... maar weet niet precies wat daar de kansen opzijn
Sorry als ik misschien negatief over ben gekomen, ik wil hier niet vervelend tegen iemand persoonlijk ofzo doen.
Ik ben echt helemaal weg van de Chihuahua, deze beestjes gaan mij echt aan het hart. Als ik dan zie HOEVEEL nare dingen er gebeuren met deze hondjes, alleen maar omdat er toevallig geld te verdienen valt, kan ik daar echt fel op reageren.
Fokken is helemaal niet leuk in een periode waarin je plat wordt gebeld door meisjes die graag een chihuahua willen omdat dat zo leuk staat in je tas. Je wilt graag echte liefhebbers voor je pupjes waar je zo verknocht aan bent, en geen mensen die het er wel leuk uit vinden zien. Hype afgelopen, en alle hondjes in het asiel.
Uiteindelijk zijn het de hondjes die er de dupe van worden, en daarom reageer ik negatief. Omdat er zo veel vraag is, wordt er veel gefokt met van alles en nog wat, en veel onverantwoorde keuzes gemaakt, juist omdat je die hondjes toch wel kwijt raakt. Hondjes met afwijkingen gaan nog steeds voor honderden euro's als broodjes over de toonbank. Dat vind ik ontzettend triest, en daarom raad ik niemand aan om er zomaar een reu op te zetten.
Dus mensen, kijk alsjeblieft iets verder dan je neus lang is voor je oooh en aah roept.
Citaat:Teef en reu voldoen allebei aan de eisen van de rasvereniging. Ze zijn allebei voor de dekking nagekeken, en voor de zekerheid ontwormt. Ze hebben ook alle entingen en zijn gewoon kerngezond en hebben geen afwijkingen. Ik weet niet wat ik dan nog fout doe?