Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Berdien schreef:Onbeperkt hooi, ze slapen er ook graag in. Meerdere malen per dag groenvoer. We beginnen 's ochtends met witlof ('s zomers andijvie), rond de middag nog iets van wortel en dan 's avonds paprika.
Ook krijgen ze 's ochtends hardvoer. Dat gaat altijd allemaal op, ze vinden het ontzettend lekker. Het ruikt ook heel lekker, heel kruidig. Het is Pro Gold Cavia met rozenbottel.
In de zomer komen ze met mooi weer op het gras.
Ze krijgen geen extra vitamine C. Heb ook niet het idee dat ze dat missen, ze zijn actief, glanzende vacht en kerngezond.
itsmi schreef:Okee, ik zat te twijfelen vandaag. Ik at prei, en wist niet of zij dat ook mocht. Heb het uiteindelijk niet gedaan,en maar een paar boontjes gegeven..
Wat mogen ze nou wel aan groenten?? Boontjes, -kool (maar dan niet teveel), andijvie, witlof, wortel, paprika, komkommer,sla... en verder??
BlackEyed schreef:itsmi schreef:Okee, ik zat te twijfelen vandaag. Ik at prei, en wist niet of zij dat ook mocht. Heb het uiteindelijk niet gedaan,en maar een paar boontjes gegeven..
Wat mogen ze nou wel aan groenten?? Boontjes, -kool (maar dan niet teveel), andijvie, witlof, wortel, paprika, komkommer,sla... en verder??
Selderij is goed voor de blaas, dat wordt hier graag gegeten.
Tomaat zijn ze ook dol op.
Boerenkool/ chinese kool/ groene kool / spruitjes, met mate vanwege gasvorming.
Brocoli, met mate.
Spinazie, met mate.
Erwten, rauw.
Bloemkool, ook de groene stengels.
Mais
Paksoi & Alfalfa
Asperges
Peterselie (zijn ze hier gek op)
Radijsjes, ook het blad.
BlackEyed schreef:Ik geef ze Roter pilletjes, maar ik herken de klachten van het vele plassen en de afwijkende kleur urine niet.
Daarvoor gaf ik ze suikervrije vitaminepilletjes van het Kruidvat, dat vonden ze ook lekker.
Flosje446 schreef:BlackEyed schreef:Ik geef ze Roter pilletjes, maar ik herken de klachten van het vele plassen en de afwijkende kleur urine niet.
Daarvoor gaf ik ze suikervrije vitaminepilletjes van het Kruidvat, dat vonden ze ook lekker.
Geef je deze iedere dag?
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik ga het dan nog maar is proberen.
Flosje446 schreef:BlackEyed schreef:Ik geef ze Roter pilletjes, maar ik herken de klachten van het vele plassen en de afwijkende kleur urine niet.
Geef je deze iedere dag?
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik ga het dan nog maar is proberen.
itsmi schreef:Of je moet andere soort proberen?? Kruidvat met sinasappelsmaak is die van mij dol op! zonder suiker vindt ze niet lekker.. Beetje uitproberen misschien..