Stalkattendilemma........

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BaiNar

Re: Stalkattendilemma........

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:22

Komt vast goed als hij tot rust komt en ziet dat het hier geweldig is.... FIjn dat de andere al tot rust is... is ook goed voor de "nieuwe" kat... En wat knap dat ze alles op de bak doen zeg!! Dat hebben ze toch niet geleerd!! ;-)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:47

geerke schreef:
wat triest....wat ik zou doen?
Ze meenemen.
Ze hebben duidelijk geen leven daar.

Inderdaad, niet eens over nadenken :j Meenemen! Jij voert ze en betaalt alles ervoor, en duidelijk zijn ze van niemand. Neem ze mee en gun ze een fijne oude dag.

Edit: oink! Ik loop achter! Super dat je ze hebt meegenomen, echt geweldig!! *\o/*

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:46

super meid wat je gedaan hebt!! Het komt best wel goed met die 2, vooral als er eentje al redelijk op zijn gemak is.. Hij zal best wel een keertje ontsnappen maar als je dan zelf maar rustig blijft en niet achter hem aanjaagd zal hij best in de buurt blijven om te eten. Het is allemaal vreemd voor hem, hij moet gewoon er even achter komen dat hij nou rust heeft en je hem geen kwaad wil doen... wel super knap van ze trouwens dat ze de kattenbak gewoon gebruiken!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:59

Wat ontzettend goed van je dat je dit voor de katten hebt gedaan! Ik weet zeker dat ze je heel dankbaar zijn :)

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 16:15

Pf, hoop inderdaad dat die ene (de oudste, 14 jaartjes) snel wat rustiger wordt. Heb er wel een beetje buikpijn van! :o

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:38

Wij hadden vroeger ook een 'wilde' kat opgevangen. Die had af en toe zijn dagen, dan kwam hij alleen thuis om even te eten en vertrok later weer naar buiten. Hij had dus zijn wilde leventje nog, maar wanneer hij er behoefte aan had een veilig huis en altijd eten. Namate hij ouder werd (16+) zat hij wel steeds vaker in huis.
Misschien is die bij jou er ook zo'n eentje, die uiteindelijk liever buiten is dan binnen?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:51

Wat goed dat je ze al opgehaald hebt!!!
Het komt echt wel goed hoor,heeft gewoon even tijd nodig.
Pas wel goed op voor je ze los laat, ik heb mijn tuin ook poesdicht gemaakt,maar in het begin is er toch nog regelmatig 1 ontsnapt.
Gelukkig waren deze al gewend dat ze bij mij woonde en kwamen ze wel weer terug maar jouw katten moeten nog wennen en als ze dan u ontsnappen ben je ze misschien kwijt.
Scheelt wel dat die stal dicht bij je huis is, dan gaan ze daar naar terug.

Heel veel plezier van deze katten,ze zullen jullie er dankbaar voor zijn(eindelijk rust!).

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 23:09

Dank jullie wel voor al jullie lieve berichtjes!

De oudste is inmiddels ook wat rustiger geworden. Toen ik vanmiddag weer de schuur in kwam, lag hij rustig bovenop de koelkast die in de schuur staat. Hij was niet bezig me vluchten of om weg te komen. Ze hebben allebei lekker gegeten, en gingen toen weer lekker liggen op de dekens...... :D

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 23:16

Dat klinkt hartstikke goed zeg!
Nu kunnen ze bij jou lekker tot rust komen.
xxJacqyxx schreef:
Dank jullie wel voor al jullie lieve berichtjes!

De oudste is inmiddels ook wat rustiger geworden. Toen ik vanmiddag weer de schuur in kwam, lag hij rustig bovenop de koelkast die in de schuur staat. Hij was niet bezig me vluchten of om weg te komen. Ze hebben allebei lekker gegeten, en gingen toen weer lekker liggen op de dekens...... :D

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 00:26

Bravo +:)+

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 00:32

Wat super van je !!! fijn om te horen allemaal :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:39

Super dat je ze hebt opgehaald :j

En zo'n oude stalkat kan best wennen hoor :)
Wij hebben onze oude stalkat hier ook sinds een jaartje, denk dat ze nu een jaar of 14 is, gaat prima. Ze wil op zolder wonen, prima :D

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 15:22

Vriendlief is nu hard bezig om de tuin af te zetten. Vanochtend kwam ik trouwens tot de ontdekking dat er 1 een abces had die opengesprongen is. Heel zijn koppie zat onder :\

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:31

He bah zeg, maar nu is het wel open en kan de pus eruit. Daarna zal het hopelijk snel genezen.
Hoe is het vannacht gegaan? Zijn ze al een beetje aan het wennen?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:45

Idd, als die pus eruit komt ben je al halverwege. Onze halve wilde had het ook regelmatig, dierenarts maakte het dan open en we gaven met gevaar voor eigen leven de pilletjes antibiotica. Hij hing regelmatig aan de keukenkastjes, dus lang niet alles kreeg hij binnen.

Vind het super dat jullie zoveel werk maken voor die twee kerels!

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 15:50

Storm76 schreef:
He bah zeg, maar nu is het wel open en kan de pus eruit. Daarna zal het hopelijk snel genezen.
Hoe is het vannacht gegaan? Zijn ze al een beetje aan het wennen?

Denk je dat ik er nog iets aan moet doen? Of kan het gewoon zelf genezen?

Vannacht is het goed gegaan. Ze liggen lekker op hun kleedjes en zijn erg vrolijk. Ze eten en drinken goed, doen hun behoeftes op de bak.

Dank je wel voor de interesse!

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 15:51

RianneH schreef:
Idd, als die pus eruit komt ben je al halverwege. Onze halve wilde had het ook regelmatig, dierenarts maakte het dan open en we gaven met gevaar voor eigen leven de pilletjes antibiotica. Hij hing regelmatig aan de keukenkastjes, dus lang niet alles kreeg hij binnen.

Vind het super dat jullie zoveel werk maken voor die twee kerels!

Weet wel dat meneer vaker abcessen heeft gehad op stal, en toen waren we ook vaak te laat met de DA. Meestal hoorde ik het altijd later pas, en het genad, en heelde goede zonder antibiotica. Jij zou dus niks doen begrijp ik?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:02

Ik zou het eerst even in de gaten houden. Mocht het gewoon dun blijven en niet dagen achter elkaar pus uitkomen dan maak ik mij niet zoveel zorgen. Je zou, als hij het wil, evt kunnen proberen het schoon te maken rondom.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:07

Wauw wat ontzettend gaaf dat je de katten hebt meegenomen.
Ik ben ook een kattenmens in hart en nieren, en zou het zeker ook hebben gedaan!

Lekker een kruik in de schuur leggen (zo'n platte) met een handoek eromheen vinden ze heerlijk om lekker tegenaan te kruipen als het vriest.

Ik hoop ook dat je snel foto's hebt!

Top hoor!!! :D

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 14:56

@ CK88

Dank je wel! :o Ben ook wel echt een kattenmens. Kon het niet meer over mijn hart verkrijgen om ze daar achter te laten.

Vanochtend ben ik ze wat te eten wezen brengen. Vond het toch nog ontzettend koud in de schuur! Natuurlijk hebben ze wel een lekker jasje aan maar toch..... :\

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:01

Doen ze het nog steeds goed in je schuur? Is wel een fijner gevoel ook voor jezelf, dat ze nu bij jou zitten... Goede beslissing!

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:03

Echt super dat ze lekker in je schuur zitten! :)
Hoe gaat het met het abces op zn koppie?

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 09:34

Ja, het gaat nog steeds goed in de schuur. Ik vind het daar wel behoorlijk koud, maar de Poezels schijnen er niet echt veel last van te hebben. Ze eten en drinken goed, weten inmiddels waar de krabpaal hangt, gaan netjes op de bak en zijn behoorlijk vrolijk. :D

Mijn vriend heeft gisteren allerlei speeltjes aan het plafond opgehangen om mee te spelen. De jongste vond het helemaal geweldig! Hij werd er helemaal speels van, dus dat heeft hij goed bedacht! ha ha! *D

Vanochtend ben ik eten gaan geven, :Y) en de jongste weet ook dondersgoed waar hij naar buiten kan! Op het moment dat ik de deur open deed was hij meteen weg, en rende hij de tuin in! Het was natuurlijk nog behoorlijk donker, dus ik zag alleen maar een schim. Toen ik hem riep kwam hij gelukkig meteen aangerend, en begon te spinnen. Duurt denk ik niet erg lang meer, of hij zal echt weer naar buiten willen. De andere vind alles best, en ligt eigenlijk alleen maar te slapen in zijn mandje. Komt eruit op de eten, drinken, kroelen en voor de kattenbak. :z

Hm, ben benieuwd wanneer ze binnen zullen zitten. O:) Ben alleen nog wel een beetje huiverig over mijn andere kat, hoe die zal reageren. Die is helemaal katvreemd, dus dat zal denk ik wel allemaal vreemd zijn: indringers in huis! :o :roll:

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 09:35

Oja, het abces is nog steeds open, maar heb wel het idee dat het goed geneest. Heb het goed schoon gehouden, het is alleen nog een kale plek met een gaatje erin! Hij heeft er in ieder geval niet veel last van!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:43

Wat leuk dat het zo goed gaat met de katten.
En op stal zal nu wel een muizenplaag ontstaan :D Wat zeiden ze eigenlijk dat je de katten mee hebt genomen?