Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
laura22 schreef:Tijd geduld heb ik genoeg ben geduldiger met dieren dan met mensen. En tijd zat aangezien ik niet werk, ik heb ook het idee het is maar net waar je de hond aan went het is zowiezo de bedoeling om een pup te nemen en vanaf het begin laten wennen aan paarden en andere dieren, iets wat ik bij elke hond zou doen.
ThePast03 schreef:laura22 schreef:Tijd geduld heb ik genoeg ben geduldiger met dieren dan met mensen. En tijd zat aangezien ik niet werk, ik heb ook het idee het is maar net waar je de hond aan went het is zowiezo de bedoeling om een pup te nemen en vanaf het begin laten wennen aan paarden en andere dieren, iets wat ik bij elke hond zou doen.
Nu zegt iemand iets positiefs die zelf een hond van een half jaar oud heeft en dus nog niet eens volwassen en denk je dat het zo is dat het maar net is waar je de hond aan went?
Dan moet je wel erg veel geluk hebben bij een husky.
Wat denk je dat iedereen hier jou niet gunt om een husky te krijgen en daarom vooral de minder leuke dingen verteld? Of zou het zo zijn dat ze het zo vaak mis hebben zien gaan dat ze jou en vooral ook de hond daarvoor willen behoeden?
De dingen die jij graag wilt zien in een hond en wilt doen met een hond zul je niet vinden in een husky.
Heb je al gebeld met de rasvereniging?
laura22 schreef:Inmiddels heb ik meer info gekregen en we hebben onze beslissing genomen in maart/april gaan we kijken voor een pup uit de showlijn. Ik heb andere ervaringen gehoord met mensen die al jaren husky's hebben die ook los lopen die ook gewoon de hond mee nemen naar de paarden, het kan dus wel.
Het is altijd goed om negatieve en positieve verhalen te horen maar het valt me wel op dat het hier alleen negatief is met uitzondering van een paar positieve reacties.
laura22 schreef:Inmiddels heb ik meer info gekregen en we hebben onze beslissing genomen in maart/april gaan we kijken voor een pup uit de showlijn. Ik heb andere ervaringen gehoord met mensen die al jaren husky's hebben die ook los lopen die ook gewoon de hond mee nemen naar de paarden, het kan dus wel.
Het is altijd goed om negatieve en positieve verhalen te horen maar het valt me wel op dat het hier alleen negatief is met uitzondering van een paar positieve reacties.
dwaallicht schreef:laura22 schreef:Inmiddels heb ik meer info gekregen en we hebben onze beslissing genomen in maart/april gaan we kijken voor een pup uit de showlijn. Ik heb andere ervaringen gehoord met mensen die al jaren husky's hebben die ook los lopen die ook gewoon de hond mee nemen naar de paarden, het kan dus wel.
Jammer dit. Als je zelf logisch nadenkt, en je wensen vergelijkt met de informatie die je hebt gekregen, zul je tot de conclusie komen dat het geen goede combinatie is. Er zijn dus uitzonderingen van honden die meegaan naar de paarden. Maar grote kans dat die van jou dat niet is, en je hem ook niet los zult kunnen laten. Dan ben je dus op een erf met andere dieren en een hond die je constant in de gaten moet houden een aangelijnd. Niet praktisch en lijkt me ook niet leuk voor de hond. Maar.. het is jullie beslissing, en nog belangrijker, jullie verantwoordelijkheid.
suuszoey schreef:Een poolhond staat ontzettend dicht bij de wolf.
[*olduser*] schreef:Waar ik het op baseer is vrij simpel, in de lijnen (voorouders dus) van de Husky is al generaties lang geen wolf te vinden (zeker net zo lang niet als bij de Poedel) en is gewoon een hond zoals de meeste anderen ook al lijkt het uiterlijk misschien wat meer op de wolf.
Kijk je bij de Saarloos dan kun je 10 generaties terug nog echt een wolf terug vinden, net zoals je bij veel Cattle Dogs nog in de 10e generatie de Dingo terugvindt.
suuszoey schreef:Je hebt gelijk over de lijn wolf-husky. Die staat er verder vanaf dan bijvoorbeeld een malamute !!
Dat een poedel net zo dicht als een poolhond bij een wolf staat, daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Als ik de stamboom van mijn malamutes naga, daar zit inderdaad nog wolf in !!
laura22 schreef:Rex kan ook niet los bij de paarden omdat hij ze veelste leuk vind en ik hem het eerste kwartier kwijt ben omdat hij op onderzoek uit is of achter de katten aan zit. Dus wat dat betreft ben ik het wel gewend om met een aangelijnde hond bij de paarden te lopen ik doe dan ook niks anders als wat ik normaal doe zonder hond.
@Mindim ik heb meerdere mensen gesproken die al jaren husk's hebben, en als je een eerdere reactie van mij had gelezen dan had je gezien dat ik eerst dacht van nee toch maar niet, maar nu ik meer info heb zeg ik ja. Qua beweging zit het wel goed ga veel fietsen met haar (is ook goed voor mijn conditie) en dan mee naar de paarden en zoals ik al meerdere keren heb aangeven ik werk niet en dat zit er ook niet in misschien moeten de honden dan alles bij elkaar 10 uurtjes per week alleen zitten, wat maatjes betreft ze zitten met zijn tweeen en 1 a 2 keer in de week zie ik mijn vader en die heeft een duitse herder dus ze kan dan ook met een grotere hond spelen.
@Roosje1987 tuurlijk hou ik jullie op de hoogte zal ook ter zijne tijd foto's plaatsen als we haar eenmaal hebben. We gaan bij verschillende fokkers kijken als het zover is.