Konijn alleen of samen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Re: Konijn alleen of samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 10:27

Daarom, ik ga eerst verder informeren. Ik heb het er wel over, daar niet van, maar ik heb er 2 die ik graag wil castreren en eventueel de voedster ook nog. Dan wordt het wel een erg duur geintje :=

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:06

ja, dan is het wel een hele uitgave in 1x. misschien ook aan de da voorstellen dat je groepskorting wilt?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:32

Beetje vreemd van de dierenarts, want de ingreep is eigenlijk vrij klein. Ik ben dus opvang dus krijg korting en het is zo gebeurd, ze krijgen alleen een prik pijnstiller en antibiotica verder niet en ik laat toch heel wat rammen in het jaar castreren.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:22

Benangelique, nee, geen groepskorting op de castraties, wel op de inentingen...

Faniek: Daarom, ik ga eerst nog elders informeren. Ik sowieso nog wel even de tijd om te kijken waar ik ze laat castreren, dit wil ik toch pas in het voorjaar laten doen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:36

hm, dat is jammer van die groepskorting joh. hier doen ze dat wel namelijk. entingen idd ook, die schelen dan flink!
misschien kan je ze via faniek laten castreren?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:14

Ik vind het wel het geld waard. Je konijnen zijn zoveel gelukkiger samen!
Maar het blijft een pittige uitgave.

merrien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:17

samen!
dan worden ze trouwens (meestal) een paar jaar ouder :P

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 12:42

Aankomende week is het zover.... dan ga ik een poging wagen mijn 2 nijntjes te koppelen.

Wie van jullie zit er overigens op het BunnyBunch forum? Ik kan ern iet op komen... ben ik de enige?

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:47

Ik heb hier 2 voedsters samen zitten met een gecastreerde ram en het zijn geweldig dikke maatjes :)

Ik was 56kwijt voor het castreren van mijn Vlaamse Reus (8maand en 7kilo) maar hier in de regio ook prijzen van 130euro

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:39

AngelsDitch schreef:
Aankomende week is het zover.... dan ga ik een poging wagen mijn 2 nijntjes te koppelen.

Wie van jullie zit er overigens op het BunnyBunch forum? Ik kan ern iet op komen... ben ik de enige?

Oeh spannend! Heel veel succes! Wij hebben afgelopen zaterdag gekoppeld (een echt kerstkonijntje is ze dus :)) ) Zo ziet het er hier nu uit, gaat heel erg goed hier :j
Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:41

Oooh wat lief :+: Japie is er echt blij mee :D
Ze maken wel een bende zo te zien :))

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:44

Nou, zo´n eenmalige uitgave doe ik graag voor mijn twee nijnen die dolgelukkig samen zijn (heb ze bijna 2 jaar nu). Ik heb destijds eerst het mannetje aangeschaft en kort daarop de voedster (want die moest ik nog even zoeken). Het rammetje laten castreren en na een paar weken gekoppeld met de voedster. Love at first sight!!! :+:
Ze zijn zo zoet samen, hele dikke vriendjes. Voedster is niet geholpen trouwens, gaat prima zo.

Konijnen horen niet alleen te zitten. Daarom is het van belang om ze zo jong mogelijk al samen te houden, denk ik. En zorg voor voldoende leefruimte. Dat ze een groot hok hebben met de mogelijkheid om daarbuiten veel rond te kunnen rennen. Ik denk dat de combinatie gecastreerde ram met een (al dan niet geholpen) voedster, de beste optie is. :j
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 29-12-09 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:46

Mijn konijn zit alleen omdat mijn ouders niet willen dat ik een tweede erbij koop. Nu heb ik het tweede konijntje al wel, echter bij mijn vriend thuis. We hebben ze al laten wennen aan elkaar en ze logeren nu in het weekend bij elkaar, dat gaat goed :j , nog een paar jaar en dan wonen ze samen :) .

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:50

x_Marr schreef:
Oooh wat lief :+: Japie is er echt blij mee :D
Ze maken wel een bende zo te zien :))

Je had de badkamer moeten zien waar ze gekoppeld zijn :7 Ja ze maken er wel een zooi van, maar wordt elke dag al minder. Deze foto is van zondag, toen sprongen ze beide om de 5 minuten in en uit het hok incl het zaagsel :) Dus langzaam en met geduld ;) daarbij was Japie altijd al een echte dreknek (viespeuk)
Destino dat moet je eigenlijk niet doen. Als het konijn niet weet wat hij mist is het niet zo erg om alleen te zijn, maar elk weekend opnieuw koppelen en weer uit elkaar halen dat vind ik best zielig. Ook de stres die erbij komt kijken is verre van ideaal

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:52

Ik zat eerder heel fanatiek op Bunnybunch.
Maar ben nu te druk met bokt :Y) haha!

Mijn twee voedsters zijn ook met succes aan elkaar gekoppeld.
Overigens vind ik dat konijnen altijd samen gehuisvest moeten worden, het zijn immers groepsdieren.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:53

Ze zitten ook niet elk weekend bij elkaar hoor!
Maar misschien heb je wel gelijk, mijn konijn is altijd heel blij, maar weet een soort niet wat hij ermee aan moet en hoe hij zich moet gedragen :+ .

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:04

Destino schreef:
Ze zitten ook niet elk weekend bij elkaar hoor!
Maar misschien heb je wel gelijk, mijn konijn is altijd heel blij, maar weet een soort niet wat hij ermee aan moet en hoe hij zich moet gedragen :+ .

Nee en tegen de tijd dat hij het snapt moet hij weer naar huis. Mag het konijn niet ook bij je vriend blijven? Dan zijn ze samen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:06

Nee dat mag ook niet van zijn vader.. :')
Beetje een l*llige situatie dus.. Daarbij zou ik hem dan ook wel heel erg gaan missen!
Maar als het goed is wonen we over 2 jaar wel samen! Dus dan komen zij ook bijelkaar te zitten.
Van de zomer moet ik 2,5 week voor zijn konijn zorgen, omdat wij een grote achtertuin hebben en ik moet werken leek het mij handiger om haar (in een apart hok) mee te nemen naar mijn huis. Zou dat dan wel kunnen?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:30

Misschien een goed moment om e ouders te overtuigen ;). Ik heb vriendlief ook moeten overtuigen hoor, die vond dat eigenlijk maar niks nu wel. Hij is net zo verliefd als wij :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:40

Haha dat had het kunnen zijn, maar zij zijn dan ook op vakantie :P

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:46

Destino schreef:
Haha dat had het kunnen zijn, maar zij zijn dan ook op vakantie :P

Slecht gepland ;) Nou komt wel goed, volg je gevoel daar een beetje in. Als je denkt dat het goed gaat met 2 kooien gewoon proberen. Anders zet je 1 van de 2 ergens anders. 2 kooien naast elkaar kan of heel goed gaan of het wekt aggressie op. Dat moet je even uitproberen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:47

Ik heb 2 vrouwtjes bij elkaar zitten die echt gek op elkaar zijn, liggen altijd tegen elkaar te slapen en soms wassen ze elkaar.

Nu hebben we wel een heel groot hok, maar ze zitten nu al een jaar bij elkaar, moet ik nog bang zijn dat ze gaan vechten?

De een heeft ooit de ander aangevallen toen wij op vakantie waren, maar dat is al dik een half jaar geleden en nu doen ze nooit iets?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:48

Ze komen sowieso niet naast elkaar te staan, daar is geen ruimte voor. Ik wil ze tegenover elkaar zetten, met 2 meter ertussen.. Dus ze kunnen elkaar wel zien? (voor zover ze goed kunnen zien) en ruiken, maar geen contact hebben met elkaar.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:19

MyWishMax schreef:
Ik heb 2 vrouwtjes bij elkaar zitten die echt gek op elkaar zijn, liggen altijd tegen elkaar te slapen en soms wassen ze elkaar.

Nu hebben we wel een heel groot hok, maar ze zitten nu al een jaar bij elkaar, moet ik nog bang zijn dat ze gaan vechten?

De een heeft ooit de ander aangevallen toen wij op vakantie waren, maar dat is al dik een half jaar geleden en nu doen ze nooit iets?

2 Voedsters is geen ideale koppeling. Soms gaat het goed, vaak niet. Als ze al zolang samen zitten is de kans heel klein dat het misgaat, maar het beste is een gecastreerde ram met een voedster.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:35

Ik heb ze beide cadeau gehad, dus had eigk niet zoveel keuze ;) Nu is het geen probleem, mochten ze gaan vechten, maken we nog een hok ;)