shih tzu pup stinkt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Re: shih tzu pup stinkt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:27

geur slijt niet altijd...
Wij hebben een hond met een specifieke geur, maargoed, die overheerst niet, en daar ben ik nu na 5/6 jaar wel aan gewend :D

Kalien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 16:28

tuurlijk hebben wij info gezocht. het is echt wel een wel overwogen keuze..
m'n nicht kwam bij deze kennel via kennissen met goede verhalen. hun hebben hier (dag voor ons) een shih tzu gekocht en we zijn toen meegeweest om te kijken en daarna hebben we die van ons opgehaald..
we hadden alleen een paar weken daarvoor bij mensen thuis naar een nestje wezen kijken.. tuurlijk zag dat er mooier uit.
maar de hokken waren wel schoon en ze hadden wel schoon voer en alles..
allemaal honden op een hoop.. daar word het niet frisser van.. ik ga er gewoon vanuit dat het geen broodfokker is.

hij blijft gewoon hoor.. hij is hartstikke leuk.. maar het kon toch zijn dat er een middeltje voor was wat de stank tegen ging ofzo.. het is niet zo dat we met de neus dicht lopen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:29

Kalien schreef:
volgens mij is het een erkent fokker hoor, ik zal zo eens het blaadje nakijken. maar we komen er bij via familie en die hadden er goede verhalen over dus.

ik heb geen verstand van kennels.. dit is onze eerste hond, hoe moet ik weten hoe het daar is ;)
hij had een doktersverklaring
vanmorgen weer een spuit gehad en toen heeft onze da hem onderzocht en hij was gewoon goed dus.

hij krijgt nu royal canin puppy brokjes, en een mini puppy snoepje als ie in de tuin geplast heeft :P

De term erkend bestaat niet. Door wie zou zo'n fokker erkend moeten zijn?
De handelaar hier een paar straten verder gebruikt de term ekend ook omdat hij een kennelnaam heeft en voldoet aan de eisen van het HKB. "Zijn" pups komen uit het Oostblok.
Heb je alleen een dierenartsverklaring en geen FCI stamboom?

Jammer dat je jezelf niet wat beter voorbereidt hebt dan had je kunnen weten dat een kennel niet hoor te stinken en een puppy gewoon lekker hoort te ruiken. En had je geweten dat het altijd veel verstandiger is om eerst contact op te nemen met de pupinfo van de rasvereniging.

Verder zou ik gewoon even rustig doen, die lucht gaat er vanzelf uit en ondertussen niet vergeten je puppy veel te knuffelen ook al ruikt hij misschien wat minder lekker. ;)

En ga er maar wel vanuit dat het een broodfokker/handelaar was.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-12-09 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:30

hij krijgt iig wel goed voer ;)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:30

Abeltje77 schreef:
Citaat:
baby's ruiken uit zichzelf ook niet bepaald naar zwitsal :D

oh -O-

Ik vind zwitsal baby's juist weer stinken :P

Maar ff ontopic..
Dat je bij zo'n fokker je hondje niet vandaan haalt is goed. Maar het is nu gebeurd en als ik het zo hoor heeft het hondje het prima naar zijn zin zo in zijn nieuwe huisje :) Dus in die zin heeft ze er goed aangedaan hem bij zijn oorspronkelijke plaatsje weg te halen :)
Als het er echt zo stinkt zou mijn reactie ook zijn hem te willen wassen.. maar volgens mij is dat helemaal niet goed voor pupjes, voor volwassen honden ook niet. Ik hoop dat je het met liefde en geduld hebt gedaan :) (vast wel ) anders heb je straks een hondje die bang voor water blijft. (al mis je dan wel de geur van natte hond ;) :P )

Vaak lekker buiten laten spelen helpt ook hoor :) Lekker uitwaaien en gewoon genieten van elkaar.
Mijn hond is nu 14 en stinkt naar oude hond.. tsja niks aan te doen, maar ik blijf van hem genieten zolang het kan :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:31

Kalien schreef:
tuurlijk hebben wij info gezocht. het is echt wel een wel overwogen keuze..
m'n nicht kwam bij deze kennel via kennissen met goede verhalen. hun hebben hier (dag voor ons) een shih tzu gekocht en we zijn toen meegeweest om te kijken en daarna hebben we die van ons opgehaald..
we hadden alleen een paar weken daarvoor bij mensen thuis naar een nestje wezen kijken.. tuurlijk zag dat er mooier uit.
maar de hokken waren wel schoon en ze hadden wel schoon voer en alles..allemaal honden op een hoop.. daar word het niet frisser van.. ik ga er gewoon vanuit dat het geen broodfokker is.

hij blijft gewoon hoor.. hij is hartstikke leuk.. maar het kon toch zijn dat er een middeltje voor was wat de stank tegen ging ofzo.. het is niet zo dat we met de neus dicht lopen.

Hokken? Hoeveel nestjes had hij dan?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:32

gewoon een een kwestie van: ik wil nu een pup en heb geen zin om een paar weken te wachten ;(

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:32

Moderatoropmerking:
Kunnen we vriendelijk blijven tegen elkaar?
TS, je vraagt om tips en die krijg je hier ook, en misschien is op dit moment de beste tip inderdaad wel om gewoon niks te doen.
Als deze tip je niet aanstaat, kan dat, maar dat betekent niet dat degene die die tip geeft afgesnauwd hoeft te worden.
Als de sfeer hier niet verbetert, gaat het topic dicht.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:33

Ik ben nu wel benieuwd naar jou nieuwe aanwinst en er zullen echt wel hondenparfums bestaan, maar daar gaan zij meestal nog meer van stinken. Lekker naar buiten met je pup dat helpt altijd het beste.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:36

grinnikkkk....
Typisch bokt hier..
Al zou je pup van broodfokker zijn, dan zit je er nu toch mee.
En hij stinkt..

Ik heb geen enkel probleem met nieuwe hond die komt in bad doen. Uiteraard met puppy shampoo.
Helaas had dat blijkbaar niet geholpen, dat is apart, want doorgaans is 1 x goed in bad voldoende.
Raar dat hij daarna nog zou stinken. (zou met 1 x wassen weg moeten zijn)

Hondje zat bij de fokker gewoon in huis? (daar horen puppy's namelijk, kunnen ze alvast aan stofzuiger etc. wennen tv noem maar op.)

Je was al bij de dierenarts geweest, die vond je pup oke? Dus niet stinken?
Dan is het dus de vraag of je pup echt stinkt, of dat jij hem vind stinken?

Aangezien alle honden en pups "stinken" de een meer dan de ander of anders.
Moet eerlijk zeggen dat ik het niet echt ruik, zit al te lang met mijn neus in een hondelucht denk ik. (vind het dan ook geen stinken, maar ruiken)
Maar als je geen hond hebt dan ruik je het direct, hond... zeker natte... (Bah!!!)

Wat je je wel moet realiseren met je aanschaf van een langharige hond. Is dat je allicht meer "luchtjes" hebt als kortharige. (of je moet er meer tijd in steken)
haartjes uiteindelijk kort houden, plassertje poepert en kop knippen, dan wel iets verzinnen dat baardharen niet in zijn voer en water hangen en onderkwijlen etc.
(reden dat ik helemaal voor kortharig ben, ben niet zo'n freubel)

Even terug op brood fokker, honden zaten niet in huis? pups wel in huis? meerdere nesten?
in hokken? toevallig ook nog meer dan 1 ras? Klinkt mij helaas in de oren als niet hobby fokker..
Lees broodfokker. Neemt niet weg, dat je nu toch al met dat hondje zit.
Dus hoop ik dat je er heel lang en heel veel plezier van hebt.
(mag ik je wel het advies geven dat indien het een broodfokker betreft je nooit meer een hondje bij
zo iemand moet gaan halen?)

Kalien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 16:38

hij heeft verschillende soorten honden.
ik denk dat er euh.. stuk of 6 hokjes waren met nestjes.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:39

Dan mag je er vanuit gaan dat het een broodfokker is.
Heb je ook de ouders gezien van de pups?

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:40

Kalien schreef:

Geen twijfel mogelijk: Broodfokker

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:40

Kalien schreef:

OMG en dan gaan je alarmbelletjes niet eens rinkelen? dat het een ordinaire broodfokker is?

ik kan hier echt zo kwaad om worden.. :(
snappen mensen dan echt niet dat ze door hier een hond te kopen, de broodfok in stand houden met alle dierenleed van dien? :( ;(

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:43

Mensen rustig!
De ts heeft het gedaan en is lijkt me hem niet van plan terug te brengen. Laten we het alstublieft bij het onderwerp houden.

TS: ben je zelf van voer veranderd of stond hij hier al op? Want ben jij veranderd dan is het ook handig om te weten welk voer hij hiervoor kreeg.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:45

Kijk dat is nou een nette maar duidelijke reactie Sjolvir. +:)+

Daar kunnen veel bokkers nog wat van leren, aangezien iemand compleet de wind van voren geven hier doodnormaal lijkt te zijn....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:45

Wassen is echt geen ramp hoor alleen deed ik het als de pups naar een nieuw baasje gingen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:46

Consort schreef:
Kalien schreef:

Geen twijfel mogelijk: Broodfokker

Zeker... natuurlijk allemaal 'hippe' kleine honden.
Echt vreselijk die broodfok.

Maar goed het hondje is er nou eenmaal en ik denk dat de TS in het vervolg beter nadenkt waar ze een hondje koopt.
Iig succes met het hondje, en de geur :')
Hopelijk ben je het met ons eens dat je de broodfok niet moet steunen... zo blijven die mensen geld verdienen aan het uitbuiten van honden en hype's

Kalien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 16:46

hij heeft ons de moeder laten zien.

de pups/nestjes waren niet in huis maar in een apparte ruimte.
sommige nog met moeder en andere met hun broertjes/zusjes.
hij kwam wel prof. over.. maarja volgens jullie heb ik er geen verstand van dus hij zal wel niet prof zijn geweest :P

de dierenarts heeft naar de standaard dingen gekeken en dit was gewoon in orde..
hij is ook absoluut niet terug getrokken of bang. (klok, telefoon, stofzuiger, drukte)

kun je wel zo boos worden, maar hoe moet ik weten hoe een kennel er van binnen uit ziet..

we zijn hartstikke blij met onze pup.

Kalien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 16:48

we kregen dit voer erbij;)
als puppypakket

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:48

Moderatoropmerking:
De discussie over broodfok is hier misschien een beetje off-topic.
TS heeft nu het hondje in huis, zal het zeer waarschijnlijk niet terug brengen dus op dat vlak is het leed al geschied.
Kunnen we dan nu ontopic verder met praktische tips voor TS?

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:48

Kalien schreef:
hij heeft ons de moeder laten zien.

de pups/nestjes waren niet in huis maar in een apparte ruimte.
sommige nog met moeder en andere met hun broertjes/zusjes.
hij kwam wel prof. over.. maarja volgens jullie heb ik er geen verstand van dus hij zal wel niet prof zijn geweest :P

de dierenarts heeft naar de standaard dingen gekeken en dit was gewoon in orde..
hij is ook absoluut niet terug getrokken of bang. (klok, telefoon, stofzuiger, drukte)

kun je wel zo boos worden, maar hoe moet ik weten hoe een kennel er van binnen uit ziet..

we zijn hartstikke blij met onze pup.

Had je, toen je een paard kocht, ook geen idee hoe een stal er uit hoort te zien?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:49

Het leed is idd al geschied... maar is de 'slechte' kennel niet een mogelijke oorzaak van de geur?

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:50

Je hebt in ieder geval een gezonde pup en dat is het belangrijkste.

Kalien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 16:50

nee.. zoveel mogelijk stront toch?
ik vind een paard toch wel wat anders...

kun je me wel met z'n allen aanvallen.. dat dat heeft sowieso geen zin.
het onheil is al geschied en ik denk dat het allemaal wel mee valt.

ik hoor liever hoe ik het wel moet doen..
misschien leuke tips?