nestje bij papierloze teef?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: nestje bij papierloze teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:22

Ik zal wel heel bokt over me heen krijgen maar ik vind het allemaal maar een hoop geblabla en enorm overdreven.

Ik heb dus gedaan wat jij wil, een nestje bij mijn hondje gekregen en er één zelf gehouden, één naar mijn moeder gedaan en twee naar vrienden. Ik liep tegen iemand met een borderterrier op die uit zichzelf aanbood dat als ik een nestje wilde, ik maar aan de bel moest trekken. Dat heb ik dus gedaan en nooit 1 dag spijt van gehad.

Mijn hondje wat het nestje gehad heeft is een zwerver geweest, haar zoon is de meest geweldige hond die er bestaat en sinds kort hebben we twee kruisingen erbij (ongelukjes) van border terrier x cairn terrier. Knapper kun je ze niet vinden en ik weet heel zeker dat ik ergens in de komende jaren van 1 van deze 2 gewoon weer een nestje wil. En dan hou ik er zelf weer 1 of 2!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:00

Ergens kan ik best begrijpen dat je een nestje wilt, het is gewoon superleuk dat jonge grut.
Als je dan ook nog een teef hebt waar je erg blij mee bent maakt dat het natuurlijk nog leuker.
Ik heb ook een fantastische teef waar ik al vanaf het eerste begin verliefd op ben en die ook erg leuk reageerd op pups die ze tegenkomt, ze is erg beschermend en zacht.
Als je haar bezig ziet kan je niet anders denken als 'goh dat zou een goede moeder zijn'.
Er is mij ook gevraagt door mensen of ik haar niet zou willen laten dekken, dan zouden ze wel een puppie willen.
Desalniettemin heb ik haar met anderhalf jaar laten castreren.
Zij kwam zelf uit een nest van 15 puppies, maar laten we zeggen dat je er 6 krijgt, jij houdt er 1, je ouders 1, dan blijven er nog 4 over.
Als ik om me heen kijk zie ik dat er maar weinig mensen zijn op op een goede en eerlijke manier met hun dieren omgaan, alle dieren, maar ook honden.
Veel komen er niet of nauwelijks uit, slijten hun tijd in een appartement of flat, zijn hele dagen alleen omdat het baasje werkt, krijgen geen leuke aandacht en alleen maar op hun kop om niets en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het idee dat een hondje wat bij mij voor mijn plezier geboren is in een dergelijke situatie terecht komt wat een hele grote kans is maakt me letterlijk ziek in mijn buik, al is het er maar eentje, en de kans is groter dat het er meer zijn.
Ik ben erg kritisch en weet al van te voren dat ik niet gauw iemand goed genoeg vind en vind voor mij persoonlijk dat ik pas een nestje zou kunnen fokken als ik ze allemaal zelf zou kunnen houden, anders kan ik beter als ik graag een hondje zou willen er ééntje nemen die al door iemand anders op deze wereld gezet is.
Ik snap dus gewoon helemaal niet, maar echt helemaal niet hoe iemand dat kan, een nestje fokken en de pups door wildvreemde mensen mee naar huis laten nemen en er god-weet-wat met de diertjes gebeurd, ik zou niet meer kunnen slapen.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:14

ik vind het wel erg vreemd in dit topic dat de ts wél wil fokken met een reu met papieren terwijl haar hond zelf géén papier heeft.
Had je verwacht dat je een reu zou vinden mét papieren?
De mensen die een reu bezitten met papieren en deze ter dekking aanbieden, bieden hem aan om er gezonde honden mee te fokken, niet om een zogenaamde schapendoes te fokken... Best begrijpelijk toch?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:20

Mijn hond is gedekt door een border terrier mét papieren, maar goed ik vind dat dus volkomen oninteressant.

En onze mini's zijn van beide kanten van heel goede afstamming maar ja hun ouders hadden niet bij elkaar horen te komen, dus ja wij hebben hondjes met enorm goeie afstamming (lekker belangrijk) maar zonder papieren.

Ze zouden die papieren eens in moeten voeren voor mensen die aan kinderen beginnen.....cursusje zou geen kwaad kunnen bij sommigen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:40

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic reacties verwijderd. Ook zie ik dat er een aantal keer aanvallend wordt gereageerd. Dit is niet bevorderlijk voor de sfeer in het. Graag weer ontopic verder.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:01

daffodil schreef:
Ik zal wel heel bokt over me heen krijgen maar ik vind het allemaal maar een hoop geblabla en enorm overdreven.

Ik heb dus gedaan wat jij wil, een nestje bij mijn hondje gekregen en er één zelf gehouden, één naar mijn moeder gedaan en twee naar vrienden. Ik liep tegen iemand met een borderterrier op die uit zichzelf aanbood dat als ik een nestje wilde, ik maar aan de bel moest trekken. Dat heb ik dus gedaan en nooit 1 dag spijt van gehad.

Mijn hondje wat het nestje gehad heeft is een zwerver geweest, haar zoon is de meest geweldige hond die er bestaat en sinds kort hebben we twee kruisingen erbij (ongelukjes) van border terrier x cairn terrier. Knapper kun je ze niet vinden en ik weet heel zeker dat ik ergens in de komende jaren van 1 van deze 2 gewoon weer een nestje wil. En dan hou ik er zelf weer 1 of 2!

Bij kleine honden vind ik het inderdaad minder van belang dan bij grote honden, die hebben meesatal meer erfelijke gebreken als HD ED etc.

Een hond met een papier zegt mij ook niet veel.. niet om het papier. maar wel om het feit dat je dus kunt achterhalen wat de erfelijke gebreken zijn achter jouw hond.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:02

atilla schreef:
ik vind het wel erg vreemd in dit topic dat de ts wél wil fokken met een reu met papieren terwijl haar hond zelf géén papier heeft.
Had je verwacht dat je een reu zou vinden mét papieren?
De mensen die een reu bezitten met papieren en deze ter dekking aanbieden, bieden hem aan om er gezonde honden mee te fokken, niet om een zogenaamde schapendoes te fokken... Best begrijpelijk toch?

Lijkt mij ook! :) Als ik een dek reu zou hebben, komt hij alleen op honden binnen de rasvereniging :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:40

Stephanie schreef:
Ik heb hier niet de vraag gesteld: 'Welke nadelen zitten er aan een papierloze teef'.
Nee mijn vraag was 'Hoe vind ik een reu voor mijn papierloze teef'

De titel van dit topic is een vraag of je een nestje moet fokken bij een teef zonder papieren.
Het antwoord daarop is 'nee'. Mijn motivatie staat een stuk terug.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 10:12

Bij kleine honden vind ik het inderdaad minder van belang dan bij grote honden, die hebben meesatal meer erfelijke gebreken als HD ED etc.

Een hond met een papier zegt mij ook niet veel.. niet om het papier. maar wel om het feit dat je dus kunt achterhalen wat de erfelijke gebreken zijn achter jouw hond.[/quote]

sorry maar wat een onzin, dan heb je jezelf dus niet verdiept ik wat een klein hondje allemaal aan erfelijke afwijkingen met zich mee kan dragen.
Knieproblemen, oogproblemen, epileptie etc.

fokken blijft een bepaalde mate van gokken maar als je je verdiept in een bepaald ras en je de hond laat nakijken/testen op afwijkingen die voorkomen bij het ras, denk ik dat je toch net ff wat verantwoorder bezig bent.
met een stamboompapier kun je in ieder geval zien wie de ouders zijn en op die manier verder zoeken. een fokker met liefde voor het ras, heeft zich in het ras verdiept en weet wat er voor problemen voor kunnen komen.
Helaas doen ook veel fokkers het anders.

en voor de prijs hoef je het niet te laten, een stambookpapier kost niet zo veel per pup!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 10:35

Ik heb al zo ontzettend veel problemen gezien bij rashonden dat voor mij een rashond echt niet hoeft. Hele goeie fokkers met supergoeie reputatie en dan toch honden met de meest vreselijke afwijkingen. Jullie kunnen me echt een hoop wijsmaken maar ik weet heel zeker dat een hoop "fokkers" zich helemaal niet bezig houden met erfelijkheid en alles wat erbij hoort.

Geef mij die kruising maar, stuk sterker in ieder geval! En voor wat betreft de kosten, een rashond kost je al gauw zo'n 800-1200 euro, dat vind ik nogal wat. Wie zijn jullie om te bepalen dat iemand dat maar moet bepalen omdat er geen bastaards op de wereld komen? Belachelijk.....

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:37

Maar jij bent zo wijs geweest om dan een kruising te nemen. Dat is TS ook aangeraden, om geen reu te gebruiken van hetzelfde ras als de teef. Dit om eventuele achterliggende genetische foutjes die bij dit ras liggen zo veel mogelijk te vermijden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:45

daffodil schreef:
Ik heb al zo ontzettend veel problemen gezien bij rashonden dat voor mij een rashond echt niet hoeft. Hele goeie fokkers met supergoeie reputatie en dan toch honden met de meest vreselijke afwijkingen. Jullie kunnen me echt een hoop wijsmaken maar ik weet heel zeker dat een hoop "fokkers" zich helemaal niet bezig houden met erfelijkheid en alles wat erbij hoort.

Geef mij die kruising maar, stuk sterker in ieder geval! En voor wat betreft de kosten, een rashond kost je al gauw zo'n 800-1200 euro, dat vind ik nogal wat. Wie zijn jullie om te bepalen dat iemand dat maar moet bepalen omdat er geen bastaards op de wereld komen? Belachelijk.....

Krijg hier in mijn pension heel veel kruizingen en neem van mij aan dat die net zo veel ziektes hebben als ras honden. Alleen van rashonden is het bekend omdat het geregistreerd is.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:22

daffodil schreef:

Ik heb ook een hoop ellende gezien bij kruisingpups, waaronder twee van mijn eigen honden. Natuurlijk zijn er slechte fokkers, daarom moet je ook je best doen om een goede te vinden. Dat veel mensen het slecht doen is voor mijn geen reden om dan maar alle gezondheidsonderzoeken in de wind te slaan.

Mijn rashondje kostte overigens 550,-. Ouders zijn keurig getest op alles. Dit bedrag vragen ze ook al voor veel kruisingpups. Onze andere rashond kostte 750,-. Mijn vorige hond heeft dat vele malen meer gekost aan medicijnen, om nog maar niet te spreken over de ellende.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:25

marlinH schreef:

Een hond met een papier zegt mij ook niet veel.. niet om het papier. maar wel om het feit dat je dus kunt achterhalen wat de erfelijke gebreken zijn achter jouw hond.

Wat dacht je van patella luxatie bij kleine hondjes. Inmiddels al het jack russelloopje genoemd omdat zo ontzettend veel jacks het hebben en mensen dus ook denken dat het zo hoort.... heel triest eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:57

Gelukkig wordt de teef van TS getest op alle erfelijke ziektes althans dat begreep ik uit haar laatste post en wordt de toch wel wat kritieke leeftijd ook nog eens besproken.

Ben benieuwd of er inmiddels al uitslagen binnen zijn :)

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 15:08

Ik voel me niet geroepen mij in deze discussie te mengen.
Ik vind dat sommigen nogal extremistische met het onderwerp omgaan.
Wat tegenover mij helemaal niet nodig is := .
Ik ben vrij goed in afwegen ;) .

Chiqa schreef:
Gelukkig wordt de teef van TS getest op alle erfelijke ziektes althans dat begreep ik uit haar laatste post en wordt de toch wel wat kritieke leeftijd ook nog eens besproken.

Ben benieuwd of er inmiddels al uitslagen binnen zijn :)

Ik zie er vanaf. De risico's die haar leeftijd momenteel meebrengen vind ik te groot.
Ik ben blij dat kohtje mij daar naar gevraagd heeft, want ik heb blijkbaar een miscommunicatie met mijn DA gehad :) .

Ik vind het erg jammer, maar misschien is het een goed iets om rustig te kijken naar een schapendoes die wel papieren heeft om in de toekomst ergens aan te kunnen beginnen wat beter haalbaar is :D . Zoals ik al schreef zou ik er zelf 1 willen en het liefst van mijn eigen hond. Nu dat niet kan zal ik de lat dus iets lager neer moeten leggen :j .

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:30

heel veel succes met het vinden van je pupje, leuk, weer lekker puppieknuffelen enzo.
geniet ervan