Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
daffodil schreef:Ik zal wel heel bokt over me heen krijgen maar ik vind het allemaal maar een hoop geblabla en enorm overdreven.
Ik heb dus gedaan wat jij wil, een nestje bij mijn hondje gekregen en er één zelf gehouden, één naar mijn moeder gedaan en twee naar vrienden. Ik liep tegen iemand met een borderterrier op die uit zichzelf aanbood dat als ik een nestje wilde, ik maar aan de bel moest trekken. Dat heb ik dus gedaan en nooit 1 dag spijt van gehad.
Mijn hondje wat het nestje gehad heeft is een zwerver geweest, haar zoon is de meest geweldige hond die er bestaat en sinds kort hebben we twee kruisingen erbij (ongelukjes) van border terrier x cairn terrier. Knapper kun je ze niet vinden en ik weet heel zeker dat ik ergens in de komende jaren van 1 van deze 2 gewoon weer een nestje wil. En dan hou ik er zelf weer 1 of 2!
atilla schreef:ik vind het wel erg vreemd in dit topic dat de ts wél wil fokken met een reu met papieren terwijl haar hond zelf géén papier heeft.
Had je verwacht dat je een reu zou vinden mét papieren?
De mensen die een reu bezitten met papieren en deze ter dekking aanbieden, bieden hem aan om er gezonde honden mee te fokken, niet om een zogenaamde schapendoes te fokken... Best begrijpelijk toch?
Stephanie schreef:Ik heb hier niet de vraag gesteld: 'Welke nadelen zitten er aan een papierloze teef'.
Nee mijn vraag was 'Hoe vind ik een reu voor mijn papierloze teef'
daffodil schreef:Ik heb al zo ontzettend veel problemen gezien bij rashonden dat voor mij een rashond echt niet hoeft. Hele goeie fokkers met supergoeie reputatie en dan toch honden met de meest vreselijke afwijkingen. Jullie kunnen me echt een hoop wijsmaken maar ik weet heel zeker dat een hoop "fokkers" zich helemaal niet bezig houden met erfelijkheid en alles wat erbij hoort.
Geef mij die kruising maar, stuk sterker in ieder geval! En voor wat betreft de kosten, een rashond kost je al gauw zo'n 800-1200 euro, dat vind ik nogal wat. Wie zijn jullie om te bepalen dat iemand dat maar moet bepalen omdat er geen bastaards op de wereld komen? Belachelijk.....
daffodil schreef:Ik heb al zo ontzettend veel problemen gezien bij rashonden dat voor mij een rashond echt niet hoeft. Hele goeie fokkers met supergoeie reputatie en dan toch honden met de meest vreselijke afwijkingen. Jullie kunnen me echt een hoop wijsmaken maar ik weet heel zeker dat een hoop "fokkers" zich helemaal niet bezig houden met erfelijkheid en alles wat erbij hoort.
Geef mij die kruising maar, stuk sterker in ieder geval! En voor wat betreft de kosten, een rashond kost je al gauw zo'n 800-1200 euro, dat vind ik nogal wat. Wie zijn jullie om te bepalen dat iemand dat maar moet bepalen omdat er geen bastaards op de wereld komen? Belachelijk.....
marlinH schreef:Bij kleine honden vind ik het inderdaad minder van belang dan bij grote honden, die hebben meesatal meer erfelijke gebreken als HD ED etc.
Een hond met een papier zegt mij ook niet veel.. niet om het papier. maar wel om het feit dat je dus kunt achterhalen wat de erfelijke gebreken zijn achter jouw hond.
Chiqa schreef:Gelukkig wordt de teef van TS getest op alle erfelijke ziektes althans dat begreep ik uit haar laatste post en wordt de toch wel wat kritieke leeftijd ook nog eens besproken.
Ben benieuwd of er inmiddels al uitslagen binnen zijn