Hond heeft iets in de keel maar kan niet braken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:11

Hoest ze na inspanning? Dat is ook een teken van kennelhoest

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:11

Misschien een haar in der strotje? Heb ik zelf ook wel eens gehad, bloed irritant!
Ben benieuwd wat de DA zegt straks

m1992

Re: Hond heeft iets in de keel maar kan niet braken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 12:37

nee ze hoest niet na inspanning.. en in rust ook niet, maar ook niet tijdens het fietsen. Wel soms dus als ze gewoon staat ofzo

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:20

marlinH schreef:
nee ze hoest niet na inspanning.. en in rust ook niet, maar ook niet tijdens het fietsen. Wel soms dus als ze gewoon staat ofzo

Dat is ook inspanning. Pas er maar mee op. Die van ons hoestte soms ook uren niet, en dan weer wel. Gewoon even goed laten onderzoeken vanmiddag.

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:25

Onze hond heeft het een paar weken geleden ook gehad met een stok.
Als het iets kleins is qua haren etc. Dan gewoon zorgen voor voldoende water.
Als je heel voorzichtig (vooral niet knijpen) eerst de nek navoelt. Zorgen dat die voldoende water ter beschrikking heeft. Als het een overgeef geluid is die "droog" klink zit er niets vast maar dan moet je gelijk naar de dierenarts rijden!! Succes ermee
Laatst bijgewerkt door rooz1993 op 25-11-09 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:26

Kennelhoest is vaak naar een paar dagen gewoon weer over
Je kunt je hond gewoon een hoestdrankje geven met een beetje honing om het te verlichten
Maar zou om er zeker van te zijn toch even naar de DA gaan
Maar weet het wel bijna 100% zeker met die simtomen

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:29

@MarlinH: als je zoiets als dit op Bokt zet om advies te vragen kun je verwachten dat er reacties komen, in allerlei gradaties.
En we zijn allemaal geen dierenartsen... ;)
Ik neem geen enkel risico met mijn dieren: ik ben wel 100x nagenoeg voor niets geweest maar 1 x te laat....en laat dat me nou nooit meer overkomen!!
Maar ik wil maar zeggen, als je het zelf aankijkt en een topic opent kun je dit natuurlijk wel een beetje aanvoelen.
Al is het allemaal goed bedoeld gelukkig.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:36

Gypsylady schreef:
Kennelhoest is vaak naar een paar dagen gewoon weer over
Je kunt je hond gewoon een hoestdrankje geven met een beetje honing om het te verlichten
Maar zou om er zeker van te zijn toch even naar de DA gaan
Maar weet het wel bijna 100% zeker met die simtomen

Vaak, maar zeker niet altijd! Als je pech hebt kan je hond een longontsteking oplopen die vaak moeilijk te behandelen is. Dus het is zeker wel verstandig om naar de dierenarts te gaan voor zekerheid en antibiotica! Niet zelf zomaar wat gissen en dokteren.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 13:39

Mensen, in mijn 2e berichtje in dit topic heb ik geschreven: Als het vanmiddag niet over is gaan we natuurlijk de DA bellen voor een afspraak, er is vanmiddag spreekuur. Dus die reacties van: Ik zou toch wel gaan etc. zijn nogal onnodig want het is allang bekend dat ze vanmiddag naar het spreekuur gaat!!! Lezen is een vak :D

Moderatoropmerking:
Lettertype is normaal gemaakt, dergelijke schreeuwpartijen dragen niet bij aan een prettige discussie.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 13:42

Diablo schreef:
marlinH schreef:

Dat is ook inspanning. Pas er maar mee op. Die van ons hoestte soms ook uren niet, en dan weer wel. Gewoon even goed laten onderzoeken vanmiddag.

Ja maar na inspanning dan is het wel vreemd dat ze na echte inspanning niet hoest.. ik zie er nog geen verband in.. ze hoest af en toe niet bij een vaste houding oid.

Ze heeft idd nu al heel erg lang niet gehoest.. Maargoed dan denk ik dus idd aan kennelhoest ofzo en niet aan dat er iets vast zit want als dat zo was dan zou ze denk ik wel de hele tijd er last van hebben.. maargoed we horen het wel vanmiddag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:46

marlinH schreef:
Mensen, in mijn 2e berichtje in dit topic heb ik geschreven: Als het vanmiddag niet over is gaan we natuurlijk de DA bellen voor een afspraak, er is vanmiddag spreekuur. Dus die reacties van: Ik zou toch wel gaan etc. zijn nogal onnodig want het is allang bekend dat ze vanmiddag naar het spreekuur gaat!!! Lezen is een vak :D

Nou zeg iets minder kan ook wel ;)

Succes met zelf dokteren, want zo te zien ben jij daar best wel goed in, of je weet gewoon ontzettend veel van honden :)

Sja of je nu zout geeft of ontbijtkoek, zou dat effectiief zijn bij een voorwerp in de keel?
Sorrie ik ben geen dokter maar vind dit nogal uiteenlopend klinken en waar je flink veel schade mee aan kan richten.

Mijn DA zegt altijd, je kan iets pas repareren als je weet wat er kapot is.
En ja ik ga liever 1 keer teveel die kant uit dan een keer te weinig :)

Ik snap dit probleem niet hoor ;)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 13:49

jezus, ik heb geen ontbijtkoek gegeven, en geen zout! Waar haal je die onzin in godsnaam vandaan. Zelf dokteren? ik doe niets.

Alsjeblieft houd je mond voor je alles GOED gelezen hebt, word zo moe van mensen zoals jij.

(sorry maar kan hier echt kwaad om worden!)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:04

Ik snap marlinH wel,
onze hond heeft het ook wel eens een tijdje gehad ( ik denk minder) maar dat is ook vanzelf weer weggegaan, je hoeft niet overal voor naar de DA.. en er heeft nog nooit een dier geleden bij ons thuis. sterker nog mijn paard is net een princes om de maand moet de DA komen om weer eens naar haar te kijken. en MarlinH gaat vanmiddag al op spreekuur dus ik zou eerst even goed doorlezen.. en zout en ontbijtkoek heeft ze niet gegeven! ik volg dit topic nog even wil graag weten wat er aan de hand is

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:34

Ik vermoed dat er meerdere, waaronder ik zelf, wel hebben gelezen dat je naar de da gaat.
Je hoefd er echt niet zo overdereven te reageren, maar waar ik me wel kwaad om kan maken is dat je vermeld dat je gisterenavond al het vermoeden had dat er iets in de keel zat, en dat je dan maar deze middag pas naar de da gaat.
Dat kan ik dus echt niet begrijpen.
Als hier een dier een keer zou hoesten ga ik ook niet meteen naar de da maar wel als ik vermoed dat er iets in de keel zit wat er niet uitgaat!!!!!!!!!!!
Dan zit ik meteen in de auto op weg naar de da.
Of het nu avond of weekendtarief is maakt me dan niets uit.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:37

Mijn hond heeft iets vergelijkbaars gehad. Daar ben ik eerst niet mee naar de dierenarts geweest, dat heb ik eerst even aangekeken. Na 2 dagen was het al bijna over. Ik moest toevallig met hem naar de dierenarts omdat hij last had van zijn oog, en die bevestigde ons dat het waarschijnlijk kennelhoest geweest is.
Hoe is je hond verder? Is hij luier dan normaal? Eet hij wel nog gewoon?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 14:41

Hij is niet luier dan normaal, hij wil graag mee wandelen en is tijdens het wandelen normaal, hij eet goed, schooit nog steeds :D nee er mankeerd verder niets aan maar ik had gelezen dat dat ook niet altijd hoefde als ze kennelhoest hebben. Toch denk ik dat ze dat wel heeft, want toenstraks had ze ook zon randje schuim achterop de keel en iemand in dit topic zei dat dat ook een symptoom is..

kan die dierenarts trouwens met zekerheid vaststellen dat het kennelhoest is? Want straks denken ze van wel maar blijkt er iets in de keel te zitten..

Tja sorry als mijn hond zo af en toe proest kijk ik dat eerst een dagje aan, tenmiste, als het heel vaak was niet natuurlijk maar een paar keer op een dag, nee dat wacht ik eerst af. Iedereen zal daar vast enz zeker een andere mening over hebben, maarja dat is dan ook eigen keus :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:42

ik had hier een hond die dat ook deed,vooral met opstaan,wat kuchen en wat braken,net alsof er iets in haar keel zat..

ze bleek een hartprobleem te hebben,en dat is kuchen en braken zijn tekens van het hartprobleem....ze deed het niet met inspanning,maar wel bij opstaan,na rust zeg maar..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:43

Als je naar de dierenarts gaat met je hond kijkt die heel goed na of er niets in de keel zit :) Die herkennen eventuele symptomen heel snel.
Mijn hondje was ook nog vreselijk actief hoor, toen hij zo kuchte. En die kuchte echt heel erg de eerste nacht. Hij vond zichzelf een beetje zielig, maar met wandelen racete hij nog over het veld heen, en was hij weer gewoon beter :)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 14:45

Oke kimmie, ik zal vragen of hij ook haar hart enzo goed nakijkt, maar ik ga ervan uit dat hij dat zelf ook doet.. ;) Ik hoop dan dat het die kennelhoest is, want als er echt iets vast zit wat operatief verwijdert moet worden of zoals kimmie zegt een hartprobleem, dat is niet best natuurlijk!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:55

mijn hond kuchte ook niet hoestend maar schrapend,alsof er iets...vastzat in haar keel...en deed daarbij kleine beetje spuug opbraken,ik dacht toen ook echt dat ze iets in haar keel had, :\

helaas was het een hartprobleem en is het daarna heel snel gegaan..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:59

Onze hond had precies hetzelfde. Ook alsof ie iets probeerde op te hoesten maar er kwam alleen maar wat wit slijm. Uiteindelijk midden in de nacht naar de dierenarts gegaan omdat het erger werd en de hond benauwd werd.

Bleek hij een hartruis te hebben waardoor vocht achter de longen kwam. Dat was wat het ophoesten/kokhalsen veroorzaakte.

Met medicijnen heeft ie nog jaren prima geleefd.

Ik zou niet te lang wachten met de dierenarts, misschien is het iets anders maar als het vocht achter de longen is dan kunnen ze erin stikken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:24

kimmie261 schreef:
mijn hond kuchte ook niet hoestend maar schrapend,alsof er iets...vastzat in haar keel...en deed daarbij kleine beetje spuug opbraken,ik dacht toen ook echt dat ze iets in haar keel had, :\

helaas was het een hartprobleem en is het daarna heel snel gegaan..

Dat is precies wat onze hond ook gebeurd is. Ik meende ook dat er wat in haar keel zat (zo klonk het hoesten ook) en ze bleek ook een hartprobleem te hebben, wat haar dus fataal is geworden.
Wel zei de da toen tegen mij dat het al te laat is als ze gaan hoesten, dat je er dan niets meer aan kunt doen.
Nu hoeft dit natuurlijk helemaal niet het geval te zijn bij jouw hond, maar wees er in ieder geval op verdacht.

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:33

Mitxa schreef:
Zou ook wel eens kunnen dat je hond kennelhoest heeft. Dan moet hij/zij dus op antibiotica.
En daar zou ik ook niet al te lang mee wachten :)

Onze honden hadden dat laatst ook alle 3, klinkt inderdaad als beetje hoesten/kokhalzen.
Van mijn dierenarts hoefde er niets aan gedaan te worden, gaat vanzelf over.
Alleen ter verzachting een hoestsiroop voor droge hoest adviseerde de DA.
Na een week waren er geen klachten meer.

In ieder geval de DA even bellen (en niet op spreekuur gaan als je kennelhoest verwacht!)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:50

Heb zonet het hele topic doorgelezen, als 1e;
Succes straks bij de dierenarts Marlin!

Wou even zeggen dat ik Marlin minstens 4x in de week zie, en wij kennen elkaar al zo'n 7/8 jaar. Ik ken Marlin dus aardig goed!
Marlin zou nooit haar hond, Isa, laten lijden!
Toen ze Isa kregen als pup zijn ze heel veel bij de DA geweest, zoals Marlin zelf ookal aangeeft vaak onnodig. Ze hebben qua gezondheid niet erg veel geluk gehad met Isa, zijn naar speciale artsen geweest die hier zeker niet in de buurt zitten etc, ze doet alles voor haar hondje.

Ik snap Marlin wel dat ze eerst even een topic opent.
Waarom? Omdat jullie, als bokkers, misschien dit ook gehad hebben bij jullie honden en er een hele makkelijke oplossing voor hebben. Want hier vraagt ze als ware om, om ervaringen.

Maargoed, we wachten af wat de uitslag is van de DA! Hopelijk was het weer voor niets :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:59

kimmie261 schreef:
ik had hier een hond die dat ook deed,vooral met opstaan,wat kuchen en wat braken,net alsof er iets in haar keel zat..

ze bleek een hartprobleem te hebben,en dat is kuchen en braken zijn tekens van het hartprobleem....ze deed het niet met inspanning,maar wel bij opstaan,na rust zeg maar..

Hier hetzelfde, hond bleek een lekkende hartklep te hebben. Dit hebben wij nog 1,5 jaar weten te onderdrukken met medicijnen en diuretica, maar uiteindelijk is hij er wel aan overleden.