kat dood, mijn schuld ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:08

Ben het er ook absoluut niet mee eens. Mijn honden kunnen goed met katten omdat ze dat geleerd hebben maar als er in het donker plots in verschijnt dan hebben we toch echt een probleem zeker bij een vreemde kat. De kat zal ook schrikken en zich gelijk verdedigen door angst, ook dat is natuur.

Dus ik vindt het totaal niet vreemd ;)

Binky_Zephyr

Re: kat dood, mijn schuld ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 13:24

bedank voor de lieve bercihtjes :)
mijn hond snufde bij de kat de kat begon te brommen en mijn hond begon te grommen. de kat haalde uit en daar reageerde mijn hond op, en toen schoot hij de weg over. :(
voel me nog steeds een beetje schuldig maar dit is meer mijn eigen ding denk .. toch bedankt iedereen :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:01

annepaardoes schreef:
Nou dat een hond een kat aanvalt is niet normaal gedrag. Er zijn genoeg honden die wel met katten overweg kunnen. Vaak is het de gedachte van mensen dat honden niet met katten op kunnen schieten en hun hond onbewust opfokken als ze een kat zien. Tja dan is het lochies dat een hond niet samen met een kat om kan gaan.

In dit geval viel de kat ook de hond aan, maar als je hond dit bij elke kat doet is een cursus echt aan te raden.

Het is voor een hond vaak normaal gedrag omdat de meeste katten wegrennen voor honden, waardoor de hond geprikkeld word ditte volgen. Dus wat jij aankaart klopt niet.
En dan mag je mij vertellen hoe men op cursus kan trainen dat de hond niet meer achter de kat aan rent!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:44

Nikki__ schreef:
annepaardoes schreef:
Nou dat een hond een kat aanvalt is niet normaal gedrag. Er zijn genoeg honden die wel met katten overweg kunnen. Vaak is het de gedachte van mensen dat honden niet met katten op kunnen schieten en hun hond onbewust opfokken als ze een kat zien. Tja dan is het lochies dat een hond niet samen met een kat om kan gaan.

In dit geval viel de kat ook de hond aan, maar als je hond dit bij elke kat doet is een cursus echt aan te raden.

Het is voor een hond vaak normaal gedrag omdat de meeste katten wegrennen voor honden, waardoor de hond geprikkeld word ditte volgen. Dus wat jij aankaart klopt niet.
En dan mag je mij vertellen hoe men op cursus kan trainen dat de hond niet meer achter de kat aan rent!

Tuurlijk, dat triggert jacht gedrag. Maar ik heb het dan ook over de honden die meteen agressief worden die een kat zien. Daar was ik dan misschien niet helemaal duidelijk in in mijn bericht.
Maar als dat zo zou zijn, zou hier een cursus je wel degelijk bij kunnen helpen. Manieren hoe te handelen in zulke situaties enz.

Cath_16: misschien moet je even mijn berichten wat beter doorlezen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:00

Het is nou eenmaal natuurlijk gedrag voor honden. Heel simpel. Ik heb hier 2 kruisingen en een lab wonen die prima overweg kunnen met de katten in huis, maar alle andere katten, die dus niet eigen zijn, zijn geen favoriet, ondanks dat deze dus thuis prima overweg kunnen met katten. Je kan het er dus bijna niet uittrainen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:06

Niet schuldig voelen hoor. Schuldig ben je als je de intentie had het katje wat aan te doen. En die intentie had je natuurlijk niet, integendeel! Het was simpelweg een ongeluk. Verkeerde tijd, verkeerde plaats. Daarom vind ik het ook heel triest voor jou.

Sterkte!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:37

Ik heb je berichten gewoon goed gelezen en blijf bij mijn mening.
@TS: Nog sterkte ermee.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 22:39

dankje :)