Nieuwe rage, honden importeren...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:15

Brainless schreef:
Maar als je een hond onderweg in het buitenland vind met een gebroken poot, kan ik die niet laten liggen.

Maar die zou ik nergens laten liggen...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:17

Ik vind het toch knap dat mensen zich in Nederland inzetten voor honden die ten dode zijn opgeschreven in het buitenland.

Dynamiek, die hulp geld dan ook voor mensen in het buitenland kun je net zo kortzichtig zeggen stop eerst geld voor mensen in Nederland bijvoorbeeld meer in de zorg de oudjes hier zitten er ook niet altijd even fijn bij en hebben ook niet altijd de verzorging die ze nodig hebben terwijl er wel miljoenen euro's naar ontwikkelingslanden toegaat.

Die honden hebben ook recht op een 2e kans..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:04

cloris schreef:
Brainless schreef:
Maar als je een hond onderweg in het buitenland vind met een gebroken poot, kan ik die niet laten liggen.

Maar die zou ik nergens laten liggen...

Dit hadden Brainless en ik dus vorig jaar, waren we in Roemenie stonden we te wachten op een parkeerplaats op iemand die ons zou ophalen en toen lag daar een hond in het gras. Op het eerste gezicht leek het alsof hij daar lekker lag te chillen, maar toen ineens kwam hij hinkend naar ons toe. Zijn ene achterpoot was duidelijk kapot.
Dus toen die vriend ons kwam halen, hond meegenomen en naar de DA, de operatie hebben wij betaald en zijn dijbeen lag dus in 3 stukken, door zijn dikke vacht leek hij aardig aan de maat, maar toen we hem aaiden was hij broodmager.
Hij woont overigens nu bij Brainless en na wat opstartprobleempjes (volwassen reu van de straat) is het nu wel een super lekker beest.
En dit jaar was daar Foxy, die zat in het asiel wat we bezochten. In een groep met allemaal heerlijke pubers, maar ja wel lomp, Foxy is niet zo groot en niet zo stoer.
Dus Brainless zag haar liggen, een klein, eigenlijk best een lelijk hondje, maar totaal ondergesneeuwd door die grote lomperikken.
Er zat geen grammetje vet meer op, dus die is ook mee naar huis gekomen. En zit nu in de opvang bij Brainless, overigens nog wel om te plaatsen bij een nieuw baasje, zonder katten haha.

Kleine impressie van het asiel in Roemenie waar we dit jaar zijn geweest en hopelijk volgend jaar weer heen gaan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

stuk voor stuk geweldige honden die ze daar hebben
En dit is Foxy die we nu dus nog in de opvang hebben zitten, echt een leuk ding
Afbeelding

BonaFide

Re: Nieuwe rage, honden importeren...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 00:22

Wij gaan waarschijnlijk ook een hond uit spanje halen, een echte leukerd!

Ik wil graag in de zomer vrijwilligers werk doen in een spaans/grieks dierenasiel die baasjes zoeken in Nederland/Belgie/Duitsland!