Daarbij, worden er niet al genoeg beesten geslacht om van 'te profiteren'?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Casca schreef:Het ligt er heel erg aan waarom je het kalfje hebt aangeschaft. Koop je hem als leuk weidemaatje => nee, dan ben je er gek mee om het karakter.
Koop je hem als maatje maar ook als slachtstier => Dan weet je van tevoren dat je hem alleen een leuk leven wil bieden en daarna...
Ik zou het best kunnen, een stier kopen voor het vlees. Maar wij hebben hier niet zo veel land, en ook niet zo'n grote vriezerhaha
chocobroodje schreef:fjordnina schreef:Tja, ik heb er ook wel eens over nagedacht om later zo iets te doen. Je weet precies wat je eet en ook hoe het dier geleefd heeft. Echter zou mijn intentie vanaf het begin af aan zijn dat zo'n dier uiteindelijk voor de slacht bestemd is. Dan sta je er toch anders tegenover dan zoals jij nu. Iets wat begon als grapje, maar uitgroeide tot een dier waar je een band mee opgebouwd hebt. Nee, ik geloof niet dat ik het in dit geval zo makkelijk zou kunnen.
Kenissen van mij hadden 2 jonge biggen de ze optrokken, en dan lieten slachten. Denk ook dat als je ze voor dat doel koopt er anders tegen aan kijkt, maar of ik het zelf zou kunnen weet ik niet. Ik ben er iig niet tegen.