Duim aub mee voor ons Blitz...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

picobello

Re: Duim aub mee voor ons Blitz...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:15

Wat vreselijk, zo jong en je hebt zo je best voor haar gedaan...

Heel veel sterkte met het verwerken van dit alles, kan me voorstellen dat je er goed kapot van bent!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:17

Heel veel sterkte, wat ontzettend sneu.. :(:)
Jullie hebben in ieder geval gedaan wat jullie konden!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:20

He bah wa een naar verhaal, nog zo jong en ook nog de onzekerheis voor je andere kat.....
Wens jullie heel veel sterkte met het verlies en hoop dat je andere kat gespaard blijft......

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:35

Ik zit hier in tranen. Gatver wat sneu allemaal.
Heel veel sterkte met het verwerken van je verlies.

Ik duim dat je andere kattebeestje in orde is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:08

Ook hier tranen, wat een verdriet........

Wat een ontzettend naar verhaal, je hebt je uiterste best gedaan, maar het mocht niet baten.......

Ik brand een kaarsje voor je kat :(:)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:08

Ts Hoe is het met de andere kat, heb je daar al de uitslag van het bloedwerk van binnen?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:11

gecondoleert :(:)
altijd rot zeg maar je hebt zeker je best gedaan.
sterkte ermee

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 13:20

vanavond om acht uur weet ik de uitslag van de aids en leukemietest van beide katten.

Mijn jongste heb ik ook laten testen op een derde ziekte, waar ik de naam niet meer van weet. Als hij op alles negatief test is het super, als aids en leukemie negatief is, maar de derde ziekte positief moet ik binnen 3 maanden terugkomen om de test nogmaals te doen. Als die negatief is is het goed, als die positief is kan het zijn dat het bij hem ooit uitbreekt zoals bij ons Blitz en mag er geen andere kat in huis.

Dat laatste speelt ons nu flink parten, we willen natuurlijk niet dat hij ook eindigt zoals ons ander meisje...

Wesley is er nog steeds niet goed van, is vanochtend heel stilletjes met tranen vertrokken naar zijn werk. Ik ben daarstraks voor de laatste keer dag gaan zeggen tegen Blitz, zij wordt vandaag opgehaald voor crematie.

Ik hou mijn hart vast voor vanavond...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:25

Ik zal voor je duimen! Hopelijk komt die andere door de test heen. Laat je wat weten hier :o

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 13:26

Ik zal waarschijnlijk morgenavond wat laten weten, vanavond moet ik bellen voor de uitslag maar er komt nog een opvangpaard naar onze weide, dus het zal waarschijnlijk wat drukjes worden om wat te posten en morgen moet ik nog werken tot acht uur... Maar ik laat zeker wat weten!

Het voelt zo raar, dinsdag had ik Blitz nog in mijn handen, volgende week zal ze in een urne op mijn kast staan... De gedachte alleen al doet weer tranen lopen...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:48

Ja kan me voorstellen, het is ook wel erg snel gegaan ineens. Voor je diertje natuurlijk beter, maar voor baasjes vaak zo onverwachts.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:32

Chipieke, mocht de Fivtest positief uitvallen bedenk dan wel dat deze test vaan valspositief is!
Is vorig jaar nog een heel stuk over bekend geworden.
Dus een positieve fiv wil niet zeggen dat ze dat ook werkelijk hebben.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 22:17

@ranna: daarom zal ik het komende half jaar de test meerdere keren laten doen, in totaal 4 keer, nu is die gebeurd, binnen een maand nog eens en dan 2x om de 2 maanden.

Blitz is gestorven aan leukemie... Bloom (mijn overgebleven katje) heeft leukemie negatief getest. De uitslagen van zijn andere testen weet ik dinsdag, ze gaan ze zowiezo nu al 2x nakijken om zeker te zijn.

Vandaag ook telefoon gehad dat ons Blitz deze ochtend om 9u gecremeerd is, volgende week of binnen 2 weken heb ik mijn meisje terug. Niet meer in levende lijve, maar ze zal dan toch bij mij zijn!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:39

Wat fijn dat de andere negatief teste! Dat is voorlopig even een zorg minder.
Je weet nu zeker dat je niks meer had kunnen doen voor haar. Wel fijn dat ze snel weer thuis is. Heel veel sterkte!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:30

Tot zoverre goed bericht over de anderen gelukkig.
Goed dat er vaker getest gaat worden.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 15:45

Vandaag nogmaals de dierenarts gebeld.

Blitz is positief getest op aids en leukemie. Negatief op lucose of zoiets.

Bloom daarentegen is negatief op aids en leukemie. Vanavond krijg ik de laatste test. Negatief is zowiezo negatief, dus daar zou hij niet meer op getest moeten worden. Maar ik ga het toch doen... Je weet maar nooit! Nu ben ik benieuwd naar de laatste test! Ik hoop dat die ook negatief is, dan heb ik hier toch nog een gezond katertje zitten.

Aangezien Bloom niet van mannen moet hebben (hij blaast naar Wesley, krabt hem, bijt hem, echt alles als hij nog maar de kamer inkomt!) bestaat de kans dat er ooit nog een extra poes in huis komt, we spreken er wel over maar plannen gaat er echt nog niet in. Ben nog aan het wachten op het telefoontje dat Blitz terug is bij de dierenarts.

Nu nog eventjes vingers kruisen voor vanavond!!!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:51

Ik duim chipieke. Echt waardeloos als je je zulke zorgen maakt om je dieren. Kop op meid, ook de laatste testen zijn vast positief :j :(:)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:52

heel veel sterkte, ik duim zeker voor je mee.
Ik heb hetzelfde helaas meegemaakt, en weet hoe naar het is...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:59

achgossie, toch FIV/Felv, het komt dus wel nog steeds voor in NL. Er werd in een ander topic geopperd dat het niet meer voorkwam of heel erg weinig maar zo zie je maar weer. Niet leuk!
Sterkte en flinke knuf aan andere poezel.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 17:04

@cissy: ben een belgje, maar ik ben er zeker van dat het overal nog voorkomt, vrees dat zoiets niet uit te roeien valt. Hier in belgië heb je zelfs een asiel puur voor zulke katten. Deze worden niet geplaatst, maar er worden wel meters/peters gezorgd die elke maand een bijdrage doen voor 1 kat en daar worden dan medische kosten mee betaald. Heb er ondertussen al een mail voor gestuurd. €7 per maand is niets voor mij en de kat kan er maar beter mee zijn!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:06

Ik heb 1 belgische en 1 nederlandse Fiv (aids) kat. De Belg is in Antwerpen op een campus gevangen bij een ster/castratieproject van het CAD met vangkooi en had een keelwond van oor tot oor (waarschijnlijk door een strop). 3 jaar later groeit er nog steeds geen haar.
De nederlandse kat is omgeving Roosendaal gevangen en had een kogelwond in zijn kop (buks), buurtbewoners hadden geklaagd dat er een "vieze" kat liep. Ook deze is met een vangkooi gevangen. Beide katten waren niet gecastreerd. De nederlandse kat had wel een chip, maar zijn eigenaren wilden hem niet terug want ze hadden hem buiten gezet omdat ze een hond genomen hadden...jaren geleden.

Dus zeker komt het nog voor! zolang mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen en ongecastreerde katten en poezen buiten laten lopen zal het probleem zich alleen verspreiden :( dus raad eens hoe blij ik ben met de mensen die hun "pretnestje" zonodig moeten etaleren op bokt :(

Felv is helaas heel wat lastiger, Leucose katten kan ik ook niet opvangen omdat dit een virus ziekte is, en wel door etensbakjes, verzorging overdraagbaar. Kort uitgelegd, komt een kat in aanraking met Felv dan kunnen er 3 dingen gebeuren: 1 hij krijgt het virus niet, 2 hij krijgt het virus maar zijn eigen immuumsysteem kan het afweren en dus wordt hij niet besmet, 3 het wordt ook een Felv kat of drager in uitzonderlijke gevallen. Het afvechten van het virus duurt een maand of 3, het is dus inderdaad verstandig om meerdere testen te doen. Ik hoop voor TS dat haar andere kat gezond blijft ! ik duim voor je !

Fiv katten, kunnen best in een stabiele groep geplaatst worden, ze wonen bij mij ook bij 4 andere katten. Fiv kun je vergelijken met mensen die sero-positief zijn, je kunt het niet krijgen door uit een glas te drinken of ze te omhelzen, alleen door sex of bloed op bloed. Dus als katten niet vechten dan heb je geen risico :-)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 23:31

ik heb telefoon gehad, Bloom is zowel leukemie als aids als leucose negatief! Binnen 4 weken een nieuwe test en dan mogen we zeker zijn!

Ben benieuwd hoeveel het eigelijk gaat kosten allemaal die bloedtesten, anders laat ik het vaker doen!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:43

Gelukkig toch iets positiefs!

Heel veel sterkte met het verlies van Blitz.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:52

Gelukkig voorlopig goed nieuws voor Bloom!

De snaptest voor FIV-Felv kost 50,- en dan nog het prikken en het consult, geloof dat ik rond de 80 kwijt was...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:12

cissy schreef:
achgossie, toch FIV/Felv, het komt dus wel nog steeds voor in NL. Er werd in een ander topic geopperd dat het niet meer voorkwam of heel erg weinig

Weet niet waar deze bewering op gestoeld is maar helaas komt Fiv in NL nog met grote regelmaat voor.

Ook in NL is een minimaal 1 opvang speciaal voor Fiv-katten.

Chipieke, goddank positief bericht :)

@Mist, ik deel je gevoelens over mensen die zo nodig een nestje kittens moeten hebben. Erg kortzichtig en egoïstisch om dat te doen in mijn ogen.
Die mensen die een kat op straat hebben geschopt omdat ze een hond hebben genomen moet je zelf de straat op schoppen. Kunnen ze aan de lijve ondervinden hoe dat voelt #$^#^*$&^&$%@#$~^#@$%&^&*