Leuke leerzame reacties allemaal! Vandaag heeft ze weer haar nieuwe portie brokken gehad. En je raadt het al....dit keer trapte ze er niet in. Ik heb de bak gewoon weggehaald en ze bekijkt het maar.
In de toekomst krijg ik een eigen does. Ik sta op een lijst voor een pup. Een volle zus van Dayka. Ik ga me eens wat meer verdiepen in de burgers wat sommige van jullie aankaarten.
Gisterenavond belde mijn moeder trouwens. Heb het er even met haar over gehad. En het schijnt dat als Dayka ze bij de buurvrouw logeert ze dus WEL eet. Waarschijnlijk omdat daar nog een hond rondloopt en ze die als concurrent ziet.
Vervelend dat het nu niet werkte, wel voorspellend voor dit gedrag. Goed dat je de bak weg heb gehaald, en feit dat ze wel eet bij de buren bevestigd toch wel een beetje dat het een spelletje is. Nu zal jij diegene met de langste adem moeten zijn, ze gaat vanzelf wel eten. Of mss de bak neerzetten als je bv even de stad ingaat?
Even offtopic, maar wel voor de volledigheid; Bij supermarkten verkopen ze geen Rodi meer.
Maar ik kom net bij Faunaland Hoofddorp vandaan, en die hebben de héle vriezer nog vol liggen met álle smaken Rodi schrijven die bestaan. Hij vertelde me dat ze gewoon een doorstart hebben gemaakt, en dat zijn leveringen normaal verlopen. Komende maandag krijgt hij ook weer gewoon een lading binnen.
Ik heb toch maar 7 pakken meegenomen, daar kan ik 14 dagen mee vooruit. En maandag even kijken of die lading inderdaad is binnengekomen
Ik ben in ieder geval super blij dat ik niet op een ander merk over hoef te stappen.
Jakary
Geplaatst: 11-11-09 19:48
Wat misschien ook kan helpen, is wat kippebouillon maken en over de brokjes gieten.
Anoniem
Geplaatst: 11-11-09 20:12
Vergeet niet dat bouillon vréselijk zout is! Kun je dus alleen gebruiken als je zélf de bouillon hebt getrokken van een kip. Zonder zout.
Chivance
Geplaatst: 11-11-09 21:01
eerst even zeggen dat ik het ganse topic niet doorlezen heb. maar heb je al eens runderpens geprobeerd van bijv. duck http://www.ducknatuurvoeding.com/ ? wij vinden het erg stinken, maar de meeste honden (en vooral slechte eters) zijn er tuk op. daarbij is runderpens heel erg gezond voor de spijsvertering en darmen van de hond!
kotsen kan ook komen doordat de hond last heeft van zuurbranden dit geval komt mij bekent voor van een klant die ik in de winkel krijg, ze zit al een dik jaar zo te klungelen met eten de dierenarts had er geen antwoord meer op en ik heb haar door verwezen naar een andere dierenarts en die kwam er dus achter dat ze last had van zuurbranden.ze krijgt er nu pilletjes voor en het gaat nu goed met de hond en ze eet weer.
Mistiquee
Geplaatst: 25-11-09 17:42
Hoi, Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus misschien is het al genoemd. Maar zoniet: Misschien kun je eens recovery van royaal canin proberen. Dit kun je alleen krijgen bij de dierenarts. Dit is blikvoer dat heel erg lekker smaakt voor honden, en het gehalte aan vitamines en calorieen is heel hoog. Dus ze hoeven er maar heel weinig van te eten. Je kunt het eventueel mengen met water en warm maken. succes ermee!
Ik ken recovery, maar daar gaat ze van aan de diarree.
Ik heb de ideale oplossing ontdekt. Als ik ze tegelijk voer samen met mijn katten ziet ze dat als concurrentie en eet ze snel d'r bak leeg. Dus het gaat nu al heel wat daagjes goed!
Anoniem
Geplaatst: 23-01-10 19:17
Even nog een opmerking, omdat er in dit topic ook een discussie over de leverbaarheid van Rodi gaande was...
Rodi was failliet. Maar de Faunaland hier in Hoofddorp heeft ze continu nog kunnen leveren. En inmiddels is het complete bedrijf alsnog overgekocht, en wordt Rodi ook weer in de Albert Heyn verkocht (vandaag zien liggen).
Ik train alle donderdagen vlak onder de schoorsteen van de Rodifabriek van Opmeer, die heeft hooguit drie weken stilgelegen maar is al weer sinds begin december volop aan het werk
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 23-01-10 22:24
Wij hadden vroeger een hond die altijd 's morgens vroeg moest overgeven, vanwege een lege maag. het was altijd gal (in ieder geval geel slijm/spul). Ooit kreeg ik de tip om de hond op nuchtere maag 2 droge biskwietjes tegeven. Dat hielp goed. Ze lag op de gang en in de slaapkamer naast bed hadden we een doos biskwietjes staan. Dus als jouw hond last heeft van een lege maag en dan gaat overgeven: droge biskwietjes of een stukje brood. Maar ik hoop dat het nu goed gaat met eten. Het is wel een klein beetje een lastpak hoor.