(vooral voor de momenten alleen) Alhoewel ze met katten ook leuk op kunnen schieten.En verder is er al zo veel genoemd hihi
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vancky2005 schreef:Rianne_ schreef:Shih-Tzu.Geweldige honden.
Hangt er natuurlijk allemaal van af of TS een hondje wil dat veel haarverzorging vraagt of niet. Je mag het zéker niet onderschatten.
(zie profiel voor foto's). Súperlief en aanhankelijk, ze doen niets liever dan 's avonds op de bank hangen met de baas, maar ook voor een (flinke!) boswandeling draaien ze hun poot niet om. Nadeel is wel dat de stamboomloze hondjes vaak erfelijke afwijkingen hebben, deze komen helaas veel voor binnen het ras, maar als je een rashondje met stamboom koopt weet je iig zeker dat de ouders vrij bevonden zijn van erfelijke afwijkingen, anders krijgen de pups geen erkende stamboom 
Djulitaa schreef:vancky2005 schreef:Hangt er natuurlijk allemaal van af of TS een hondje wil dat veel haarverzorging vraagt of niet. Je mag het zéker niet onderschatten.
kammen maakt me niks uit, ze moeten niet té veel haar verliezen, en max 2x in het jaar getrimd te worden, is dit genoeg info?![]()
de poedels, tsja eigenlijk nog nooit aan gedacht, maar als ze niet zo afschuwelijk( sorry voor de genen die het wel hebben! ) geknipt worden, zijn ze best wel heel leuk!
Ik heb nu anderhalf jaar een Shih-Tzu en als je hem niet kamt komen er overal klitten in z'n haar.. Hij moet vaker dan 2x in het jaar geknipt worden, maar dat komt omdat wij hem kortharig willen houden ipv zo lang. Zijn haar groeit echt mega snel.
Dus dan valt een Shih al af denk ik.. Ze verharen iig niet!