Klein huishondje, welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:00

Chihuahua? Heerlijke hondjes! Maar ik vind dan wel dat je er 2 moet hebben ;) (vooral voor de momenten alleen) Alhoewel ze met katten ook leuk op kunnen schieten.
En verder is er al zo veel genoemd hihi

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:24

Je merkt in een topic als dit wel gelijk welke rassen " in" zijn. Die zijn het meest bekend en worden ook het vaakst genoemd.

Minder bekende rassen als het Leeuwhondje, Tibetaanse spaniel, Papillon, Japanse spaniel, Markiesje, Belgisch griffonnetje kunnen misschien ook heel geschikt zijn, maar worden niet genoemd. De vraag is of welk ras dan ook past bij wat TS verwacht van een toekomstige hond en wat ze de hond kunnen bieden. En een kruising kan soewiezo ook heel leuk zijn.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:27

Ik heb een Yorkshire Terrier, en een Jack Russell Terrier. Beide geweldige hondjes! De jack is alleen druk als ik wil dat ze druk is, en luistert perfect. Ook kan ik haar in het bos gewoon los laten zonder dat ze achter de konijnensporen aan rent.
Volgens mij luisteren de meeste Jacks niet omdat de eigenaar denkt dat je een Jack niets kunt leren, en omdat je een klein hondje niet zo nodig onder appél hoeft te hebben.

Ik zou zeggen kijk eens in een asiel, daar zitten zoveel leuke hondjes die een fijn thuis zoeken!

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 16:22

hier in de buurt heb ik natuurlijk al in de asiels gekeken, maar niet echt gevonden wat ik zocht, binnenkort gaan we iets verder naar andere asiels kijken, maar toch vind ik het leuk om wat info op te doen over de verschillende rassen!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:26

Shih-Tzu. :+: Geweldige honden.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:21

Vlinderhondjes. :+:

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:53

Rianne_ schreef:

Hangt er natuurlijk allemaal van af of TS een hondje wil dat veel haarverzorging vraagt of niet. Je mag het zéker niet onderschatten.

sonjim

Re: Klein huishondje, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:59

Ik zou de Poedel aanraden, lekker speels, maar in huis ook rustig en knuffelig. Geen druktemakers die niet van stoppen weten en erg leergierig.
Ik ben wel bevooroordeeld, met 2 poedels in huis.

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 00:00

vancky2005 schreef:
Rianne_ schreef:

Hangt er natuurlijk allemaal van af of TS een hondje wil dat veel haarverzorging vraagt of niet. Je mag het zéker niet onderschatten.

kammen maakt me niks uit, ze moeten niet té veel haar verliezen, en max 2x in het jaar getrimd te worden, is dit genoeg info? :+
de poedels, tsja eigenlijk nog nooit aan gedacht, maar als ze niet zo afschuwelijk( sorry voor de genen die het wel hebben! ) geknipt worden, zijn ze best wel heel leuk!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:07

Allereerst zou ik zeggen; zoek alle asielen in je buurt af en kijk op www.baasjegezocht.nl . Niks kunnen vinden? Dan móet je een cavalier king charles spaniël kopen :D (zie profiel voor foto's). Súperlief en aanhankelijk, ze doen niets liever dan 's avonds op de bank hangen met de baas, maar ook voor een (flinke!) boswandeling draaien ze hun poot niet om. Nadeel is wel dat de stamboomloze hondjes vaak erfelijke afwijkingen hebben, deze komen helaas veel voor binnen het ras, maar als je een rashondje met stamboom koopt weet je iig zeker dat de ouders vrij bevonden zijn van erfelijke afwijkingen, anders krijgen de pups geen erkende stamboom :)

Je kunt me pb'en over meer info over het ras en eventuele fokkers :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:14

Djulitaa schreef:
vancky2005 schreef:

kammen maakt me niks uit, ze moeten niet té veel haar verliezen, en max 2x in het jaar getrimd te worden, is dit genoeg info? :+
de poedels, tsja eigenlijk nog nooit aan gedacht, maar als ze niet zo afschuwelijk( sorry voor de genen die het wel hebben! ) geknipt worden, zijn ze best wel heel leuk!

Het klopt wel dat je het zeker niet mag onderschatten. :) Ik heb nu anderhalf jaar een Shih-Tzu en als je hem niet kamt komen er overal klitten in z'n haar.. Hij moet vaker dan 2x in het jaar geknipt worden, maar dat komt omdat wij hem kortharig willen houden ipv zo lang. Zijn haar groeit echt mega snel. :') Dus dan valt een Shih al af denk ik.. Ze verharen iig niet!

Nickeltje

Re: Klein huishondje, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:03

[BB] Centraal: Welke hond past bij mij?

Omdat er een centraal topic geopend is, wordt deze gesloten.
Als TS haar vraag nog niet beantwoord is, kan dat opnieuw gesteld worden met voldoende aanvullende informatie in het nieuwe topic.