HELP :m'n poes ligt bij m'n buren op bed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:41

Schande schande, want ik heb niet alles gelezen, maar misschien dat je buren het raam dicht kunnen houden of een hor kunnen plaatsen?
Wat een heisa om niets...als het bij mij thuis zou gebeuren en ik zou de katten niet in huis willen, doe ik het raam dicht!!! Als je dat een week of 2/3 doet komt de kat er hoogst waarschijnlijk niet meer in.
Jou buren zijn denk ik geen dierenliefhebbers???

Is het nu nog volop zomer...maar de kachel aan en het raam open??????????
Energie verspilling!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:14

Beg me pardon, maar energieverspilling heeft hier toch echt even niets mee te maken. Als ik mijn raam open wil zetten, doe ik dat (ik laat het vaak zat even doortochten hier). Het feit dat iemand nu zijn raam dicht zou moeten houden omdat een ander zijn huisdier graag buiten rond laat lopen is toch te vreemd voor worden? Mijn open raam veroorzaakt echt geen overlast, maar als iemand anders zijn dier dat wel doet, wil ik graag dat als ik dat aangeef de ander een oplossing zoekt. Tenslotte heb ik mijn 'rol' gespeeld door aan te geven dat zijn dier overlast veroorzaakt, dan ligt nu de taak bij de ander op een oplossing te zoeken aangezien de overlast bij zijn kant vandaan komt.

Ik zou inderdaad aanbieden een hor te kopen voor de buren, zijn ze van hun probleem af. Of je tuin afzetten en op die manier je kat gewoon "binnen de perken" houden- dan ondervinden je buren ook geen last van kattenpoep in hun tuin bijvoorbeeld.

Vala schreef:
We leven toch in een SAMENleving, of niet?
Er kan toch van beide kanten geprobeerd worden dit op te lossen?
Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig steeds meer last van elkaar heeft. Het is heel makkelijk om te roepen: het is jouw probleem en ik wil gewoon doen wat ik wil. Het zou een stuk gezelliger worden als men probeert het samen op te lossen. En ik denk dat de TS daartoe voldoende bereid is.

En wat doe je ook alweer in een SAMENleving? Daar zit je niet in je eentje, daar zit je met ANDEREN, dus heb je ook maar rekening te houden met anderen. En als die anderen dan aangeven last te ondervinden door jou (of jouw dier), dan probeer je dat zelf op te lossen, neem ik aan.. tenminste, ik vind het zelf niet zo fijn als anderen overlast ondervinden door mij of mijn dieren.

Excuseer me voor dit schijnbaar compleet 'verbitterde' en 'verkrampte' idee, maar ik ben opgevoed met het idee dat rekening houden met anderen belangrijk is..

KiWiKo

Re: HELP :m'n poes ligt bij m'n buren op bed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:23

span even een stroomdraadje ......... flinke klap stroom erop en het dier gaat er niet meer heen :) :)

zo opgelost dit :)

En ik ben ernstig ook van mening dat mijn buren geen last moeten hebben van mijn dieren en dat mijn dieren mijn verantwoording zijn en niet die van mijn buren :)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:26

Heb je ind toevallig geen stroomapparaatje die je buren even kunnen lenen ? een stroomdraadje in het raamkozijn, bzzz Afbeelding :') Denk dat de poes de buren dan niet meer zo leuk vind en hopelijk weg blijft ;)

Lastig probleem wel, snap dat je er mee in je maag zit :7
Laatst bijgewerkt door melaniepk op 06-11-09 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:27

koffieprut houden ze ook niet van ,kan je ook neerleggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:28

WildWings schreef:
Excuseer me voor dit schijnbaar compleet 'verbitterde' en 'verkrampte' idee, maar ik ben opgevoed met het idee dat rekening houden met anderen belangrijk is..

Gelukkig maar dat lang niet iedereen er zo'n bizarre gedachte op nahoud en heel veel mensen nog steeds in goede harmonie naast elkaar kunnen leven zonder moeilijk te gaan zitten doen over een stukje overlast :)

Gelukkig woon ik hier in een zeer tolerante buurt, die wat van elkaar kunnen hebben en verdragen, is er overlast? Zoeken we samen naar een probleem, problemen zijn er om opgelost et worden, en dat is nog geen een keer niet gelukt. Er is immers overal wel een oplossing voor.

Doe je moeilijk? Is het je eigen probleem _O-
Sterkte met jezelf, lijkt me een hele opgaaf om zo onverdraagzaam te zijn.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:35

trekpaardluf schreef:
tja,, ik zeg ook hor kopen voor de buren,, want dan ben je er helemaal van af. ik weet ook neit of ide mispoesspul werkt, ik heb het nog nooit geprobeerd. maar een tuinafscheiding maken werkt niet want daar komt een kat heus wel onderdoor of overheen.

Dat hoeft niet hoor, onze tuin is afgezet door het bedrijf http://www.nettenlijn.nl/ en onze katten kunnen niet de tuin uit.
En als abessijnen er niet uit kunnen, kun je er veilig vanuit gaan dat het geen enkele andere kat zal lukken.
Ik vind het wel zo'n fijn idee dat mijn katten geen overlast kunnen veroorzaken en er ook niets met ze kan gebeuren.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:51

Vala schreef:

Weet je wat? Dan ga ik mijn 4 honden lekker bij jou los laten lopen, zodat ze bij jou de tuin ondersch*ten en daarna met hun vieze modderpoten op je bed gaan liggen.
Lossen we het daarna fijn samen op.....want ja, we leven in een samenleving....[/quote]

Wat een fijn ondoordacht extreem voorbeeld. Of ben jij nu een voorbeeld van hoe de samenleving in elkaar steekt?[/quote]

Nee hoor, helemaal niet. Ik zou het zelf niet erg vinden als er katten in mijn tuin komen (maarja, mijn tuin is 3 ha. groot....daar lopen dus vast en zeker ook katten van anderen, mijn eigen zijn trouwens wel binnen), maar ik kan het heel goed begrijpen dat er mensen zijn die geen katten van anderen in hun huis/tuin willen hebben. Dan hadden ze vast zelf wel een kat genomen.
Waarom ben ik extreem? Omdat ik mijn hond in andermans huis wil laten lopen? Waarom mag dat niet en andermans kat wel? Leg me dat verschil eens uit?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:55

KiWiKo schreef:
span even een stroomdraadje ......... flinke klap stroom erop en het dier gaat er niet meer heen :) :)

En dat werkt dus ook niet altijd. Mijn schoonouders (helemaal geen dierenliefhebbers) hebben stroomdraad om hun tuintje gespannen, omdat ze geen vreemde katten(poep) op hun grasveldje willen. Staat inderdaad flink wat stroom op, maar het lastige is....ze hebben een stel kleinkindjes, die ook in datzelfde tuintje willen spelen. Dus wat doe je dan? Stroom er af, want je wil niet dat die ukkies de stroomdraad vastgrijpen als er stroom op staat. Wat vervolgens weer oplevert dat tóch de katten van een ander hun behoefte komen doen, zodat de kleinkinderen fijn van die snoepjes (lees: kattenstront) kunnen proeven, die dus níet door opa en oma aangeschaft zijn.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:59

Diablo schreef:
Waarom ben ik extreem? Omdat ik mijn hond in andermans huis wil laten lopen? Waarom mag dat niet en andermans kat wel? Leg me dat verschil eens uit?

Nou mss omdat er in de wet staat dat een hond niet in andermans tuin mag lopen :)*
Kan je een fixe boete voor krijgen en in het ergste geval wordt je hond ook nog eens in beslag genomen.
Gek dat dit niet bij katten het geval is, mss omdat er niets over in de wet staat :D :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:02

Die wet kan me niet zoveel schelen. Ik wens gewoon geen beesten van een ander in mijn huis. Bovendien ben je als eigenaar ten alle tijde verantwoordelijk voor je dier, neem die verantwoordelijkheid dan.

Makkelijk argument hoor, het staat in de wet......dus mag ik anderen gewoon lastigvallen met mijn lieverdjes. Hoezo geen rekening houden met anderen......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:02

mag voor een kat ook niet Chiqa :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:04

Diablo schreef:
KiWiKo schreef:

En dat werkt dus ook niet altijd. Mijn schoonouders (helemaal geen dierenliefhebbers) hebben stroomdraad om hun tuintje gespannen, omdat ze geen vreemde katten(poep) op hun grasveldje willen. Staat inderdaad flink wat stroom op, maar het lastige is....ze hebben een stel kleinkindjes, die ook in datzelfde tuintje willen spelen. Dus wat doe je dan? Stroom er af, want je wil niet dat die ukkies de stroomdraad vastgrijpen als er stroom op staat. Wat vervolgens weer oplevert dat tóch de katten van een ander hun behoefte komen doen, zodat de kleinkinderen fijn van die snoepjes (lees: kattenstront) kunnen proeven, die dus níet door opa en oma aangeschaft zijn.....

OOK die ukkies doen dat maar EEN keer :D :D :D en ukkies kan je waarschuwen.......... en als ukkies niet luisteren dan moeten ze maar voelen toch???? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:08

KiWiKo schreef:
mag voor een kat ook niet Chiqa :)

Ooit een politieagent een kat zien verwijderen uit een tuin? Ze hebben wel beter te doen _O-

Diablo schreef:
Die wet kan me niet zoveel schelen.

Ja maar mij wel en velen om je heen ook :D :D Jou hond in mijn tuin betekend toch echt een belletje naar oom agent, kan je een hoop centjes kosten :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:11

Chiqa schreef:
Ja maar mij wel en velen om je heen ook :D :D Jou hond in mijn tuin betekend toch echt een belletje naar oom agent, kan je een hoop centjes kosten :+

Kijk, en dat bedoel ik. Een kat tolereer je wel en een hond niet. Wat is het verschil? Waarom bel je met een kat niet de politie en met een hond wel?

Trouwens, van die hele wet heb ik geen last. Ik ben niet zo asociaal dat ik mijn dieren bij een ander rond laat lopen, dus de politie zul je voor mij nooit hoeven bellen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:11

ok Chiqa :)

andere stelling in dezelfde context.............. jouw buren vinden het heerlijk om s'nachts te leven......... feesten en weet ik veel wat......

Jij gaat er op een dag heen.......... en hun zeggen....... Tjaaaa daaahaag, moet jij jouw huis maar beter isoleren..........

is toch eigenlijk een soort van niet netjes neem ik aan :D

Politie komt niet voor een kat in de tuin, wel voor een hond...... maar ook weer niet voor een poedel :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:13

KiWiKo schreef:
OOK die ukkies doen dat maar EEN keer :D :D :D en ukkies kan je waarschuwen.......... en als ukkies niet luisteren dan moeten ze maar voelen toch???? :)

Mwah, dan heb ik waarschijnlijk erg hardleerse ukkies gehad (zijn ze nog steeds trouwens :D ). Maar ik bedoel eigenlijk dat het helemaal niet nodig zou hoeven zijn.
Allereerst niet om stroom om je eigen minituintje te hoeven spannen voor de overlast van een ander en ten tweede hoeven mijn kinderen geen stroomdraden aan te raken, omdat een ander zijn kat niet bij zich kan houden.

Bij mijn schoonouders (zoals ik al zei, het zijn absoluut géén dierenliefhebbers) worden de katten dus soms wel eens wat hardhandiger weggejaagd. Tja, wie niet horen wil......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:14

............ precies, die moet maar voelen :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:44

Citaat:
Ooit een politieagent een kat zien verwijderen uit een tuin? Ze hebben wel beter te doen

Nou, dat geeft al aan hoe ontzettend sociaal jij bent. Het mag niet, maar omdat je weet dat oom agent het te druk heeft, laat je jouw kat toch maar lekker in andermans tuin zitten.. echt het schoolvoorbeeld van hoe we met elkaar moeten omgaan in een 'samen'leving ;)

Chiqa schreef:
WildWings schreef:

Gelukkig maar dat lang niet iedereen er zo'n bizarre gedachte op nahoud en heel veel mensen nog steeds in goede harmonie naast elkaar kunnen leven zonder moeilijk te gaan zitten doen over een stukje overlast :)

Bizar inderderdaad, rekening houden met elkaar.. schijnt voor sommige mensen behoorlijk lastig te zijn :D

Citaat:
Gelukkig woon ik hier in een zeer tolerante buurt, die wat van elkaar kunnen hebben en verdragen, is er overlast? Zoeken we samen naar een probleem, problemen zijn er om opgelost et worden, en dat is nog geen een keer niet gelukt. Er is immers overal wel een oplossing voor.

Dat is inderdaad het stukje 'samen' wat je doet: degene met een probleem, geeft dat aan bij de veroorzaker ervan.

Citaat:
lijkt me een hele opgaaf om zo onverdraagzaam te zijn.

Lijkt mij ontzettend makkelijk om te denken zoals jij dat doet, en gewoon lekker asociaal te kunnen leven zonder rekening te houden met anderen. "Helaas" zou het voor mij een hele opgaaf zijn om zo te kunnen denken. :D Ik heb het gewoon niet in me om lekker "mijn ding te doen" zonder rekening te houden met anderen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:38

Vala schreef:
We leven toch in een SAMENleving, of niet?
Er kan toch van beide kanten geprobeerd worden dit op te lossen?
Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig steeds meer last van elkaar heeft. Het is heel makkelijk om te roepen: het is jouw probleem en ik wil gewoon doen wat ik wil. Het zou een stuk gezelliger worden als men probeert het samen op te lossen. En ik denk dat de TS daartoe voldoende bereid is.

Precies en ik ben heel tolerant tegen een vreemde kat die hier binnen komt lopen, maar laat de eigenaar niet gaan zeuren omdat onze honden die kat doodbijten.

Samenleven betekend ook dat anderen geen last hoeven ondervinden van jouw huisdieren. Heb in andere topics al voldoende voorbeelden gegeven van mensen die echt overlast ondervinden van katten. Van een allergisch kind tot mensen hier in de buurt waarbij vreemde katten gewoon in hun huis aan het zeiken zijn.
Maar iedereen moet daar maar tolerant over blijven en zorgen het samen op te lossen.

Vreemd genoeg zijn de eigenaren van de katten nooit te vinden, of ze doen net alsof de katten niet van hun zijn of de katten komen uit een andere straat. Valt niet veel aan samen op te lossen.

Ik ben heel tolerant en zal zelf de kat echt niets aandoen, daarvoor hou ik teveel van katten. Maar ik zal zeker met alle mogelijke middelen voorkomen dat mijn huisdieren nog een keer beschadigd worden door andermans katten.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:41

Heel onschuldig:

Laat je buren een plantenspuit met water vullen 1x , hooguit 2x, de volle straal op je kat en ze zien dr nooit meer. :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:43

zoetjes schreef:
Heel onschuldig:

Laat je buren een plantenspuit met water vullen 1x , hooguit 2x, de volle straal op je kat en ze zien dr nooit meer. :D

Dit klopt absoluut niet. Als je zou weten hoe vaak dat al is geprobeerd, hier zelfs al met de hogedrukspuit.
Katten gaan even weg, maar zijn even later vrolijk weer terug.
Zal misschien bij enkele katten wel helpen, maar zeker niet voor alle katten.

Bovendien hebben ze prima door wanneer de buren bijvoorbeeld boven aan de gang zijn zodat hun op hun dode gemak beneden alles kunnen onderzeiken.
Wat dat betreft boffen wij met de honden die dat echt wel voorkomen. Is voor de kat die zo stom is om het te proberen natuurlijk wat minder gezellig.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:46

mijn honden accepteren ook geen vreemde katten in de tuin,......... en dat ga ik ze ook niet afleren ;)

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:52

ThePast03 schreef:
zoetjes schreef:
Heel onschuldig:

Dit klopt absoluut niet. Als je zou weten hoe vaak dat al is geprobeerd, hier zelfs al met de hogedrukspuit.
Katten gaan even weg, maar zijn even later vrolijk weer terug.
Zal misschien bij enkele katten wel helpen, maar zeker niet voor alle katten.

Bovendien hebben ze prima door wanneer de buren bijvoorbeeld boven aan de gang zijn zodat hun op hun dode gemak beneden alles kunnen onderzeiken.
Wat dat betreft boffen wij met de honden die dat echt wel voorkomen. Is voor de kat die zo stom is om het te proberen natuurlijk wat minder gezellig.

Hogedrukspuit gaat me toch echt even te ver. Plantenspuit recht op de kop.....Desnoods even een hoop kabaal maken, paar pannendeksel tegen elkaar ofzo. De mijne sloop via het dak en dakraam richting de buren. Buurvrouw is panisch voor katten en we hoorden midden in de nacht een paar ijzige kreten 8-) De kat is daarvan zoooo geschrokken dat ie ervan overtuigd is dat de buurvrouw levensgevaarlijk is. Ze hebben em nooit weer gezien. :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:19

Als het mijn kat zou zijn, dan zou ik ervoor zorgen dat hij niet meer voor overlast kan zorgen, dus tuin afzetten. De kat is van jou, dus jij moet ervoor zorgen dat hij daar niet meer kan komen.

Zelf zou ik er echt niet blij mee zijn als er hier ineens een vreemde kat op bed zou liggen :n