Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vala schreef:We leven toch in een SAMENleving, of niet?
Er kan toch van beide kanten geprobeerd worden dit op te lossen?
Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig steeds meer last van elkaar heeft. Het is heel makkelijk om te roepen: het is jouw probleem en ik wil gewoon doen wat ik wil. Het zou een stuk gezelliger worden als men probeert het samen op te lossen. En ik denk dat de TS daartoe voldoende bereid is.
WildWings schreef:Excuseer me voor dit schijnbaar compleet 'verbitterde' en 'verkrampte' idee, maar ik ben opgevoed met het idee dat rekening houden met anderen belangrijk is..
trekpaardluf schreef:tja,, ik zeg ook hor kopen voor de buren,, want dan ben je er helemaal van af. ik weet ook neit of ide mispoesspul werkt, ik heb het nog nooit geprobeerd. maar een tuinafscheiding maken werkt niet want daar komt een kat heus wel onderdoor of overheen.
Vala schreef:
KiWiKo schreef:span even een stroomdraadje ......... flinke klap stroom erop en het dier gaat er niet meer heen![]()
![]()
zo opgelost dit
Diablo schreef:Waarom ben ik extreem? Omdat ik mijn hond in andermans huis wil laten lopen? Waarom mag dat niet en andermans kat wel? Leg me dat verschil eens uit?
Diablo schreef:KiWiKo schreef:span even een stroomdraadje ......... flinke klap stroom erop en het dier gaat er niet meer heen![]()
![]()
zo opgelost dit
En dat werkt dus ook niet altijd. Mijn schoonouders (helemaal geen dierenliefhebbers) hebben stroomdraad om hun tuintje gespannen, omdat ze geen vreemde katten(poep) op hun grasveldje willen. Staat inderdaad flink wat stroom op, maar het lastige is....ze hebben een stel kleinkindjes, die ook in datzelfde tuintje willen spelen. Dus wat doe je dan? Stroom er af, want je wil niet dat die ukkies de stroomdraad vastgrijpen als er stroom op staat. Wat vervolgens weer oplevert dat tóch de katten van een ander hun behoefte komen doen, zodat de kleinkinderen fijn van die snoepjes (lees: kattenstront) kunnen proeven, die dus níet door opa en oma aangeschaft zijn.....
KiWiKo schreef:mag voor een kat ook niet Chiqa
Diablo schreef:Die wet kan me niet zoveel schelen.
Chiqa schreef:Ja maar mij wel en velen om je heen ook![]()
Jou hond in mijn tuin betekend toch echt een belletje naar oom agent, kan je een hoop centjes kosten
KiWiKo schreef:OOK die ukkies doen dat maar EEN keer![]()
![]()
en ukkies kan je waarschuwen.......... en als ukkies niet luisteren dan moeten ze maar voelen toch????
Citaat:Ooit een politieagent een kat zien verwijderen uit een tuin? Ze hebben wel beter te doen
Chiqa schreef:WildWings schreef:Excuseer me voor dit schijnbaar compleet 'verbitterde' en 'verkrampte' idee, maar ik ben opgevoed met het idee dat rekening houden met anderen belangrijk is..
Gelukkig maar dat lang niet iedereen er zo'n bizarre gedachte op nahoud en heel veel mensen nog steeds in goede harmonie naast elkaar kunnen leven zonder moeilijk te gaan zitten doen over een stukje overlast
Citaat:Gelukkig woon ik hier in een zeer tolerante buurt, die wat van elkaar kunnen hebben en verdragen, is er overlast? Zoeken we samen naar een probleem, problemen zijn er om opgelost et worden, en dat is nog geen een keer niet gelukt. Er is immers overal wel een oplossing voor.
Citaat:lijkt me een hele opgaaf om zo onverdraagzaam te zijn.
Vala schreef:We leven toch in een SAMENleving, of niet?
Er kan toch van beide kanten geprobeerd worden dit op te lossen?
Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig steeds meer last van elkaar heeft. Het is heel makkelijk om te roepen: het is jouw probleem en ik wil gewoon doen wat ik wil. Het zou een stuk gezelliger worden als men probeert het samen op te lossen. En ik denk dat de TS daartoe voldoende bereid is.
zoetjes schreef:Heel onschuldig:
Laat je buren een plantenspuit met water vullen 1x , hooguit 2x, de volle straal op je kat en ze zien dr nooit meer.
ThePast03 schreef:zoetjes schreef:Heel onschuldig:
Laat je buren een plantenspuit met water vullen 1x , hooguit 2x, de volle straal op je kat en ze zien dr nooit meer.
Dit klopt absoluut niet. Als je zou weten hoe vaak dat al is geprobeerd, hier zelfs al met de hogedrukspuit.
Katten gaan even weg, maar zijn even later vrolijk weer terug.
Zal misschien bij enkele katten wel helpen, maar zeker niet voor alle katten.
Bovendien hebben ze prima door wanneer de buren bijvoorbeeld boven aan de gang zijn zodat hun op hun dode gemak beneden alles kunnen onderzeiken.
Wat dat betreft boffen wij met de honden die dat echt wel voorkomen. Is voor de kat die zo stom is om het te proberen natuurlijk wat minder gezellig.