hond wil niet in de bench

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:39

dit is een kwestie van wenen
negeer die hond dat ze angstig doet dit kan ook aan het ras van de hond liggen dat iets gevoeliger is voor negatieve gedachte's en gevoel van jou kant uit

gewoon die hond in de bench doen deurtje dicht een beloning geven licht uit en slapen gaan
klaar is kees

(zo heb ik dat ook gedaan met de hond van me ex)
dat was een verwende k*thond wat alles mocht en nog nooit een bench of mand had gezien nou in mijn huis heerst orde
en geen kapote deuren of banken
(daarbij had ik nog een pittbull thuis die wel goed opgevoed was)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:39

x_Elise schreef:
Grappig dat je een topic opent om advies maar niet de goedbedoelde reacties wilt lezen/reageren..
Maak dan geen topic.

ik heb ze wel gelezen hoor! en ook op verschillende al gereageerd.

eerder naar bed gaan is een optie, maar als ik mijn moeder hoor klungelen ben ik zo weer uit bed om te gaan helpen. en ik vind het fijn om savonds laat als laatste de hond uit te laten voor het slapengaan, is een rustmoment voor me.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:40

Er wordt hier wel heel heftig gereageerd hier.
Ik dacht eerlijk gezegd dat de TS het vies vond om de hond in de keuken te laten slapen. Wat ik me best kan voorstellen. Overal haren op de plek waar jij je eten klaar maakt. (ging het hierom?) En dan hopen dat ie je kastjes niet open maakt omdat hij wat lekkers ruikt.

Wat zeggen je ouders eigenlijk over de bench?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:41

EN WAT MAAKT HET TROUWENS UIT OF ZE DIE HOND NIET MAG OF WEL MAG DIE HOND HOORT ONDERAAN DE ROEDEL TE STAAN EN GEWOON MOET DOEN WAT VERLANGT WORD OF ZE HEM NU LEUK VIND OF NIET STAAT ER HELEMAAL LOS VAN

is de hond van haar ouders waar ze mee opgescheepd word
erg herkenbaar feit

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:44

Dat jij het 'vies' vind om je hond op de slaapkamer/bed te doen daar ben je niet de enige in. Dit heeft niets met moslim of welk geloof dan ook te maken. Er zijn ook genoeg nederlanders die hun hond de hele dag buiten hebben en laten slapen in een schuur of iets dergelijks. Daarop zal ik je zeker niet afkraken.

Waar ik het wel mee eens ben met anderen is dat de hond jouw gevoel ook kan voelen. Dat je de hond eigenlijk liever niet in huis zou hebben merkt die ook wel. Maar goed het is zo en jij vraagt advies hoe ervoor te zorgen dat de bench een fijne plek gaat worden.

Ik kan met eva mee gaan dat het werkt om in elk geval een pup op de slaapkamer te zetten, weet niet of het bij een oudere hond werkt maar het zou te proberen zijn natuurlijk. Hond zit in bench en komt dan niet in je bed.
Eten voeren in de bench klinkt op zich ook goed, telkens als ze de bench in gaat als jullie weg gaan is ook goed om te doen. Eigenlijk dus gewoon ervoor zorgen dat de bench haar huisje is. Misschien een optie om een oud t-shirt die ruikt naar degene waar ze het meeste mee heeft in de bench te leggen? dat ze in elk geval de geur van de baas bij zich heeft?

Bench is niet verkeerd, hond slaapt hier ook in de bench. Is nu nog een pup en ik hoop in de toekomst dat ze wel los in huis kan lopen. Nu is het me te zonde van de meubels als ze gaat knagen. Ik hoop dat je snel met je hond eruit bent en dat jullie weer lekker slapen.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:44

onley schreef:
EN WAT MAAKT HET TROUWENS UIT OF ZE DIE HOND NIET MAG OF WEL MAG DIE HOND HOORT ONDERAAN DE ROEDEL TE STAAN EN GEWOON MOET DOEN WAT VERLANGT WORD OF ZE HEM NU LEUK VIND OF NIET STAAT ER HELEMAAL LOS VAN

erg herkenbaar feit

Beetje minder mag ook wel :+

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:45

Ik heb een puppy van 4 maanden, en die gaat s'nachts en als we weg zijn echt de bench in!, het is een klein hondje met een grote bench, niks mis mee(voordat hier commentaar op komt)

Moet je dan je hele nachtrust opgeven voor een hond? lijkt me niet..

Bij mij is het ook voor haar eigen veiligheid, ze is nog zo klein en haalt allemaal gekke capriolen uit(proberen op de bank te springen maar het net niet halen) ze bijt in alles (ook in draden waar elektriciteit op staat).
En alleen de eerste 2 nachten heeft ze geklaagt

Die van mij is dol op onze tassen, dus we hebben er een tasje ingelegd waar ze op ligt(er ligt ook een groot kussen in hoor) er hangt een deken overheen , de voorkant is open zodat ze zelf ook rust heeft, een knuffelbeer een aapje en kluif:D. We doen haar er meestal iets eerder in dan dat wij naar boven vertrekken zodat ze op dr gemakje kan gaan liggen enz.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:45

Wilawander schreef:
Als een hond in een ruime bench zit dan is dat hetzelfde als een paard in een box zetten............. Net zo zielig ;)

Heb inmiddels 5 honden gehad en die hebben allemaal in een bench gezeten en gaan er vrijwilg in liggen slapen van pup tot oudere hond. Het is hun vetrouwde plek waar niemand ze lastig valt. Ze hebben hier allemaal ook een mand maar liggen vaak gewoon in de bench.

1 van mijn honden slaapt er s'nachts ook in dar hij anders de andere hon en ons net zo lang teroriseert zodat niemand rust heeft. Is voor alle beter. en ze gaat er vanzelf al in als het bedtijd is. :+

laat jij de bench snachts open of doe je m dicht?? hij staat nu al een hele dag open, vanmiddag ging ze heel voorzichtig naar binnen, maar direct toen ik zei: 'wat braaaff' ging ze er weer uit voor een aai over haar bol. oliebol, het was dus bijna gelukt, had ik maar niets gezegd.

we hebben onze hond al 8 jaar, nooit problemen gehad wat dit betreft, dit is pas sinds een paar weken, dat ze gaat piepen en krabben in de nacht. ben zovaak snachts uit bed gegaan om haar gerust te stellen, maar dat hielp niets, heb de gordijnen open gehouden en dan weer dicht, radio aan, lampje aan. het stopt gewoon niet. ook heb ik het nachtenlang geprobeerd te negeren. maar morgen krijgen we een nieuwe keuken en een nieuwe deur, ze kan dus echt niet meer in de keuken. de gang wil ik wel gaan proberen, alleen dan moeten de katten weer verhuizen en moet er een hek komen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:47

onley,omdat een hond ook gevoelens heeft misschien??En dat je moet zorgen dat een hond die angstplasjes doet en trilt dat je die niet klakkeloos in een kooitje stopt en dan maar denkt,ze staat onderaan de roedel,dus bekijkt het maar?

moet er toch echt niet aan denken dat hier iemand 1 van mijn honden zo in een rotkooitje zou stoppen....en dan zijn die maar rotverwend,maar een hond moet een slaapplaats als veilig zien,als prettig ervaren,niet als dwangmiddel een kooitje kopen om er maar zo snel mogelijk vanaf te zijn, :n

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:48

kimmie261 schreef:
onley,omdat een hond ook gevoelens heeft misschien??En dat je moet zorgen dat een hond die angstplasjes doet en trilt dat je die niet klakkeloos in een kooitje stopt en dan maar denkt,ze staat onderaan de roedel,dus bekijkt het maar?

moet er toch echt niet aan denken dat hier iemand 1 van mijn honden zo in een rotkooitje zou stoppen....en dan zijn die maar rotverwend,maar een hond moet een slaapplaats als veilig zien,als prettig ervaren,niet als dwangmiddel een kooitje kopen om er maar zo snel mogelijk vanaf te zijn, :n

Lees mijn reactie eens.. soms is het ook gewoon veiliger voor je meubels EN je hond zelf.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:48

czarina schreef:
Je hebt wel een erg korte termijn gekozen om je hond aan een bench te laten wennen. Neem aan dat de keuken al een paar maanden geleden besteld is, waarom niet toen meteen al begonnen met wennen..
.

dit is een keuze van mijn ouders geweest.

czarina schreef:
Een kleed er over heen leggen wil ook wel eens helpen zodat het aanvoelt als een hol waar ze zich kan verstoppen en veilig voelt.. .

die zit er op dit moment over heen, vanmiddag even eraf gehaald omdat ik het idee had dat het juist tegenwerkte

czarina schreef:
Boos worden totdat ze zelfs haar plas laat lopen schiet helemaal niet op.

ik ben niet boos geworden tot ze ging plassen. ze plast gewoon, hoe we het ook vragen. maar dit doet ze heel snel, ook als iemand thuiskomt en ze blij is.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:49

Hier stond de bench eerst in de bijkeuken. Nadeel was dat ze er niet zelf in kon gaan omdat de tussendeuren dicht waren. Gevolg was dat als ze in de bench moest ze in een vreemde ruimte moest en nog eens opgesloten werd, huilen dus.
Bench is verhuist naar de kamer en staat de hele dag open, ze kan er gewoon in, er ligt een dik kussen in, haar speeltjes en ze krijgt als we haar opsluiten een snoepje. Ze kan in elk geval de hele dag in haar eigen bench als ze wil.

Verstop er eventueel ook wat lekkers in als ze niet kijkt, als ze dan een keer op eigen initiatief gaat kijken komt ze wat lekker tegen en hoef je haar niet te belonen met je stem (dus geen afleiding)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:50

Mijn hond en een bench gaan prim asamen...Maar alleen het verschil met de hond van TS is dat ze dr van pups af aan inligt, en dr nooit ingeduwd is....Is spelenderwijs gegaan zo.
Hij staat overdag uiteraard open, en heel soms nu en dan ook al als ik weg ben of snachts..>Dit ben ik aan het afbouwen omdat ik niet wil dat ze gaat slopen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:51

kimmie261 schreef:
jameyskatje schreef:
reacties als 'waarom neem je dan een hond' hoef ik niet, want het is de hond van mijn ouders, ik ben er ook niet gek op. vind het alleen vervelend en sneu dat ze niet meewerkt, (wat natuurlijk een reden heeft) en aangezien ik altijd als laatste naar bed ga.. ben ik dus steeds de pieneut met uitlaten en het huis afsluiten (en dus de hond in de banche doen)

hier staat toch echt dat je er niet echt gek op bent??en ook uit je andere berichten laat je duidelijk merken dat je de hond eigenlijk niet wil hebben,toch?

ik persoonlijk niet nee.. heeft niets met het karakter van het beestje te maken. we wonen toch samen in huis, staat er ergens dat ik dat niet accepteer en respecteer?? mij kennende had ik me echt wel anders opgesteld als ik echt ergens op tegen was hoor ;) als ik ooit op mezelf ga wonen komt er geen hond, daar heb ik zo mijn redenen voor, of ik moet een boerderij weten te wonen, dan wil ik wel 2 honden voor buiten. whatever, het is niet mijn hond en niet mijn keuze.. trek ik mijn handen er vanaf? nee

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:52

onley schreef:
dit is een kwestie van wenen
negeer die hond dat ze angstig doet dit kan ook aan het ras van de hond liggen dat iets gevoeliger is voor negatieve gedachte's en gevoel van jou kant uit

ze komt uit een kennel, is als pup mishandeld en toen wij met vakantie gingen is ze ook in de vakantieopvang niet goed behandeld, vandaar dat ze of mee gaat op vakantie of een goede oppas regelen. ook is het een dobermanpinser x mechelseherder, het is geen makkelijke hond. heel trouw, maar ook heel zenuwachtig en druk

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:53

jameyskatje schreef:
Wilawander schreef:
Als een hond in een ruime bench zit dan is dat hetzelfde als een paard in een box zetten............. Net zo zielig ;)

Heb inmiddels 5 honden gehad en die hebben allemaal in een bench gezeten en gaan er vrijwilg in liggen slapen van pup tot oudere hond. Het is hun vetrouwde plek waar niemand ze lastig valt. Ze hebben hier allemaal ook een mand maar liggen vaak gewoon in de bench.

1 van mijn honden slaapt er s'nachts ook in dar hij anders de andere hon en ons net zo lang teroriseert zodat niemand rust heeft. Is voor alle beter. en ze gaat er vanzelf al in als het bedtijd is. :+

laat jij de bench snachts open of doe je m dicht?? hij staat nu al een hele dag open, vanmiddag ging ze heel voorzichtig naar binnen, maar direct toen ik zei: 'wat braaaff' ging ze er weer uit voor een aai over haar bol. oliebol, het was dus bijna gelukt, had ik maar niets gezegd.

we hebben onze hond al 8 jaar, nooit problemen gehad wat dit betreft, dit is pas sinds een paar weken, dat ze gaat piepen en krabben in de nacht. ben zovaak snachts uit bed gegaan om haar gerust te stellen, maar dat hielp niets, heb de gordijnen open gehouden en dan weer dicht, radio aan, lampje aan. het stopt gewoon niet. ook heb ik het nachtenlang geprobeerd te negeren. maar morgen krijgen we een nieuwe keuken en een nieuwe deur, ze kan dus echt niet meer in de keuken. de gang wil ik wel gaan proberen, alleen dan moeten de katten weer verhuizen en moet er een hek komen

Als we gaan slapen gat hij dicht en als ze drekkig zijn ook, verder staat hij open

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:54

noekje schreef:
Er wordt hier wel heel heftig gereageerd hier.
Ik dacht eerlijk gezegd dat de TS het vies vond om de hond in de keuken te laten slapen. Wat ik me best kan voorstellen. Overal haren op de plek waar jij je eten klaar maakt. (ging het hierom?) En dan hopen dat ie je kastjes niet open maakt omdat hij wat lekkers ruikt.

Wat zeggen je ouders eigenlijk over de bench?

klopt daar gaat het mij om. die haren stuiven overal heen, en daar komt ook mijn eten vandaan, ik vind dat niet fris.

mijn ouders hebben de bench bedacht en gekocht. bij kenissen van ons bevalt dit supergoed, honden gaan er altijd braaf in.

maar we hebben het dus wel onderschat en hadden meer tijd moeten geven om te wennen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:54

seleentj,ben inmiddels wel tig honden gewend,en alleen voor mijn argentijnen heb ik voorheen een kennel in huis gemaakt,puur omdat echt alles stuk gebeten was wat er ook maar te slopen was...

maar 1 kwam uit een kennel,de ander uit een schuur,en voelde zich super veilig in die kennel...dus weinig problemen mee gehad.

zou ik gezien hebben dat ze er echt bang voor waren oid,had ik wel langer de tijd genomen om ze er wel aan te laten wennen :)

verder heb ik geen ervaring met laten wennen aan benches,en zeker niet op latere leeftijd,mss zijn er anderen die daar wel advies voor kunnen geven...

mss als je er een spelletje van maakt,balletjes erin gooit oid dat ze het dan leuker gaat vinden,geen idee,maar aangezien de hond ook al in vrijheid aan de deuren is begonnen te krabbelen ,denk ik dat de bench haar niet rustiger zal maken in gedrag of angst.

je kan wel zo'n verdamper kopen,waar een luchtje voor honden uitkomt die ze rustiger maakt (ruik je als mens niets van) mss kan dat nog helpen??

jameyskatje

Re: hond wil niet in de bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:57

verdamper?? nooit van gehoord. zal eens informeren ernaar.

met speeltjes heb ik al geprobeerd, ze haalt ze er wel uit maar blijft er niet in. ze kent wel het comando 'blijf' maar deze werkt niet op dat moment

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:59

onley schreef:

erg herkenbaar feit

Ja maar die hond kan helaas geen gezin uitzoeken waar iedereen haar mag en is zeker wel de duppe!
Ik vind je reactie belachelijk.
Ik heb je profiel bekeken en zag meteen, natuurlijk de slipketting, verklaard genoeg toch.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 00:00

in ieder geval bedankt voor de wel nuttige reacties. ik ga nu de bench van de woonkamer naar de gang verplaatsen, misschien dat ze het daar toch fijner vind (nadeel is dat ik daar geen lampje aan kan houden) en dan probeer ik haar wel een stukje worst over te halen. ze ligt op dit moment ook heel stiekem stilletjes in de gang, dus dan breng in de bench gewoon naar haar toe..

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:02

Jouw hond valt denk ik wel een beetje te vergelijken met die van mij,
ook heel erg bang en schichtig.
Toen ze bij ons kwam was ze nog niet zindelijk,
we hebben toen -ik denk- 2weken een bench neergezet met kranten erin,
bench weg en probleem opgelost!
Wij deden er vaak een kruikje bij en een bakje met eten dat haar niet in de weg stond.
Ik ging er vaak zelf ook even in zitten, hoe oncomfortabel dat ook was.
Eventjes kroelen, voorzichtig eruit en beestje zat erin.
Dan aaiden we haar nog even door de tralies en een half uurtje later gingen we nog even checken.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:02

Dat lijkt me ook een goede oplossing. Aangezien ze geen klein pupje meer is en ze zelf haar lievelingsplekjes al heeft kan het misschien wel werken. Bedenk wel dat je niet teveel moet blijven veranderen met de bench.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:03

Rustig opbouwen inderdaad, onze hond slaapt ook in de bench vanaf pup af aan. (zindelijk maken etc) We hebben een doek eroverheen gelegd een kruik gewikkeld in een zachte handdoek en een wekkertje erbij gelegd (getik) in het begin heeft ze gejankt maar ging daarna wel slapen en na 3 dagen was ze het wel gewend, en nu gaat ze ook de bench in als we haar alleen laten of als we gaan slapen. Misschien moet je de bench gewoon open laten in het begin, het haar rustig laten verkennen. Aan wie hechts ze zich het meest? je vader of je moeder? Als ze bijvoorbeeld heel close is met je moeder kan je moeder misschien haar gedragen trui (met haar geur eraan) in de bench leggen. Vaak worden honden hier rustiger van omdat ze toch de geur van de baas bij zich hebben. Je zegt ook dat het 8 jaar goed ging en dat het iets van de laatste weken is.. Is er misschien iets veranderd zodat ze niet meer alleen durft te zijn? Als wij op vakantie gaan gaat de hond ook mee, alleen durft ze dan bijvoorbeeld niet alleen in de gang van het huisje met bench te gaan slapen, dan gaat ze piepen, janken en is ze angstig. Dus dan slaapt ze in haar bench naast mijn bed. Zo is ze toch bij mij (ik heb de beste band met haar) en is ze rustig en slaapt ze gewoon omdat ik bij haar ben. Misschien is het een idee om de bench eerst in de slaapkamer van je ouders te zetten zodat ze de vertrouwde baasjes om zich heen heeft en toch leert dat de bench niks engs is. Dan langzaam de bench verplaatsen zodat ze leert dat het niet eng is om alleen te slapen. Begint ze weer te piepen dan weer een stapje terug (dus weer dichter bij het bed) .Dit is natuurlijk niet in een paar dagen aangeleerd, maar als je het rustig opbouwt heb je vaak het beste resultaat. Ik hoop dat ze toch leert braaf te slapen op haar plaats :D

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:04

Jullie hadden het eigenlijk even anders aan moeten pakken.
Toen onze hond geopereerd moest worden ( aan zijn knieschijf ) werdt ons een bench aangeraden ( zodat de hond niet op de bank bv zou springen ).
Dit zou zijn voor als wij niet thuis waren.
Een bench geleend ( voor formaat grootste hond, terwijl de hond in kwestie 40 cm hoog is :D )
Dat ding heeft al 2 weken voor de operatie in huis gestaan. Onze hond was het dus ook totaal niet gewent.
Gewoon open neergezet, en de eerste dag er geen aandacht aan geschonken ( ze gaan zelf wel kijken als ze intresse hebben ).
Speeltjes er daarna in gedaan, en lekkere koekjes verstopt ( tijdens ons verstop spelletje ) en zo laten wennen.

De hond heeft er trouwens geen nacht in opgesloten gezeten ( terwijl hij er wel gewoon zelf in ging liggen ). Het is niet mijn ding. En ik had wel in de gaten dat hij het allemaal zelf prima kon regelen ( van wat hij wel kon en wat niet ).

Het "probleem" met benches is dat je de hond de tijd moet geven om aan zo'n ding te wennen. En dat gaat niet van de ene op de andere dag, zeker niet als het al een oudere hond is en deze dat nooit gewend is geweest.
Het lastige nu is dat de hond er nare ervaringen mee heeft ( de hond MOET nu immers in dat ding terwijl dat waarschijnlijk harstikke eng is ).

Het zou een optie zijn om de hond te trainen ( opnieuw ) en door de bench op een plek te zetten die wel vertrouwd is.
Nu kan ze geen dingen meer slopen of op het bed, dus dat zijn nu ook opties ?