Hond regenjas aan??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:37

diessel schreef:
Voor onze boerenfox heb ik een regenjas en voorheen ook voor onze mechelaar.
Onze pup krijgt er ook eentje als hij is uitgegroeid.
Ik vind natte hond stinken en heb geen goede mogelijkheid om ze ergens anders te laten opdrogen dan in huis. Veel mensen gaan met handdoeken in de weer, dat is mij te veel werk en wat moet ik met de gebruikte handdoeken. Duurt eeuwen voordat ik er genoeg heb om een wasmachine mee te vullen en no way dat ik ze met mijn eigen handdoeken was :D
Het gaat in mijn geval dus om gemak voor mezelf :o

Euch, vraagje zijn jouw honden dan soms zo onzetten smerig???
Lijkt wel of je ze erg vies vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:34

Wendel schreef:
Onze jack krijg ook een regenjas aan. Vorig jaar hebben we dit aangeschaft omdat hij een longontsteking heeft gekregen door voordurend nat en koud te zijn.

Voortdurend? Droogde je het dier dan niet af als je binnen kwam en mocht de verwarming ook niet aan?

katiavl schreef:
Hetzelfde verhaal met wandelen, chihuahua heeft veel fabels rond zich. Hier zou je bijna moeten geloven dat hij geen 50 meter meer zelf kan wandelen aan de lijn. Nee moet in de mand of in de hand want anders gaat hij kapot :=

_O- _O- _O-
Komt idd over of het 'dingen' zijn ipv dieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:57

ons hondje uit spanje heeft de eerste maanden een gevoerd regenjasje aan gehad, de temperatuur is daar natuurlijk heel anders dan hier, en ze had niet veel haar, meer kale huid dan haar, ik kreeg haar in december dus vergeleken met daar was de temperatuur heel laag, zij wou absoluut niet lopen zonder jas.. werd helemaal gek.. nu is ze gewend aan de kou in de winter en heeft ze haar haar weer terug en is het jasje dus verleden tijd.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:59

Judith_M schreef:
Nee hoor, onze hond gaat gewoon de regen in, hoe sip hij ook kijkt.. Goed voor de weerstand

Bij ons ook!

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:40

R.X. schreef:
diessel schreef:
Ik vind natte hond stinken en heb geen goede mogelijkheid om ze ergens anders te laten opdrogen dan in huis. Veel mensen gaan met handdoeken in de weer, dat is mij te veel werk en wat moet ik met de gebruikte handdoeken. Duurt eeuwen voordat ik er genoeg heb om een wasmachine mee te vullen en no way dat ik ze met mijn eigen handdoeken was :D

Vind jij natte hond lekker ruiken dan?
Persoonlijk was ik de handdoeken liever apart van elkaar.
Als ik zie wat mijn honden allemaal (uit)vreten vind ik ze best smerig.

Moggsy

Re: Hond regenjas aan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:12

Neem dan geen hond.
Dieren zijn niet smerig, mensen wel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:14

Als mijn hond in de sloot of in een rotte karper heeft gelegen is ze wel degelijk smerig hoor ;)

Maar vind het dragen van een jasje uit eigen belang wel te ver gaan. Vraag me dan ook af wat je met de natte pootjes doet, die blijven tenslotte niet droog door dat jasje. Laat je hem wel met natte poten je huis binnenlopen, of droog je die wel af?

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:15

ik heb de mijne een br regenjasje aan gedaan, Eerst vinden ze het zo raar maar ze blijven er wel lekker droog door op hun rug, veel beter voor ze. En het jasje koste maar 17 euro, ik droog ook zijn poootjes af. De rede dat ik hem een jasje aan doe voor er geweldige reacties komen is dat hij geschoren is! Dat betekend dat hun vacht niet snel meer droog worden is mij verteld door de trimsalonnen! En k merk het ook wel erg.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:17

Een hond maakt zich wel een keer smerig, tuurlijk.
Sommige kinderen draaien ook 10 x in de bagger, dan zijn ze ook smerig.
Maar de hond zelf is wat mij betreft niet smerig.
En ik mik alles in dezelfde handdoekenwas.
Er gaat wasmiddel bij en ik heb een goed wasmachine en alles komt er schoon en fris uit.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:19

Sorry diessel, maar wij zullen het denk ik daarover het nooit eens worden, hoefd ook niet.
We kunner er beter over op houden.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:20

R.X. schreef:
diessel schreef:

en hoe was jij je paardenwas dan? ik gooide de vieze hondenhanddoeken, mandjes etc altijd samen in de was, altijd wel een chabrakje dat aan een beurt toe was :+

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:36

Nou in de wasmachine tuurlijk :D .
De paardendekens doe ik wel appart maar de handdoek waar ik de honden mee droog heb gewreven niet, zitten haast geen haren aan en de paardendekens wel, vandaar.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:20

Chiqa schreef:
Wendel schreef:
Onze jack krijg ook een regenjas aan. Vorig jaar hebben we dit aangeschaft omdat hij een longontsteking heeft gekregen door voordurend nat en koud te zijn.

Voortdurend? Droogde je het dier dan niet af als je binnen kwam en mocht de verwarming ook niet aan?

Ja mijn moeder wandeld met de honden en maakt daarbij grote wandeltochten. Ook met regen en in weer en wind.
Komt vaak voor dat ze meer als anderhalf uur lopen en dit 3 keer op een dag. als ze dan in de eerste 5 minuten al tot op de huid nat zijn en dan nog een grote ronde maken van een uur dan is hij koud en doorweekt.
Na die tijd word hij echt wel afgedroogt en gaat af en toe zelfs onder de fohn ( vinden ze hier heerlijk hihi) Maar het leed is dan al geleden en hij heeft kou gevat.
Tja we lopen er niet mee voor de lol maar voor de gezondheid van onze ene hond.
De andere heeft nergens last van horen heeft ook geen jasje

katiavl schreef:
Hetzelfde verhaal met wandelen, chihuahua heeft veel fabels rond zich. Hier zou je bijna moeten geloven dat hij geen 50 meter meer zelf kan wandelen aan de lijn. Nee moet in de mand of in de hand want anders gaat hij kapot :=

_O- _O- _O-
Komt idd over of het 'dingen' zijn ipv dieren

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:25

Chiqa schreef:
Ik denk dat ik mijn hond haar image voorgoed naar de filistijnen help (en die van mijzelf niet te vergeten) als ik dr in een jasje help arm dier _O-
Neehoor kan een hond best wel tegen :)

tenzij ze heel oud zijn ;)

ik heb echt een bloedje hekel aan kleding bij een dier ,maar indien het met regen onder de 5 graden komt dan kan mijn oude JR echt niet meer zonder :n
en zonder regen moet het dan wel onder de nul zijn
merk dat als ik haar jas niet aan doen dat ze alleen maar staat te rillen, verzwakt en ziek wordt, tevens krijgt ze dan vaak last van krampen
die bolle van mij daarintegen mag het lekker met zijn vacht doen :P

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:05

Paardendekens worden in een speciale wasserij voor paardendekens gewassen.
En op mijn stallling staat een profeesionele wasmachine waar iedereen zijn dekje in kan wassen.
Met mijn 8 katten en 3 honden hebben we altijd en overal haren.
Alles wordt uitgeklopt en gewassen en de eventuele haren zitten later in de filters.
Begrijp niet dat iemand dieren heeft en over smerigheid heeft en haren.
Dit hoort erbij.
Volgens heb je smetvrees.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:27

heeft niets met smetvrees te maken. Als mijn hond en mijn twee katten aan het verharen zijn vind ik het ook een smerige bende.
Vind het schatten van dieren, maar dat wil toch niet perse zeggen dat ik ze niet soms vies vind?

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:30

Moggsy schreef:
Neem dan geen hond.
Dieren zijn niet smerig, mensen wel.

Lekker kort door de bocht, en behoorlijk respectloos.
Waar heb ik dat aan verdiend?

Alleen omdat ik natte hond niet fris vind ruiken in huis zou ik geen honden moeten hebben :?
In dat geval kan ik mijn vriend ook maar beter de deur uit doen want die ruikt ook niet zo fris na een dag paarden beslaan :o

Iedereen moet toch voor zichzelf weten hoe die wast.
Ik vind het prima dat jij met je eigen handdoeken de honden afdroogt, maar ik doe het anders.

En ik vind mijn honden soms wel smerig, als ze door iets ranzigs heenrollen of als ze kattenpoep eten %)
Moeten ze lekker zelf weten en ik zal daarom niet minder van ze houden, maar vies vind ik het wel :D

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:46

Goof schreef:
Als mijn hond in de sloot of in een rotte karper heeft gelegen is ze wel degelijk smerig hoor ;)

Maar vind het dragen van een jasje uit eigen belang wel te ver gaan. Vraag me dan ook af wat je met de natte pootjes doet, die blijven tenslotte niet droog door dat jasje. Laat je hem wel met natte poten je huis binnenlopen, of droog je die wel af?

Het gaat om ongevoerde jasjes, die ze alleen aan krijgen als het behoorlijk regent.
De jasjes belemmerden de honden niet in hun bewegingsvrijheid en ze vinden het niet erg om ze aan te moeten.
Eerder droogde ik de honden met handdoeken, maar daar hadden ze een hekel aan en het was een behoorlijk karwei.

Jas doe ik ze in 3 sec. aan en is in 2 sec. weer uit, ik vind het ideaal.

Natte en vieze pootjes zijn geen enkel probleem, even dweilen en alles is weer schoon.
Mijn witte muren daarentegen kan ik niet poetsen, en ik voel er weinig voor om wekelijks met de verfroller aan de gang te gaan.