Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
winia4ever schreef:Ik heb niet alle reactie's gelezen dus als er dubbelen dingen instaan sorry daarvoor...
mn eerste ronde is elkedag half 7 en laatste rond 23.00
We stoppen haar savonds in de benche, ze heeft haar behoefte nog nooit snachts gedaan..van dag 1 niet en ze was met 1 goeie week zindelijk!..
Dus even duidelijk gezegt 9 weken oud!..
Dus ik zou kiezen voor een benche kleed er over als je gaat slapen!..Ze doen hun behoefte namelijk nooit op hun slaap plek!..
Dat is uit mijn evaring..
Jou'n hondje is blijkbaar blijkbaar nog niet zo getraint met haar sluitspiertjes dat ze het zo lang kan ophouden, wat ik zou doen is er even een week of 2, 1 x per nacht er uit te gaan, en dan elke keer de tijd iets later toen! begin bij 2 uur, na een paar dagen na half 3, en zo langzaam opbouwen, zie je het verkeerd gaan als je bijv. om 4 uur er uit gaat ga je even terug naar je vorige tijd.
Natuurlijk kan ze het soms wel op houden dan zou ze blijkbaar wel minder moeten!..Geen drinken geven vindt ik geen goeie optie! aangezien ze altijd moeten kunnen drinken als ze dorst hebben.
wat ons is geleerd is het buiten erg leuk maken, belonen met koekjes..
alleen nooit je hond afstraffen als hij snachts iets gedaan heeft, aangezien ze het dan niet meer weten!.
Geeft hij/zij het overdag wel aan?
Iris82 schreef:Nimroy schreef:@Polly, Gimminck11 en moi22: Super bedankt, dat ik ook te horen krijg dat ik het wél goed doe..Het is heel vervelend als je niet begrepen word. Thankx!!
Zeg ik dat ik je niet begrijp? Ik ben het gewoon niet met je eens...
WildWings schreef:Ik snap het niet, waarom raden zoveel mensen de bench aan in plaats van logisch na te denken? Een onzindelijke hond moet je gewoon vaak uitlaten, 3-4x per dag is te weinig voor het goed zindelijk maken van een hond
R.X. schreef:Twee keer per dag is beter voor het lichaam van de hond.
Eén keer eten is echt slecht.
moi22 schreef:R.X. schreef:Twee keer per dag is beter voor het lichaam van de hond.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar dat is echt niet slecht hoor. Ze zullen het niet op prijs stellen als je het doet maar een hond kan zelfs makkelijk een paar weken zonder eten zonder in de problemen te komen (dan moet hij wel water krijgen natuurlijk). Wolven eten in het wild ook soms dagen niet en dat is er bij de huishonden nog niet uitgeevolueerd.
Een keer per dag voeren is eigenlijk beter alleen vinden wij (doe het zelf ook met onze hond) het zo zielig om maar 1 keer te geven waardoor het over 2 of meer porties per dag verdeeld wordt.
Alleen bij sommige ziektes is het soms beter om een hond meerdere keren (en vaak dan ook meer dan 2x) per dag te voeren.
moi22 schreef:R.X. schreef:Twee keer per dag is beter voor het lichaam van de hond.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar dat is echt niet slecht hoor. Ze zullen het niet op prijs stellen als je het doet maar een hond kan zelfs makkelijk een paar weken zonder eten zonder in de problemen te komen (dan moet hij wel water krijgen natuurlijk). Wolven eten in het wild ook soms dagen niet en dat is er bij de huishonden nog niet uitgeevolueerd.
Een keer per dag voeren is eigenlijk beter alleen vinden wij (doe het zelf ook met onze hond) het zo zielig om maar 1 keer te geven waardoor het over 2 of meer porties per dag verdeeld wordt.
Alleen bij sommige ziektes is het soms beter om een hond meerdere keren (en vaak dan ook meer dan 2x) per dag te voeren.