Tips gevraagd, Zindelijkheid, pup, 11 maanden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:15

Daar kant je weinig aan doen kijkt me.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:16

Ik heb niet alle reactie's gelezen dus als er dubbelen dingen instaan sorry daarvoor...

mn eerste ronde is elkedag half 7 en laatste rond 23.00
We stoppen haar savonds in de benche, ze heeft haar behoefte nog nooit snachts gedaan..van dag 1 niet en ze was met 1 goeie week zindelijk!..
Dus even duidelijk gezegt 9 weken oud!..
Dus ik zou kiezen voor een benche kleed er over als je gaat slapen!..Ze doen hun behoefte namelijk nooit op hun slaap plek!..
Dat is uit mijn evaring..
Jou'n hondje is blijkbaar blijkbaar nog niet zo getraint met haar sluitspiertjes dat ze het zo lang kan ophouden, wat ik zou doen is er even een week of 2, 1 x per nacht er uit te gaan, en dan elke keer de tijd iets later toen! begin bij 2 uur, na een paar dagen na half 3, en zo langzaam opbouwen, zie je het verkeerd gaan als je bijv. om 4 uur er uit gaat ga je even terug naar je vorige tijd.
Natuurlijk kan ze het soms wel op houden dan zou ze blijkbaar wel minder moeten!..Geen drinken geven vindt ik geen goeie optie! aangezien ze altijd moeten kunnen drinken als ze dorst hebben.
wat ons is geleerd is het buiten erg leuk maken, belonen met koekjes..
alleen nooit je hond afstraffen als hij snachts iets gedaan heeft, aangezien ze het dan niet meer weten!.

Geeft hij/zij het overdag wel aan?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:29

Inderdaat een hele goede, je moet altijd het drinken te beschikking hebben voor de hond altijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:32

winia4ever schreef:
Ik heb niet alle reactie's gelezen dus als er dubbelen dingen instaan sorry daarvoor...

mn eerste ronde is elkedag half 7 en laatste rond 23.00
We stoppen haar savonds in de benche, ze heeft haar behoefte nog nooit snachts gedaan..van dag 1 niet en ze was met 1 goeie week zindelijk!..
Dus even duidelijk gezegt 9 weken oud!..
Dus ik zou kiezen voor een benche kleed er over als je gaat slapen!..Ze doen hun behoefte namelijk nooit op hun slaap plek!..
Dat is uit mijn evaring..
Jou'n hondje is blijkbaar blijkbaar nog niet zo getraint met haar sluitspiertjes dat ze het zo lang kan ophouden, wat ik zou doen is er even een week of 2, 1 x per nacht er uit te gaan, en dan elke keer de tijd iets later toen! begin bij 2 uur, na een paar dagen na half 3, en zo langzaam opbouwen, zie je het verkeerd gaan als je bijv. om 4 uur er uit gaat ga je even terug naar je vorige tijd.
Natuurlijk kan ze het soms wel op houden dan zou ze blijkbaar wel minder moeten!..Geen drinken geven vindt ik geen goeie optie! aangezien ze altijd moeten kunnen drinken als ze dorst hebben.
wat ons is geleerd is het buiten erg leuk maken, belonen met koekjes..
alleen nooit je hond afstraffen als hij snachts iets gedaan heeft, aangezien ze het dan niet meer weten!.

Geeft hij/zij het overdag wel aan?

een bench is niet altijd nodig om een hond zindelijk te maken.. de hond moet dan wel heel nodig maar wil het niet in zijn slaapplek doen, ik heb 3 honden, 1 slaapt wel in de bench, dat was al zo bij de vorige eigenaar, de andere 2 zijn zonder bench zindelijk geworden.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:44

In jullie geval zou ik voor een bench gaan.
Mijn pup is 4 mnd en heeft soms nog 's nachts een ongelukje, het gaat wel steeds beter.
Zelf werk ik niet met bench, is tot nu toe nog nooit nodig geweest.
Maar als mijn pup met 11 mnd regelmatig een ongelukje zou hebben zou ik het zeker op een andere manier gaan proberen.

Anoniem

Re: Tips gevraagd, Zindelijkheid, pup, 11 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:47

Ik snap het niet, waarom raden zoveel mensen de bench aan in plaats van logisch na te denken? Een onzindelijke hond moet je gewoon vaak uitlaten, 3-4x per dag is te weinig voor het goed zindelijk maken van een hond :n

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:48

ik liep af en toe wel 15 keer een rondje als bink niks wilde doen...kwestie van volhouden en er tijd voor maken

en het eerste wat ik las is dat het drinken onthouden word...dit mag dus absoluut niet een hond moet altijd over drinken kunnen beschikken !

gewoon een kwestie van onwijs veel lopen ...ik stond ook s nachts 2 a 3 keer op om eruit te gaan niet leuk maar mijn hondje was wel snel zindelijk :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:54

Je zou een baby maar eens niets te drinken geven om het sneller zindelijk te maken, o dan is het ineens heel erg.
Ik snap het echt niet dat er nog steeds mensen zijn die het op die manier doen, net als de neus in de behoeftes drukken.
Verschrikkelijk ze zouden hetzelfde met die mensen moeten doen maar dan nog vele malen erger.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:17

ze krijgt wel drinken hoor, maar ze hoeft geen liters te drinken..
Sorry staat beetje verkeerd geformuleerd, maar we zijn het iets aan het "controleren" dat ze niet nog een hele waterbak leeg drinkt.

@R.X.: Ik denk dat je verder beetje afdwaalt van het hele verhaal hier..

@wildwings: Dat zij 4/5/6/7 etc. maanden was, hebben wij natuurlijk veel vaker ( en korter ) gelopen. We hebben het natuurlijk niet altijd zo gedaan, dat gaat niet.
Verder loop ik geen blokje om, maar echt in het park, dus voor de beweging en tijd voor ontlasting is er niets aan de hand.
Verder heeft zij de beschikking om bij ons in de tuin ook nog een plasje te doen en dat doet ze ook als ze moet. geen probleem.

@ Winiaforever: overdag geeft ze het wel aan door voor de achterdeur te gaan zitten bijv. (wil ook soms gewoon dan luchje scheppen) maar als het echt uitlaat tijd is loopt ze steeds achter je aan :)

@Polly: Ze doet het afentoe te vaak haha maar als ik na het eten zou gaan en ze poept dan.. dan heb je 70 % Kans dat ze het savonds laat niet meer doet, dus dan in huis.. Maar het gaat voornamelijk om veel plassen, maar ze drinkt ook erg veel..

@Polly, Gimminck11 en moi22: Super bedankt, dat ik ook te horen krijg dat ik het wél goed doe.. := Het is heel vervelend als je niet begrepen word. Thankx!!

Voorderest iedereen heel erg bedankt voor alle tips, voorbeelden etc. Maar we gaan even kijken ( aan de hand van vanacht ) hoelang ze het nu volhoud snachts om droog te zijn.. en als ze weer snachts gaat plassen zullen we toch een bench (waarschijnlijk) aanschaffen.. ( Als iemand een grote (minstens 107cm lang en 80 cm hoog) weet, voor een mooi prijsje?? PB me }> )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:56

Nimroy schreef:
@Polly, Gimminck11 en moi22: Super bedankt, dat ik ook te horen krijg dat ik het wél goed doe.. := Het is heel vervelend als je niet begrepen word. Thankx!!

Zeg ik dat ik je niet begrijp? Ik ben het gewoon niet met je eens... :=

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 00:01

Iris82 schreef:
Nimroy schreef:

Zeg ik dat ik je niet begrijp? Ik ben het gewoon niet met je eens... :=

*scrolt even terug*

Ik heb het meer over de laatste paar berichten van hun, want ik heb namelijk het idee dat wij overdag wél genoeg met ze lopen en dat het daar niet aan ligt.
want al ga ik 7 x per dag uit.. als zij al een tijdje denkt dat het allemaal wel best is om snachts in de kamer te plassen.. doet ze dat evegoed nog wel. En in die rondjes die wij lopen, plast ze niet 1 x.

Dus ik zeg niet per definitie dat verder niemand mij begrijpt, iedereen mag een mening hebben en deze uitspreken, zegt ook niet dat ik het daar weer mee eens ben, maar dat zinnetje ging vooral om de laatste paar berichten. Sorry als je dat verkeerd heb opgevat.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:07

WildWings schreef:
Ik snap het niet, waarom raden zoveel mensen de bench aan in plaats van logisch na te denken? Een onzindelijke hond moet je gewoon vaak uitlaten, 3-4x per dag is te weinig voor het goed zindelijk maken van een hond :n

Mee eens, onze puppies stonden in het begin wel 15 keer op een dag buiten. Meteen na het eten, slapen en tussendoor. We deden er echt alles aan om te voorkomen dat ze iets in huis deden. Als ze buiten wat deden werd dat altijd uitvoering beloont (met de stem). Als ze onverhoopt 's nachts een keer moesten dan begonnen ze te piepen en was ik het nog voor. Wel hadden wij ze als ondersteuning en de bench....
Verder blijf ik erbij dat die tweede maaltijd zo snel mogelijk naar tussen de middag verplaatst moet worden en daarna af bouwen naar eens per dag voeren ( 's ochtends of tussen de middag).

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:52

Twee keer per dag is beter voor het lichaam van de hond.
Eén keer eten is echt slecht.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:37

R.X. schreef:

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar dat is echt niet slecht hoor. Ze zullen het niet op prijs stellen als je het doet maar een hond kan zelfs makkelijk een paar weken zonder eten zonder in de problemen te komen (dan moet hij wel water krijgen natuurlijk). Wolven eten in het wild ook soms dagen niet en dat is er bij de huishonden nog niet uitgeevolueerd.

Een keer per dag voeren is eigenlijk beter alleen vinden wij (doe het zelf ook met onze hond) het zo zielig om maar 1 keer te geven waardoor het over 2 of meer porties per dag verdeeld wordt.

Alleen bij sommige ziektes is het soms beter om een hond meerdere keren (en vaak dan ook meer dan 2x) per dag te voeren.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:33

Ik heb nog een tip voor je.
Als je de hond een uur voor de laatste wandeling een droge oude boterham geeft, dan heb je meer kans dat hij zijn ontlasting wel doet.
Dat werkt op de één of andere manier een beetje laxerend.
Wij hebben dat met onze vorige hond gedaan, die is 17,5 jaar oud geworden en ze kon op een gegeven moment niet zo ver meer lopen. Vooral niet 's avonds als het koud en/of nat was.
Daardoor kwamen we niet bij haar vaste poepplek (tja....en alleen daar wilde ze poepen) en hield ze het steevast op, waardoor ze 's nachts ons wakker piepte en dan moest.
Door de tip die ik toen kreeg van de boterham geven, konden we haar zelfs op die leeftijd gemakkelijker zo ver krijgen om dichter bij huis te poepen. En in de laatste twee weken dat ze bij ons was zelfs in de tuin te poepen.

De tip die voorbij kwam om er een commando aan te hangen is ook handig. Mijn honden doen het ook op commando, doordat ik van pup af aan iedere behoefte heb benoemd met: plasje doen, poepie doen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:52

mijn eerste twee honden zijn opgevoed zonder bench, mijn laatste twee ( 1 beagle, nu 6 maanden, 1 duitse herder 5 maanden) met bench en moet zeggen dat als je een bench op de juiste manier gebruikt het heel erg handig is en je snel ontdekt dat je het ding haast nooit gebruikt ( in mijn geval dan).

Ik kan je alleen aanraden om weer bij het begin te beginnen.
Dus zorgen dat je je hond elke zoveel uur naar buiten laat. Dus dat houdt in dat je er elke nacht weer uit moet gaan om haar uit te laten. En zelfs als je hond ligt te snurken dan maak je haar toch wakker om naar buiten te gaan. Routine is heel erg belangrijk.
Ik heb eens bij mensen een 6 maanden oude labrador pup gehaald die helemaal niet zindelijk was. Ik had een soort van bench gedeelte in mijn huis en heb haar binnen 1 week zindelijk gekregen omdat ik er een heel erg strenge routine op na hield.
Elke keer even naar buiten, even spelen, even de tijd geven om iets te doen en dan belonen. En je zei dat je hond het in de nacht doet, dat waarschijnlijk omdat ze in een korte routine zit.
Mijn nachtrust is 2x 3 (heel soms een keer 4) uur slapen op 24 uur. Dus mijn honden zijn gewend aan korte slaapjes, maar wanneer ik een keer niet hoef te werken dan slapen ze toch de hele nacht door. Maar er zijn ook dagen dat ze in de drie uur dat ik slaap 2x moeten "plassen". Niet echt goed voor mijn humeur, maar aan de andere kant, uit mijn bed stappen en in een warme boodschap stappen is helemaal niet goed voor mijn humeur. Tja, soms werken de darmen nou eenmaal overuren, die van mij ook.
Buiten dat kan het ook zijn dat je het water van je hond vroeg weghaald ze het idee heeft dat ze veel moet drinken omdat er straks geen water meer is en dat dan zorgt dat ze weer een volle blaas heeft ofzo. Ik blijf erbij, houd een tijdje vol om haar als een niet zondelijke puppie te behandelen. Dus niet straffen, paar keer per nacht eruit en gewoon opnieuw beginnen.
Soms duurt het bij mensen ook iets langer om zindelijk te worden.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:39

moi22 schreef:
R.X. schreef:

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar dat is echt niet slecht hoor. Ze zullen het niet op prijs stellen als je het doet maar een hond kan zelfs makkelijk een paar weken zonder eten zonder in de problemen te komen (dan moet hij wel water krijgen natuurlijk). Wolven eten in het wild ook soms dagen niet en dat is er bij de huishonden nog niet uitgeevolueerd.

Een keer per dag voeren is eigenlijk beter alleen vinden wij (doe het zelf ook met onze hond) het zo zielig om maar 1 keer te geven waardoor het over 2 of meer porties per dag verdeeld wordt.

Alleen bij sommige ziektes is het soms beter om een hond meerdere keren (en vaak dan ook meer dan 2x) per dag te voeren.

Ik haal het voer bij iemand die gespecialiceerd is in hondenvoer, daar heb ik het van.

En als een hond heel slecht in orde is, ja dan moet je eerst kip en rijst geven en als dat niet helpt, even laten vasten ja.
Maar anders gewoon twee maal daags.

Dat van de wolven, holbewoners die hadden vast ook niet altijd te eten.
En je eet toch ook meerdere malen per dag?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:44

polly2, dit wist ik niet van dat brood.
Moet dat een verse of een oud brood zijn?

En hoelang van te voren oet je het dan geven?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:46

moi22 schreef:
R.X. schreef:

tja, mensen zeggen ook met diezelfde redenen dat paarden maar 1 maaltijd per dag nodig heeft, maar het is toch bewezen dat over hoe meer malen je het voer dag verdeeld, des te beter ze het kunnen verteren en des te beter ze de voedingsstoffen tot zich kunnen nemen en dat geldt ook voor een hond!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 19:47

er staat in: Oud droog broodje, uur van te voren.

Maar ze doet haar ontlasting wel hoor.. dat zit opzich wel goed.
Maar het gaat het aller grootst gewoon om het plassen..

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:48

dan moet je m eerder uitlaten. als dat teveel tijd kost stop m inderdaad maar in een bench, want dat is zo makkelijk. dat is alles wat je wilt horen, dus veel succes.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:49

Oeps overeen gekeken, sorry.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:57

@ R.X. Toch wel raar dat ik bij mijn opleiding leer dat een hond maar 1 keer hoeft te eten (meer mag natuurlijk ook en gebeurt ook meestal) maar goed denk dat een voerleverancier er meer verstand van heeft dan de beste dierenartsen van het land :+ .

En dat paarden maar 1x per dag hoeven te eten heb ik nog nooit gehoord :? . zijn browsers en dus een groot deel van de dag met eten bezig en eten itt tot de hond erg moeilijk verteerbaar voedsel.

Wat betreft van comando aan plassen en poepen geven zeiden ze bij ons op de hondenschool ook idd. Alleen ging het bij ons zo snel goed dat we er eigenlijk nooit meer mee bezig zijn geweest.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:02

Over het voeren van de hond gaan vreemde verhalen rond. ;) :+

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:08

Dat weet ik heb helaas honden gezien die er nog verre van normaal uitzagen door voerfouten met deficientieziekten tot gevolg.

Bedoelde alleen maar studeer diergeneeskunde en mijn studie is mijn bron wat betreft het 1x per dag voeren. Neem aan dat de dierenartsen waar ik les van heb wel goed op de hoogte zijn van hoe je een hond het beste kunt voeren. Helaas zijn er veel mensen die zelf voer maken en fokkers die er een andere mening op na houden met de ergste problemen tot gevolg (nou ontstaan die niet van 1 of 2 keer voeren maar wel door verkeerd eenzijdig voer) ;)