Kippesoep schreef:Goed dat je je zo uitgebreid voorbereid! Ik zou zeker eens in het asiel gaan kijken, soms zitten er écht fantastische honden.
Als je voor een pup gaat kijk dan ook goed waar het dier vandaan komt, of de ouders sociaal zijn en wat de pups al hebben gezien voordat ie bij jou terecht komt. (weet je vast allemaal al)
Wat betreft de herder, de meeste herders die ik ken, waaronder die van mij ouders zijn echt actief. Die van ons noemen we wel eens een 'praathond', hij maakt altijd geluid. Hij is ook erg waaks, dat kan fijn zijn maar je buren moeten daar ook tegen kunnen als je in een rijtjeshuis woont.
Mijn eigen hond, een echte hyperactieve stafford-labrador-rottweiler, wordt op het moment ook maar 3x per dag uitgelaten als ik een gewone werk/schooldag heb. 's Morgens 3 kwartier, na school/werk een dik uur en 's avonds weer zo'n 3kwartier. Ik heb het idee dat dit voor haar genoeg is, misschien telt wel mee dat ze thuis veel energie verbruikt met spelen met de herder van mijn ouders of gewoon door zich in onze (kleine)tuin uit te leven. Als ik naar vrienden, wedstrijden en dergelijke ga dan gaat ze bijna altijd mee en als de situatie het toelaat gaat ze als ik een vrije dag heb ook de hele dag met me mee.
Als er niemand thuis is zit ze in de bench, dit is al sinds ze pup is en ze gaat er vrijwillig in, ze ligt er ook vaak in als ik thuis ben met de deur open.
Denk er wel aan dat je hond als pup véél vaker uit moet en ook nog niet lang kan wandelen. Erg vaak korte stukjes. Ik had het geluk dat mijn moeder veel tijd had en ik maar hele korte schooldagen had.
Hier in de buurt zit er één ik ga van de week eens kijken misschien word ik wel heel verliefd, wie weet.
De hond op je afbeelding trekt me ook heel erg! Dat is zeker de kruising stafford lab rottweiler? Die is heel leuk!
Hoe oud is die?