Snel laten helpen en hem naar buiten doen, beest heeft gewoon teveel energie je zult versteld staan. Diertje kan zich lekker vermaken buiten, rennen, met soortgenoten klooien en zal moe, voldaan en gelukkig terugkeren.
Onze kat is gek op aluminium folie balletjes. Van die proppen zeg maar, daar kan ze echt uuuuuren me spelen. Ook een tip, kat 's nachts een een *katten kamer* . Die van ons gaat de kelder in. Een zeer ruim hok (een stuk groter dan de gemiddelde master bedroom) met water, eten, kattenbak, speeltjes e.z.v. Dan kan er in iedergeval 's nachts geen schade aangericht worden.
Niet iedere kat kan naarbuiten i.v.m. appartementen en drukke wegen, maar wat is leuker voor de kat? 7 jaar lekker naar buiten of 19 opgesloten?
Jasminds
Geplaatst: 02-11-09 11:59
In de eerste plaats: twee katten nemen!! Klinkt als je probleem verergeren, maar je gaat integendeel minder last hebben van je kat omdat ze mekaar bezighouden! Hij gaat zich dan ook minder vervelen. Castreren zal waarschijnlijk ook goed doen, en als het blijft duren zou ik hem ook buiten laten Wij hebben thuis een kat die binnen en buiten loopt, en die steekt niets uit in huis! In tegenstelling tot de katten van mij en mijn vriend, die wel binnenwonen Maar het gaat heel goed nu de kleinste erbij is! Trouwens, wat je ook doet, ga nie schreeuwen of straffen!!! Dan krijgt de kat de aandacht die hij zoekt! Het klinkt raar, maar het beste wat je kunt doen is hem straal negeren als hij zoiets doet...
Naamloos1
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-09 15:01
Jasminds schreef:
Trouwens, wat je ook doet, ga nie schreeuwen of straffen!!! Dan krijgt de kat de aandacht die hij zoekt! Het klinkt raar, maar het beste wat je kunt doen is hem straal negeren als hij zoiets doet...
plantenspuit water spuiten dan??
cissy
Geplaatst: 02-11-09 15:21
Plantenspuit kan helpen, maar neem dan wel een flinke straal en leer goed mikken, beetje proeien werkt niet. Ik ga verder mee met HJ en Ffortuna (lekker solidair met de kattenmesthopers ) grote krabpaal en veel speeltjes en genoeg afleiding, koop een laserlampje! Beest verveelt zich te pletter en gaat daarom slopen. Het scheelt misschien ook dat de meeste katten te voreg bij hun moeder vandaan zijn gehaald, meestal al met 6/8 weken ipv 12/13 en dan leren ze niet met hun wapens (nagels en tandjes) omgaan en slopen ze meer dan als ze sociaal zijn opgevoed door hun moeder in een huiselijke omgeving. Eentje erbij kan ook heel veel schelen (die moet dan wel zo'n 12/13 weken zijn etc). naar buiten laten kan ook helpen maar heeft ook zn nadelen...
Mijn katten blijven binnen en hebben een ren buiten waar ze in mogen als ik thuis ben, slopen niks en hebben minimaal 5 krabpalen, zijn keurig opgevoed en voelen zich erg happy binnen. Hebben altijd iemand om mee te spelen want ze zijn met zn 4tjes en nu tijdelijk met zn 6-en omdat ik er twee bij heb waar ik tijdelijk op pas.
mijn poes scheurde alle posters van de muur (kijk 50 cent snap ik nog dat ze die van de muur haalde, maar waarom Orlando ) puur om aandacht te krijgen. Ik negeer nu, hang alles op buiten haar berijk, ook elk ander soort papier, want kapot maakt ze het, en mocht het haar toch lukken krijgt ze een knuffel naar der kop (zo'n kleine hoor, geen gigantische tijger ofzo )
maar helemaal afleren lukt niet, maar wel een beetje
onze katten zijn overigens niet door hun moeder opgevoed, die was overreden... het zijn weesjes en met de hand opgevoed. De een verveeld zich snel en gaat dan lawaai maken, de ander is heel rustig en slaapt alleen maar als die binnen is en als die buiten is slaapt die ook de ander is impulsief en hyper