Cinnepin schreef:je hebt wel hele grote vooroordele zeg liedje...ik ken veel mensen die goed voor hun caafs zorgen, en ikzelf steek ook ontzettend veel tijd in het verzorgen van mijn caafs
Er zijn vast veel mensen die goed voor hun cavia's zorgen maar er zijn er nog veel meer die ze in een veel te klein hokje na de eerste week dat ze nog nieuw en spannend zijn nauwlijks meer verzorgt in een hoekje hebben staan. Dus ik vraag me af of de cavia's nu daadwerkelijk zoveel beter af zijn met een particulier baasje. Vind het zoiezo een beetje vreemd dat mensen hier zo reageren van arme cavia's is het zoveel zieliger dan voor de ratten die nu in hun plaats gevoerd worden.
Dacht inderdaad juist altijd gezonde dieren voeren, immers worden zieke dieren bij slacht ook fagekeurd voor consumtie omdat ze hun ziekte misschien kunnen verspreiden.
(Ik ben zelf ook niet zo'n fan van levend voeren maar er is helemaal niet gezegd of het bij TS op de opleiding levend of dood gebeurd volgens mij, dus vreemd dat iedereen daar ineens vanuit gaat)