Kitten kopen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 16:06

hij word hier ook geent ontword en alles. Hij word nu nog behandelt tegen niesziekte vandaar dat hij nog niet gelijk mee kon.

Er zaten best wat katten echt sneu.. Liefst nam ik ze allemaal mee :+

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:12

Dat had ik bij mijn kat ook, dat ze nog behandeld moest worden tegen niesziekte ;)
Bij ons in het asiel enten ze idd ook, en ontwormen.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst,
en ik hoop dat je veel plezier hebt met je beestje :D

Patty14

Re: Kitten kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 16:15

Dankjewel :D!
Hij is echt ontzettend leuk :+:

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 02:10

Limoen schreef:
wopkelover schreef:
ik heb het niet over 400 das nog redelijk maar 800 of meer vind ik van de zotte

Ik vind 800 euro ook veel, maar dan heb je een fok & show kat.

Maar kijk naar chihuahua's je bent goedkoop uit met 1500euro...
En als je een echt goede fok/show chihuahua wil ben je zo 3000 euro kwijt. Dat gaat écht nergens meer over.

Wat een onzin, dat is echt niet waar hoor.
Wij hebben een fok/show Chihuahua die jij bedoelt, en daar hebben we lang geen 1500 euro voor betaald, laat staan 3000.

Lekker off topic trouwens, mijn excuses, maar ik kan er slecht tegen dat er zulke domme dingen over de Chihuahua gezegd worden. Onze pups gaan never nooit voor zulk geld weg. Fokkers willen dat echt niet.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:38

tja ieder zijn mening ik blijf ij de mijne vind het zielige honden
die op handtas maat gefokt zijn zodat de vrouwtjes ze mee kunnen nemen met shoppen

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:09

Het heeft niets met een mening te maken, het zijn gewoon pure feiten hoeveel een fokker vraagt voor zijn Chi.

En wat jij van de Chi vindt moet je zelf weten, idd. Ik vind het wel logisch wat je ervan denkt, het imago is ernaar gemaakt de laatste jaren. Helaas.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:28

de hond zelf is wel leuk maar de reden waarom ze gefokt en doorgefokt zijn waardoor ze ook ontzettend klein zijn niet

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:55

Wat bedoel je met fokken en doorfokken?

De chihuahua is gewoon een klein ras, dit beestje is niet vanuit een grote hond ontstaan en steeds kleiner gefokt hoor.

Tegenwoordig wordt er wel reclame gemaakt voor de echte mini's, maar dat is een probleem van de broodfok. De raszuivere Chihuahua's hebben een norm waar ze aan moeten voldoen, en dat bepaald hoe groot ze zijn. Niet een of andere mode gril.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:05

chihauhau,s zijn in de afgelopen jaren steeds kleiner en kleiner geworden ook bij de normale fokkers hoor
zoals ik al zeg de chihauhau,s vind ik eenheel leuk ras maar de maar waarvoor ze gefokt worden vind ik gewoon minder

maar we fgaan een beejte off topic zo hahaah

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:11

Ik raad je aan je nog eens goed te verdiepen in het ras voor je zulke opmerkingen doet. Je hebt absoluut ongelijk. Zowel over hun maat als de reden waarvoor ze gefokt worden.

Al zou je het een vreselijk stom ras vinden, heb ik echt geen problemen mee. Maar wel als je dingen rond loopt te bazuinen die echt niet waar zijn.

Maar idd offtopic.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:13

uhm ik weet eht wel waar ik over praat je kunt wel zeggen de hondjes worden gefokt voor de shows bla bla bla en om het karakte
maar uiteindelijk belanden ze allemaal bij van die huppel ku,tjes op een paa uitzonderingen na

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:23

Ik denk dat je het nu over nep Chihuahua's hebt.

Chihuahuafokkers verkopen hun hondjes echt niet aan de mensen die jij hier noemt. Als je het graag wilt weten, raad ik je aan eens voor te doen als zo iemand en dan in gesprek te gaan met fokkers.

Maar deze discussie is nogal zinloos. Volgens mij heb je het idee ergens verstand van te hebben, maar mijns inziens valt dat een beetje tegen.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:28

dat mag jij denken maakt niet uit ik ken de realiteit

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:30

Als je jouw 'realiteit' maar niet overal rondstrooit mag je van mij jouw realiteit hebben.

Veel succes ermee.

En dit is mijn laatste post in dit topic, wij zitten het topic een beetje te verzieken geloof ik.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:31

dat kmaak ik nog altijd zelf uit dit is mijn mening en zijn mijn gedachtes daarmee doe ik wat ik wil

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:43

wopkelover schreef:
dat mag jij denken maakt niet uit ik ken de realiteit

Je kent de realiteit dus duidelijk niet. Het enige wat je met je posten laat zien is dat je totaal niet weet waar je over praat.
De Chihuahua wordt de laatste 10 jaar juist groter gefokt en echt serieuze fokkers verkopen niet eens pups aan de huppeltrutten waar jij over praat.

Iets minder op marktplaats kijken en vooral minder naar de broodfok/handel luisteren, dan kom je een stuk geloofwaardiger over. ;)
De pupprijzen die hier in het topic genoemd worden zijn werkelijk lachwekkend. Er zijn goede fokkers die al meer dan 40 jaar dit ras fokken en nog gewoon pupprijzen onder de 1000 euro hanteren.
Waarom wil iedereen altijd zo interessant doen met die zogenaamde hoge pupprijzen, het zijn voornamelijk de zogenaamde Chihuahua's zonder stamboom (vaak honden waar in de 2e of 3e generatie pincherbloed zit) waar zulke achterlijke pupprijzen voor worden gevraagd.

Sorry voor het offtopic gaan maar het is echt triest om te lezen hoeveel verkeerde voorlichting er wordt gegeven op bokt wat dit soort dingen betreft.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:45

zoals al eeder gezegt zo ieder zijn mening

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:50

wopkelover schreef:
zoals al eeder gezegt zo ieder zijn mening

Sorry hoor maar wat ik vertel zijn feiten, dat heeft niets meer met meningen te maken.
Je mag zeggen dat je de Chihuahua oerlelijk vind en niets voor jou, maar je kunt niet gaan beweren dat de Chihuahua tegenwoordig steeds kleiner gefokt wordt. Het enige wat je hoeft te doen is de FCI standaard door te lezen en je weet dat het tegendeel al 10 jaar aan de gang is.

Sinds de rage zijn er inderdaad veel "huppelkutjes" die Chihuahua-achtige honden hebben, maar het meeste daarvan heeft geen papieren en mag dus feitelijk niet eens Chihuahua genoemd worden.
Wat daar gebeurd heeft helemaal niets met de Chihuahua te maken. Als je dat onderscheid nog niet kan maken heb je nog veel te leren en moet je zeker geen opmerkingen gaan maken dat je weet waarover je praat.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:54

Lous schreef:
Raskatten worden gefokt omdat er vraag naar is van de liefhebbers. Veel HTK's worden gefokt omdat het zo leuk is, zonder er eerst bij na te denken waar ze naar toe gaan na de geboorte als ze oud genoeg zijn.

Idd.

Een collega van mij heeft voor het eerst een nestje gefokt met haar raskat een devon rex. Je wilt niet weten van voor uitzoekerij het allemaal was, testen dit testen dat, dekgeld etc etc.
Heel even was het nog niet zeker of het doorzou gaan omdat er wellicht een erfelijke afwijking in de familie zat.
gelukkig is poes negatief getest en kon ze toch doorgaan.

Alle kittens zijn naar echte liefhebbers gegaan die dus weten waar ze aan beginnen en dus ook het geld er voor over hebben. 1 persoon zou eerst 1 katje nemen maar was zo gek op nog eentje dat ze besloot er nog een bij te nemen.
Mijn collega is er echt niet rijk van geworden als ik haar zo hoorde moet er zelfs geld bij.

Ik heb geen moeite met mensen die heel bewust en gericht een nestje fokken maar van dat onbehouden vermeerderen walg ik echt.
Daarom vind ik het best goed dat een raskat geld kost dan komen tenminste de serieuse liefhebbers.

Wil je niet zo veel geld besteden ga dan eens langs het asiel, zoveel lieve katten die een baasje zoeken.
)ijn kat komt ook uit het asiel maar zou hierna heel graag een noorse boskat of main coon willen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:04

Patty14 schreef:
Ja er zat zeker wat leuks bij :D.
We hebben een rode kater van 3maand gekozen. Echt een ontzettend leuk ding :+:. Volgende week mag hij hier heen :D.

Cowgirl, ze heeft al een kitten uitgezocht...