Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

efaa schreef:lees ff mee hond van mn ouders is ook echt doodsbang, thuis zetten ze rond oud en nieuw de muziek altijd heel hard maja dat praat ook niet handig he
).
En wachten tot het over is.
bittermoon schreef:net zoals Don_Zhivago zou ik de D.A.P. verdamper, of haldband gebruiken.
Deze halsband/verdamper maakt inderdaad gebruik van feromonen, het is echter wel belangrijk dat je al een paar weken van te voren met de halsband/verdamper begint.
http://www.dap-pheromone.com/CorporateU ... t&Expand=7
Hier een link met wat informatie, mocht je meer willen weten, stuur mij anders even een Pb (mijn vriend werkt bij Ceva en kan mij dus een hoop meer info geven)
Saskia9 schreef:Ik denk dat het hier ook een probleem gaat worden,onze hond is sinds de zomer bang voor onweer en harde knallen..
Met oud en nieuw blijf ik gewoon thuis,voor hem!
Ik ga hem niks geven,doe gewoon alsof er niks aan de hand is,maar ik zorg wel dat ik thuis ben,in zijn vertrouwde omgeving,met mij erbij..
en heb er ook totaal geen problemen mee! Iris82 schreef:Nieuws van het front:
Beaphar heeft ook een feromonenhalshand.
Kost € 14,95!! Is dus de helft goedkoper dan de DAP.
Geeft overigens 6% feromonen af ipv 2% (DAP).
Ik heb m gelijk gekocht natuurlijk.Was net veel vuurwerk op tv (SBS) en ze gaf geen krimp.

Don_Zhivago schreef:Vraag me wat af he..
voor de gene die thuis blijven bij hun hond.. hoe reageren jullie als de hond bang is..

2misty2 schreef:Don_Zhivago schreef:Vraag me wat af he..
voor de gene die thuis blijven bij hun hond.. hoe reageren jullie als de hond bang is..
Gewoon niet, ik negeer haar. Meestal als ik een stoel voor het raam zet en ze kan het zien dan is ze niet bang. Maar vind het zelf wel prettig dat er gewoon iemand thuis is bij haar ook al schenk ik er geen aandacht aan.

Jenny21 schreef:Ik denk dat ik meer iets zoek voor meerdere dagen.... Aangezien ze een paar dagen voor oud en nieuw al beginnen te knallen, hier! En dan springt ze bij ieder knalletje een meter hoog, staart tussen de benen en rillen... arm dier...
Verder heb ik ook een topic gevonden hier op Bokt dat het niet goed zou zijn om ze te verdoven?? Ze krijgen dan wel alles mee, dus hebben ook gewoon angst, maar kunnen zelf niet echt bewegen. Dat is ook sneu, ziet het voor het oog eruit dat de hond kalm is en half slaapt en het arme diertje stikt van de angst....
FromNorway schreef:Allereerst nooit aandacht geven als een hond bang is! Dan denkt ie simpel gezegd dat het 'goed' gedrag is wat ie vertoond, omdat het wordt beloond met aandacht.
Behalve het hele scala aan pillen, kun je ook gaan voor vuurwerktraining. Via sites van o.a. Martin Gaus kun je kijken of dat ook aangeboden wordt in een hondenschool bij jou in de buurt... Anders kun je de cd bestellen via internet en daarmee oefenen, bijvoorbeeld steeds harder zetten.
Verder, en dat klinkt heel raar, in een goed geïsoleerde ruimte zonder grote ramen zetten, bijvoorbeeld de badkamer met de radio hard aan. Niet om de 5 minuten gaan kijken, vallen de meesten vanzelf in slaap.
Wanneer het echt extreem is zou ik is vragen of een gedragstherapeut er naar kan kijken.