Bull Mastiff pup ineens slecht eten ?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Bull Mastiff pup ineens slecht eten ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:38

bak weg halen en alleen maar die brokken geven tot ie gaat eten is gewoon een hond dus gaan laten eten omdat ie honger krijgt...of niet soms??

zoals hierboven iemand zelfs schreef "een hond gaat niet dood van een dag niet eten,de dag erna eten ze het wel weer op"

dat is toch echt je hond gaan laten eten omdat ie honger krijgt....niet omdat je dan iets zoekt wat ie wel graag zou willen eten,of wel soms?

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:44

Maar als je dan elke keer iets gaat zoeken wat hij dan wél 'lekker' vindt, ben je ook niet consequent.

Als je een hond vanaf pup zijnde alleen maar het zelfde voer geeft, blijft hij dat echt wel eten. Als je de ene keer vlees, dan diner, dan brokken geeft, vindt hij uiteraard het vlees het lekkerst en wil hij de brokken niet meer echt hebben.

Mijn punt is: waarom een hond verwennen, terwijl hij het op brokken ook goed doet. Schijnbaar kunnen ze op max. 20 % vlees goed leven.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:46

dan tegenovergestelde vraag,waarom je puppie geen eten geven wat ie wél lekker vind,wat ie goed eet,en wat nog beter is ook voor hem??

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:46

Ik geef al jaren vlees en hoef nooit iets anders te zoeken, dus ik begrijp niet waar je het over hebt eerlijk gezegd. Vlees is overigens niet verwennen, een hond is een carnivoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:47

kimmie261 schreef:
terwijl er voer is wat honden wel heerlijk vinden en waar ze wel goed van eten??

Ja hier ben ik het wel een beetje mee eens, als de hond KVV verkiest boven brokken, dan zou ik ook brokken geven.
Dat van dat pluimdiermeel wist ik niet maar hoe weet jij dat Kimmie, is dat niet gewoon gemalen kippenbeenderenmeel?

DmNqUe schreef:
ze eet ook gewone brokken bijvoorbeeld van de aldi en als ze die net zo graag eet als van die hartstikke dure brokken waarom dan die dure brokken pakken.

Een premiumbrok is vele malen goedkoper dan een Aldibrok :)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:48

onze bull heeft dit ook een tijd gehad, is gewoon uitproberen.
Als het aanhoudt zou je een keer wat anders kunnen proberen. Die van mij wilde tijdje terug helemaal geen brokken meer en is allergisch en heeft last van mijten dus staat hij nu op carnivoer. Doet hij het super op en je kan lekker afwisselen.
het is alleen wel duur, zo ong 160 euro per maand.

succes!

nightlover schreef:
Tis niet te geloven :D

Hij is nu bezig om zijn bak leeg te eten _-:( :=

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:54

Nikka schreef:
Ik geef al jaren vlees en hoef nooit iets anders te zoeken, dus ik begrijp niet waar je het over hebt eerlijk gezegd. Vlees is overigens niet verwennen, een hond is een carnivoor.

Het is wel 'verwennen' als je hond alleen op de brokken is. In brokken zit ook alles wat een hond nodig heeft, voor de afwisseling een keer vlees door de brokken heen is natuurlijk heerlijk voor je hond, ze beginnen al te kwijlen als je het vlees aan het ontdooien bent.

Als je continue het voer gaat aanpassen op de smaak van de hond, wil die straks helemaal niets meer aannemen, vooral als je er al mee begint als hij nog pup is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:01

replay,dat is gewoon niet waar...honden vinden elke dag dat vlees lekker...wat is daar nu het probleem dan mee??

het is zo'n onzin dat een hond dan ineens ook zijn vlees niet meer zou willen eten,of dat het verwennen is,vlees is gewoon goed voer,klaar...niets met verwennen te maken...

chiqa,dat zal ik eens opzoeken,maar is eens onderzocht wat met die kippenafval bedoeld wordt,en dat was grotendeels de veren die de slachter niet als vlees oid kan verkopen...

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:07

Ik zeg niet dat hij dan zijn vlees niet meer zou willen, hij wil dan zijn brokken niet meer hebben, is een klein verschilletje.

Ik heb mijn honden gewoon aan de brokken en heel af en toe een stuk vlees erdoor. Jij hebt ze aan het vlees met onbeperkt brokken, prima toch!?

Brokken zijn ook goed voer, klaar!!!

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 18:09

Ik denk dat ik het wel eens ben met Kimmie :)

Wat kunnen jullie leuk discuseren zeg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:10

Replay schreef:
Ik zeg niet dat hij dan zijn vlees niet meer zou willen, hij wil dan zijn brokken niet meer hebben, is een klein verschilletje.

Ehm je zei;

Replay schreef:
Als je continue het voer gaat aanpassen op de smaak van de hond, wil die straks helemaal niets meer aannemen,

Dus je spreekt jezelf echt tegen :)

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:11

Ja, blijft een leuke discussie....

Mooi dat je het in ieder geval met iemand eens bent en dat je er wellicht wat mee kunt doen!

Alsnog succes gewenst!

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:12

Chiqa schreef:
Replay schreef:

Ehm je zei;

Replay schreef:
Als je continue het voer gaat aanpassen op de smaak van de hond, wil die straks helemaal niets meer aannemen,

Dus je spreekt jezelf echt tegen :)

Sorry, qua brokken dan, dat zijn dan maar gewone droge krengen voor ze.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:25

Replay schreef:
Het is wel 'verwennen' als je hond alleen op de brokken is. In brokken zit ook alles wat een hond nodig heeft, voor de afwisseling een keer vlees door de brokken heen is natuurlijk heerlijk voor je hond, ze beginnen al te kwijlen als je het vlees aan het ontdooien bent.

Als je continue het voer gaat aanpassen op de smaak van de hond, wil die straks helemaal niets meer aannemen, vooral als je er al mee begint als hij nog pup is.

Blijkbaar heb jij geen ervaring met vers vlees voeren als hoofdmaaltijd.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:32

precies hetzelfde als bij onze bull!.. hij is nu 7 maanden. Ook ineens zijn brokken laten staan!.. ook wij doen er nou een paar schepjes vlees doorheen ( hij moet natuurlijk wel gewoon goed eten, hij groeit als een gek!) en nou staat hij weer te springen als hij eten krijgt.. is voor ons ook een fijner gevoel dan dat je zijn bakje met brokken vult en hij je echt zo aan staat te kijken van ; "Oke... en wanneer krijg ik dan eten???".. hihi

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:32

Blijkbaar heb ik er helemaal geen kaas van gegeten vergeleken met jullie connaisseurs! Ik ben alleen van de brokken, vandaar.

Gelukkig heb ik van andere dingen wel weer verstand, dus dat compenseert weer een beetje!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:39

Wij zijn sinds een jaar over gestapt op vlees.
Al ik aan onze oudste hond zie hoe ze kan genieten van elke maaltijd die
ze krijgt nou geen haar op me hoofd die er aan denkt om haar weer brokken te geven.

Ik begrijp de stelling niet dat een hond verwend wordt als hij vlees krijgt, mijn honden zijn echt niet verwend.
Ze staan alle drie op vlees, maar een maandje geleden gingen we een weekend weg en was de mogelijkheid er niet om vlees
mee te nemen dus een weekend brok gegeven geen probleem eten ze zo op.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:40

Chiqa schreef:
Dat van dat pluimdiermeel wist ik niet maar hoe weet jij dat Kimmie, is dat niet gewoon gemalen kippenbeenderenmeel?

heb het even voor je opgezocht:

"De installatie kan alle soorten slachtafval (zowel categorie 1 als categorie 2 en 3 afval)
verwerken tot diermeel, dierlijk vet, pluimveemeel (mengsel van veren- en bloedmeel) of
petfoodmeel (mengsel van haar- en bloedmeel)"

dus ja....

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 20:03

Brokken zijn inderdaad troep .
Hetzelfde als voor ons een Frikandel :D
Mja , deze honden hebben snel last van hun darmen dus een brokje
moeten ze wel krijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:14

Ik geloof je Kimmie, dr zal ongetwijfeld een brok tussen zitten waarvan je met een beetje verstand nog wel kan verzinnen dat het dubieus is.
Maar geloof niet dat dit voor elke brok opgaat.
Waar staat deze info Kimmie heb je een link?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:20

ja hoor,maar tis nogal een heel saai verhaal over verwerkingsprocessen en machines,maar ergens onderaan staat het:
http://www.senternovem.nl/mmfiles/2020- ... 174982.pdf

en als je op de samenstelling van een brokkenzak kijkt kan je precies zien hoeveel vlees het bevat en wat de andere ingredienten zijn...

eigenlijk heel simpel, :D

voor mij zijn er 2 soorten goede brok,dat is orijen en farmfood,al zou ik eerder voor orijen gaan...

van alle andere merken brokken heb ik geen hoge pet op,veredelde granenkorrels zijn het..en dat voor een carnivoor....

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:25

Kimmie: mag ik dan vragen waarom eerder Orijen dan Farmfood?
Zit zelf namelijk te denken om FF erbij te gaan geven... Orijen is hier niet makkelijk te verkrijgen... Maar zou jou standpunt graag willen horen!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:34

omdat in orijen geen granen zitten en in farmfood wel,maar in sommige kvv's zitten ook granen,niet dat ik om een paar granen iets zou laten zitten hoor :D

maar zo op het eerste gezicht wat ik gelezen heb van die 2 zou ik voor orijen gaan,maar is farmfood beter te verkrijgen,is natuurlijk ook een goede brok :j

in ieder geval veel beter als de andere "grote" merken die hun brokken volstoppen met bietenpulp en met andere opvulling wat een hond helemaal niet nodig heeft...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:44

hıer nog een bullmastıff eıgenaar!

dıt ıs mıjn 2e BM al en heel veel bm geven dıt soort problemen ın de puptıjd

gewoon een goed voer uıtzoeken wat bıj het dıer past
dıt kan vlees of brok zıjn
2 x daags voeren en oer nıet langer laten staan dan 30 mın en dan weg halen
hıj gaat vanzelf leren eten

als hıj de eerste 2 dagen weıgerd heeft hıj ook geen honger
zorg gewoon voor genoeg vers drınkwater en geef geen tussendoortjes
leg je traınıng desnoods op een lager pıtje
zodat je ook mınder snoep beloond ?
geen ıdee of je dıt ook doet ?

het ıs een fase waar je blıjkbaar aan toegeeft want als hıj weıgerd dan geef je al gauw wat anders en zo slım zıjn ze dus echt
bm lıjkt een domme hond maar ıs juıst rete slım en heeft het trukje snel door en houd dıt lang vol

de aanhouder wınt dus hoe vol aan je systeem!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:07

was ook maar een voorbeeld en ik denk bij mezelf waarom zou ik me hond vlees gaan geve iedere dag waar hij ontzettend uit zijn mond gaat stinken als hij ook gewoon lekker brokken eet wat net zo goed voor hem is :)

ben het ook eens met kimmie maar honger me hond zeker niet uit. maar ik moet me aanpassen aan de hond maar de hond ook wel een beetje aan mij.