Kat op auto, wat tegen te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kr0elkip

Re: Kat op auto, wat tegen te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:18

tja anders is het wel makkelijk iemand de schuld te geven he...:+ Gaan vingers helemaal snel wijzen :)

en jij bent dan toch de gene die het vergoed wil hebben.. lijk mij niet dat je zooi voor iemand anders gaat vergoeden :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:23

Lyonesse schreef:
Wie moet de vermoedelijke zwerfkat binnen houden dan?

Het asiel; meenemen van zwerfkatten, sterriliseren/castreren, proberen nieuw baasje te vinden en anders..... tsja.....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:24

Je auto onder stroom zetten? := :')

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:24

spicegirl schreef:
ik ben wel een kattenmens, ik heb er 5-allemaal binnen.

Van dat soort kattenmensen houd ik :(:)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:28

Pfff wat kunnen mensen opeens onaardig doen als het om dit soort dingen gaat zeg.

Weet je wat, bel gewoon het asiel dat er een zwerfkat loopt te etteren in de buurt, halen ze hem op, ben je er vanaf.

En nee krassen op je auto zijn niet leuk (en nee ik zou mijn auto niet overspuiten, krassen zitten mij daar best) en een goede oplossing zou leuk zijn (denk dat het foliepapier zeker wel gaat werken)
Maar over dat glijden en dan krassen achterlaten, hier in de buurt liggen er ook katten op de auto's, vooral nu, en er zit geen kras op hoor, alleen verleden jaar toen een buurkind een kat eraf wou jagen, toen zaten er krassen op, dus denk dat de kans zeker groot is dat iemand die kat weg wilt jagen, goed bedoeld natuurlijk, als het een zwervertje is zal die al sneller schrikken van mensen (tenminste de gemiddelde zwerver).

Peper vindt een kat trouwens ook niet lekker (pepersteak? ;) ) weet alleen niet of het kwaad kan een bus peper over de bovenkant van je auto te strooien?
Laatst bijgewerkt door Sily op 21-10-09 01:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:29

JoyCiej007 schreef:
spicegirl schreef:
ik ben wel een kattenmens, ik heb er 5-allemaal binnen.

Van dat soort kattenmensen houd ik :(:)

O wat was het leven vroeger fijn, toen iedereen nog gewoon iets van tolerantie bezat, katten weleens een emmer water over hun flikker kregen en honden uitgelaten werden, in plaats van in de achtertuin gedumpt.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:30

dan gaat ze de peper fabriek aanklagen omdat het niet van de lak gaat.... :(:)

entja gelukkig hou ik mijn katten ook binnen 8-) gaat moeilijk katten buiten laten als je op een flat woont...

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:42

en volgens mij staat deze topic nog verkeerd ook en hoord die bij beestenboel thuis...:+

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:44

kr0elkip schreef:
en volgens mij staat deze topic nog verkeerd ook en hoord die bij beestenboel thuis...:+

Niet zeuren jij :+ :D

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:48

ik zeuren? :P

ZOU NIET DURVEN 8-) :o? _O-

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:49

Pas op hoor, wie zeurt krijgt een ***** :D
Hm ga maar naar bed, zit nu topic te verzieken met mijn meligheid *eff de katten naar binnen
roepen AHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA*

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:52

ohh.... ik zal niet meer zeuren _o-

hehe slaap lekker..

roepze ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 07:06

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 07:32

Mensen moeten hun katten maar bij houden! Stomme beesten spaaien heel onze tuin iedere keer overhoop, hengelen naar de vissen... Grr en moet nodig katten belasting komen!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 07:47

lotteElb schreef:
Mensen moeten hun katten maar bij houden! Stomme beesten spaaien heel onze tuin iedere keer overhoop, hengelen naar de vissen... Grr en moet nodig katten belasting komen!

En daarom hou ik mijn katten altijd binnen, o.a. zodat andere mensen geen last hebben van mijn HUISdieren. Ik snap nooit waarom mensen een kat nemen en hem vervolgens maar dag en nacht naar buiten schoppen. Heb je ook veel plezier van je dier zeg.

@ TS: ik weet helaas ook geen oplossing, maar ik snap dat je er van baalt, dat zou ik ook hebben nl.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:06

Wij hebben ook een buurkat probleem

Hebben nog niet zo lang een nieuwe transit, nu kruipt dat mormel van de buren ergens onderin de auto, heb hem al ene paar keer betrapt vanuit het keuken raam
Dat beest zit daar blijkbaar te pissen want zodra wij de kachel of blower aanzetten worden we vergast met kattenpis luchtt!!

Da's erg fijn als je man heftig allergie's is voor katten!

Toen we er iets van gingen zeggen, we hadden het beest immers betrapt, was het, ja en jullie honden veroorzaken ook overlast...uuhhh die pissen niet onder hun auto hoor, sterker nog ze hebben er niet eens eentje...
Naja mijn man heeft al gezegt zoek het lekker uit da nzet ik er wel stroom op.

Ik ben echt een dierenliefhebber maar die katten zitten overal, het wordt maar naar buiten gegooid, hupla om vervolgesn mijn tuin onder te scheiten en zomers komen ze , als je niet uitkijkt via de dakgoot naar binnen, kom je boven ligt er zo'n beest op je bed, GADVERREDMME!

Edit: ik heb zelf 18 jaar een kat gehad, BINNEN en kwam ze buiten dan bleef ze op het terras, wat dat kun je ze aanleren hoor!

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:10

Heb het zelfde probleem gehad. Maar niet alleen op de auto poeslief liep altijd rond te struinen rond het huis van heel vroeg tot heel laat. Geen bandje om niets...

Ik heb deze poes naar het asiel gebracht. Daarna hebben we haar nooit meer gezien. Hopelijk een leuk baasje gekregen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:13

Eij hebben 2 katten. De jongste komt alleen achterthuis buiten en de oude schommelt heeeel soms wat langs de oprit maar verder komen ze helemaal niet weg. buren hoeven geen last van mijn dieren. Hoewel ik het van mijn andere buren wel ken. Mijn auto zat pas ook onder de modderige pootjes en op mijn dak zitten veel kleine krasjes.

Dat de kat van mijn buurman regelmatig bij mij naar binnenkwam en op mijn kamer rondbanjerde kon ik ook niet zo waarderen. Maar dat is gelukkig opgelost met een hor ( betaald door de buurman :D )

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:24

kun je geen equishine op je auto spuiten? wordt hij vast spekglad van

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:30

Onze buurkat heeft dit ook een poos bij onze auto gedaan. Dat is een 2cv met linnen dakje. Echt balen want ik baal ook van kattenpoten op de lak, maar nog meer van een doorgezakt linnen dakje :( :( :(

Ik ben een paar keer op wacht gaan staan. En heb hem goed weggejaagd. Niet met aardappelen overigens maar met stenen.....
Hij doet het nu niet meer.
Overigens hebben wij zelf ook een kat....wanneer die dat zou doen zou ik hetzelfde gedaan hebben.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:33

Hmm, Wel goed idee caira, maar als de kat eraf glijd, zal eerste reactie zijn nageltjes uitzetten, en dan heb je vrees ik een lang kras op je auto...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:35

MaaikeMo schreef:
Ideetje hoor, kan je de kat niet opwachten als je in de auto zit..
Gewoon wachten, en net als je hem ziet en hij erop wil springen, flink toeteren?
Misschien schrikt ie dan zo dat ie die auto koppelt met eng?

Verder heb ik geen idee hoe je dit moet oplossen, hij mag wel op mijn auto komen liggen, maar weet niet of de kat zin heeft in een eind wandelen voor een slaapplek :+

Dat was mijn idee ook :P die zien we nooit meer... te-rug :+ :wave:

Wij hebben er hier ook last van, het zijn écht hele leuke katten die hier lopen.. maar wij hebben ze zelfs binnen zitten :? -O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:45

men nemen een kattenval vangt het beest en brengt hem naar het asiel. Ik heb zelf een kat die blijft binnen, ze mag alleen naar buiten als ik er ben en dan loopt ze met me mee. niemand heeft last van mijn kat. echter de buurkatten slopen mijn tuin en scheiten alles onder. Als straks mijn tuin opgeknapt is dan moet ik ook een oplossing vinden om ze eruit te houden. Ik heb geen hekel aan katten, maar niemand moet er last van hebben. Als je niet in een buurt woont waar je katten buiten kan houden, moet je geen kat nemen of je houdt hem binnen.
Wat betreft je auto, er schijnen idd spays te zijn, een hoes is slecht voor je lak idd omdat het vocht niet wegkan. Als je kan vastleggen om welke kat het gaat kun je wel de eigenaar aansprakelijk stellen...

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:59

Lastig omdat je ook niet weet welke kat het is.
Bij ons in de buurt loopt ene oudere kat die helemaal fan is van mijn auto.
Lucky me dat die alleen wat haart en zwarte pootjes achterlaat maar geen krassen :D dus ik heb er geen moeite mee, maar kan begrijpen als het gaat krassen dat je er toch graag vanaf wil.
heb helaas geen oplossing voor je.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:23

Sily schreef:
O wat was het leven vroeger fijn, toen iedereen nog gewoon iets van tolerantie bezat, katten weleens een emmer water over hun flikker kregen en honden uitgelaten werden, in plaats van in de achtertuin gedumpt.

Hm, ik vind het juist zo vervelend voor de katteneigenaren als onze jachthond de kat die net in onze tuin in gesprongen eerder in het vizier heeft dan wij... :+ overigens laten wij hem gemiddeld 5 keer per dag uit, maar das een ander verhaal...Maar over honden dumpen in de eigen achtertuin gesproken, ik vind dat altijd nog beter dan dumpen in de achtertuin van een ander, wat veel katteneigenaren grof gezegd zonder probleem doen...

Natuurlijk heeft dit met tolerantie te doen. Nederland is vol en mensen moeten rekening houden hiermee. Maar betekent dit voor de autobezitters dat zij rekening moeten houden met evt. beschadeging aan de lak door een kat of betekent het voor katteneigenaren rekening houden door de kat vast te houden?

Als je het zo stelt ben je wel heel erg kortzichtig door te zeggen dat de autobezitters maar toleranter moeten zijn.

De katteneigenaren hebben het maar goed. Hun beesten mogen ongestraft schijten waar ze willen en ze hoeven er geen belasting voor te betalen, heel wat anders dan de hondenbezitters...Ik denk dat de kattenbezitters rustig meer hun best ouden mogen doen deze luxe te verdienen (lang niet alle kattenbezitters hoor, er zijn er genoeg bij die weten hoe het ook kan...!)